Урок. Інтегрований урок математики-пиродознавства

Про матеріал
ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК МАТЕМАТИКА З ПРИРОДОЗНАВСТВОМ Тема. Повторення таблиць множення числа 2 та ділення на 2. Порівняння виразів. Розв’язування задач. Мета. Закріпити вміння учнів розв’язувати приклади і задачі з використанням таблиць множення і ділення на 2. Закріплювати навички швидкого, правильного обчислення значення виразів на дії різного ступеня, вміння знаходити периметр квадрата і прямокутника. Формувати вміння розв’язувати задачі. Створювати комфортні умови навчання шляхом впровадження інноваційних технологій. Розвивати логічне та творче мислення, увагу, кмітливість, пам’ять учнів. Виховувати інтерес до математики, охайність у письмі, любов і бережливе ставлення до природи, товариство, почуття відповідальності за роботу в колективі. Обладнання. Мультимедійна презентація, фішки, малюнки птахів, зими, мікрофон. Тип уроку. Інтегрований урок математики та природознавства. Закріплення знань та вмінь.
Перегляд файлу

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК

МАТЕМАТИКА З ПРИРОДОЗНАВСТВОМ

 

Тема. Повторення таблиць множення числа 2 та ділення на 2. Порівняння виразів. Розв’язування задач.

Мета. Закріпити вміння учнів розв’язувати приклади і задачі з використанням таблиць множення і ділення на 2. Закріплювати навички швидкого, правильного обчислення значення виразів на дії різного ступеня, вміння знаходити периметр квадрата і прямокутника. Формувати вміння розв’язувати задачі. Створювати комфортні умови навчання шляхом впровадження інноваційних технологій. Розвивати логічне та творче мислення, увагу, кмітливість, пам’ять учнів. Виховувати інтерес до математики, охайність у письмі, любов і бережливе ставлення до природи, товариство, почуття відповідальності за роботу в колективі.

Обладнання. Мультимедійна презентація, фішки, малюнки птахів, зими, мікрофон.

Тип уроку. Інтегрований урок математики та природознавства. Закріплення знань та вмінь.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

-  Діти, привітайтеся з нашими гостями.

- Погляньте один на одного, посміхніться, доторкніться долоньками, побажайте успіхів один одному. Із промінчиків добра, що засяяли на ваших обличчях, ми і розпочнемо урок математики.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні на уроці ми повторимо таблиці множення і ділення на 2. Будемо розв’язувати задачі, приклади, порівнювати вирази.

 

  1. Вправа «Очікування»

Гра «Мікрофон»

  • Діти, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

 

  1. Девіз уроку:

Щоб добре знати,

Ми будем міркувати,

А також рахувати,

Свій розум розвивати.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 

  1. Гра «Шифрувальник»

Є тут букви, є тут цифри.

Вирази – це ключ до шифру.

Хто розв’яже – розшифрує.

…………

  • До нас прийшла незвична гостя. А хто вона, ви дізнаєтеся, коли розв’яжете приклади. Маєте право вибрати приклад на свій розсуд і за своїми можливостями.
  1. : 2 + 7 =…15
  1. × 7 – 6 =…8

18 : 2 + 8 =…17

  1. × 6 – 7 = …5

15 - З, 8 – И, 17 – М, 5 – А.

  • Перевіримо результати і дізнаємося, що за гостя завітала на урок.

Дорога біла стелиться і краю їй нема,

Сніжок мете, метелиця, прийшла до нас ЗИМА.

 

Учениця читає вірш «Зима»

Ой зима, зима, зима!

Веселіш пори нема!

Гірки, сани, гомін, сміх,

Синій вечір, білий сніг.

Дітлахи на ковзанах.

Скільки радості в очах!

 

  1. Утворення множин.
  • Поділіть результати прикладів на дві множини за різними ознаками.

1 МНОЖИНА: одноцифрові числа(8, 5); двоцифрові числа(15, 17).

2 МНОЖИНА: парні числа(8); непарні числа(5, 15, 17)

  1. Усна лічба «Снігові замети» (порівняння виразів)
  • Зима й нам намела снігові кучугури, під якими ледь не замерзли ще одні наші гості, які поспішали на урок математики.
  • Визволимо їх із снігової пастки?
  • Щоб дізнатись, хто це, вам необхідно порівняти вирази.
  1. : 2 * 2 × 4          16 : 2 * 2 × 3          14 : 2 * 2 × 5
  1. × 7 * 12 : 2         2 × 8 * 2 × 7          2 × 6 * 16 : 2
  1. : 2 * 2 × 5          10 : 2 * 14 : 2          2 × 9 * 2 × 7
  1. : 2 * 2 × 6           2 × 4 * 2 × 6          8 : 2 * 12 : 2
  1. * 2 × 8                17 * 2 × 9               16 * 2 × 8
  1. : 3 * 2                  4 * 8 : 2                  18 : 2 * 8

(МАЛЮНКИ ПТАХІВ: СИНИЦЯ, ПОВЗИК, СНІГУР)

  • Що ви знаєте, діти, про цих пернатих?

Довідкове бюро

1учень.

Синиці і повзики – осілі птахи. Узимку мало корму. Синиці, повзики  збираються у зграйки і перелітають з місця на місце в пошуках насіння різних рослин. У такій зграйці часто зустрічається й дятел. Він гострим міцним дзьобом дістає личинки комах з-під кори дерев. Буває, що личинки падають у сніг. Синиці спритно підхоплюють їх. Так і мандрує табунець пташок від одного дерева до іншого.

 

2учень.

З далекої півночі прилітають до нас зимувати красені-снігурі. З першим снігом з’являються в наших краях ці птахи. Їх можна впізнати по яскраво червоних грудках. Птахи ласують плодами горобини. При цьому викльовують насіння, а плоди викидають. Знайдеш під деревом покльовані плоди – це сліди снігурів.

 

ІV. Закріплення знань і вмінь.

  1. Хвилинка каліграфії.
  • Снігурі прилетіли з гостинцем, принесли нам  гроно горобини. У кожній ягідці знаходиться насінинка-число. Подивіться уважно на ці числа, знайдіть закономірність і відшукайте зайве число. Свою відповідь обґрунтуйте.
  • Розгорніть свої зошити і запишіть число 7.
  1. Формування обчислювальних навичок. Робота з підручником.

А) Визначити порядок дій у виразах і обчислити. N603

- Синичка принесла нам на урок завдання.

- Розгорніть підручники на ст.104 і знайдіть завдання N603.

- Верхній рядок прикладів виконаємо колективно біля дошки:

10 + 2 × 7 = 24

15 + 10 : 2 = 20

56 + 16 : 2 = 64

  • Нижній рядок прикладів зробіть самостійно, записавши їх у другий стовпчик.

Перевірка результатів (сигналізують про правильність обчислення).

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

Б) Порівняння виразів. N604(з коментуванням з місця)

- Повзик теж приніс завдання. Він пропонує нам порівняти вирази.

8 : 2 * 2 × 4            16 : 2 * 2 × 3

2 × 7 * 12 : 2           2 × 8 * 2 × 7

14 : 2 * 10 : 2          14 : 2 * 6 : 2

 

В) Робота над задачею N605(диференційовано)

- Снігур просить нас розв’язати задачу N605.

 

Сильніші учні – самостійно.

Середні учні – за коротким записом.

Білочка – 10 грибочків

Їжачок - ?, у 2 рази

Слабші учні – під керівництвом вчителя.

  • Скільки грибочків було у білочки? (10)
  • А в їжачка? (Невідомо, але сказано, що у 2 рази менше)
  • Що означає «у 2 рази менше»? (Треба поділити)
  • То як дізнатися скільки грибочків у їжачка? (10 : 2 = 5(гр.))

 

  1. Геометричний матеріал.
  • Діти, а як ми можемо допомогти птахам взимку?
  1. учень. Узимку життя птахів залежить від того, чи знайдуть вони корм. Кожен з нас може допомогти птахам пережити голодні часи.

 

  1. учень. Лютої зими багато птахів потерпає від голоду. Тому найпростіша годівничка може врятувати пташине життя. На балконі, в саду, в парку, в лісі, біля будинку можна влаштувати пташину їдальню.

 

  • А який корм полюбляють птахи?
  • Щоб не зашкодити пернатим, можна давати їм несолоне сало, гарбузове і соняшникове насіння, насіння динь, кавунів, сухофрукти…

 

А) Робота в парах.

- Діти, давайте виготовимо для наших птахів годівнички.

Працюватимемо в парах.

 

- У кожного на парті лежать заготовки, які вам допоможуть в роботі.

Вам необхідно подумати, якої довжини потрібно вирізати бортики до годівнички, щоб не висипалось з неї зерно, тобто обчислити периметри годівничок квадратної і прямокутної форм. Свої виміри запишіть  на годівничках і просигналізуйте про завершення роботи. Приступайте до роботи.

 

Б) Перевірка робіт.

- То який периметр квадратної годівнички? (Р=2×4=8(дм))

- А прямокутної? (Р=(2+1)×2=6(дм))

- Молодці! Ви успішно справилися з такою важливою роботою. Птахи вам щиро дякують за турботу.

- Отже, діти, допомагайте нашим пернатим друзям взимку, щоб навесні вони порадували вас своїми піснями.

- У народі кажуть:

Снігурі прилетіли в грудні – зима буде суворою.

Горобці ховаються у затишок – на мороз і заметіль.

  • Спостерігайте, діти, любіть природу, шануйте і бережіть її і вона віддячить вам сторицею.

 

  1. Підбиття підсумків. Рефлексія.
  • Чи виправдалися ваші очікування?
  • Оцініть свою роботу на уроці кружечками відповідного кольору:

Зелений – я задоволений своєю роботою на уроці;

Червоний – в мене ще є труднощі при виконанні завдань.

 

  • Ви, діти, всі молодці! Працювали дружно, старанно. Успішно впорались з усіма завданнями.
  • Я рада за вас. Бажаю вам успіхів і хотілося б, щоб ви любили математику – царицю наук.

 

  1. Домашнє завдання.

Диференційовано:N608 (1 група), N609 (2 група)

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
6 квітня 2020
Переглядів
309
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку