ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК
МАТЕМАТИКА З ПРИРОДОЗНАВСТВОМ
Тема. Повторення таблиць множення числа 2 та ділення на 2. Порівняння виразів. Розв’язування задач.
Мета. Закріпити вміння учнів розв’язувати приклади і задачі з використанням таблиць множення і ділення на 2. Закріплювати навички швидкого, правильного обчислення значення виразів на дії різного ступеня, вміння знаходити периметр квадрата і прямокутника. Формувати вміння розв’язувати задачі. Створювати комфортні умови навчання шляхом впровадження інноваційних технологій. Розвивати логічне та творче мислення, увагу, кмітливість, пам’ять учнів. Виховувати інтерес до математики, охайність у письмі, любов і бережливе ставлення до природи, товариство, почуття відповідальності за роботу в колективі.
Обладнання. Мультимедійна презентація, фішки, малюнки птахів, зими, мікрофон.
Тип уроку. Інтегрований урок математики та природознавства. Закріплення знань та вмінь.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
- Діти, привітайтеся з нашими гостями.
- Погляньте один на одного, посміхніться, доторкніться долоньками, побажайте успіхів один одному. Із промінчиків добра, що засяяли на ваших обличчях, ми і розпочнемо урок математики.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
Гра «Мікрофон»
Щоб добре знати,
Ми будем міркувати,
А також рахувати,
Свій розум розвивати.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Є тут букви, є тут цифри.
Вирази – це ключ до шифру.
Хто розв’яже – розшифрує.
…………
18 : 2 + 8 =…17
15 - З, 8 – И, 17 – М, 5 – А.
Дорога біла стелиться і краю їй нема,
Сніжок мете, метелиця, прийшла до нас ЗИМА.
Учениця читає вірш «Зима»
Ой зима, зима, зима!
Веселіш пори нема!
Гірки, сани, гомін, сміх,
Синій вечір, білий сніг.
Дітлахи на ковзанах.
Скільки радості в очах!
1 МНОЖИНА: одноцифрові числа(8, 5); двоцифрові числа(15, 17).
2 МНОЖИНА: парні числа(8); непарні числа(5, 15, 17)
(МАЛЮНКИ ПТАХІВ: СИНИЦЯ, ПОВЗИК, СНІГУР)
Довідкове бюро
1учень.
Синиці і повзики – осілі птахи. Узимку мало корму. Синиці, повзики збираються у зграйки і перелітають з місця на місце в пошуках насіння різних рослин. У такій зграйці часто зустрічається й дятел. Він гострим міцним дзьобом дістає личинки комах з-під кори дерев. Буває, що личинки падають у сніг. Синиці спритно підхоплюють їх. Так і мандрує табунець пташок від одного дерева до іншого.
2учень.
З далекої півночі прилітають до нас зимувати красені-снігурі. З першим снігом з’являються в наших краях ці птахи. Їх можна впізнати по яскраво червоних грудках. Птахи ласують плодами горобини. При цьому викльовують насіння, а плоди викидають. Знайдеш під деревом покльовані плоди – це сліди снігурів.
ІV. Закріплення знань і вмінь.
А) Визначити порядок дій у виразах і обчислити. N603
- Синичка принесла нам на урок завдання.
- Розгорніть підручники на ст.104 і знайдіть завдання N603.
- Верхній рядок прикладів виконаємо колективно біля дошки:
10 + 2 × 7 = 24
15 + 10 : 2 = 20
56 + 16 : 2 = 64
Перевірка результатів (сигналізують про правильність обчислення).
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Б) Порівняння виразів. N604(з коментуванням з місця)
- Повзик теж приніс завдання. Він пропонує нам порівняти вирази.
8 : 2 * 2 × 4 16 : 2 * 2 × 3
2 × 7 * 12 : 2 2 × 8 * 2 × 7
14 : 2 * 10 : 2 14 : 2 * 6 : 2
В) Робота над задачею N605(диференційовано)
- Снігур просить нас розв’язати задачу N605.
Сильніші учні – самостійно.
Середні учні – за коротким записом.
Білочка – 10 грибочків
Їжачок - ?, у 2 рази
Слабші учні – під керівництвом вчителя.
А) Робота в парах.
- Діти, давайте виготовимо для наших птахів годівнички.
Працюватимемо в парах.
- У кожного на парті лежать заготовки, які вам допоможуть в роботі.
Вам необхідно подумати, якої довжини потрібно вирізати бортики до годівнички, щоб не висипалось з неї зерно, тобто обчислити периметри годівничок квадратної і прямокутної форм. Свої виміри запишіть на годівничках і просигналізуйте про завершення роботи. Приступайте до роботи.
Б) Перевірка робіт.
- То який периметр квадратної годівнички? (Р=2×4=8(дм))
- А прямокутної? (Р=(2+1)×2=6(дм))
- Молодці! Ви успішно справилися з такою важливою роботою. Птахи вам щиро дякують за турботу.
- Отже, діти, допомагайте нашим пернатим друзям взимку, щоб навесні вони порадували вас своїми піснями.
- У народі кажуть:
Снігурі прилетіли в грудні – зима буде суворою.
Горобці ховаються у затишок – на мороз і заметіль.
Зелений – я задоволений своєю роботою на уроці;
Червоний – в мене ще є труднощі при виконанні завдань.
Диференційовано:N608 (1 група), N609 (2 група)