Конспект уроку побудовано з використанням елементів інтеграції, інноваційних та здоров'язбережувальних технологій, інтерактивних методів та прийомів навчання, сучасного обладнання; є творчі завдання, завдання для роботи в парах і групі, ігрові завдання, зразки наочності
Мацука Людмила Іванівна,
учитель початкових класів
Ялтинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2
Першотравневої районної ради
Донецької області,
Інтегрований урок «Я досліджую світ», навчання грамоти, технології
Тема дня. Які вони – інопланетяни?(до тематичного тижня «Таємниці космосу»)
Тема уроку: Закріплення знань про букву б, її звукове значення.
Інтегруються предмети: навчання грамоти, «Я досліджую світ», технології
Мета тематичного дня:
- закріпити вивчений звук [б];
- закріплювати вміння писати вивчені букви;
- закріплювати вміння складати звукові моделі слів;
- поглибити , систематизувати і узагальнити знань учнів про таємниці космосу;
- розвивати аудіативні вміння;
- вчити читати букварні тексти цілими словами, правильно інтонуючи речення, різні за метою висловлювання та інтонацією з орієнтацією на відповідні розділові знаки;
- сприяти розумінню прочитаного; розвитку вміння читати діалоги;
- підвести учнів до вміння самостійно робити висновки, аналізувати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між картинкою і явищем;
- сприяти розвитку цілісного сприйняття навколишнього світу;
- дотримуватись правил спілкування під час роботи в парі та групі;
- збагачувати словниковий запас учнів;
- розвивати загальнонавчальні уміння і навички: мовлення, мислення, увагу, пам’ять, інтерес до навчальних предметів;
- виховувати почуття відповідальності та поваги до інших.
Предметні компетентності:
Очікувані результати:
Обладнання: ноутбук, проектор, предметні малюнки, сигнальні картки , роздатковий матеріал для роботи в парі, в групі, мультфільм.
Хід заняття
І Етап орієнтації та мотивація діяльності
- Діти, погляньте, до нас завітало сонечко. Воно дарує нам своє тепло, затишок, посмішку й чудовий настрій. І ми давайте сонечку посміхнемось і розпочнемо урок..Сьогодні ми полетим у космос. У космос летять сильні, здорові люди, які вміють дружити, спілкуватися між собою. Утворіть коло, попросимо у сонечка сили і здоров’я.
Встане вранці ясне сонце,
Визирає у віконце.
Ми до нього потягнемось,
За промінчики візьмемось.
Я дитина – хороша, ласкава,
Я привітна, гарна, славна,
Я здорова, не хворію,
Зимі білосніжній радію.
-Для кожної групи в загадковій скринці є конверти із завданням. Серед поданого матеріалу виберіть той, що стосується космосу (додаток 2)
- Поясніть свій вибір. Чи згодні інші групи?
- Про це будемо вчити на сьогоднішніх уроках. Чи згодні ви?
Що ще ви пропонуєте?
ІІ Етап цілереалізації
-На минулому уроці ми досліджували з вами, що звуки [б], [б’] утворюються за допомогою чого?(голосу і шуму).
А це означає, що ці звуки які?(дзвінкі).
– Як потрібно вимовляти звук [б] у кінці складів і слів ? (дзвінко)
- Повторюємо за мною гриб, зуб, біб, куб, дуб; дубки, зубки, рибка, грибки.
-Пам’ятайте про це і вимовляйте дзвінко звук [б] у кінці складів і слів.
На закріплення звукового значення букви «бе» проведемо звуковий аналіз слів (корабель, білка).
– Поділіть слово корабель на склади.Назвіть перший звук у складі -бель. Який він?
– Який перший звук у слові білка. Який він?
– Ми довели, що буквою «бе» позначаються звуки[б], [б’]
а) Надуйте повітряну кульку.
б) Дмухніть на кульбабку.
в) Здмухніть дощову краплинку з листочка.
г) Зігрійте у своїх долоньках маленьке кошенятко.
А тепер повторимо скоромовку, яку вивчали на попередньому уроці.
Мене люди збудували, змонтували, в даль послали. І тому-то я усім все, що бачу, розповім (супутник).
а) Прочитайте скоромовку повільно та чітко.
б) Промовляємо скоромовку прискорено.
в) Промовляємо швидко і тихо.
г) Промовляємо швидко і голосно.
д) Промовляємо в парах.
4.Розчитування.
а) Читаємо склади з супутником ( хором, прочитайте ще раз склади, читаємо на одному подиху).)
ба бо бу би бі бе бє бю бя
б) Шукаємо ці склади у словах і читаємо Болід небо орбіта нескінченність корабель білка Байконур
- Покажіть, яке слово зайве. Чому?
б) Читаємо злиття приголосний, приголосний, голосний. бри бру бра бка бки бку рбі рбу рбо
в) Вправа « Читаємо слова з супутником».
– правильно прочитаєте слово, з’явиться малюнок.
Як називається модель Землі? Перший космонавт? Як називається супутник Земли? Як називається одяг космонавта? Скільки планет?.
У т…мному космосі л…тит… навколо Сон… … план…та З…мл… . Вона л…тит… н… одна, а з друз…ми –план…тами. У Сонячній системі налічують вісім планет, вони рухаються своїми орбітами навколо Сонця й світять нам відбитим від нього світлом
в) Словникова робота.
Перед тим ,як ви будете читати текст самостійно, повправляємось у читанні складних слів.(Усонячній системі, відбите світло).
(Читання разом з вчителем по складах, самостійне читання по складах, луною,читання цілими словами з вчителем, самостійне читання цілими словами, пояснення значення слів:.)
д) Читання тексту учнями ( самостійне напівголосне читання)
Вчені до сьогодні не мають однозначної відповіді на запитання: «Чи існує життя на інших планетах?» Давайте пофантазуємо. Десь у Всесвіті є маленька казкова планета, на якій, можливо, живуть веселі та смішні істоти. Для того щоб дізнатися, як вона називається, потрібно виконати завдання: випишіть букви з таблички, що вгорі, орієнтуючись на клітинки, у яких намальовані прибульці, та прочитайте слово, що утворилося.
С |
І |
Т |
У |
О |
Л |
М |
А |
П |
А |
В |
С |
К |
З |
Д |
К |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Назва планети:
|
|
|
|
-Пофантазуйте, як можуть виглядати мешканці казкової планети та виготовьте їхнє зображення з пластеліну.
ІІІ. Підсумок уроку
Підсумок уроку-подорожі проведемо біля мальовничого зіркового неба. Давайте ще раз помилуємося красою космосу
– Які звуки ми закріплювали на уроці?
– Якою буквою вони позначаються?