Урок інтегрований "Я досліджую світ", навчання грамоти, технології на тему "Закріплення знань про букву б, її звукове значення"(до тематичного тижня "Таємниці космосу"

Про матеріал

Конспект уроку побудовано з використанням елементів інтеграції, інноваційних та здоров'язбережувальних технологій, інтерактивних методів та прийомів навчання, сучасного обладнання; є творчі завдання, завдання для роботи в парах і групі, ігрові завдання, зразки наочності

Перегляд файлу

Мацука Людмила Іванівна,

учитель початкових класів

Ялтинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2

Першотравневої районної ради

Донецької області,

 

 

Інтегрований урок «Я досліджую світ», навчання грамоти, технології

Тема дня. Які вони – інопланетяни?(до тематичного тижня «Таємниці космосу»)

Тема уроку: Закріплення знань про букву б, її звукове значення.

Інтегруються предмети: навчання грамоти, «Я досліджую світ», технології

Мета тематичного дня:

 - закріпити вивчений звук [б];

 - закріплювати вміння писати вивчені букви;

 - закріплювати  вміння  складати  звукові  моделі слів;

- поглибити , систематизувати  і узагальнити  знань учнів про таємниці космосу;

 - розвивати аудіативні вміння;

 - вчити читати букварні тексти цілими словами, правильно інтонуючи речення, різні за метою висловлювання та інтонацією  з орієнтацією на відповідні розділові знаки;

 - сприяти розумінню прочитаного; розвитку вміння читати діалоги;

 - підвести учнів до вміння самостійно робити висновки, аналізувати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між картинкою і явищем;

 - сприяти розвитку цілісного сприйняття навколишнього світу;

 - дотримуватись правил спілкування під час роботи  в  парі  та  групі;

 - збагачувати словниковий запас учнів;

 - розвивати загальнонавчальні уміння і навички: мовлення, мислення, увагу, пам’ять, інтерес до навчальних предметів;

 - виховувати почуття відповідальності та поваги до інших.

Предметні компетентності:

  • виділяє потрібний звук у слові та визначає місце його знаходження;
  • будує звукові схеми слів, використовуючи умовні позначення;
  • складає речення за поданими ілюстраціями;
  • вправляється в каліграфічному письмі вивчених  літер;
  • самостійно будує зв’язне висловлювання за  малюнком ;
  • правильно вимовляє  звук [б] (дзвінкі приголосні перед глухими та в кінці слів вимовляються дзвінко);
  • вилучає «зайвий» із групи об’єднаних за певною ознакою трьох-чотирьох об’єктів ;
  • оцінює словесно результати своєї навчальної діяльності за орієнтирами, даними вчителем (правильно, красиво, що саме; якщо помилився, то в чому, що треба змінити, як уникати подібних помилок у наступній роботі та ін.).

Очікувані результати:

  • учні  виділяють звук [б] в словах;
  • роблять звукові моделі слів ;
  • каліграфічно пишуть вивчені літери і правильно поєднують їх з іншими елементами;
  • правильно будують власні висловлювання;
  • виконують роботу в парі, групі;
  • свідомо читають букварний текст;
  • оцінюють результати своє навчальної діяльності.
  • спостерігають за живою і неживою природою.

Обладнання: ноутбук, проектор, предметні малюнки, сигнальні картки , роздатковий  матеріал для  роботи  в  парі, в групі, мультфільм.

                                 Хід  заняття          

            І Етап орієнтації та мотивація діяльності

  1.                   Створення сприятливої атмосфери.

          - Діти, погляньте, до нас завітало сонечко. Воно дарує нам своє тепло, затишок, посмішку й чудовий настрій. І ми давайте сонечку посміхнемось і розпочнемо урок..Сьогодні ми полетим у космос. У космос летять сильні, здорові люди, які вміють дружити, спілкуватися між собою. Утворіть коло, попросимо у сонечка сили і здоров’я.

Встане вранці ясне сонце,

Визирає у віконце.

Ми до нього потягнемось,

За промінчики візьмемось.

Я дитина – хороша, ласкава,

Я привітна, гарна, славна,

Я здорова, не хворію,

Зимі білосніжній радію.

  • У космос можна полетіти на ракеті, космічному кораблі, літаючій тарілці, повітряній кулі. Подумайте, хто на якому транспорті хоче подорожувати і об’єднайтеся у групи (додаток 1)
  1.                   Мотивація - метод кейсів
  • У нас є загадкова скринька (на скринці є надпис «Послання для учнів 1 класу» з конвертами для кожної групи). Щоб зрозуміти від кого вона, виконайте запропоновані завдання. У скринці конверти з літерами слів ІНОПЛАНЕТЯНИН, КОСМОС, ПРИБУЛЬЦІ, ПЛАНЕТА.Складіть слова, поставте наголос, поділіть на склади.
  •  Що спільного? Давайте разом сформулюєм тему дня. (Чи існують інопланетяни? Які вони?)

                  -Для кожної групи в загадковій скринці є конверти із завданням. Серед поданого матеріалу виберіть той, що стосується космосу (додаток 2)

 

   Картинки по запросу картинка святий миколай

    C:\Users\Школа\Downloads\земля з космосу.jpg

 

C:\Users\Школа\Downloads\простори Всесвіту.jpg

C:\Users\Школа\Downloads\инопланетяне.jpg

Картинки по запросу картинка снігур   C:\Users\Школа\Downloads\космический корабль.jpg

 

C:\Users\Школа\Downloads\инопланетянин.jpg  Картинки по запросу картинка перелітних птахів

C:\Users\Школа\Downloads\космич корабль.jpg

C:\Users\Школа\Downloads\инопланетяне 3.jpg

- Поясніть свій вибір. Чи згодні інші групи?

 - Про це будемо вчити  на сьогоднішніх уроках. Чи згодні ви?

Що ще ви пропонуєте?

ІІ Етап цілереалізації

  1.                   Актуалізація опорних знань та умінь

-На минулому уроці ми досліджували з вами, що звуки [б], [б’] утворюються за допомогою чого?(голосу і шуму).

А це означає, що ці звуки які?(дзвінкі).

– Як потрібно вимовляти звук [б] у кінці складів і слів ? (дзвінко)

- Повторюємо за мною гриб, зуб, біб, куб, дуб; дубки, зубки, рибка, грибки.

-Пам’ятайте про це і вимовляйте дзвінко звук [б] у кінці складів і слів.

На закріплення звукового значення букви «бе» проведемо звуковий аналіз слів (корабель, білка).

– Поділіть слово корабель на склади.Назвіть перший звук у складі -бель. Який він?

– Який перший звук у слові білка. Який він?

– Ми довели, що буквою «бе» позначаються звуки[б], [б’]

  1.                   Закріплення звукового значення букви «бе». Робота над темою урока.
  • Сьогодні будемо читати склади, слова, речення з цією літерою, попрацюємо над текстом, будемо захоплюватися  мандрівкою у космос, побуваємо на різних планетах і дізнаємося багато цікавого. 
  1.                   3. «Місточок» скоромовок
  • Помчати з Землі до невідомих зірок або щоб дістатися до інших планет, нам потрібно перелетіти  «місточком» скоромовок.
  • Щоб чітко і правильно промовляти слова в скоромовці, спочатку виконаємо вправи на відновлення дихання: пам’ятайте – вдих робимо через ніс, видих – через рот.

а) Надуйте повітряну кульку.

б) Дмухніть на кульбабку.

в) Здмухніть дощову краплинку з листочка.

г) Зігрійте у своїх долоньках маленьке кошенятко.

А тепер повторимо скоромовку, яку вивчали на попередньому уроці.

Мене люди збудували, змонтували, в даль послали. І тому-то я усім все, що бачу, розповім  (супутник). 

а) Прочитайте скоромовку повільно та чітко.

б) Промовляємо скоромовку прискорено.

в) Промовляємо швидко і тихо.

г) Промовляємо швидко і голосно.

д) Промовляємо в парах.

  • Молодці, діти. Ви чудово перейшли через «місточок» скоромовок.

4.Розчитування.

  • Продовжуємо мандрівку. Дивіться, хто ж це нас зустрічає?
  • Так це ж супутник!(Слайд 7).
  • Він для вас підготував цікаві вправи для розчитування.

а) Читаємо склади з супутником ( хором, прочитайте ще раз склади, читаємо на одному подиху).)

ба бо бу би бі бе бє бю бя

б) Шукаємо ці склади у словах і читаємо Болід   небо   орбіта    нескінченність    корабель   білка     Байконур

- Покажіть, яке слово зайве. Чому?

б) Читаємо злиття приголосний, приголосний, голосний.  бри бру бра бка бки бку рбі рбу рбо

в) Вправа « Читаємо слова з супутником».

– правильно прочитаєте слово, з’явиться малюнок.

  • Прочитати слова хором, з кінця, читаємо поступово підвищуючи силу голосу, читаємо швидко, цілими словами.
  • Що об’єднує цю групу слів?
  • Яке слово «зайве»?
  • Молодці! Дуже добре впоралися із завданнями супутника.
    1.                   Гра «Цікаві планети».
  • Мандруємо далі. Ось привітно зустрічає нас Космонавт – друг і господар Всесвіту.Космонавт  хоче перевірити чи знаєте ви

Як називається модель Землі?    Перший космонавт?   Як називається супутник Земли?  Як називається одяг космонавта? Скільки планет?.

  1.                   Робота над текстом

У т…мному космосі л…тит… навколо Сон… … план…та З…мл… . Вона л…тит… н… одна, а з друз…ми –план…тами.  У Сонячній системі налічують вісім планет, вони рухаються  своїми орбітами навколо Сонця й світять нам відбитим від нього світлом

  1.                   Читання вчителем

в) Словникова робота.

Перед тим ,як ви будете читати текст самостійно, повправляємось у читанні складних слів.(Усонячній системі, відбите світло).

(Читання разом з вчителем по складах, самостійне читання по складах, луною,читання цілими словами з вчителем, самостійне читання цілими словами, пояснення значення слів:.)

  • г) Відпочинок. (перегляд  зображення планет) Чи знаєте   назви планет? Подивіться мультфільм «Назви планет» (режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=nCDhvmQfgBw)

д) Читання тексту учнями ( самостійне напівголосне читання)

  1.                   Гра-фантазування «Казкова планета»

 Вчені до сьогодні не мають однозначної відповіді на запитання: «Чи існує життя на інших планетах?» Давайте пофантазуємо.  Десь у Всесвіті є маленька казкова планета, на якій, можливо, живуть веселі та смішні істоти. Для того щоб дізнатися, як вона називається, потрібно виконати завдання: випишіть букви з таблички, що вгорі, орієнтуючись на клітинки, у яких намальовані прибульці, та прочитайте слово, що утворилося.

С

І

Т

У

О

Л

М

А

П

А

В

С

 К

З

Д

К

C:\Users\Школа\Desktop\ИНОПЛ.PNG

 

 

 

 

 

C:\Users\Школа\Desktop\ИНОПЛ1.PNG

 

 

C:\Users\Школа\Desktop\ИНОПЛ2.PNG

 

 

 

 

 

C:\Users\Школа\Desktop\ИНОПЛ3.PNG

                                                                        

 

 

 

Назва планети:

 

 

 

 

-Пофантазуйте, як можуть виглядати мешканці казкової планети та виготовьте їхнє зображення з пластеліну.

ІІІ. Підсумок уроку

Підсумок уроку-подорожі проведемо біля мальовничого зіркового неба. Давайте ще раз помилуємося красою космосу

– Які звуки ми закріплювали на уроці?

– Якою буквою вони позначаються?

  • І закінчимо наш урок – подорож такими словами: На цьому уроці я зрозумів, що 
  • в космосі темно, але зорі можуть освітлювати космічні об’єкти;
  • що зорі на небі розташовані групами, їх ми називаємо сузір’ями;
  • що у центрі Сонячної системи розташоване Сонце, навколо якого по орбітах обертаються 8 великих планет;
  • що життя існує тільки на Землі.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 грудня 2020
Переглядів
418
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку