Розробка інтегрованого уроку на тему "Зимонько-снігуронько". Протягом уроку діти працюють над складанням міні- книжечки для друга. Знайомляться з поезією українських поетів про зиму(слухання, читання для себе, читання з другом) В групах складають оповідання про зиму і записують у книжечку.Потім роблять аплікацію у книжечці "На зимовій галявинці" Завершується урок складанням сенканту про зиму.
Інтегрований урок
«Зимонька –снігуронько» 2 клас
Літературне читання «Зимова поезія
Розвиток мовлення «Колективне складання оповідання про зиму за планом і опорними словами»
Трудове навчання «Аплікація «Зимова галявинка» Мета: познайомити з поезією українських письменників про зиму; розвивати навички свідомого виразного читання, уміння аналізувати прочитане, робити висновки;
навчати складати текст за питаннями і опорними словами; розвивати зв'язне мовлення, мислення;
поповнювати словниковий запас учнів;
учити учнів бачити і відчувати красу природи;
виховувати почуття прекрасного, дбайливе ставлення до природи;
вдосконалювати вміння та навички роботи з кольоровим папером, виготовляти аплікацію за зразком; розвивати художній смак, творче мислення, дрібну моторику рук; виховувати естетичні почуття, бажання дотримуватися правил дизайну.
Обладнання. Картини та малюнки про зиму, картки для роботи в групах, в парах, ноутбук, портрети поетів,кольоровий папір,клей, ножиці, серветки, гуаш .
Хід уроку
І. Організаційний момент
- Вітаю вас на нашому уроці, бажаю хорошого настрою, цікавих знань.
Прмінь падає в долоні- Другу посміхнись Очі у небес бездонні, За руки візьмись.
- Подивіться один на одного і посміхніться. Побажайте один одному гарного настрою та плідної роботи.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку
1.Відгадування загадки.
Стало біло навкруги,
Я розтрушую сніги,
Наганяю холоди,
Води сковую в льоди,
В дружбі з дітьми я всіма,
Здогадались? Я… (зима).
«Асоціативний кущ»
Зима
-Назвіть зимові місяці. Значення їх.
-Які прикмети зими ви знаєте? Що таке сніг?
- Отож, помандруємо ми країною «Зима-білосніжка».
- День за днем – непомітно плине час. Різні дивовижні зміни відбуваються навколо нас. Ось і зараз за вікном біла скатертина стелиться по землі, прикрашає дерева, будинки, рум’янить щоки малятам, дарує їм багато розваг. Мороз тріщить, у вікно до нас заглядає, та ніхто його не пускає.
ІІІ. Перегляд картин та малюнків до теми «Зима» Бесіда.
- Придивіться до зимового пейзажу.
- Порахуйте кольори зими.
- Який колір є найголовніший у зими?
ІV. Мовленнєва розминка
Читання чистомовки.
Ма- ма- ма – надворі … ( зима).
Ло – ло – ло – багато снігу… (намело).
Ем – ем – ем – саночки… ( візьмем).
Дем – дем – дем - на гірку … (підем).
Слово вчителя Ми вже багато знаємо про зиму, а ось наші маленькі друзі першокласники ще не багато про неї знають. Ми сьогодні з вами складемо для них книжечки і подаруємо. Та давайте познайомимось з поезією українських поетів, щоб більше дізнатися про зиму і гарно розповісти про неї.
VІ.Читання та обговорення творів 1.Багато забавок дарує зима діткам.
2.Слухання віршика Н. Забіли «Ведмедикова хатка» аудіозапис (https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=B0SYIFUr53o)
-Що збудували діти зі снігу? -Кому знадобилася ця хатка? -Який сон побачила Ясочка?
VIІ. Фізкультхвилинка Взимку найулюбленіше свято – Новий рік. Це подарунки, ялинка, хороводи. Давайте згадаємо руханку «Морозець»
(https://www.youtube.com/watch?v=f43Qm9T3grs) VIІІ. «З джерела української поезії»
Читання з другом (лікоть-лікоть, коліно-коліно) -Прочитайте віршики разом з другом, придумайте питання до них.
1. Два плюс два
Мені на долоню
Злетіли з хмаринки
Дві білі сніжинки
І ще дві сніжинки.
А разом виходить
Якась дивина —
А разом виходить
Краплина одна! Качан Анатолій
-Скільки було сніжинок? -Звідки вони злетіли? - У що вони перетворилися? Чому?
Зимонька
Зимонько, голубонько
В білім кожушку,
Любимо ми бігати
По твоїм сніжку.
Всім рум'яниш личенька
Ти о цій порі
І ладнаєшь ковзанки
В нашому дворі. Забашта Любов
- Чи любить автор зиму? Доведіть.
,
"З Новим роком!" (І.Франко)
З Новим роком, браття милі,
В новім щастю, в новій силі
Радісно вітаю вас
І бажаю, щоб в здоров”ю,
В мирі, з братньою любов”ю,
Відтепер ішов нам час.
Щирій праці Бог поможе!
Дай вам Боже все, що гоже! -Що бажає автор всі людям у новому році?
ІХ. Читання для себе
Крихти хліба
З лісосмуг, де свищуть сніговиці,
Де не стало корму і тепла,
Перебрались лагідні синиці
У садки до нашого села.
В завірюху, ожеледь, морози
Стукають синиці у вікно,
З горобцями ділять на дорозі
Крихту хліба мерзлу і зерно.
Пригощав пташок я з годівниці
І почав нарешті відчувать,
Що для когось крихта — це дрібниця,
А для пташки — жить чи замерзать.
Качан Анатолій -Як називає автор заметіль? -Розкажіть про життя пташок взимку, хто їм допомагає?
ІХ.Розвиток мовлення . Колективне складання тексту за питаннями і опорними словами.
Робота в группах (до уроку діти розібрали емблемки : зайчик, лисичка, тетерев, синичка)
І группа –зайчики (на пеньочку)
Яка пора року настала? (чарівна, прийшла) Яке явище природи найчастіше буває взимку?(сріблястий, пухнастий, падає) |
ІІ група – лисички (на галявинці)
Чим люблять займатися діти взимку? (санчатах, ковзанах, лижах,сніжки)
|
ІІІ група – тетерева ( вони полюбляють спати взимку у наметах)
Як живуть взимку птахи, звірі? (їжа, засипана, допомагають, люди, годівнички)
|
ІV група- синички (на гілочці)
Які свята взимку? (Новий рік, Різдво, подарунки, вітання)
|
Виступ кожної групи, запис речень у книжечки, придумати назву твору. Запис висновку - відношення до зими.
X.Аплікація з паперу. Ми зробимо до наших творів ілюстрації зимового пейзажу. 1) Повторення правил роботи з інструментами (ножиці). 2) Інструктаж щодо виконання композиції.
3)Гра «Піднята рука» Підніміть руку, хто любить зиму? -Хто народився взимку? -Кому подобається свято Новий рік? У кого голубі очі? -Хто сьогодні йшов по сніжку? 4)Практична робота.
XІ. Підсумок
Складання сенканту.
Що? Зима
Яка? Срібна, сніжна
Що робить? Морозить, мете, січень
Холод