Урок інтегрований "Зимонька -снігуронько"

Про матеріал

Розробка інтегрованого уроку на тему "Зимонько-снігуронько". Протягом уроку діти працюють над складанням міні- книжечки для друга. Знайомляться з поезією українських поетів про зиму(слухання, читання для себе, читання з другом) В групах складають оповідання про зиму і записують у книжечку.Потім роблять аплікацію у книжечці "На зимовій галявинці" Завершується урок складанням сенканту про зиму.

Перегляд файлу

Інтегрований  урок

«Зимонька –снігуронько»                                                                                             2  клас

Літературне  читання «Зимова  поезія

Розвиток  мовлення  «Колективне  складання  оповідання  про  зиму  за  планом  і  опорними  словами»

Трудове  навчання «Аплікація  «Зимова  галявинка»                                                                                       Мета: познайомити  з  поезією  українських  письменників  про  зиму; розвивати навички свідомого виразного читання, уміння аналізувати прочитане, робити висновки;

навчати складати текст за питаннями і опорними словами;                                                           розвивати зв'язне мовлення, мислення;

поповнювати словниковий запас учнів; 

учити учнів бачити і відчувати красу природи;

виховувати почуття прекрасного, дбайливе ставлення до природи;

вдосконалювати вміння та навички роботи з кольоровим папером, виготовляти аплікацію за зразком; розвивати художній смак, творче мислення, дрібну моторику рук;   виховувати естетичні почуття, бажання дотримуватися правил дизайну.

Обладнання. Картини  та малюнки про зиму, картки для роботи в групах, в парах, ноутбук, портрети  поетів,кольоровий   папір,клей,  ножиці,  серветки,  гуаш .

Хід  уроку

 І. Організаційний момент

- Вітаю  вас  на  нашому  уроці,  бажаю  хорошого  настрою, цікавих  знань.

Прмінь  падає  в  долоні-                                                                                                                          Другу  посміхнись                                                                                                                            Очі  у  небес  бездонні,                                                                                                                                                   За  руки  візьмись.

- Подивіться один на одного і посміхніться. Побажайте один одному гарного настрою та плідної роботи.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

1.Відгадування загадки.

Стало біло навкруги,

Я розтрушую сніги,

Наганяю холоди,

Води сковую в льоди,

В дружбі з дітьми я всіма,

Здогадались? Я… (зима).

  •  Так  про  яку  пору  року  ми  будемо  говорити  сьогодні? Заплющіть  очки  і  скажіть: «Зима».  Що  зразу  спало  вам  на  думку?

«Асоціативний  кущ»

 

                                                 Зима                         

 

 

 

-Назвіть  зимові  місяці. Значення  їх.

-Які  прикмети  зими  ви  знаєте?  Що  таке  сніг?                                                                                                                                    

- Отож, помандруємо ми країною «Зима-білосніжка».

- День за днем – непомітно плине час. Різні дивовижні зміни відбуваються навколо нас. Ось і зараз за вікном біла скатертина стелиться по землі, прикрашає дерева, будинки, рум’янить щоки малятам, дарує їм багато розваг. Мороз тріщить, у вікно до нас заглядає, та ніхто його не пускає.

ІІІ. Перегляд картин та малюнків до теми «Зима»                                                                    Бесіда.

-  Придивіться до зимового пейзажу.

-  Порахуйте кольори зими.

-  Який колір є найголовніший у зими?

ІV. Мовленнєва розминка

Читання чистомовки.
Ма- ма- ма – надворі … ( зима).
Ло – ло – ло – багато снігу… (намело).
Ем – ем – ем – саночки… ( візьмем).
Дем – дем – дем - на гірку … (підем).

Слово  вчителя  Ми  вже  багато  знаємо  про  зиму,  а  ось  наші  маленькі  друзі  першокласники  ще  не багато  про  неї  знають.  Ми  сьогодні    з  вами  складемо  для  них  книжечки  і  подаруємо.    Та  давайте  познайомимось  з  поезією  українських  поетів,  щоб  більше  дізнатися  про  зиму  і  гарно  розповісти  про  неї.

VІ.Читання та обговорення творів                                                                                              1.Багато  забавок  дарує  зима  діткам.

2.Слухання  віршика  Н.  Забіли  «Ведмедикова  хатка» аудіозапис (https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=B0SYIFUr53o)

-Що  збудували  діти  зі  снігу?                                                                                                         -Кому  знадобилася  ця  хатка?                                                                                                                 -Який  сон  побачила  Ясочка?

VIІ. Фізкультхвилинка                                                                                                                       Взимку  найулюбленіше  свято – Новий  рік. Це  подарунки, ялинка,  хороводи.  Давайте  згадаємо  руханку  «Морозець»

(https://www.youtube.com/watch?v=f43Qm9T3grs)                                                                                          VIІІ. «З джерела української  поезії»

Читання  з  другом (лікоть-лікоть,  коліно-коліно)                                                      -Прочитайте  віршики  разом  з  другом,  придумайте  питання  до  них.

1. Два плюс два

Мені на долоню
Злетіли з хмаринки
Дві білі сніжинки
І ще дві сніжинки.

А разом виходить
Якась дивина —
А разом виходить
Краплина одна!                                                                                                                           Качан Анатолій

-Скільки  було  сніжинок?                                                                                                            -Звідки  вони  злетіли?                                                                                                                                - У  що  вони  перетворилися?  Чому?

Зимонька

Зимонько, голубонько 
В білім кожушку, 
Любимо ми бігати 
По твоїм сніжку. 

Всім рум'яниш личенька 
Ти о цій порі 
І ладнаєшь ковзанки 
В нашому дворі.                                                                                                                           Забашта Любов

-       Чи  любить  автор    зиму?  Доведіть.

,

          "З Новим роком!" (І.Франко) 
           З Новим роком, браття милі, 
           В новім щастю, в новій силі 
           Радісно вітаю вас 
           І бажаю, щоб в здоров”ю, 
           В мирі, з братньою любов”ю, 
           Відтепер ішов нам час. 
            Щирій праці Бог поможе! 
            Дай вам Боже все, що гоже!                                                                                                                                          -Що  бажає  автор  всі  людям  у  новому  році?                                                                                                                             

ІХ. Читання  для  себе

Крихти хліба

З лісосмуг, де свищуть сніговиці,
Де не стало корму і тепла,
Перебрались лагідні синиці
У садки до нашого села.

В завірюху, ожеледь, морози
Стукають синиці у вікно,
З горобцями ділять на дорозі
Крихту хліба мерзлу і зерно.

Пригощав пташок я з годівниці
І почав нарешті відчувать,
Що для когось крихта — це дрібниця,
А для пташки — жить чи замерзать.

          Качан Анатолій                                                                                                                         -Як  називає  автор   заметіль?                                                                                                                                                                                                     -Розкажіть  про  життя  пташок  взимку,  хто  їм  допомагає?

 

 

ІХ.Розвиток  мовлення . Колективне   складання  тексту  за  питаннями  і  опорними  словами.

 Робота  в  группах (до  уроку  діти  розібрали емблемки  : зайчик,  лисичка,  тетерев,  синичка)

І  группа –зайчики  (на  пеньочку)                                                                                                      

 

Яка  пора  року  настала?   (чарівна,  прийшла)

Яке  явище  природи  найчастіше  буває  взимку?(сріблястий,  пухнастий,  падає) Картинки по запросу картинки про зиму детские

ІІ  група – лисички    (на  галявинці)

 

Чим  люблять  займатися  діти  взимку?  (санчатах,  ковзанах, лижах,сніжки)

Картинки по запросу картинки про зиму детские

  ІІІ група – тетерева  (  вони полюбляють  спати  взимку  у  наметах)

Як  живуть  взимку  птахи,  звірі?  (їжа,  засипана,  допомагають,  люди, годівнички)

Картинки по запросу картинки годивничок

ІV група-  синички  (на  гілочці)

Які  свята взимку?  (Новий  рік,  Різдво,  подарунки,  вітання)

Картинки по запросу картинки новий рык

Виступ  кожної  групи,  запис речень   у  книжечки,  придумати  назву  твору.                                                     Запис  висновку - відношення  до  зими.

X.Аплікація  з  паперу. Ми  зробимо  до  наших  творів  ілюстрації  зимового  пейзажу.                                                                                                                                                           1)  Повторення  правил  роботи  з  інструментами  (ножиці).                                                           2)  Інструктаж щодо  виконання  композиції.

3)Гра  «Піднята  рука»                                                                                                                                            Підніміть  руку,  хто  любить  зиму?                                                                                                                    -Хто  народився  взимку?                                                                                                                            -Кому  подобається  свято  Новий  рік?                                                                                             У  кого  голубі  очі?                                                                                                                                           -Хто  сьогодні  йшов  по  сніжку?                                                                                       4)Практична  робота. 

XІ.  Підсумок    

Складання  сенканту.

Що?    Зима        

Яка?  Срібна,  сніжна

Що  робить?  Морозить,  мете,  січень

                        Холод

 

 

 

                                                                

 

docx
Додано
12 листопада 2018
Переглядів
1731
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку