Відкритий урок на тему: «В країну Загадок гру ми візьмемо , дружно і весело час проведемо».
Мета: Розширити знання учнів про один із жанрів усної народної творчості – загадки. Розвивати логічне мислення , уяву , мовлення. Вчити учнів спостерігати за предметами , вміти виділяти головне , думати , порівнювати , складати загадки. Виховувати товариські взаємини , бажання допомогти один одному.
Хід уроку
І. Організаційний момент .
Знову день почався , діти.
Всі зібралися на урок.
Тож пора нам поспішати –
Кличе в подорож дзвінок.
А урок наш незвичайний ,
«Грою» - всі його зовуть .
Щоб урок цей був цікавим ,
Ти активним мусиш буть.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
А над чим ми будемо сьогодні працювати , допоможе зрозуміти маршрутка криптограма.
З Г Д К
А А А |
|
Г Р
А |
|
П Д Р Ж
О О О |
Загадка , гра , подорож.
Отже , ми сьогодні вирушимо у країну Загадок і візьмемо з собою гру.
2.Вправляння у швидкісному читанні слів.
- Щоб не збитися з дороги , пограємо у гру. Гра «Не зіб’юсь».
Капуста зима листок
Капуста зима листок
Пусто сама листок
Капуста зима місток
-Країна загадок – улюблена країна всіх кмітливих діток. Тут широкі є поля , міста , моря і ріки . Серед цієї країни стоїть великий палац , в якому живе принцеса Відгадка. Але злий чаклун одягнув на неї шапку – невидимку і не хоче відпускати її. Щоб зняти ці чари і визволити принцесу , необхідно пройти довгий шлях , і виконаємо завдання Чаклуна.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
-Що таке загадка?
Нам на допомогу прийшов Старичок – Словничок. Це чарівний дідусь, що знає багато загадок , різних незнайомих слів. Якщо ми з ним будемо дружити , він навчить нас всього того , що знає сам.
Загадка – походить від слова гадати , що означає думати та міркувати . У загадках предмет не називають , а лише описують або натякають.
2.Загадка – розчитка.
Старичок – Словничок хоче переконатися , чи вмієте ви відгадувати загадки.
(Запис на дошці).
З – під землі біжить водичка,
Але це не озерце ,
Не струмочок , і не річка,
А цілюще …. (джерельце)
-Хто з вас бачив джерельце?
Гра «Джерельце»
Читання загадки:
-повільномовкою;
-весело , з захопленням ;
-так , як співає джерельце .
-Хто пив водичку з джерельця?
-А яка вона ж смачна!Її вважають живою , цілющою .А зараз ми поп’ємо водички
Із джерельної кринички ,
До неї в гості завітаєм-
Секрети творчості згадаєм.
Давайте поглянемо , які завдання нам приготувало Джерельце.
3.Групова робота.
Гра «Загублене слово».
Завдання. Знайти потрібне слово і вставити у вірш , утворивши риму.
ІV. Робота над загадками.
Щоб рухатися далі , потрібно вибрати транспорт. А який транспорт оберемо ?
1.Невеликі коні носять назву … (поні).
2. В парк поїхали ми всі на маршрутному (таксі).
- То на якому ж транспорті вирушимо в дорогу?(на таксі)
-А чому не на поні?
- Де можна побачити поні?
1. Словникова робота.
На допомогу прийшов Старичок – Словничок . Маршрутне таксі – вид транспорту , який призначений для перевезення пасажирів за даним маршрутом. Нашою оплатою за проїзд буде правильно прочитана і розгадана загадка . А допоможе нам гра «Подумай , відгадай».
2.Розгляд малюнка.
-Яка пора року зображена ?Доведіть.
-Що роблять діти?
-Які загадки про зиму ви знаєте?
Гра «Словечко до словечка».
Добір слів , які характеризують:
Зиму-
Сніг-
3.Робота за підручником .(ст.118).
-Які білі мухи покрили подвір’я?
-Чому сніжинки порівнюють з пухом?
-Куди побігли діти ?Чому?
V. Фізкультхвилинка.
VІ. Актуалізація знань.
Зима теж хоче вам допомогти. Вона проклала чарівну стежку через свої володіння. Але злий Чаклун випередив і переставив слова на стежинці. Допоможіть її вирівняти. Складемо загадку про олівець. Ось і доріжка вирівнялася.
2.Робота над віршем «Для чого треба?»
А. мовчазне читання;
Б. читання вголос;
В. вправляння у виразному читанні вірша.
Ось і звільнили принцесу від чарів Злого Чаклуна . Кожен з вас сказав своє слово , яке допомогло зняти шапку – невидимку з принцеси Відгадки.
VІІ. Підсумок уроку.