Урок історії у 8 класі на тему" Активізація військових дій 1648-1649 років Національно-визвольної війни українського народу під проводом Б.Хмельницького"

Про матеріал

Розробка уроку з історії України 8 клас "Активізація військових дій 1648-1649 років Національно-визвольної війни українського народу проти польського панування під керівництвом Богдана Хмельницького" Урок розроблено з із застосування інтерактивних методів навчання та з використанням компютерних технологій. Методична розробка уроку допоможе вчителю активізувати учнів на уроці історії та забезпечити на достатньому рівні застосування учнями програмового матеріалу.

Перегляд файлу

Урок з історії України з використанням інтерактивних методів навчання

8 клас

Тема уроку:  «Активізація Національно-визвольної війни в 1648-1649 роках під проводом Б.Хмельницького»

Мета: розкрити та дати оцінку основним подіям Національно-визвольної війни

 1648-1649 років, визначити їх значення, з допомогою комп’ютерних

технологій розвивати в учнів уміння працювати з історичними джерелами,

аналізувати та порівнювати їх, робити висновки, визначати значення

історичних подій, хронологічно розташовувати основні історичні події та

навчити висловлювати свою власну думку щодо них.

Місце проведення уроку: комп’ютерний клас.

Обладнання: електронний атлас, ДВД – диск з графічними фільмами

 «Історія України», карта «Національно-визвольна війна під проводом

Б.Хмельницького»

Тип уроку: урок засвоєння нових знань з інноваційними методами викладання

та комп’ютерною підтримкою.

 

Епіграф до уроку:  Було колись – в Україні

ревіли гармати,

Було колись – запорожці

Вміли панувати. (Т.Г.Шевченко)

/1хв./

Хід уроку:

 

І Актуалізація опорних знань учнів /на початку включаю СД –диск із картинками Національно-визвольної війни. /10 хв./

1.Що означає Національно-визвольна війна? /

2.Назвіть причини Національно-визвольної війни українського народу проти Речі Посполитої?

2.Коли вона розпочинається і хто її очолив?

3.Розкрийте історичну постать Б.Хмельницького

4.Визначте рушійні сили війни та її характер?

5.Яких заходів ужив Хмельницький у підготовці до війни?

6.Як ви вважаєте, якими мотивами керувався Б.Хмельницький, коли розпочинав підготовку до війни – особистими чи загальнонаціональними?

7.Яку основну причину вбачав сам Хмельницький у початку війни?

 

ІІ Мотивація навчальної діяльності

 Учитель використовую карту на дошці, електронний атлас на моніторах розкриваю початок Національно-визвольної війни, події під Жовтими Водами, їх значення для подальшої боротьби. Записують в зошити дату битви 5-6 травня 1648 рік битва під Жовтими Водами, перша перемога козацьких військ на чолі з Б.Хмельницьким. 2хв.

 

Проблемне питання:

Якими військовими мистецтвами володіли запорозькі козаки.  /1хв/

 

ІІІ Вивчення та усвідомлення навчального матеріалу

Вчитель: Коротко дає характеристику розвитку  військової компанії 1648 року./3хв/

 

Робота в групах:

Вчитель поділяє клас на 4 групи, які розкривають хід подій у хронологічному порядку.

1-ша група – Битва під Корсунем

2-га група – Битва під Пилявцями.

3-тя група Облога Львова, та причини закінчення воєнної компанії 1648 року.

4-та група облога Збаражу, битва під Зборовом.

/ на підготовку 4 хв./

  1. група розповідає про перемогу запорожців під Корсунем /2хв/

 

 Робота з документом. Учень зачитує в голос  і аналізує документ /ст..99//2хв./

 

  1. група розповідає про битву під Пилявцями

Історична постать:  М.Кривоніс /2хв/

  1. група розповідає про облогу Львова та причини закінчення воєнної компанії 1648 року. /2хв./
  2. група розповідає про облогу Збаражу та битву під Зборовим /записують в зошит дати та укладання Зборівської угоди за посередництва Іслам-Гірея 2хв.

Історична постать: Іслам Гірей ІІІ /1хв/

Під час доповіді кожної групи всі учні класу записують основні події в зошит

Використання комп’ютерних технологій:

Вчитель пропонує дітям розпочати роботу на комп’ютерах:

1) учні переглядають  хід війни 1648-1649рр. із електронного носія «Історія України» /6хв./

2) учні розкривають папку «Зборівський договір»

з’ясовують разом з вчителем значення цього договору для будівництва першої української держави «Гетьманцини»  /4хв./

1.Під владу гетьмана переходили три воєводства: Київське, Чернігівське, Брацлавське.

2. На цій території не було польських війська, а кількість козацького реєстру становила 40-тисяч.

3.Підтверджувалися права і привілеї Війська Запорізького.

4. Надавалися повні права православному населенню.

5.Київському православному митрополиту надавалося місце в сенаті.

6.Столицею і резиденцією гетьмана оголошено місто Чигирин.

 

ІV Узагальнення вивченого матеріалу. Учням пропонується розв’язати тестові завдання на закріплення вивченого матеріалу. /2хв./

 

V. Домашнє завдання, параграф 15 вивчити, записати умови Зборівського договору в зошити, вміти давати відповіді на запитання на ст..105 питання №1-14

Мотивація оцінок, підсумок уроку./1хв./

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
До підручника
Історія України 8 клас (Сорочанська Н.М., Гісем О.О.)
Додано
16 січня
Переглядів
225
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку