8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Урок Історичні джерела та їх різновиди. Виявлення та збереження історичних джерел. Потреба залучення різних джерел для відображення повноти історії

Про матеріал

Тема: Історичні джерела та їх різновиди. Виявлення та збереження історичних

джерел. Потреба залучення різних джерел для відображення повноти історії

Мета: охарактеризувати роль та значення речових історичних джерел у вивченні

історії; подати початкові відомості про науки, які досліджують речові історичні джерела; розвивати навички роботи з джерелами інформації; з'ясовувати роль речових джерел у вивченні історії, на елементарному рівні здобувати інформацію, що містять історичні джерела; виховувати шанобливе ставлення до історичних пам'яток.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Обладнання: підручники, зошити, мультимедійна презентація, картки, роздатковий

та ілюстративний матеріал.

Поняття та терміни: історичні джерела.

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  • пояснювати й розрізняти види історичних джерел;
  • розповідати про те, як історики дізнаються про минулі часи на основі археологічних розкопок;
  • наводити приклади історичних пам'яток, речових джерел, з яких можна дізнатися про давні часи;
висловлювати судження щодо ролі музеїв у збереженні пам'яті про минуле.
Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________                        Історія  5    клас

 

Тема: Історичні джерела та їх різновиди. Виявлення та збереження історичних

джерел. Потреба залучення різних джерел для відображення повноти історії

Мета: охарактеризувати роль та значення речових історичних джерел у вивченні

історії; подати початкові відомості про науки, які досліджують речові історичні джерела;  розвивати  навички  роботи  з джерелами  інформації;  з’ясовувати  роль  речових джерел  у вивченні  історії,  на  елементарному  рівні  здобувати  інформацію,  що  містять  історичні  джерела;  виховувати  шанобливе  ставлення  до  історичних  пам’яток.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Обладнання: підручники, зошити,  мультимедійна презентація, картки, роздатковий

та ілюстративний матеріал.

Поняття та терміни: історичні  джерела.

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  •   пояснювати й розрізняти види історичних  джерел;
  •   розповідати  про  те,  як  історики  дізнаються  про  минулі  часи  на  основі  археологічних розкопок;
  •   наводити приклади історичних пам’яток, речових джерел, з яких можна дізнатися про давні часи;
  •   висловлювати судження щодо ролі музеїв у збереженні пам’яті про минуле.

 

ХІД УРОКУ

І.  Організаційний момент

Метод «Покажи свій настрій»

Картинки по запросу настрій

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

Учні зачитують, які місця України, пов’язані з історичними подіями, відвідали їхні батьки та показують їх на карті.

 

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності

Як  ви  вважаєте,  чи  можуть  історики відтворити  картини  минулого,  коли свідків  подій  уже  немає?  Що їм  для цього потрібно?

Повідомлення теми та мети уроку

 

ІV. Вивчення нового матеріалу 

Завданням  історика  є  відтворення  картини  минулого.  Проте, навіть  розпитавши  свідків  події,  ми  не  отримаємо  цілісної  достовірної  інформації.  Аби  дізнатися  про  реальні  події  минулого, історики звертаються до  історичних джерел.  Учені досліджують, порівнюють і зіставляють їх,  адже саме історичні джерела є відображенням минулого, без яких це минуле неможливо відтворити.

Історичні  джерела    це  письмові  документи,  предмети,  будівлі та  інші  пам’ятки,  які  відображають  історичні  події  та  явища  і  дають можливість досліджувати життя людей  в минулому.

Історичні  джерела    це  все те, що допомагає вивчати історію.

https://www.youtube.com/watch?v=Zejadrcot_I

Читаючи  текст,  заповніть  у  зошиті  таблицю  «Види  історичних джерел».

Види

історичних

джерел

Речові

Письмові

Етнографічні

Зображувальні

 

 

 

 

Самостійна робота

1. Використовуючи пам’ятку «Як дослідити історичне джерело» розгляньте  зображення с. 13. Поміркуйте,  що  саме  вони  можуть розповісти про життя людей в минулому.

2. Уявіть  себе  істориком-дослідником.  Визначте,  до  якої  групи  історичних  джерел  належить  пам’ятки  минулого С.13    старовинний  меч.  Проаналізуйте  історичне джерело  на  основі  наведеної інструкції.

Бесіда про зберігання історичних джерел

Усні або етнографічні джерела зберігаються в народі. Переходять з покоління в покоління.

Письмові зберігаються в архівах та бібліотеках.

Речові або археологічні зберігаються в музеях.

Зображувальні в музеях та галереях.

Дидактична гра «Сортувальник»

На дошці три конверти з написами видів історичних джерел. Діти витягують зображення або напис історичного джерела та мають визначити до якого конверту їх покласти.

Похожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображение

Словникова робота.

Палеографія — це наука, що вивчає історію письма, матеріал та знаряддя письма, способи оздоблення рукописних книг.

Архів — установа, де зберігають і вивчають писемні джерела.

Фольклор — усна народна творчість.

Музеї - установи, у яких зберігаються важливі історичні пам'ятки

Віртуальна подорож у музей

https://www.youtube.com/watch?v=mYxYGDm_hNs

Робота з текстом.

Учні опрацьовують текст записують коротко про М. Грушевського

Робота з картками.

Евристична бесіда

1. Які музеї ви знаєте?

2. Які музеї є на території нашого міста, району?

3. Які музеї ви відвідували? Яке враження на вас справило відвідування музею?

4. Яку роль відіграють музеї в дослідженні минулого?

Фізкультхвилинка

 

V.  Закріплення знань учнів.

 Завершіть речення:  «Історичними джерелами можуть бути...»

1.  Що знаходять археологи?

2.  Навіщо люди створюють музеї?

3.  Поясніть,  чому  історичні джерела  називають  «слідами  минулого»  або

«мимовільними свідками часу».

4.  Яка роль археології у вивченні найдавнішого минулого?

5.  Підберіть синоніми д о слова «музей».

 

VІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати §1 С.12-15

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Матушевська Альона Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гура Ірина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Сухотепла Олена Олександрiвна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Історія України (Вступ до історії) 5 клас (Власов В.С.)
Додано
6 липня 2018
Переглядів
5517
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку