Урок "Ґійом Аполлінер – поет-авангардист. Зв’язок поезії митця з естетикою кубізму, своєрідність «сюрреалізму». Тема кохання й часу у вірші «Міст Мірабо».

Про матеріал
Тип уроку : урок засвоєння нових знань і формування на їхній основі компетентностей. Форма уроку: урок – пошук асоціацій та розшифрування символів
Перегляд файлу

Тема уроку: Ґійом Аполлінер – поет-авангардист. Зв’язок поезії митця з естетикою кубізму, своєрідність «сюрреалізму». Тема кохання й часу у вірші «Міст Мірабо».

Мета:   ознайомити учнів з  головними  віхами життєвого і творчого шляху поета; дослідити творчість Ґійома Аполлінера як шлях від неоромантизму до кубофутуризму, розкрити зв’язок поезії митця з естетикою кубізму;  формувати уміння характеризувати образи – символи в поезії   «Міст  Мірабо»,   розвивати філософське мислення; навички групової роботи; сприяти вихованню активної життєвої  позиції.

Тип уроку : урок засвоєння нових знань і формування на їхній основі компетентностей.

Форма уроку: урок – пошук асоціацій та розшифрування символів

Обладнання: комп’ютер, проектор,  дидактичний матеріал для групової роботи, презентації, підручник

Я всесвітом упився

Із надбережжя дивлячись на гін ріки і сон шаланд

Тож слухайте мене бо я гортань Парижа

Захочу знову вип’ю цілий світ.

Ґійом Аполлінер.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

Психологічне налаштування.

II. Оголошення теми й мети уроку

III. Актуалізація опорних знань

  • Вправа «НЕЗАКІНЧЕНЕ РЕЧЕННЯ». Авангардизм – це…
  • Вправа «ГРОНУВАННЯ».  Авангардистські течії в європейській поезії кінця XIX — початку XX ст.

IV. Мотивація навчальної діяльності учнів                                                                                                з поезії Ґ. Аполлінера «Кортеж».

Ішов кортеж, а де ж моє у ньому тіло?
О, стільки їх пройшло, і всі оті — не я.
По дрібці скинулись мені на повне я.
Мене, як вежу ту, потроху будували
І, завдяки всім тим тілам, речам, вікам,
Нарешті я постав, з’явивсь, нарешті, сам.

 Гійом Аполлінер як особистість і явище світової культури вкрай незвичайний. Напівполяк і напівіталієць, він став великим поетом Франції.

V. Осмислення знань,  вироблення умінь і навичок (ЗАСВОЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ)

1.Слово вчителя Серед друзів поета було багато художників – Марлен Андре Дерен, Рауль Дюфі. Пабло Пікассо. Колоритна зовнішність Гійома Аполлінера спонукала багатьох із них узятися за олівець. Тож про зовнішність поета ми можемо судити не лише із фотографій, а й з портретів.

 

 2.  ІКТ : Демонстрація мультимедійних слайдів.

??? Проблемна ситуація

1.Яке перше враження про Г.Аполлінера?2.Людиною якої вдачі ви уявляєте цього поета?3.На чому сконцентрована увага кожного із художників?4.Які мають бути  вірші цього поета?

 Слово вчителя. ( Опис портрета Г.Аполлінера.) Г.Аполлінер був кремезним, міцним чоловіком, темноволосим, із красивими виразними рисами. Мав добре виховання, в офіційних місцях поводився по-світськи, умів носити одяг. Він завжди був у центрі уваги, володів талантом об'єднувати людей.

 

3. Індивідуально-парна робота

  • Анкета поета
  • Виразне читання вірша «Міст Мірабо» (зі збірки «Алкоголі») Проблемне запитання  Що нам допомагає відчути настрій? (Інтуїція. В основі модернізму лежить інтуїтивізм Бергсона. Світ складний, осягнути його розумом неможливо, потрібна інтуїція). - смуток
  • Перегляд презентації «Міст Мірабо»
  • Відомості про міст Мірабо як інженерну споруду.

Міст Мірабо (фр. PontMirabeau) — міст через річку Сену в Парижі, побудований в 1895—1897 роках. З 29 квітня 1975 року має статус історичної пам'ятки.

Рішення про будівництво мосту було прийняте президентом Республіки Саді Карно 12 січня 1893 року. Міст спроектував інженер Поль Рабель за участі інженерів Жана Резаля та Амаде Альбі. Міст названо на честь французького політика Оноре Габріеля Мірабо.

Міст має довжину 173 м та ширину 20 м (12 м — проїжджа частина і 4 м — тротуари). Головна арка мосту має довжину 93 м, дві бічні арки — 32,4 м. Два пілони мосту споруджені у вигляді кораблів, прикрашених алегоричними статуями роботи скульптора Жана-Антуана Енжальбера

Міст Мірабо відомий насамперед завдяки однойменному віршеві Гійома Аполлінера з його поетичної збірки «Алкоголі».

  • Повідомлення учня про Марі Лорансен, дівчину Аполлінера  — Поезія «Міст Мірабо» присвячена Марі Лорансен, з якою поет познайомився 1907 року. їй було двадцять два роки, йому — двадцять сім. Марі — художниця, писала й вірші. Їхні стосунки тривали п’ять років, і, за словами митця, «можливо, були найважливішими» для нього. Але закоханим не судилося бути разом. У вірші відтворений не лише сум розлуки, а й роздуми поета про саме життя, про плин часу. До речі, у Марі теж був вірш, присвячений розлуці з Ґ. Аполлінером.

4. Групова пошуково-дослідницька робота. Робота в парах

  • Розкрити символіку образів вірша.
  • Художні засоби в поезії «Міст Мірабо» (аналіз вірша)
  • Особливості стилю Г.Аполлінера «Гронування» 
  • Види мистецтва у творчості поета  (4 пара) Інтелект -карта
  • Новаторство Аполлінера (5 пара) Опорна схема
  • Скласти паспорт поезії «Міст Мірабо»

5.  Словникова робота. Опрацювання теоретико-літературних понять.

Футуризм  («майбутнє»)– течія авангардизму; заперечували стару культуру, мораль, були за докорінне оновлення мистецтва, експериментували в області слова.

Каліграма – розташування віршованих рядків у формі графічного малюнка.

Кубізм – (від фр. сubism, сube – куб) – течія авангардизму, для якої характерне підкреслене використання геометричних форм, прагнення роздрібнити реальні об’єкти на окремі фігури.

Симультанізм (від фр. Simultaine – «одночасний») – схильність до

одночасного зображення в одній площині різнорідних об'єктів, віддалених, не пов'язаних між собою образів, мотивів, переживань і вражень

Сюрреалізм (фр. «надреальне») – течія авангардизму; засіб пізнання реального через надреальне, підсвідоме. Суб'єктивне вираження підсвідомого

  Верлібр (вільний вірш) — систему віршування, що з'явилася у французькій поезії наприкінці XIX століття. Верлібр позбавлений звичних ознак поетичного твору: рими, суворого ритму та поділу на строфи. Для верлібру характерні рядки різної довжини, різні дво- і трискладові стопи; ритм може мати перебої.

 

VІ.  Закріплення знань та умінь учнів.

Ґійом Аполлінер – неординарна особистість, якому притаманний  пафос авангардизму –  докорінне оновлення світу та мистецтва.

 

  • «Гронування»  Презентація роботи «Особливості стилю Ґ. Аполлінера»
  • Інтелект -карта «Види мистецтва у творчості поета»  (4пара)
  • Опорна схема «Новаторство Аполлінера» (5 пара)

VII. Підсумки уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон» Продовжте речення:    Відкриттям для мене було…

ВИСНОВОК: «Міст Мірабо» став своєрідною візитною карткою любовної  лірики XX ст. Це  твір про кохання, що без вороття спливає, немов води річки Сени, і про надію, яка, попри сум і розчарування, залишається «невгамовно жагучою».

 

Рефлексія: Згадайте вірш «Міст Мірабо». Візьміться за руки, утворіть міст рук. Ми всі з вами різні. Але почуття, емоції, добре серце роблять нас дуже близькими..

Домашнє завдання.

  • Написати твір-мініатюру на одну із запропонованих тем:
  • «Минають дні, а я ще є»
  • «Гійом Аполлінер – поет-новатор»
  • Порівняти образ голубки в поезії «Зарізана голубка й водограй» та образ голуба, зображений на картині «Голуб» П.Пікассо.
  • Дати відповідь на запитання «Над чим можна замислитись, читаючи вірші Аполлінера?»

Додаток 

Відомості про міст Мірабо як інженерну споруду.

 

Міст Мірабо (фр. PontMirabeau) — міст через річку Сену в Парижі, побудований в 1895—1897 роках. З 29 квітня 1975 року має статус історичної пам'ятки.

Рішення про будівництво мосту було прийняте президентом Республіки Саді Карно 12 січня 1893 року. Міст спроектував інженер Поль Рабель за участі інженерів Жана Резаля та Амаде Альбі. Міст названо на честь французького політика Оноре Габріеля Мірабо.

Міст має довжину 173 м та ширину 20 м (12 м — проїжджа частина і 4 м — тротуари). Головна арка мосту має довжину 93 м, дві бічні арки — 32,4 м. Два пілони мосту споруджені у вигляді кораблів, прикрашених алегоричними статуями роботи скульптора Жана-Антуана Енжальбера

Міст Мірабо відомий насамперед завдяки однойменному віршеві Гійома Аполлінера з його поетичної збірки «Алкоголі».

 

 

 

 

Повідомлення учня про Марі Лорансен, дівчину Аполлінера 

 Поезія «Міст Мірабо» присвячена Марі Лорансен, з якою поет познайомився 1907 року. Їй було двадцять два роки, йому — двадцять сім. Марі — художниця, писала й вірші. Їхні стосунки тривали п’ять років, і, за словами митця, «можливо, були найважливішими» для нього. Але закоханим не судилося бути разом. У вірші відтворений не лише сум розлуки, а й роздуми поета про саме життя, про плин часу. До речі, у Марі теж був вірш, присвячений розлуці з Ґ. Аполлінером.

 

 

 

 Особливості стилю Г.Аполлінера

 

                Особливістю стилю Гійома Аполлінера  є співіснування різних поетичних течій і напрямів:

  • «поетичний реалізм»;
  • імпресіонізм;
  • романтичні образи;
  • символізм;
  • футуризм;
  • кубофутуризм;
  • сюрреалізм.

         

 

Види мистецтва у творчості поета  

 

Для творчості Аполлінера характерним є синтез різних видів мистецтва:

  • література (поезії);
  • живопис (каліграми);
  • музика (поезії створюються паралельно з музикою).

 

 

 

Новаторстово Аполлінера:

 

  • введення поняття сюрреалізм;
  • створення каліграм (пошук нової форми поезій);
  • подальший розвиток верлібру;
  • відмова від синтаксичних знаків.

 

 

docx
Додано
4 лютого 2020
Переглядів
2020
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку