Тема уроку «Подорож до країни ДРОБІВ»
6 клас
Вчитель математики КЗ «ХСШ №11»
БОНДАРОВИЧ Г.П.
Тема уроку «Подорож до країни Дробів»
Завдання уроку 1. Знати правила порівняння, додавання та віднімання дробів з різними знаменниками . Вміти використовувати для виконання дій зі змішаними числами.
2. Виховувати інтерес до математики.
3. Розвивати мислення, навички самостійної роботи.
План уроку
Вчитель: Друзі, протягом останнього часу ми з вами займалися дуже важливою та потрібною темою, додавання та віднімання дробів, змішаних чисел з різними знаменниками. Ми йшли вузькими доріжками задач, пробиралися крізь зарості прикладів, долали гори рівнянь. На останок перед нами – палац, у якому виконуються всі побажання. Ось ми повинні постаратися потрапити туди.
Ось ми підходимо до сходинок палацу.
*1.Актуалізація опорних знань.
___________ 6.
/
/
___ 5.
/
/
______ 4.
/
/
________3.
/
/
_______2.
/
7і8 /1.
Питання до сходинок.
1. Якими числами є 7 і 8?
2.Складіть з цих чисел звичайний дріб.
3.Вкажіть дріб, в якому можна виділити цілу частину.
4.Дріб зведіть до знаменника 16. До якого ще знаменника можна звести дріб?
5.Скоротіть дріб .
6. Порівняйте дроби .
Вчитель: Виявляеється існує ще один спосіб порівняння дробів.
«Більше та дріб, знаменник якої входить в більший добуток».
Ми підійшли по сходинках до двері палацу, миттєво зустрілись з знаменитими героями казки Волкова «Чарівник смарагдового міста » Пугалом, Дроворубом, Боягузливим Левом. Кожен з них хотів, аби виповнилося його таємне бажання. Давайте, друзі, приєднаємося до них.
Пугало хоче бути розумним, але для виповнення його бажання необхіжно відчинити двері ключом. Ключ повернеться в ту мить, коли Пугало відповість на запитання «скільки важить ключик». Друхі, допоможемо йому!
_-
_-
_- (кг) маса ключа
_+
.
Двері заскрипіли і відчинилися.
*2. Вчитель: Ходімо до палацу Бажань з друзями. І тут спробуємо допомогти Боягузливрму Леву стати сміливи, тому що мати сміливість прийняти рішення - це важлива якість.
Диктант (одна людину за дошкою з готовою карточкою).
1.
2.
3.
4.
5.
Відбувається самоперевірка. Встановлюється критерій оцінювання навчаюшихся свої робот.
Проаналізуємо кількість «5», «4», «3».
Вчитель: Яку частину «5» складає від всієї кількості оцінок в класі?
Яку частину «4» складає від всієї кількості оцінок в класі?
Яку частину «3» складає від всієї кількості оцінок в класі?
Якщо «5»та «4»буде більше, то ми зможем допомогти Леву відкрити наступну дверь та пройти далі.
*3. Ось це випробування – для Дроворуба . І аби він не «нарубав дров» протягнемо йому руку допомоги.
У німецькій мові є висловлювання, позначаюче «потрпити в халепу» дослівно на українську мову перекладається «попасти в дроби». Спробуємо гідно вийти з цієї ситуації.
1. Вказати одне число між і ;
2. Скласти 0,5+.
3. Яке число поставити замість зірочки , аби нерівність була вірною
>
4. При якому m(n) рівність правильна?
( )
5. При якому Х рівність – правильна?
А результати відповідей на ці завдання змусять битися серце Дроворуба.
Ж 4)
Р 2)
Б 4) 81
А 6) 11
У 3) 1
Д 1)
В результаті вийшло слово ДРУЖБА
*4.Ось, ми на порозі кімнати, в якій виконуються всі бажання, а ВЕЛИКИЙ і ЖАХЛИВИЙ ГУДВІН приготував вам самостійну роботу (тестову).
1 варіант 2 варіант
a+ a+1
1) 1)
9 16
1)13 1)
y-1 y-6
1)1 1)4
(діти розв`язують самостійну роботу та вибирають номер правильної відповіді, двоє дітей розв`язують за дошкою, потім вчитель перевіряє за допомогою перфокарти всі роботи і оголошує результати одразу).
*5. Домашнє завдання: придумати дві задачи на відомі дії із змішаними числами.
*6.Підсумок уроку.