Урок із образотворчого мистецтва Тема: «Гармонія природних форм у світі тварин. Коні.»

Про матеріал
Урок із образотворчого мистецтва Тема: «Гармонія природних форм у світі тварин. Коні.»
Перегляд файлу

Урок із образотворчого мистецтва

Тема: «Гармонія природних форм у світі тварин. Коні.»

Мета:

навчати спостерігати за красою навколишнього світу, збагачувати уявлення про види, жанри образотворчого мистецтва; закріплювати знання про анімалістичний жанр, учити аналізувати, порівнювати і дотримуватися в зображенні пропорцій характерних форм та розмірів тіла коня, навчити порівнювати художні образи (реалістичні та декоративні), учити передавати характер, закріплювати навички малювання складної форми;

виховувати естетичне ставлення до навколишньої дійсності й творів мистецтва, спостережливість за красою навколишнього світу, терпіння;

розвивати вміння передавати характер коня, окомір, просторове та творче мислення, пам'ять; виховувати бажання бути чуйними й уважними, виховувати творчу, високоінтелектуальну особистість; спонукати висловлюватися за сюжетом картини, розвивати мову дітей, стимулювати розвиток допитливості.

Завдання арт-терапії:

• за допомогою мистецтва навчити дітей виражати свої почуття й формувати у них позитивне світосприйняття;

• зняття психоемоційної напруги, зайвого збудження дітей.

Тип уроку: комбінований.

Форма уроку: урок-подорож.

Вид уроку: урок творчості.

Техніка: малюнок-фантазія, живопис, нетрадиційні техніки малювання арт-терапія.

Обладнання:

для учнів:  аркуш паперу, простий олівець, гумка, фарби, пензлики, склянка з водою, ганчірка, воскові олівці, пастель, трубочки, вушні палочки;

для вчителя: репродукції картин  художників, екран для показу слайдів.

План уроку:

1. Організаційна частина.

2. Мотивація навчальної діяльності.

3. Актуалізація опорних знань і вмінь.

4. Вивчення нового матеріалу.

5. Арт-терапія.

6. Практична робота учнів.

7. Підведення підсумків:

  •  експрес-виставка;
  •  рефлексія.

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку:

1. Організаційна частина.

Ввічливе, доброзичливе привітання. Перевірка готовності до уроку.

(Під спокійну музику діти розглядають розташовані на дошці репродукції картин)

Доброго дня учні та шановні гості. Я рада вас вітати на нашому уроці образотворчого мистецтва.

2. Мотивація навчальної діяльності.

Ми продовжуємо пізнавати дивовижний світ мистецтва. У нас незвичайна тема, а яка саме, ви зрозумієте, коли відгадаєте загадки:

Слайд Мені побігати б по полю:

Я люблю простір і волю.

Не потрібна мені ковбаса!

Дайте сіна та вівса.

(Кінь).

Мчить біля річки

Під сідлом в вуздечці!

(Конячка.)

 

Стайню, віз, уздечку має, Хто тваринку цю впізнає?

(Кінь)

У хазяїна живу, Сіно їм, овес, траву. Працьовита я, грайлива, Довгий хвіст, пухнаста грива. (Кобила)

Стоїть в стайні, Вівса просить І на собі всіх возить.(Кінь)

 

Слайд Тема уроку: «Гармонія природних форм у світі тварин. Коні. Живопис.»

3. Актуалізація опорних знань і вмінь.

Завдання «Мій улюблений вид мистецтва».

Ви бачите на дошці  розташовані репродукції з підписами основних видів мистецтва. Слайд

  • Назвіть будь ласка ваші улюблені з них, поясніть чому.
  •   Ось ми разом і згадали види мистецтва.
  •   А які матеріали необхідні для живопису?
  •   У вас є всі необхідні матеріали?

 4. Вивчення нового матеріалу.

Ми продовжуємо знайомство з анімалістичним жанром образотворчого мистецтва, Слайд навчимося зображати коней. На сьогоднішньому уроці ми розглянемо питання, які будуть пов’язані із відображенням на малюнках тварин та гармонією природних форм. Досить велику увагу багато художників приділяли увазі відображенню досконалості тіла тварин. Слайд Особливо часто художники зображають коней в їх природному оточенні. Саме таку роботу ми і постараємось сьогодні виконати.

Кожна жива істота найкраще пристосована до того природного середовища, в якому вона мешкає. Риби — у воді, птахи — у повітрі, білі ведмеді непомітні на кризі, а тигр — у хащах джунглів. Ми спробуємо малювати коней в їх природному середовищі.

  •        А яке природне середовище коней?

Слайд Роздивіться картини та спробуйте їх описати, звертаючи увагу на характерні особливості будови тіла коней.

Слайд В кожного художника є щось, в когось пейзажі, в когось квіти. А ось у тернопільської художниці Ірини Хемич – є коні. Вона полюбила коней з дитинства і присвятила їм півтора десятки малюнків. Тому і називає це не просто захопленням, а пристрастю на все життя. Улюблена техніка – пастель, у ній і виконані зображення коней.

Слайд Художниця Юлія Дубіна дуже любить тварин, особливо коней, і залюбки їх малює. «Анімалістичний жанр цікавий та складний процес, – каже Аня, – адже потрібно використовувати не тільки традиційну техніку, а й  передати та донести до глядача внутрішній світ тварини: її характер,  повадки,  пояснити поведінку».

КІНЬ - символ життєвої тваринної сили, краси, граціозності, мощі і зачаровує гармонійного руху. Символ вірності і в той же час нестримної волі, безстрашності, військової доблесті і слави.

Слайд Символ коня зустрічається також і на українських писанках. Символізує поклоніння сонцю. За древніми переказами сонце їде небом на колісниці, запряженій огненними кіньми. В християнстві кінь – образ безстрашного віщуна віри, нестримного, готового до самопожертви.

Слайд У давніх слов'ян була клятва, що протягом століть збереглась як найсвятіша: "Клянусь конем!" Кінь був дорогим подарунком князя своїм заприсяженим воїнам-дружинникам. В Україні кінь вважався добрим другом людини здавна. Коня високо шанували українські козаки. Він був і найпершим помічником у господарстві. І хоча коня мані в основному заможні сім'ї, язичницькі обряди першого посадження на коня ("пострижини") хлопчиків здійснювалися впродовж багатьох століть і після прийняття християнства.

Слайд Зустрічається образ коня і в мезенскому розпису. З культом сонця слов'янська міфологія пов'язує коня і качечку: вранці Вогнегривий кінь зводив сонце на небосхил, а качечка ховала його на ніч у воду.

Паралельно рівнем "землі" намітити лінію нижньої частини тулуба конячки і повторити її на всьому протязі ряду. Домалювати тулуб у вигляді ромба.

В один рух пензлем виконати голову і горло: спершу намічається вухо - рух пензлика зверху вниз, а потім трохи вправо – нижня частина морди, вгору і вниз, створюючи увігнуту лінію горла. Потім до тулубу домальовується загривок. Намічається лінія спини і крупа.

Контур конячки заливається кольором. Промальовується лінія спини, грива, ніжки, хвіст, збруя.

У народі збереглись приказки, пов'язані з конем: "Кінь слухає дружка, а не батіжка": "Держися за гриву, бо за хвіст не вдержишся"; "Кінь ґуля по волі, козак - по неволі".

Роботу над пейзажем починають з підготовчого малюнка олівцем. Не потрібно промальовувати всі деталі пейзажу. Намітьте лише контури окремих об’єктів і лінію горизонту. Потім розпочинайте зображувати тварин. Визначте, який саме момент їхнього життя ви хочете передати. Художники мають малювати коней, передаючи особливості будь-якого їхнього руху. У кожної породи коней свої особливі риси: форма тулуба, статура, характер та силует.

Для того, щоб намалювати коня: Слайд

  1. Подумайте, як саме ви будете зображати коня і в якому середовищі. Продумайте композицію та знайдіть місце для кожного персонажа.
  2. Спочатку відмітьте довжину і висоту всієї фігури.
  3. Знайдіть розміри основних частин. Пам’ятайте, що кінь має складну форму,
  4. У позначених штрихами розмірах намітьте узагальнену форму тулуба (овал), голову і шию (трапеції), ноги – лініями.
  5. Взагалі, якщо уявити коня у вигляді простих геометричних фігур, то ви побачите, що переважають круглі форми. 
    •   довгастий овал тіла
    •   коло і прилеглий до нього овал — це голова і ніс
    •   голова і тіло з’єднуються лініями так, щоб утворити єдину складну фігуру
  6. Довжина голови повинна приблизно дорівнювати довжині шиї.
  7. Потім точніше помалюйте характерні особливості форми цих частин.
  8. Спереду необхідно провести похилу лінію, яка відокремлює тулуб від шиї.
  9. Уважно промалюйте ноги, визначаючи положення суглобів. В середині овалу тіла малюємо горизонтальну допоміжну лінію. До неї будуть кріпитися задні кінцівки (передні будуть кріпитися трохи нижче). 
  10.  Очі, ніздрі, гриву, вуха і хвіст промалюйте на останньому етапі. Хвіст приблизно такої ж довжини, як і витягнута голова коня, ну може трохи довший.
  11.  І  на завершальному етапі доберіть відповідний колорит композиції.

5. Арт-терапія.

Перш ніж Ви приступите до роботи ...

Я попрошу Вас закрити очі.

Згадайте коника.

Де ви їх бачили?

Що ви відчували?

Уявіть коника як одна лінія переходить в іншу?

Подумайте, на що схожі ці лінії?

Які таємниці ховаються у них?

Може, це бажання тепла, любові, уваги.

Може, складний візерунок.

А тепер глибоко зітхнули, відчуйте своє натхнення.

Повільно видихнули.

Відкрили очі.

Приступаємо до роботи.   

6. Практична робота учнів.

Учні виконують сімейні портрети.

«Ледачі вісімки» (ця вправа допоможуть зняти втому очей, напругу шиї, біль у спині)

1. Уявіть перед собою на рівні очей вісімку, що лежить на боці (знак нескінченності). Її центр проходить на рівні перенісся.

2. Витягніть уперед руку, трохи зігнуту в лікті. Стисніть пальці в кулак, великий палець підніміть угору. Ведіть рукою в повітрі від центру вліво-вгору проти годинникової стрілки, по колу вниз і знову в центр. Продовжуйте «малювати» вправо-вгору, повертаючись у вихідну точку. Рух має бути плавним і безперервним. За великим пальцем слідкуйте очима, голова залишається нерухомою. Повторити три рази кожною рукою.

3. З'єднайте руки в замок. Знову малюємо ледачу вісімку і стежимо поглядом за пальцями. Повторити три рази.

7. Підведення підсумків. Рефлексія.

Підводячи підсумки нашого уроку, хочеться висловити сподівання, що ви берегтимете все, що вас оточує. Виконання роботи може викликати в учнів певні труднощі, основну увагу слід спрямувати на майстерність у передаванні руху тіла тварини. Із малюнків створюють виставку «Малюємо коней».

- Давайте подивимося, що у нас з вами вийшло.

Сьогодні на уроці я дізнався .....

Був цікавий той факт, що ....

Тепер я можу ....

Знання, отримані сьогодні на уроці, мені знадобляться .....

Мій настрій після уроку ....

 

doc
Додано
17 вересня 2019
Переглядів
1754
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку