Урок із зарубіжної літератури для 6 класу за темою Джек Лондон «Жага до життя»

Про матеріал
Матеріал містить розробку уроку із зарубіжної літератури для 6 класу за темою Джек Лондон «Жага до життя»
Перегляд файлу

Зарубіжна література

6 клас

 Тема уроку : Джек Лондон (1876 – 1916). «Жага до життя». Самовладання, воля до життя головного героя оповідання,  його мужність  в сутичках із суворою природою та життєвими обставинами                                                 Мета:                                                                                                                                

 навчальна:ознайомити учнів із творчістю американського     письменника Джека Лондона, навчати учнів встановлювати зв’язки  між ключовими епізодами твору                                                                              розвиваюча: розвивати навички аналізу художнього тексту , образної системи, вміння висловлювати свої думки                                                                                                     виховна: сприяти вихованню  в учнів вірності у дружбі, гуманного ставлення до людей                                                                                          

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.                                                              Обладнання: текст оповідання, презентація.

                            Справжнє призначення людини- жити, а не існувати

                                                                                         Джек Лондон

                                             Хід уроку                                                                                  

 І. Організаційний момент

ІІ. Повідомлення теми уроку, мотивація навчальної діяльності                               Ім’я відомого американського письменника Джека Лондона пов’язане із захоплюючими творами про сильних та мужніх людей, що кидали виклик долі, боролися із суворою природою Півночі. Герої Джека Лондона, як і він сам, є втіленням мужності, сили духу й прагнення до свободи. (слайд №1) юююююююююююююююююююююююююююю                                                                                                                                        ІІІ. Сприйняття і засвоєння учнями  навчального матеріалу                                       1. Робота за портретом письменника  (слайд №2)                                                 « Перше, що кинулося в очі й запам’яталося на довгі роки – це широко розкриті великі, прямі сірі очі, скромна, спокійна манера триматись і головне – достатньо великі красиві губи з особливими, глибокими, загнутими доверху куточками. І на усьому цьому якийсь відбиток чистоти й порядності» (З книги дружини письменника Чарміан Лондон)                                                                                                                          

2. Народження та дитячі роки   (слайд 3-4)                                                                                             Джек Лондон  (Джон -  Гріффіт  -Чейні) народився 12 січня 1876року в м. Сан – Франциско ( США, штат Каліфорнія). При народженні одержав ім’я Джон Чейні, але вісім місяців по тому , коли мати вийшла заміж, став Джоном  Гріффітом Лондоном.  Мати – учителька музики, вітчим –  збіднілий фермер.

Дитинство Лондона пройшло у Сан-Франциско. Він багато читав, уявляючи себе героєм пригодницьких романів. Джек був постійним відвідувачем місцевої бібліотеки. Він читав уночі, читав ранком, читав, коли йшов до школи, читав по дорозі додому й знову йшов до бібліотеки за новою книгою. У 13 Лондон закінчив початкову школу, але до середньої ходити не міг: у родині не було грошей, щоб платити за навчання.                                                                                                                                         

3. Юність (слайд 5)                                                                                                              

Унаслідок погіршення економічних умов і безробіття, Джекові довелося  змалку   шукати роботу, щоб допомогти родині. Працював на консервній фабриці, продавав газети, займався виловлюванням устриць.  Був матросом на судні (1893р.), яке вирушило на полювання морських котиків до берегів Японії, брав участь у поході безробітних на Вашингтон.                                                                                                                      

4. Освіта. (слайд 6)ббббббббббббббббббббббббббббббббббббббббб                                                                                                                          1897 р. вступив до Каліфорнійського університету. Студентом йому довелося побути лише близько семестру, хоча заняття його просувалися успішно. Він вивчав французьку мову, літературу, біологію, історію. Через брак коштів залишив навчання. Проте він ніколи не розлучався з книжками, самотужки здобував знання. Подальше життя талановитого юнака пов’язане з інтенсивною самоосвітою і нещадною творчою роботою, спрямованою на опанування  тяжкої письменницької діяльності. Цей період життя письменник змалював у автобіографічному романі «Мартін Іден» (1909).                                                                                                                      

5. У пошуках скарбів (слайд 7 )                                                                                  

1896р. круто змінив життя Джека Лондона: на Алясці знайдено великі запаси золота. Він, як і тисячі інших людей, охоплених «золотою лихоманкою», вирушив на далеку Північ. Через  кілька років виснажливої праці письменник повернувся - без золота, без грошей, хворий на цингу, але з багатими враженнями, якими захотілося поділитися з іншими людьми. Тому знову взявся за перо. Твори  Джека Лондона відкрили читачам американську Північ.                                                                                                        6. «Північні оповідання» ( слайд 8).тттттттттттттттттттттттттттттттттттттт                                                                                   Пошук покладів золота  є однією з провідних тем циклу «Північні оповідання». Твори Джека Лондона стали документами доби , що демонструють боротьбу людей за виживання у скрутних ситуаціях. Зустрівшись із тими, хто освоював далекі землі, письменник пізнав справжню ціну людського життя і гідності. 

 

   ПАНІ ФІЛОЛОГИНЯ: Конспекти уроків                                                                            

7. Останні роки життя ( слайд 9)                                                               

Наприкінці життя  Джек Лондон тяжко хворіє. До 40 років у нього виникли проблеми з нирками. В ніч на 22 листопада 1916 року він помер у своєму кабінеті в Глен - Еллен (Каліфорнія). Похований в Місячній долині. Але Джек Лондон залишився  у своїх книгах. Він говорив: «Я завжди був борцем. Ніколи не сказав нічого такого, від чого потім відмовився б. Хто я такий, щоб соромитись того, що я пережив? Я прожив щасливе життя! Я був щасливішим за багато сотень і мільйонів людей мого покоління на цій землі. Я багато мешкав і багато бачив. Я дуже любив життя!"                                                                       

8. Творча спадщина (слайд 10)ттттттттттттттттттттттттттттттттттттттттт                                                                                         Творча діяльність Джека Лондона охоплює всього 17 років, протягом яких створено понад 50 творів різних жанрів.  Найпопулярніші збірки «Син вовка» (1900), «Віра в людину та інші оповідання»(1904), романи «Морський вовк»(1904), «Мартін Іден»(1909), «Залізна п’ята» (1908), «Місячна долина» (1913), «Серця трьох» (1920); анімалістичні повісті «Заклик предків» (1903), «Біле ікло» (1906)  та ін.                                                                                                                                                                                                                                                                                          9. «Жага до життя» (1909) (слайд 11)тттттттттттттттттттттттттттттттттт                                                                                         Джека Лондона як письменника цікавили яскраві особистості. А сурові умови дикої Півночі давали можливість розкрити їх у всій повноті. Письменник неначебто відкрив читачам нові пласти реального життя, зображуючи його правдиво і без прикрас. Ірвінг Стоун  писав : «Він був одержимий жагою правди». Неприкрашену правду про труднощі, які довелося пережити золотошукачам, про силу й слабкість людської натури розповів Джек Лондон в оповіданні «Жага до життя».                                                                                                                  10. Робота над оповіданням (слайд 12) тттттттттттттттттттттттттттттт                                                                                                                                                                    .Евристична бесідаттттттттттттттттттттттттттт                                                                                                                                     - Від чийого імені ведеться розповідь? (Від імені оповідача)                                              - Де відбуваються події? (Північно- західній частині Канади)                                                                                                                            - Що впадає в око у зображення героїв?  (Були стомлені, виснажені)                                  - Чому головний герой не мав імені? (Автор прагне до узагальнень.    Його цікавить просто людина в екстремальній ситуації)                                                     - Як ви оцінюєте вчинок Білла? (Це вчинок зрадника, людини підлої і жорстокої)                                                                                                                                       - Що відчуває герой, якого залишив товариш? (Самотність у цьому світі)                                                                                                                              - Як склалася доля Білла? (Його загризли дикі звірі)                                                                                    - Які труднощі довелося пережити  безіменному герою? (Пошкоджена нога, зрада друга, холод, голод,  самотність, хижі звірі)                                                  - Що допомогло героєві  рухатися вперед? («Життя, яке завжди жевріло у ньому , гнало його вперед». Життя у ньому відмовлялося помирати.)                                                                                                                - Які епізоди твору найбільше запам’яталися?                                                                   . Розподільний диктант. Записати в два стовпчики риси характеру героїв оповідання  (слайд № 13)тттттттттттттттттттттттттттттттттттттттттт                                                                                   Безіменний герой                                                     Білл                                           

Стійкий                                                                Підлийттттттттттттттттттттттт                                                                                    Мужній                                                                 Безсердечнийттттттттттттттт                                                         Порядний                                                             Егоїстичний                                    

Сильний  духом                                                  Жорстокий 

Цілеспрямований                                               Немилосердний 

Терплячий                                                             Жадібний                                 

Вольовий                                                             Слабодухий ттттттттттттттттт                                                           

 

Творче завдання                                                                                            

Продовжити речення ( письмово) «Справжній товариш- це той, хто…»                                                                              Життєві  ситуації                                                                                                 - Як ви розумієте поняття :   мужність, товариськість , жага до життя?                                                                                                               - Що врятувало героя?                                                                                                               -Чому загинув Білл?                                                                                                                     - Які проблеми порушує автор у творі? ( Життя і смерті, вірність у дружбі, гуманізм у стосунках, людська гідність)                                                             

ІV. Закріплення знань, умінь і навичок                                                                  

  1. Створення асоціативного куща «Чому вчить  оповідання «Жага до життя»                                                                                                                                    

Любити життя, цінувати кожну хвилину свого життя, не втрачати надію, йти до мети попри все дотримуватися законів моралі, цінувати дружбу, бути мужнім, стійким.                                                                          

2.Підсумкове слово учителя.тттттттттттттттттттт                                                                             Найголовніше - любити життя ( слайд 15)ттттттттттттттттттттттттттттттттт                                                                                                                                                                                       Кожна людина повинна боротися за своє життя, бути здатна постояти за себе, нести в собі  знаряддя сміливості, сили, доброзичливості, гуманізму і , найголовніше – любити життя. Такими  був герой Джека Лондона. Таким був і він сам.                                                                                            

V. Домашнє завдання. тттттттттттттттттттттттттттттттттттттттттттттттттт                                                                                                                Дібрати цитати до образу головного героя; знайти описи природи у творі «Жага до життя».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 березня
Переглядів
390
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку