Урок із зарубіжної літератури "Гімн мужності людини, її волі і сили"(«Старий і море» Ернеста Хемінгуея)

Про матеріал

Цей урок допомогає учням усвідомити притчевий характер твору, особливості стилю письменника та його вплив на розвиток світової художньої прози.

«У класиків потрібно вчитися, але не наслідувати їх.

У наш час потрібно перевершити письменників минулого.»

(говорив Ернест Хемінгуей)

Перегляд файлу

Урок світової літератури

«Гімн мужності людині, її волі і силі»

(«Старий і море» Ернеста Хемінгуея)

План- конспект

Уроку зі світової літератури

На тему:

«Гімн мужності людині, її волі і силі»

(«Старий і море» Ернеста Хемінгуея)

Мета: допомогти учням усвідомити притчевий характер твору, особливості стилю письменника та його вплив на розвиток світової художньої прози; розвивати навички характеризування героїв, визначення ідей, проблематики повісті, уміння висловлювати особисте ставлення до проблем, висвітлених у творі; виховувати гуманістичне й оптимістичне світобачення. Прагнення до гармонійного життя.

Обладнання: портрет письменника, уривки фільму «Старий і море», ілюстрації, схеми.

Тип уроку: формування вмінь і навичок учнів.

Таблиця

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності учнів

Слово вчителя: «У  класиків потрібно вчитися, але не наслідувати їх.

У наш час потрібно перевершити письменників минулого»- говорив Ернест Хемінгуей.

І це йому певною мірою вдалося. Про це свідчать захоплюючі відгуки:

«Перед своїм кінцем Хемінгуей був одним

 із найвідоміших і найпопулярніших

 письменників ХХ ст.

(Дж.Томпсон)

«Хемінгуей запозичив усе найкраще, усе що було справжньою, а не офісною Америкою,»- зазначив відомий літературознавець Д. Затонський. Про героїв Хемінгуея , особливості , проблематику та значення повісті «Старий і море» й буде наша розмова на уроці.

ІІ. Оголошення теми й мети уроку.

ІІІ. Формування вмінь і навичок учнів.

1.Інтелектуальна вправа «Мікрофон»

Продовжити речення: повість «Старий і море» справила на мене..

2.Евристична бесіда

Ми простежимо образ головного героя на протязі всього твору.

-Що стало поштовхом до створення повісті-притчі «Старий і море»?

-Що собою являє «теорія айсберга» Хемінгуея?

-Так що є головним у творі, про що він: про рибалку, звичайного трудівника, чи про людину взагалі?

-Що утілює старий?

-Які  символи використав автор?

-Яким постає світ людей у творі?

Як почуває себе старий у ньому?

-Що дає для Сантьяго двобій з рибиною?

-У чому гуманістичний ідеал письменника?

 

3.Творче  завдання-  робота в 4 групах:

-складіть уявні діалоги за повістю між:

а) Старим і хлопчиком;

б)Старим і морем;

в) Старим і рибалками;

г) Хлопчиком і туристкою.

 

4.Перегляд епізодів з фільму.

-Висвітлення проблем, порушених у даних епізодах:

а) проблема людини і природи;

б) самотності людини в бездуховному світі;

в)людини і Всесвіту, смертне і вічне;

г)потворне і прекрасне.

 

 

5.Слово вчителя.

 

6.Складання схеми-характеристики

образу Сантьяго(аналізування)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.Переказ епізодів,

які відтворюють ілюстрації

 

8.Визначення особливостей стилю

Письменника(лаконізм, психологічна майстерність, чіткість, виразність описів природи чи людської діяльності;

Його герої- сильні і мужні, цінують особисту незалежність і свободи, не бояться небезпек і смерті).

9.Тлумачення кінцівки твору:

-песимістична вона чи оптимістична?

-прийом «Мозковий штурм»

10.Прийом «Інтерв`ю читачем»:

-Хемінгуея люблять і високо  цінують у світі, про нього дуже багато пишуть. Його  творчість чуттєво  вплинула на численних митців Європи та Америки. Сам письменник до своєї літературної праці ставився надзвичайно серйозно: « Нема на світі справи важчої, ніж писати просту, чесну прозу про людину.  Спочатку  слід вивчите, те про що пишеш. А потім навчитися писати. На одне і на друге йде все життя».

І ми переконалися, що повість «Старий і море» найкращий здобуток автора. Твір гідно завершує творчий шлях людини, праця якої багато в чому визначила  художній образ нашого часу.

V.Домашнє завдання: підготувати повідомлення про Японію ХХ ст.. та види прикладного мистецтва.

 

docx
Додано
12 березня 2018
Переглядів
1929
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку