Урок із зарубіжної літератури в 8 класі " Доба Античності. Хоробрі звитяжці славетної Трої"

Про матеріал
Мета: дати уявлення учням про добу античності, розкрити її особливості, показати вплив на історію світової культури та літератури; розвивати навички виразного читання, інсценування, вміння готувати повідомлення на задану тему, узагальнювати й робити висновки; виховувати любов до літератури, формувати культурний світогляд учнів.
Перегляд файлу

Зарубіжна література. 8 клас

Тема.  Доба Античності.  Хоробрі звитяжці славетної Трої

 

 

Мета: дати уявлення учням про добу античності, розкрити її особливості, показати вплив на історію світової культури та літератури; розвивати навички виразного читання, інсценування, вміння готувати повідомлення на задану тему, узагальнювати й робити висновки; виховувати любов до літератури, формувати культурний світогляд учнів.

Обладнання: виставка книг, малюнків, творчі роботи учнів 8 класів, мультимедійна презентація.

Тип уроку: урок-подорож-презентація літературної доби.

Епіграф:  

Зірки яскраві, перли із перлин,

Чарують нас Орфеєвим мистецтвом;

Хто досягне античності і глибин,

Чистіше стане і добрішим серцем.

                                   Пісня «Зірки античності»

Хід уроку

 

І. Актуалізація уваги учнів. Представлення теми і мети уроку.

Вступне слово вчителя. Сьогодні у нас незвичайний урок, тому що ми здійснимо уявну мандрівку в чарівний, таємничий світ античної літератури.

Мета нашого уроку – сформувати загальне уявлення про літературну добу, розкрити її художні особливості. Адже на землі не було, мабуть, іншої цивілізації, що вклонялася красі більше, ніж давньогрецька.

Життя Стародавньої Греції надихалося красою й породжувалося нею. Вона бриніла у синьому небі               й шумі морського прибою, величних храмах і білосніжних мармурових структурах, струнких атлетичних постатях чоловіків і дивовижній чарівності та звабливості жінок.

Краса була поштовхом до розквіту літератури, архітектури, злетів філософської думки.

Отже, розпочнемо нашу подорож у чарівний світ античності, де на нас чекають хоробрі звитяжці славетної Трої!

Нашими гідами сьогодні буде творча група учнів-старшокласників (9 клас).

 

 

ІІ. Робота з новим матеріалом. Презентація творчої групи.

Ведуча: У глибинах часу і простору приховані дорогоцінні скарби – це надбання давньої культури, що стала колискою європейської цивілізації. Без поетів, філософів, скульпторів, живописців Давньої Греції та Риму неможливо уявити світове мистецтво. Вони давно вступили на високий Олімп і, як боги здобули безсмертя. Античні майстри перемогли смерть силою Краси й Гармонії і знову дарують нам перлини свого мистецтва, які не втратили свого чарівного блиску й до сьогодні.

Презентація учениці 9 класу «Античність – творіння богів».

Бесіда за переглянутим.

Ведучий: А зараз пропонуємо вашій увазі навчальну гру «Літературний турнір».

Запитання:

  1. Що таке антична література?
  2. Чим відрізняються давні греки від римлян?
  3. Що ви знаєте про місто Трою? Яку ще назву воно мало?
  4. Хто і з ким воював у Троянській війні?
  5. Як у троянських міфах пояснюється причина розв’язання війни?
  6. Хто такий Ахілл?
  7. Хто такий Гектор?
  8. Яка роль грецьких богів у подіях, що розгортаються під стінами Трої?
  9. Назвіть постійний епітет за допомогою якого Гомер характеризую Одіссея? І чому?
  10. Чому греки вірили в долю?
  11. Чому греки боялися смерті?
  12. У чому полягає сутність «гомерівського питання»?
  13. Назвіть богів, які діють у поемах Гомера «Іліада» та «Одіссея»?
  14. Хто із смертних людей згадується у поемах Гомера?

 

Інсценізація уривку з поеми Гомера «Іліада».

 

Ведуча: Розгадаймо кросворд «Колиска європейської культури»

(додаток №1).

  1. Йому боги довірили очолити священну Трою. Як звали троянського царя?
  2. Назвіть ім’я царя Спарти, викрадення дружини якого стало причинию Троянської війни?
  3. Він був люблячим чоловіком і батьком, стриманим, щирим, людяним, здатним усвідомити свої помилки. Саме Зевс поважав і не хотів його смерті, але воля була іншою.
  4. Свою поему «Іліада» Гомер розпочинає з опису гніву Ахілла. Який постійний епітет вживає автор поряд зі словом «гнів»?
  5. Троя була розташована в Малій Азії, на узбережжі Егейського моря. Нині це територія якої держави?
  6. Ахілл і Гектор мали багато спільних рис: сміливий, мужній, вірний обов’язку. Яку головну спільну рису ми ще не назвали?
  7. Назвіть ім’я велетня потворного, що «кіз і овечок отари сам випасав, інших оподаль. Ні з ким він не знався…»
  8. Греки поклонялися богам. Вони свято вірили, що боги відіграють значну роль у справах смертних. Він «олімпієць, громовладний, батько людей і безсмертних»
  9. Це святе місто допомагали будувати самі боги. Згідно з легендою, заснував його Іл, нащадок бога Зевса. Про яке місто іде мова?
  10. Ім’я Гомера знає увесь світ. Його ім’я відомо в Україні ще з часів …?

 

Інсценізація уривку з давньогрецького міфу троянського циклу «Парисів суд».

Декламація поезії Ф. Шиллера «Боги Іллади» (читає учениця 8 класу).

Перегляд відеоматеріалу. Історичні дослідження про Трою. Правда й вигадки про Троянську війну.

 

ІІІ. Підбиття підсумків уроку.

Підсумкова бесіда з учнями щодо їхніх вражень про культуру і надбання доби Античності.

IV. Домашнє завдання:

  • Опрацювати тематичний матеріал підручника.
  • Перечитати міфи з основних циклів давньогрецької міфології (за вибором учнів).

 

docx
Додано
6 березня 2019
Переглядів
747
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку