Урок "Ізраїльсько-Іудейське царство"

Про матеріал
Розробка уроку всесвітньої історії для для 6 класу "Ізраїльсько-Іудейське царство"
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

РОЗРОБКА УРОКУ З ВСЕСВІТНЬОЇ ІСТОРІЇ НА ТЕМУ:

«ІЗРАЇЛЬСЬКО-ІУДЕЙСЬКЕ ЦАРСТВО»

6 КЛАС

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                       Автор: Симоненко Юлія Володимирівна,

                                                                        вчитель першої категорії

                                                                       Прохорський ліцей

                                                                        Комарівської сільської ради

                                                                       

 

 

 

 

 

 

2023

 

Тема.        Ізраїльсько – Іудейське царство.

Мета.        визначити хронологічні межі існування Ізраїльсько-Іудейського царства; проаналізувати суспільний та духовний світ давніх євреїв; розвивати вміння порівнювати історичний матеріал, працювати з різними видами джерел, ілюстраціями; встановлювати хронологічну послідовність найважливіших подій; розвивати навички критичного мислення, самостійної роботи учнів; формувати інформаційну, просторову, хронологічну компетентності, виховувати почуття толерантності.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                називати хронологічні межі існування Ізраїльсько-Юдейського царства; роки правління царів Давида і Соломона;
  •                називати відомі пам’ятки Ізраїльсько-Юдейського царства (Біблійні заповіді, храм Соломона);
  •                описати повсякденне життя представників різних верств давньоєврейського суспільства;
  •                осмислити і передати враження, яке міг справляти на давнє населення і справляє на туристів храм Соломона.

 

Тип уроку. Комбінований.

Обладнання. Карта « Передня Азія в ІІІ – І тис. до н.е. », контурні карти та атласи з історії стародавнього світу (6 клас), підручник, Біблія, роздаткові картки, ТЗН, наочність.             

                                                     Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

ІV. Мотивація навчальної діяльності

V.   Вивчення нового матеріалу.

1. Заселення євреями Палестини.

2.  Природні умови, господарство та повсякденне життя.

3. Патріархальне життя євреїв.

4.  Розквіт і занепад Давньоєврейської держави.

VІ.    Узагальнення і систематизація знань.

VІІ. Підсумки уроку.

VІІІ. Домашнє завдання.

І.      Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  1.  Історичний диктант ( так /ні)

  1. Фінікія розташована на східному березі Середземного моря?- Так
  2. Найбільшими містами Фінікії були Тір, Бібл та Сидон?- Так
  3. Основним заняттям фінікійців було рибальство? - Ні
  4. Фінікійці займалися піратством?- Так
  5. Перші колонії засновували єгиптяни?- Ні
  6. Алфавіт – це заслуга фінікійців? Так
  7. Фінікійці винайшли скло?- Так
  8. Фінікійці торгували рабами? - Так
  9. Колонія фінікійців – Карфаген?- Так
  10.  У Фінікії росли кедри?- Так
  11. Фінікійці винайшли блакитну фарбу?- Ні

             2. Поясніть поняття «колонія» та «метрополія»                             

ІІІ.  Актуалізація опорних знань

  • Що у мене в руках? (Біблія)
  • Що вам відомо про Біблію?

ІV. Мотивація навчальної діяльності

Шановні діти! На минулих уроках ми з вами уже познайомилися з деякими стародавніми державами Передньої Азії (Месопотамія, Фінікія), а сьогодні – дізнаємося про Ізраїльсько – Іудейське царство, країну, яка відчутно вплинула на історію людства, адже ізраїльтяни подарували людству Біблію.

 

Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів

  • Тема сьогоднішнього уроку: Ізраїльсько-Іудейське царство.
  • Головні питання, які розглянемо сьогодні на уроці:

1. Заселення євреями Палестини.

2.  Природні умови, господарство та повсякденне життя.

3. Патріархальне життя євреїв.

4.  Розквіт і занепад Давньоєврейської держави.

V. Вивчення нового матеріалу.

  1. Заселення євреями Палестини.

 ( Діти працюють з атласами, вчитель – біля стінної карти.  ТЗН )

   

 

На східному узбережжі Середземного моря в стародавні часи знаходилась країна-   Палестина.

    У ІІ тис. до н.е. єврейські племена почали завойовувати Палестину. Євреї – кочові племена, які переселились до Палестини з-за р. Євфрат («зарічні люди»)     (визначення учні записують у зошит)

    З Біблії – священного писання для християн та іудеїв, а також цінного історичного джерела, ми дізнаємося, що до Ханаану (Палестини) прийшло плем’я на чолі з вождем Авраамом із міста Ур і, перемігши хананеїв та філістимлян, оселилися тут.

     2. Природні умови, господарство та повсякденне життя. 

                                            Робота з історичною картою

1. Знайдіть на карті територію Палестини. Визначте її географічне положення.

2. Чи протікали тут ріки?

Робота з ілюстраціями.

Розгляньте ілюстрації на стор. 79 підручника 

 Прийом «Мозковий штурм»

  •  Подумайте, чим могли займатися жителі Палестини?

 

Робота в малих групах («Пошук інформації».)

  • Опрацюйте текст підручника на с. 79-80.
  • Запишіть короткі тези, доповнивши речення.

1-ша група

  • Земля Ханаану родюча, але дуже …  (кам’яниста) і далеко не всюди придатна для сільського господарства.
  • Досить значну територію займає … (кам’яниста пустеля).
  •  Літо … (спекотне й сухе), а зима … (холодна та дощова, а  іноді сніжна).

2-га група

  • Такі природні умови вплинули на …  (господарство).
  • Євреї вирощували … (пшеницю,  ячмінь, виноград, фініки та маслини).
  • Розводили … (кіз та овець).
  • Із  їхньої вовни виготовляли … (тканини та шили одяг).

 

     3. Патріархальне життя євреїв. 

Євреї жили великими родами, на чолі яких стояли вожді – судді і жреці - первосвященики. Таких родів було 12. Вони вірили в єдиного Бога – Ягве і повинні були жити за його законами. Десять цих законів були записані на кам’яних скрижалях. Нам вони відомі як Десять  заповідей.

Прийом «Мозковий штурм»

  •  Подумайте, які з заповідей вам відомі?Чи користуємося ми ними в повсякденному житті?

 

     4. Розквіт і занепад Давньоєврейської держави. 

На межі ХІ-Х ст. до н.е. на півночі Палестини євреї утворили державу Ізраїль. За легендою, засновником і першим царем її був Саул (1020-1000 рр. до н.е.). У цей час на півдні Палестини виникла ще одна держава євреїв – Іудея. За легендою,  її заснував цар Давид, що царював близько 1005-965 рр. до н.е.

Після кривавих братовбивчих війн Ізраїль та Іудея об'єдналися – утворилася держава, відома в історії як Ізраїльсько-Іудейське царство. Вважають, що правителем новоствореної держави був Давид (1000–965 рр. до н.е.).

Його столицею стало місто Єрусалим.

    Найбільшої могутності Ізраїльсько – Іудейське царство досягло за часів царя Соломона ( 964 – 928 рр. до н.е. ). Його правління називають «золотим віком». Він не вів загарбницьких воєн, а займався мирним будівництвом: Єрусалимський храм на честь Ягве. Соломон уславився як мудрий правитель і справедливий суддя.

Перегляд та обговорення відео «Суд царя Соломона» https://youtu.be/WtJTLO27z4k) (на англійській мові)

Прийом «Мозковий штурм»

  •  Що ви зрозуміли під час перегляду?

 

    Проте, одразу після смерті царя Соломона його держава розпалася на дві частини – Ізраїль та Іудею, які постійно між собою ворогували.

    Війна ослабила обидві держави і цим скористалися вороги. У VІІІ ст. до н.е.  Ассирія захопила Ізраїль, а у VІ ст. до н.е. вавилонський цар Навуходоносор ІІ завоював Іудею.

 

VІ. Узагальнення і систематизація знань.

          1) Вправа «Доповни речення».

  1. Євреї прийшли в Палестину із-за річки… (Євфрат)
  2. На чолі євреїв стояли вожді… (судді)
  3. Ізраїльсько-Іудейське царство заснував… (Саул)
  4. Столицею Ізраїльсько-Іудейського царства було місто … ( Єрусалим)
  5. Найбільшої могутності Ізраїльсько – Іудейське царство досягло за часів царя … (Соломона)

2)  « Асоціації ».

( Вчитель показує учням предмети, які вказують на різні факти чи події з історії Давньоєврейського царства: Біблія (історичне джерело), лялька (суд Соломона), цифра «10» (Десять заповідей), меч (суд Соломона)

VІІ.    Підсумки уроку.(Вчитель підводить підсумки, оцінює учнів)

VІІІ.  Домашнє завдання.

Опрацювати §25 підручника;

скласти 2 історичні задачі з   новими датами, записати їх у робочий зошит


1-ша група

 

  • Земля Ханаану родюча, але дуже …  і далеко не всюди придатна для сільського господарства.

 

  • Досить значну територію займає …

 

  •  Літо … , а зима …

 

 

 

 

 

 

2-га група

 

  • Такі природні умови вплинули на …  

 

  • Євреї вирощували …

 

  • Розводили …

 

  • Із  їхньої вовни виготовляли …

 

doc
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
26 березня 2023
Переглядів
632
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку