Конспект уроку
з історії України
для 11-го класу
Підготувала учитель історії
КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»
Вистороп Тетяна Василівна
Тема. Кадрова політика та індустріалізація в західних областях. Особливості колективізації сільського господарства
Мета: сформувати в учнів та учениць уявлення про політику радянізації в західних областях УРСР у перші повоєнні роки; створити умови для розуміння причин проведення політики радянізації в західноукраїнських землях; визначити особливості кадрової політики, проведення індустріалізації та колективізації в західних областях УРСР; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи в парах, малих групах, вміння працювати з текстом підручника та Інтернет-ресурсами; формувати повагу до історичного минулого України.
Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:
-
називати дати, пов’язані з темою уроку;
-
застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;
-
показувати на карті західні області УРСР;
-
характеризувати особливості кадрової політики, проведення індустріалізації та колективізації в західних областях УРСР
Тип уроку: комбінований
Обладнання: підручник, карти, відеоматеріали, Інтернет-ресурси, роздатковий матеріал.
Хід уроку
-
Організаційна частина.
-
Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
-
Тестування.
-
Перейдіть за посиланням та виконайте завдання.
-
У лютому 1947 р. було підписано радянсько-румунський договір, за яким Румунія визнавала входження до УРСР
А Закарпаття
Б Галичини та Волині
В Лемківщина та Надсяння
Г Північної Буковини, Хотинщини та Ізмаїльщини
-
У січні 1946 р. указом Президії Верховної Ради СРСР проголошувалося створення у складі УРСР
А Чернівецької області
Б Закарпатської області
В Львівської області
Г Рівненської області
-
Останнім командиром УПА був
А Р. Шухевич Б В. Кук В Й. Сліпий Г Д. Мануїльський
-
Широкомасштабна операція радянської влади проти УПА, здійснена у1946 р.
А операція «Вісла»
Б операція «Захід»
В «велика блокада»
Г операція «Схід»
-
Місце сховища воїнів ОУН-УПА
А криївки Б схронки В чопи Г рої
-
Про яку операцію йдеться «…єдина депортація середини 20 ст., виконана як помста за національно-визвольну боротьбу із застосуванням колективної відповідальності»
А операція «Вісла»
Б операція «Захід»
В «велика блокада»
Г операція «Схід
-
Розташуйте події у хронологічній послідовності
А вибори до Верховної ради СРСР
Б входження України до складу ООН
В загибель командира УПА Р. Шухевича
Г операція «Вісла»
-
Оберіть твердження, що стосуються В. Кука
-
У 1934 р. був засуджений польським судом на 2 роки тюрми.
-
Загинув у власній криївці у березні 1950 р.
-
Брав участь у створення «Карпатської Січі»
-
1954 року був заарештований і відсидів у радянських в'язницях і таборах, не дочекавшися суду, 6 років.
-
З 1941 року командир батальйону «Нахтігаль».
-
Після звільнення проживав у Києві, займався науковою роботою в Центральному державному історичному архіві та Інституті історії Академії наук Української РСР.
-
Брав участь у проголошенні Акта відновлення Української держави у Львові 30 червня 1941 р.
-
Робота з контурними картами.
-
Позначте на контурній карті:
-
примусовий обмін населенням між Польщею та УРСР у 1945 – 1947 рр.;
-
райони проведення польською владою депортаційної операції «Вісла» у квітні 1947 р.;
-
місце загибелі Романа Шухевича;
-
території, передані від Польщі до складу УРСР 15 лютого 1951 р.
-
Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
-
Вправа «Шифрувальник».
-
Розшифруйте шифрограми. Поясніть їх значення.
а
|
б
|
в
|
г
|
ґ
|
д
|
е
|
є
|
ж
|
з
|
и
|
і
|
ї
|
й
|
к
|
л
|
м
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
н
|
о
|
п
|
р
|
с
|
т
|
у
|
ф
|
х
|
ц
|
ч
|
ш
|
щ
|
ь
|
ю
|
я
|
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
32
|
33
|
|
-
21 1 6 33 18 12 10 1 27 12 33 – радянізація
-
15 19 16 7 15 23 11 3 12 10 1 27 12 33 – колективізація
-
12 18 6 24 22 23 21 12 1 16 12 10 1 27 12 33 – індустріалізація
-
Вправа «Асоціативний кущ».
-
Створіть «кущ» асоціацій до слів-відгадок.
-
Сьогодні ми охарактеризуємо процеси колективізації та радянізації на західноукраїнських землях у перші післявоєнні роки.
-
Вивчення нового матеріалу.
-
Робота з історичною картою.
-
Покажіть на карті кордони західних областей УРСР.
-
Кероване читання (с. 33 – 35).
-
Опрацюйте текст підручника та перекажіть його за запитаннями.
-
Які функції виконували партійні організації на західноукраїнських землях?
-
Що зумовило зміни в етнічному складі населення західних областей УРСР?
-
Який документ поклав курс на відбудову та розвиток промисловості?
-
Якими галузями поповнилася промисловість західних областей УРСР?
-
Де та коли з’явився перший найбільший газолін? (Дашава-Київ, 1948 р.)
-
Коли почалося будівництво шахт у Львівсько-Волинському кам’яно-вугільному басейні? (1949 р.)
-
Які промислові підприємства з’явилися у західних областях УРСР?
-
Що змінилося у зайнятості населення?
-
Які наслідки мала індустріалізація для краю?
-
Робота в парах.
-
Опрацюйте історичне джерело на с. 35 підручника.
-
До тверджень у висновку історика доберіть конкретні факти.
-
Зробіть висновок про заходи радянізації західних областей України.
Заходи
-
Відновлення радянської влади; створення радянського партійного, господарського і карально-репресивного апаратів, які контролювали всі сфери життя.
-
Направлення зі східних регіонів України на постійну роботу фахівців, партійних функціонерів.
-
Націоналізація; індустріалізація; суспільна примусова колективізація.
-
Вибіркове читання (с. 35 – 36).
-
Зачитайте речення, у якому йдеться про зображене.
-
Складіть три запитання до прочитаного.
-
Аналіз листівок (с. 36).
-
Роздивіться листівки, прочитайте коментарі до них.
-
Про яке ставлення до персо на жів свідчать карикатури?
-
Яку оцінку явищ вони демонструють? Чи згодні ви з нею?
-
Які ідеї та політичні погляди обстоює автор? Чому ви так думаєте?
-
Визначте основні ідеї карикатур і назвіть художні засоби, за допомогою яких їх утілено.
-
Робота в парах.
-
Опрацюйте історичні джерела за запитаннями.
-
Узагальнення та систематизація знань.
-
Робота з історичною картою.
-
Вправа «Кошик термінів».
-
Заповніть кошик іменниками, що передають зміст теми уроку.
радянізація
колективізація
індустріалізація
партія
тоталітаризм
експансія
зміни
реставрація
будівництво
розвиток
промисловість
будівництво
селянство
колгоспи
|
і т.д.
-
Підсумки уроку.
-
Права «Займи позицію».
-
Інструктаж з домашнього завдання.
-
Опрацювати матеріал підручника на с. 33 – 37.