Тема уроку: Категорія «Забруднення». Основні антропогенні джерела забруднення навколишнього середовища.
Мета уроку:
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання й матеріали: слайди презентації із зображенням різних видів і джерел забруднення навколишнього середовища.
Основні поняття:
ноосфера, забруднення, антропогенні забруднення, джерела забруднення, глобальні, регіональні, локальні забруднення, забруднювальні речовини, механічні, хімічні, фізичні, біологічні забруднювачі.
ХІД УРОКУ
Перегляд відео «Екологічні проблеми»
Бесіда з учнями:
Висновок: Говорити ми сьогодні будемо про процеси забруднення навколишнього середовища, його форми, типи, джерела та наслідки. (оголошення теми та завдань уроку)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу. Первинне сприйняття.
3.1. Визначення поняття забруднення.
Бесіда з учнями:
Як вирозумієте, що таке забруднення? (Забруднення – це зміна якості навколишнього середовища, що призводить до негативних наслідків.)
Давайте звернемося до вашого підручника та подивимось, який варіант визначення він пропонує. Запишіть його в зошит.
3.2. Визначення форм та типів забруднення. Робота біля дошки.
Складання схеми «Форми забруднення»
Складання схеми «Типи забруднення»
3.3. Висновки:
ІV. Вивчення нового матеріалу. Первинне сприйняття.
4.1. Визначення джерел забруднення та забруднювачів.
Робота біля дошки.
4.2. Визначення наслідків забруднення
Проаналізуйте створені схеми та спробуйте визначити, до яких наслідків можуть призвести вивчені вами явища.
Учні аналізують свою роботу та визначають наслідки забруднення:
V. Узагальнення і систематизація знань.
5.1. Вправа «Мікрофон»
Поміркуйте та в межах одного речення спробуйте запропонувати способи розв’язання проблеми забруднення. Відповідь почніть словами: «Для вирішення проблеми забруднення я пропоную зробити…» (діти по черзі висловлюються передають метелика із пластиковою пляшки)
5.2. Гра-вправа «Обіцянка»
(вчитель на екран виводить перелік обіцянок, а кожен учень по черзі виходить і вибирає три обіцянки, які буде виконувати)
Я буду….
….економити (зберігати) ресурси
....жити у «більшій гармонії» з природою
....зберігати енергію
….допомагати іншим
Коли ви вибрали свої дії, запишіть їх та повісьте обіцянку на стіну у своїй кімнаті або іншому місці є, де ви часто будете її бачити!
Так ви приєднаєтесь до інших людей, які зробили свій вибір стосовно збереження чистоти природи. Більше двох мільйонів людей в 20 країнах світу – діти і дорослі – вже почали таку діяльність. Запрошую і вас у цю команду!
Перегляд відео «Сміття»
V. Домашнє завдання:
Вивчити параграф 9, прочитати параграф 10 та підготуватись до практичної роботи.
Дотримуватись обіцянок.