Клас: 2
Учителька Костенко Тетяна Володимирівна
Тема: «Казка – це велике диво»
(Урок з літературного читання з використанням LEGO)
Мета: Формувати вміння передавати зміст казки. Розвивати увагу, пам'ять, мислення та комунікативні навички. Розвивати акторські здібності. Удосконалювати навички монологічного та діалогічного мовлення. Виховувати любов до казки та читання.
Обладнання:цеглинки-LEGO, кольорові кульки, карта, комплект настільного театру «Граємося в казку", ляльки.
І. Організація класу
Учні заходять до класної кімнати, в якій знаходяться гості.
Привітання. Учні вітаються з гостями.
-
Діти! Зараз кожен, по черзі, візьме у мене кульку. А тепер займіть свої місця відповідно до кольору кульки. Здогадайтеся, куди потрібно сісти кожному з вас. На столах є підказки.
-
Давайте перевіримо, чи правильно ви зайняли своє місце. Підніміть угору руку разом з кулькою. Чому потрібно було сісти саме так?
ІІ. Повідомлення теми і мети заняття
Гра «Скажи так!"
-
Клас, готовий працювати? (Так!)
-
Додавати й віднімати? (Так!)
-
Вчасно руку піднімати? (Так!)
-
Вправно в групах працювати? (Так!)
-
В диво-казку мандрувати? (Так!)
-
Чи вже, може, підем спати? (Ні!)
-
Сьогодні ми з вами помандруємо у чарівний світ казки.
ІІІ. Хід заняття
-
А чи знаєте ви, як називають людей, які багато подорожують?
-
Подорожні, мандрівники, туристи.
-
А які засоби допомагають туристам під час подорожі не збитися з маршруту?
-
Компас, GPS-навігатор, карта.
-
У нас є карта, але вона якась дивна. Подивіться на неї, чи можемо ми рухатися, користуючись цією картою?
-
Ні!
-
Чому?
-
Тому, що всі станції заблоковано. На них зображені червоні кружечки. А рухатись можемо тільки на зелене світло.
-
Наше завдання розблокувати всі станції і добратися до місця призначення.
-
Зараз приготуйтесь до подорожі.
-
Станьте всі рівненько, рухаємося по колу, промовляємо:
-
Тут трава росте висока,
-
Тут стежинонька вузька.
-
Вище руки, вище ноги –
-
Нелегка у нас дорога!
-
Ось, діти, ми опинилися з вами на межі чарівної доріжки, вона веде нас далі… на цій доріжці камінці та ямки, тож підіймайте ніжки.
-
Тут трава росте висока,
-
Тут стежинонька вузька.
-
Вище руки, вище ноги –
-
Нелегка у нас дорога!
3.1. Перша зупинка «Кмітлива»
Гра «Рахуємо легко!» (За кожною цеглинкою закріплюється своя цифра. Наприклад жовта – 1, помаранчева – 2, червона – 3 і т.д. Відповіді на завдання вікторини учні демонструють, піднімаючи цеглинки певного кольору).
-
Скільки тваринок було у казці «Ріпка»? (3)
-
Яким по рахунку вліз у рукавичку вовк? (5)
-
Скількох поросят хотів з'їсти вовк? (3)
-
Скільки гризунів у казці «Колосок?» (2)
-
Скільки вовчих голів знайшли цап та баран? (1)
-
Скількох звірів спіймав Солом’яний бичок? (4)
-
Скількох вовків зустріли цап та баран? (3)
-
Скільки звірів хотіли з'їсти колобка ? (4)
-
Молодці! Ви вдало справилися із цим завданням. Отож рухаємося далі.
-
Чарівна доріжка веде нас далі. Але попереду болото. (Діти перестрибують з купинки на купинку, промовляючи вірш)
-
Тут трава росте висока,
-
Тут стежинонька вузька.
-
Вище руки, вище ноги –
-
Нелегка у нас дорога!
3.2. Наступна зупинка «Будівельна".Наше завдання збудувати місток через болото.
Гра «Однакові-різні!" (Ведучий складає цеглинки у певному порядку, демонструє 5 секунд, ховає за спину. Учні по пам'яті повинні відтворити).
-
Молодці! І ця зупинка у нас розблокована. Рухаємося далі.
-
Доріжка привела нас до рясного лісу. Лапи дерев нахиляються дуже, дуже низько. Будьте обережні. (Діти йдуть у напівприсіді, промовляючи вірш).
-
Тут трава росте висока,
-
Тут стежинонька вузька.
-
Вище руки, вище ноги –
-
Нелегка у нас дорога!
3.3 Наступна зупинка «Казковий кордон". Робота в групах. На столі у кожної групи лежить конверт з казковими героями та ілюстрація до казки. Ваше завдання – пропустити до казки лише її персонажів та виявити зайвого героя.
3.4. Сюрпризний момент. Казка «Колобок".
-
Вітаю! Ми впорались та опинились на чарівному місці. І тут на нас чекає якийсь дивовижний розкішний палац. Я буду називати слова, я ви спробуйте відгадати як він називається.
-
У цьому приміщенні всередині є балкон, є партер, є сцена…?
-
Театр!
-
А якщо там є ляльки?
-
То це ляльковий театр.
-
Зараз наші актори продемонструють відому казочку, а всі інші будуть глядачами.
-
Молодці! У театрі в кінці вистави артисти завжди виходять на поклін. А вдячні глядачі їм голосно плескають і можуть навіть вигукувати окремі слова. Які це слова?
ІV. Рефлексія. Наша подорож добігла кінця. Ви були великі молодці. Ви справилися з усіма завданнями, які стояли перед нами.
-
Які враження у вас від сьогоднішнього заняття?
Учні висловлюють власну думку.
На занятті я:
-
Дізнався (лася)…
-
Зрозумів(ла)…
-
Навчився (лась)…
-
Змінив(ла) своє ставлення до…
-
Найбільший мій успіх – це…
-
Найбільші труднощі я відчув(ла)…
-
Не вмів(ла), а тепер умію…
Прибирання робочих місць.