Урок "Казака - це велике диво"

Про матеріал
Розробка уроку з літературного читання на тему: "Казка - це велике диво", проведеного в 2 класі
Перегляд файлу

Клас: 2

Учителька Костенко Тетяна Володимирівна

Тема: «Казка – це велике диво»

(Урок з літературного читання з використанням LEGO)

 

Мета: Формувати вміння передавати зміст казки. Розвивати увагу, пам'ять, мислення та  комунікативні навички. Розвивати акторські здібності. Удосконалювати навички               монологічного та діалогічного мовлення. Виховувати любов до казки та читання.

 

Обладнання:цеглинки-LEGO, кольорові кульки, карта, комплект настільного театру                               «Граємося в казку", ляльки.

 

І. Організація класу

Учні заходять до класної кімнати, в якій знаходяться гості.

Привітання. Учні  вітаються з гостями.

  • Діти! Зараз кожен, по черзі, візьме у мене кульку. А тепер займіть свої місця відповідно до кольору кульки. Здогадайтеся, куди потрібно сісти кожному з вас. На столах є підказки.
  • Давайте перевіримо, чи правильно ви зайняли своє місце. Підніміть угору руку разом з кулькою. Чому потрібно було сісти саме так?

 

ІІ. Повідомлення теми і мети заняття

Гра «Скажи так!"

  • Клас, готовий працювати? (Так!)
  • Додавати й віднімати? (Так!)
  • Вчасно руку піднімати? (Так!)
  • Вправно в групах працювати? (Так!)
  • В диво-казку мандрувати? (Так!)
  • Чи вже, може, підем спати? (Ні!)

 

  • Сьогодні ми з вами помандруємо у чарівний світ казки.

 

ІІІ. Хід заняття

  • А чи знаєте ви, як називають людей, які багато подорожують?
  • Подорожні, мандрівники, туристи.
  • А які засоби допомагають туристам під час подорожі не збитися з маршруту?
  • Компас, GPS-навігатор, карта.
  • У нас є карта, але вона якась дивна. Подивіться на неї, чи можемо ми рухатися, користуючись цією картою?
  • Ні!
  • Чому?
  • Тому, що всі станції заблоковано. На  них зображені червоні кружечки. А рухатись можемо тільки на зелене світло.
  • Наше завдання розблокувати всі станції і добратися до місця призначення.

 

  • Зараз приготуйтесь до подорожі.
  • Станьте всі рівненько, рухаємося по колу, промовляємо:
  • Тут трава росте висока,
  • Тут стежинонька вузька.
  • Вище руки, вище ноги –
  • Нелегка у нас дорога!

 

  • Ось, діти, ми опинилися з вами на межі чарівної доріжки, вона веде нас далі… на цій доріжці камінці та ямки, тож підіймайте ніжки.
  • Тут трава росте висока,
  • Тут стежинонька вузька.
  • Вище руки, вище ноги –
  • Нелегка у нас дорога!

 

3.1. Перша зупинка «Кмітлива»

Гра «Рахуємо легко!»  (За кожною цеглинкою закріплюється своя цифра. Наприклад жовта – 1,  помаранчева – 2, червона – 3 і т.д. Відповіді на завдання вікторини учні демонструють,               піднімаючи цеглинки певного кольору).

  1. Скільки тваринок було у казці «Ріпка»? (3)
  2. Яким по рахунку вліз у рукавичку вовк? (5)
  3. Скількох поросят хотів з'їсти вовк? (3)
  4. Скільки гризунів у казці «Колосок?» (2)
  5. Скільки вовчих голів знайшли цап та баран? (1)
  6. Скількох звірів спіймав Солом’яний бичок? (4)
  7. Скількох вовків зустріли цап та баран? (3)
  8. Скільки звірів хотіли з'їсти колобка ? (4)

 

  • Молодці! Ви вдало справилися із цим завданням. Отож рухаємося далі.
  • Чарівна доріжка веде нас далі. Але попереду  болото. (Діти перестрибують з купинки на купинку, промовляючи вірш)
  • Тут трава росте висока,
  • Тут стежинонька вузька.
  • Вище руки, вище ноги –
  • Нелегка у нас дорога!

 

3.2. Наступна зупинка «Будівельна".Наше завдання збудувати місток через болото.

Гра «Однакові-різні!" (Ведучий складає цеглинки у певному порядку, демонструє 5 секунд,  ховає за спину. Учні по пам'яті повинні відтворити).

  • Молодці! І ця зупинка у нас розблокована. Рухаємося далі.

 

  • Доріжка привела нас до рясного лісу. Лапи дерев нахиляються дуже, дуже низько. Будьте обережні. (Діти йдуть у напівприсіді, промовляючи вірш).
  • Тут трава росте висока,
  • Тут стежинонька вузька.
  • Вище руки, вище ноги –
  • Нелегка у нас дорога!

 

3.3 Наступна зупинка «Казковий кордон". Робота в групах. На столі у кожної групи лежить  конверт з казковими героями та ілюстрація до казки. Ваше завдання – пропустити до               казки лише її персонажів та виявити зайвого героя. 

 

3.4. Сюрпризний момент. Казка «Колобок".

  • Вітаю! Ми впорались та опинились на чарівному місці. І тут на нас чекає якийсь дивовижний розкішний палац. Я буду називати слова, я ви спробуйте відгадати як він називається.

 

  • У цьому приміщенні всередині є балкон, є партер, є сцена…?
  • Театр!
  • А якщо там є ляльки?
  • То це ляльковий театр.
  • Зараз наші актори продемонструють відому казочку, а всі інші будуть глядачами.

 

  • Молодці! У театрі в кінці вистави артисти завжди виходять на поклін. А вдячні глядачі їм голосно плескають і можуть навіть вигукувати окремі слова. Які це слова?

 

ІV. Рефлексія.  Наша подорож добігла кінця.  Ви були великі молодці. Ви справилися з усіма  завданнями, які стояли перед нами.

  • Які враження у вас від сьогоднішнього заняття?

Учні висловлюють власну думку.

На занятті я:

  • Дізнався (лася)…
  • Зрозумів(ла)…
  • Навчився (лась)…
  • Змінив(ла) своє ставлення  до…
  • Найбільший мій успіх – це…
  • Найбільші труднощі я відчув(ла)…
  • Не вмів(ла), а тепер умію…

 

  • Дякую за роботу!

Прибирання робочих місць.

 

docx
Додано
16 січня 2022
Переглядів
558
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку