Урок літературного читання (2 клас) Ліна Костенко «Баба Віхола», «Пряля».

Про матеріал
План-конспект з літературного читання , 2 клас. Мета: продовжити ознайомлення учнів з поезією Ліни Костенко; вчити розкривати образ, зображений у вірші,порівнювати прочитані тексти , вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; вчити аналізувати прочитане, робити висновки, узагальнення; продовжувати формувати вміння працювати в групі, парі; розвивати зв'язне мовлення учнів, образне мислення; виховувати любов до художнього слова.
Перегляд файлу

 

 Розробка уроку

з літературного читання (2 клас)

Ліна Костенко «Баба Віхола», «Пряля».

 

Тема.  Ліна Костенко «Баба Віхола», «Пряля».

Мета: продовжити ознайомлення учнів з поезією Ліни Костенко; вчити розкривати образ, зображений у вірші,порівнювати  прочитані тексти , вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; вчити аналізувати прочитане, робити висновки, узагальнення; продовжувати формувати вміння працювати в групі, парі; розвивати зв'язне мовлення учнів, образне мислення; виховувати любов до художнього слова.

Очікувані результати: учні  зможуть висловити власні міркування щодо можливого розвитку подій;назвати  персонажів віршів;пояснити зображувальні можливості художнього слова як засобу створення художнього образу;читати в особах.

Обладнання:  портрет Ліни Костенко, картки,  ПК,  мультимедійний проектор, презентація «  Образ метелиці в картинах художників».

Освітні галузі : мовно-літературна, мистецька,

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Все засипало сніжком,

Ми сідаємо рядком.

Будем правильно читати,

Знання щомиті здобувати.

II.   ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

  • Вправи для розвитку артикуляції дихання

    Цокання язиком у ротовій порожнині.

    Маятник — ротик відкритий в усмішці, язик рухається від лівої до правої щоки.

    Як дзижчить комарик.

    Надуваємо щоки.

    П'ємо чай із блюдця.

    Дуємо на кульбабу.

  • Конкурс на краще виразне читання вірша Л.Костенко «Білочка восени».
  • Творчий переказ вірша

-Уяви себе білочкою і перекажи вірш від імені білочки.

 IІІ.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

  • Слухання аудіозапису завірюхи .

- Хто ж це до нас проситься на урок?

Загадки

І у місті, і у полі

Нагулялася доволі.

Не давала снігу спати,

Примусила танцювати.       (Завірюха).

 

Завірюха в гай прийшла

Та сестрицю привела.

Сніг кружля, не стелеться.

Звуть сестру … (хурделиця)

 

  • Гра «Відгадай слово» ( робота  в групах)

Мороз,дЕрево, ліТо, замЕтіль, весеЛий, рукавИчки, горобеЦь, кошенЯ. (метелиця)

  • Дібрати  до слова метелиця слова, близькі за значенням

 ( Хурделиця,хуртовина,завія,заметіль,віхола,завірюха,хуга)

  • Складання словесного портрета метелиці.

- Опишіть ,якою ви уявили  метелицю, коли вона стукала у шибки.

  • Показ  картин сучасних художників.
  • I:\Урок курси\00199743.jpg                         I:\Урок курси\000073.jpg I:\Урок курси\1296237508_aleksandr-maranov.jpg                       I:\Урок курси\1258636202_10.jpg

 

-  А ось якою  побачили художники метелицю. Який образ вони створили ?

 

Метод «Скрайбінг» . Читання тексту І. Нечуя-Левицького

Надворі пішов сніг, здійнявся вітер.

Картинки идет снег (40 фото) • Прикольные картинки и позитивВетер векторный рисунок (60 фото) » Рисунки для срисовки и не только

Метелиця засипала землю снігом, як піском. Арт-година "Віхола,метелиця..." у місті Львів 15 січня 2019 >  Централізована бібліотечна система для дітей м. ЛьвоваКупити Пісок річковий митий з доставкою Дніпро + Україна - самоскидами,  вагон у Києві Promobud.ua 338856

Вітер піднявся зверху, падав униз

40 картинок-раскрасок на тему Зима и Новый год для детей: скачать и  распечатать

і неначе лизав язиками по снігу й заносив усе дрібним снігом.

Тканинна нашивка ЯзикФото снегопада над горой Иремель. Зима в фотографиях, снег и снежинки

 

 

 

-  За допомогою якого порівняння письменник описує дії вітру? Чому він обрав саме такий образ?

 

 

 ІУ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ ( разом з учнями)

- Ми з вами почули  звуки метелиці в природі, подивилися якою її зображуютьписьменники у творах , а художники на своїх полотнах.

- Чи здогадалися ви про що піде мова на сьогоднішньому  уроці?

- А сьогодні  ми прочитаємо вірші Ліни Костенко «Баба Віхола» та «Пряля» і дізнаємося , якою побачила поетеса метелицю,як  за допомогою поетичного слова вона створила образ метелиці.

- На уроці ми будемо :

  • вчитися виразно читати вірші в особах;
  • вчитися розкривати  художній образ ;
  • порівнювати героїнь  прочитаних віршів;
  • висловлювати власні міркування щодо продовження  розвитку подій;
  • працювати в групах, парах.

 

 V.    СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 1.    Опрацювання вірша Л. Костенко «Баба Віхола»

  • Виразне читання вірша вчителем.

 - Якої пори року відбуваються події? Хто його головна героїня?

  • Словникова робота.

 а) Довідкове бюро.

 Вештатися — ходити сюди-туди, в різних напрямках, блукати, бродити де-небудь.

 б) Читання стовпчиків слів «буксиром», в парах, скоромовкою.

Решето                      метальній

 ситечко                     вешталась

 порожньо                  добрії

 Фізкультхвилинка

  • Читання вірша учнями «ланцюжком».

  Тестування

1.На чому приїхала Віхола ?

а) На санях; б) на мітлі ;  в)  на возі.

2.Куди стукала Віхола ?

а) У двері;  б)  у вікна;   в)   у ворота.

3. Що просила баба?

а)  Миску;     б)  віник ; в) решето.

4. Що хотіла сіяти Віхола?

а) Сніг; б)  зерно ;  в)  борошно.

5. Що мерзло в полях?

а) Пшениця;  б) житечко;  в)  овес.

6. Куди дихала баба Віхола?

а) В землю;   б) в небо ;   в) в повітря.

 

  • Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

 - Якою  ви уявили собі бабу Віхолу?

 - На чому приїхала баба Віхола? Що вона робила в селі?

 -  Прочитайте слова, якими поетеса описала Віхолу як людину.

 -  Поміркуйте, чому Віхолу названо сивою. Як ви розумієте вислів на

 метальній мітлі приїхала?

 - Простежте, як поетеса зображує грізний характер баби Віхоли й водночас її добрі наміри.

  • Робота в парах.

- Серед виділених у вірші слів знайдіть ті, які наповнюють описану картину звуками, кольорами, рухом.  Заповніть таблицю. 

Звуки

колір

рух

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Читання вірша за особами.

- Які дійові особи беруть участь у розмові?

- З якою інтонацією треба читати слова Віхоли?

  • Робота в групах.

 -  Вірш закінчується крапками. Спробуйте скласти його продовження. Розкажіть, як відпочивала баба Віхола.

  • Презентація груп.

 3.    Опрацювання вірша Л. Костенко «Пряля»

  • Гра «Рибки». Читання вірша учнями мовчки.

 - Чи здогадалися ви, про яку Прялю йдеться?

  • Робота в парах.

 -  Підготуйтеся до читання вірша вголос: визначте, де треба робити паузи — довшу (між реченнями) і коротшу (в середині речення на місці тире). Які рядки прочитаєте з інтонацією перелічування?

  • Читання вірша учнями вголос.
  • Аналіз прочитанного з елементами вибіркового читання.

 - Що відбувається, коли в прялі рветься нитка?

 -  Що пряля вже встигла зробити?

- Чому пряля не припиняє своєї роботи?

- Які слова у вірші повторюються ? Для чого поетеса використовує повторення?

4. Порівняння прочитаних віршів Л.Костенко «Баба Віхола» і «Пряля».

- Чим відрізняються вірші «Баба Віхола» та «Пряля»

  •   Складання порівняльної  характеристики  героїнь цих віршів .

                                          

                                    добра

                                          

                         турботлива

                                                 сувора             старенька

 працьовита                      

БАБА ВІХОЛА - ЛІНА КОСТЕНКО - ПОЕТИЧНА ЗБІРКА 4 - З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ       спокійна           грізна ПРЯЛЯ - ЛІНА КОСТЕНКО - ПОЕТИЧНА ЗБІРКА 4 - З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ                

                                            

                                                             

     -  У якому вірші Ліни Костенко снігопад найбільш подібний до зображеного в тексті Івана Нечуя-Левицького? Поясніть свою відповідь.

 

VI.ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ.

  • Про яку пору року ми прочитали вірш?
  •  Які вірші читали на уроці?
  • Хто їх автор?

Вправа «Незакінчене речення»

 

  • Я дізнався…
  • Мені запам’яталося…
  • Вдома я розкажу про…
  • Я хотів би ще…
  • Мене вразило…
  • Відтепер я буду…

 VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 Вивчити один з віршів напам'ять.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 січня 2022
Переглядів
1805
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку