Вікторина
«У світі чарівної казки»
Мета. Розвивати пам’ять, кмітливість, вміння передавати свої думки в розмові, виховувати любов до книг, бережне ставлення до них. Вчити поважати добро і правду, боротися зі злом і кривдою. Виховувати у дітей моральні якості на прикладі казок.
Обладнання. Ілюстрації до казок, пісні з казок, сигнальні картки, емблеми, мішечки, предмети з казок, грамоти учасникам.
Казка – наче той горіх.
Ти попробуй розкуси –
Знайдеш стільки в нім краси,
Стільки мудрої поради,
Стільки вигадки і правди!
Валентин Бичко
Хід вікторини
Вчитель. Чи любите ви казки? Казки – це добро та милосердя, дитинство людяності, мудрості. А чи знаєте ви, як народжувалися казки?
Нашу планету Земляна населяє багато народів. І де народ не жив би – з ним живуть і його казки. Казки найрізноманітніші, але в усіх народів світу
є казки про боротьбу добра та зла, про дружбу, вірність. У казках висміюють боягузів, злих і жадібних людей, а прославляють сміливих, справедливих, добрих. Добро породжує добро – так вчать казки. І всі народи натхненно бережуть у них вікову мудрість і заповіти дітям та онукам.
У вікторині братимуть участь дві команди. За кожну правильну відповідь команда отримуватиме смайлик. Буде також враховуватись і швидкість відповідей.
Інтерактивна вправа «Очікування».
Приготовлені заздалегідь надуті кульки, смужки на яких учні записуватимуть свої очікування.
Наприкінці гри ми повернемося до ваших очікувань та порівняємо їх із тим, що ви отримали.
Спочатку проведем мовленнєву розминку.
Робота над скоромовками.
Діти
Мама вчить мене читати, вчить мене читати тато.
Вчить дідусь і вчить бабуся, скоро-скоро я навчуся.
Учитель.
Другий ряд теж не дрімає і швиденько промовляє.
Діти
Начитався букварика та й малюю косарика.
Коси сіно, косарику, на своєму гектарику.
Учитель
А тепер у класі тиша, завітали на вікторину мурашки.
Діти
Мишка мишку запитала: «Що сьогодні поробляла?»
Відказала мишка мишці: «Букву А шукала в книжці.
Буду азбуку вивчати, щоб самій казки читати».
Почнемо ми наше змагання з відгадування загадок.
Відгадування загадок:
довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не сидиться, а зовуть її … (Лисиця)
Та як холод настає,
Він не їсть тоді, не п’є,
І не ходить, не гуляє,
А у лігво спати лягає. (Ведмідь)
Заходять казкові герої.
Для участі в вікторині нам треба вибрати дві команди. (Вибір команд)
На дошці записують назви команд.
І. Конкурс «Відгадування казки за уривком»
- Відгадайте загадку:
Руденький клубочок – збирає грибочок. (Білочка)
Вчитель. Перше завдання від білочки.
(Півник і двоє мишенят або Колосок)
«Пелюсточку відірвем, знання свої доведем»
Перед другим конкурсом гра «Загадкова яблунька». Хто більше відгадає загадок, тому у другому конкурсі добавляється один смайлик.
ІІ. «Загадки про казки»
Став на маминім співати.
Здогадалися малята:
«Вовк – не наша мати!»
(Вовк і семеро козенят)
Чомусь потрапляє у цирк полотняний.
Відома ця книжка тобі, чи не так?
В пригодах яких побував цей хлопчак?
(Золотий ключик або Пригоди Буратіно)
Від халеп різних рятує.
І зайчат, і мавпенят,
Бегемотів, тигренят.
(Лікар Айболить)
Гостинці для неї онучка несла.
Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
Як казка ця зветься? Хто б відповів?
(Червона шапочка)
Восени велика стала.
Дід почав усіх шукати:
«Час красуню нашу рвати!»
(Ріпка)
Танцювала у палатці,
Є така у мене звичка –
Десь губити черевички.
(Попелюшка)
ІІІ. Конкурс «Хто швидше?»
Гравці по черзі відповідають на запитання за змістом українських народних казок.
«Пелюсточку відірвем, знання свої доведем»
Перша команда починає ланцюжок, називає будь-яке слово, друга додає слово і пояснює, як воно зв’язане з першим.
Наприклад:
Баба Яга – мітла (щоб літати)…
Колобок – вікно…
Лисичка – півник…
Котигорошко – булава…
Рукавичка – мишка, жабка, зайчик…
Телесик – човник, рибка, річка, берег тощо.
Яка команда впорається краще, та отримає додаткові 2 смайлики.
Конкурс «Впізнай з якої казки?»
Звучить музика. До глядачів входить Лисичка та співає пісню з дитячої опери М. Лисенка «Коза-Дереза»
Глечик з вузькою шийкою – «Лисичка і журавель»
Борошно – «Колобок»
Солома – «Солом’яний бичок»
Яблуко – «Білосніжка»
Колосок - «Колосок»
Пір’я – «Кривенька качечка»
Ключик – «Пригоди Буратіно»
Туфелька – «Попелюшка»
Чоботи – «Кіт у чоботях»
Капелюх блакитного кольору – «Пригоди Незнайка»
Яйце – «Курочка-Ряба»
«Пелюсточку відірвем, знання свої доведем»
Перед четвертим конкурсом гра «Відшукайте продовження прислів’я». Хто першим знайде продовження, той буде першим відповідати у конкурсі.
ІV. Конкурс. «Швидший потяг» (Конкурс для капітанів)
- У цьому конкурсі необхідно швидко назвати другу частину імені відомих казкових героїв:
1. Кіт (у чоботях)
2. Тато (Карло)
3. Дід (Мороз)
4. Баба (Яга)
5. Крокодил (Гена)
6. Вінні (Пух)
7. Соловей (Розбійник)
8. Чарівний (Капелюшок)
9. Муха (Цокотуха)
10. Стара (Шапокляк)
11. Домовик (Кузя)
12. Черепаха (Тортила)
«Пелюсточку відірвем, знання своїм доведем».
Перед п’ятим конкурсом гра «Читання речень, записаних безвідривно». Хто першим прочитає речення, той отримає три смайлика.
Булисобілисичкатажуравель.
Япокоробуметений…
Булисобічоловіктажінка,маливоницапатабарана.
VI. Конкурс «Телеграма від казкового героя»
На наше свято ми запросили багато казкових героїв, але, нажаль, не всі змогли приїхати і надіслали лише телеграми. Щоправда, на телеграмах немає підписів. Але наші гравці знають все про казки. І зараз розкажуть нам від кого ж телеграми.
Музичне вітання. Танок «Антошка» (Виконує група підтримки)
VI. Конкурс «Чи уважний ти читач»?
-Хто моторчик свій заводить?
З даху в гості хто приходить?
І на свято він дібрався –
Скажем дружно: «Привіт,…(Карлсон)»
Так, це завдання підготувала для вас людина, яка живе на даху.
Вам треба назвати казку, в назві якої є число.
«Вовк і семеро козенят»
«Троє поросят»
«Білосніжка і семеро гномів»
«Про три Гроші»
«Дев’ять братів сіроманців»
«Про царівну і сім богатирів»
«Алі-баба і сорок розбійників»
«Три горішки для Попелюшки»
«Десять братів та сестриця Галя»
«Дванадцять місяців»
«Три міхи хитрощів»
«Пелюсточку відірвем, знання свої доведем»
VII. Конкурс «Знавці казок»
Вчитель називає слова, а команди відгадують назви казки.
«Пелюсточку відірвем, знання свої доведем»
VIII. Конкурс «Підберіть автору казку»
Кожній команді надається набір карток. Потрібно швидко і правильно розкласти їх навпроти автора, написану ним казку.
І.Я. Франко «Фарбований лис»
Український народ «Півник і двоє мишенят»
Ш.Перро «Кіт в чоботях»
Г.-Х. Андерсен «Снігова королева»
«Пелюсточку відірвем, знання свої доведем»
ІХ. Завдання для глядачів.
Наступне завдання від тварини, яку було зроблено із соломи? (Бичок)
Назвати казки за ілюстраціями до них.
На дошці приготовані ілюстрації до казок. Назвати до якої казки належить дана ілюстрація?
«Пелюсточку відірвем, знання свої доведем»
Х. Рольова гра «Українська народна казка»
Інсценізація казок жестами так, щоб команда – суперниця змогла відгадати загадку.
Підсумок вікторини
Вчитель:
Вчитель разом з казковими героями визначають переможця вікторини. Вручають призи кожному учаснику команди-переможниці.