Розширити та закріпити знання дітей про лисицю, народні казки.навчати учнів давати характеристику героям, вчити визначати головну думку твору; удосконалювати вміння створювати вироби в техніці оригамі.
Тема: «Лисичка - сестричка»(уривки). Вчинок героя казки. Повтор.
Мета: закріпити знання учнів про народні казки, познайомити з народною казкою «Лисичка - сестричка»; вдосконалити навички правильного, виразного, свідомого читання; вчити визначати головну думку казки, давати характеристику дійовим особам; розширити знання дітей про лисицю; розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, творчу фантазію, уяву; удосконалювати вміння створювати вироби з паперу в техніці оригамі; прищеплювати любов до народної казки, до творчої праці.
Зінтегровано предмети: літературне читання, природознавство, трудове навчання.
Обладнання : ілюстрації до народних казок, зразок оригамі, ілюстрації лисички, таблиці для «асоціативного куща», маски лисичок, папір, ножиці, клей, фломастери, скоромовка, «сонечко очікування,» запис пісні «Я лисичка, я сестричка», слова для читання.
Хід уроку
І Організація початку уроку.
ІІ Мотивація навчальної діяльності
« Сонечко очікування»
цікавинки нова казка радість
нові знання добрий настрій
швидке читання
ІІІ Актуалізація опорних знань.
Лис Микита в лісі жив.
Лис Микита ліс любив.
Лиш прокинеться він рано –
Ліс шумить йому гілками.
ІУ Повідомлення теми і мети уроку.
В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не сидиться.
Ну, а звуть її…(лисиця)
У Сприйняття та осмислення нового матеріалу.
Робота «Довідкового бюро».
Учень 1. Лисиця відноситься до класу ссавців, ряду хижих, родини собачих. Відомо біля 14 видів лисиць. В Україні живе лише один вид – лисиця звичайна.
Учень 2. Лисиця – хутряний звір. Довжина її тіла досягає до 90 см, а вага – 6-11 кг .У більшості випадків лисиця руда з білим черевцем.
Учень 3. Лисиця харчується різноманітною їжею. Розвинений нюх і слух. Має дивовижну здатність переховуватись і збивати зі сліду погоню. Тому її вважають хитрою.
Читання казки вчителем.
Словникова робота.
добридень
добривечір
сестричка
близько
прокинулася
обгорнувся
переночувати
Продовження казки за малюнком на форзаці.
Фізкультхвилинка
Вправа «Асоціативний кущ».
Слова потрібні підберемо.
Читання казки способом «День - ніч».
Удосконалення навички швидкого читання . Гра «Кидок - засічка» .
Музична пауза
(Діти прибирають з парт зайве, закривають підручники.)
Виготовлення лисички в техніці оригамі.
УІ підсумок уроку.
Лисиця і сімох вовків…(обдурить).
УІІ домашнє завдання.
Навчити друзів, рідних виготовляти лисичку із паперу в техніці ори гамі.