Урок. Казка "Лисичка - сестричка"

Про матеріал

Розширити та закріпити знання дітей про лисицю, народні казки.навчати учнів давати характеристику героям, вчити визначати головну думку твору; удосконалювати вміння створювати вироби в техніці оригамі.

Перегляд файлу

Тема: «Лисичка - сестричка»(уривки). Вчинок героя казки. Повтор.

Мета: закріпити знання учнів про народні казки, познайомити з народною казкою «Лисичка - сестричка»; вдосконалити навички правильного, виразного, свідомого читання; вчити визначати головну думку казки, давати характеристику дійовим особам; розширити знання дітей про лисицю; розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, творчу фантазію, уяву; удосконалювати вміння створювати вироби з паперу в техніці оригамі; прищеплювати любов до народної казки, до творчої праці.

 

Зінтегровано предмети: літературне читання, природознавство, трудове навчання.

 

Обладнання : ілюстрації до народних казок, зразок оригамі, ілюстрації лисички, таблиці для «асоціативного куща», маски лисичок, папір, ножиці,  клей, фломастери, скоромовка, «сонечко очікування,» запис пісні «Я лисичка, я сестричка», слова для читання.

 

Хід уроку

 

І Організація початку  уроку.

 

ІІ Мотивація навчальної діяльності

 

                                      « Сонечко очікування»

 

 

 

                      цікавинки               нова казка           радість              

 

 

 

                     нові знання                                      добрий настрій

 

 

 

                                                    швидке читання

 

 

 

 

ІІІ Актуалізація опорних знань.

  1. Фронтальне опитування.

 

  • Зверніть увагу на дошку. Із творами якого жанру ми працюємо на уроках читання? (Казка)
  • Чим особливий цей жанр?
  • Наведіть приклади народних казок, які ми вивчали.
  • Яка ваша найулюбленіша казка?

 

  1. Читання скоромовки.

 

                                  Лис Микита в лісі жив.

                                  Лис Микита ліс любив.

                                  Лиш прокинеться він рано –

                                  Ліс шумить йому гілками.

 

ІУ Повідомлення теми і мети уроку.

 

  • Сьогодні ми продовжимо мандрувати Країною казок. Протягом століть казки були і залишаються чарівними джерелами доброти і милосердя, яких так не вистачає в житті. Створені в сивій давнині, вони, як і вся усна народна творчість, переказувалися з вуст в уста, від одного оповідача до іншого. Гортаючи сторінки наших улюблених казок, ми розуміємо, що казки – це наші великі вчителі, які виховують. Казка надихає нас на роздуми, навчає, розважає.
  • А ось про кого ми сьогодні читатимемо казку, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку:

 

                                    В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має.

                                    Їй на місці не сидиться.

                                    Ну, а звуть її…(лисиця)

 

  • Так, це казка про лисичку. Вона так і називається «Лисичка - сестричка». Ви дізнаєтесь багато цікавого про цю тварину, відвідаєте творчу лабораторію, де створите образ цього казкового персонажа з паперу.

 

 

У Сприйняття та осмислення нового матеріалу.

 

Робота «Довідкового бюро».

 

Учень 1. Лисиця відноситься до класу ссавців, ряду хижих, родини собачих. Відомо біля 14 видів лисиць. В Україні живе лише один вид – лисиця звичайна.

 

Учень 2. Лисиця – хутряний звір. Довжина її тіла досягає до 90 см, а вага – 6-11 кг .У більшості випадків лисиця руда з білим черевцем.

 

Учень 3. Лисиця харчується різноманітною їжею. Розвинений нюх і слух. Має дивовижну здатність переховуватись і збивати зі сліду погоню. Тому її вважають хитрою.

 

Читання казки вчителем.

  • Зараз я познайомлю вас з частиною казки.
  • Будьте уважні, слідкуйте за сюжетом, щоб потім ви могли відповісти на запитання.
  • Назвіть персонажів казки.
  • Хто є головним героєм?
  • Чи сподобався вам вчинок лисички?

 

Словникова робота.

 

                                                         добридень

добривечір

                                                         сестричка

                                                         близько

                                                         прокинулася

обгорнувся

    переночувати

 

Продовження казки за малюнком на форзаці.

 

 

                                   Фізкультхвилинка

 

 

Вправа «Асоціативний кущ».

  • Павутинку ми сплетемо,

Слова потрібні підберемо.

 

  • Згадавши прочитаний текст казки, загадку, розповіді учнів, які сьогодні прозвучали, давайте підберемо слова, які допоможуть нам уявити, яка є лисичка.

 

 

 

               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Які риси характеру ви б визначили? (Хитра, неправдива.)
  • Чи схожа ця лисичка на лисичок з інших казок? (Так.)

 

Читання казки способом «День - ніч».

 

Удосконалення навички швидкого читання . Гра «Кидок - засічка» .

 

  • Прочитайте текст за 30 секунд, помітьте, де ви зупинились.
  • Повторіть читання спочатку.
  • Діти, хто з вас за другим разом прочитав більше? Вітаю вас, ви збагатили свою скарбничку.
  • Яка головна думка казки?

 

Музична пауза

  • Яку пісню про лисичку ви знаєте?
  • Давайте проспіваємо її і відпочинемо трішки.(Звучить запис пісні «Я лисичка, я сестричка…»)
  • Діти, а зараз ми з вами навідаємося до творчої лабораторії.

(Діти прибирають з парт зайве, закривають підручники.)

  • Ви бачили лисичку на малюнку, читали про неї казку, відгадували загадку, співали пісню, а зараз самі складете цю тваринку із паперу в техніці оригамі. А що таке оригамі, згадайте? (Планомірне складання аркуша паперу, в результаті чого виходить фігура, якийсь предмет.)

 

Виготовлення лисички в техніці оригамі.

  • Робота зі зразком виробу в техніці оригамі.
  •  Такий вигляд повинна мати ваша лисичка. Вона складається з тулуба і голови, які склеюються між собою.
  • Для роботи вам потрібні два квадрати, клей, чорний фломастер.
  • Виготовлення тулуба Лисички.
  • Для тулуба беремо один квадрат. Згинаємо планомірно за моїми вказівками.
  • Виготовлення голівки Лисички.
  • Для голівки беремо інший квадрат, згинаємо згідно з моїми вказівками.
  • Склеювання частин тіла Лисички.
  • Приклеюємо голівку до тулуба за моїми вказівками. Домальовуємо очі й носик Лисички.

 

УІ підсумок уроку.

 

  • Що на уроці вам сподобалося найбільше?
  • Які завдання викликали труднощі?
  • Закінчіть прислів’я:

   Лисиця і сімох вовків…(обдурить).

 

УІІ домашнє завдання.

 

Навчити друзів, рідних виготовляти лисичку із паперу в техніці ори гамі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 січня 2019
Переглядів
1914
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку