Урок літературного читання: "Лисиця та їжак"

Про матеріал

На уроці діти вчаться: інтонаційно передавати мову дійових осіб; читати в особах;

формуються вміння відповідати на запитання повними реченнями; знаходити

відмінне в образах; вчаться давати характеристику дійовим осібам;

розвивають увагу, пам'ять.

Перегляд файлу

Тема: На язиці медок, а на думці льодок «Лисиця та їжак» (укр. народна казка).

 

Мета: вчити дітей інтонаційно передавати мову дійових осіб; читати в особах;

формувати вміння відповідати на запитання повними реченнями; знаходити   

відмінне в образах; навчати дітей давати характеристику дійових осіб;

розвивати увагу, пам'ять; виховувати бажання бути чесним, уміння знайти вихід

із складних ситуацій.

Формувати соціальну компетентність; розвивати

комунікативну компетентність.

 

Обладнання: таблиці для вдосконалення навички читання, таблиці для

характеристики головних героїв, маски їжачка та лисички, картки із          

записом прислів’їв, малюнки їжака, лисиці.

 

Хід уроку:

І. ЕТАП ОРІЄНТАЦІЇ

    1. Створення емоційного настрою.

 Доброго дня вам, мої малята,

 Любі хлопчики й дівчатка,

 Щирою посмішкою всіх вас вітаю.

 Доброго настрою всім вам бажаю.

 Хай нахмурені ваші личка

 Звеселить гарна усмішка.

 Вправо, вліво поверніться

 І сусідам посміхніться.

 За руки один одного візьмемо –

 І дружно привітаємось:

 Добрий день!

 

    2. Визначення теми уроку

 - Сьогодні ми проводимо роботу над казками про тварин. Вони з’являться тоді, коли розгадаєте ребус і загадку.

 а) Розгадування ребусу:

 

       ,

        И Ц Я

 

 

(лисиця)

 

 б) Робота над загадкою

  В мене шубка з колючок,

  В мене сіра спинка,

  Ніс, як чорний п’ятачок,

Очі – намистинки.

   (Їжак)

 

ІІ. ЕТАП ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ

    1. Визначення мети уроку

    - Чи потрібні знання цієї теми?

    - Де ми їх застосуємо?

 

ІІІ. ЕТАП ПРОЕКТУВАННЯ

   -  Для досягнення нашої мети я пропоную такий план уроку:

1. Артикуляційна та мовна розминки

2. Довідкове бюро

3. Робота над казкою

4. Підсумок уроку

- Чи згодні з планом уроку?

- Які будуть доповнення? (Провести фізкультхвилинку)

 

ІV. ЕТАП ОРГАНІЗАЦІЇ ТА РЕАЛЇЗАЦІЇ ПЛАНУ ДІЯЛЬНОСТІ

    1. Артикуляційна та мовна розминки

 1.1 Вправа «Годинник»

  Мета: виробляти ритмічність та диференційовані рухи язика.

   Відпочив і потягнувся, (язик висунути вперед)

   Вліво - вправо повернувся,

   Мов годинник, вправно так:

   Тік – так, тік – так,

   Тік – так, тік – так.

  1.2 Вправа «Побілимо стелю»

  Мета: відпрацювати рухливість язика і виробляти підйом його вгору.

   Фарбувати будем дім,

   Запросимо малярів.

   Вниз щелепу опускаємо,

   Малярам допомагаємо.

  1.3 Робота над скоромовкою

   Їжачок з їжачихою та їжаченятами наїжачились.

  1.4 Вправа для вдосконалення навички читання (мовно–логічна вправа)

   - Які тварини заховалися у словах?

   колиска, королева, блискавка.

     1.5. Вправа «Мозковий штурм»

 - Що знаєте про лисицю та їжачка?

 - Де і як вони живуть, чим живляться?

 (Відповіді дітей)

 

     2. Довідкове бюро. В гостях у передачі «У світі тварин».

Розповідь підготовлених  учнів.

1. Характерною особливістю лисиці є її пухнастий хвіст, яким вона регулює, як рулем, роблячи різні повороти під час переслідування здобичі. Хвостом лисиця прикривається, під час відпочинку скручується клубочком і носом заривається у хвіст. Живе лисиця у неволі 20 – 25 років, у природі – менше.

2. Їжак – хижа нічна тварина невеликих розмірів (довжина тіла 20 – 30 см., маса 700 – 800 гр.), з коротким хвостом (довжина 3 см.).

 Під час зустрічі з лісовими тваринами (вовком, лисицею, куницею) їжак пирхає, підстрибує, намагається уколоти ворога. Якщо це не допомагає, він згортається у клубочок. Весною у їжачихи з’являється 5- 7 сліпих з м’якими голками їжа чат, яких вона годує молоком. До місячного віку діти знаходяться у гнізді. Якщо гніздо знайде людина чи тварина, їжачиха переносить у зубах своїх дітей в інше місце.

    3. Робота над казкою.

 1. Слухання казки.

 2. Перевірка первинного сприйняття.

   - Звідки йшла лисичка?

   - Кого зустріла?

   - Що Лисиця запропонувала Їжачку?

 3. Словникова робота.

   Невдале – безрезультатне

   Потупав – пішов

   Тугіше – щільніше

   Солодкими оченятами – улесливо, нещиро дивиться

    4. Фізкульт. хвилинка

     Ми читати всі учились,

     В нас голівки притомились.

     Зробили в праці ми зупинку –

      Проведемо фізкультхвилинку.

     Їжачок ішов лісочком,

     Вмить згорнувся він клубочком.

     А лисичка походила

     Й їжачка того не з’їла.

     Зникли втома, лінь, розмови,

     Друзі, плеснемо в долоні.

     Знов за руки беремося,

     До роботи вернемося.

    5. Читання казки учнями в голос.

- Як потрібно читати слова лисички? (улесливо)

- Їжачка? (впевнено)

    6. Аналіз казки з елементами вибіркового читання.

 - Який настрій мала Лисичка?

 - Чому вона була невдоволеною?

 - Чому змінився її настрій під час зустрічі з Їжачком?

 - Що зробив Їжачок після привітання?

 - Прочитайте, про що повідомив Їжачок Лисиці.

 - Як ви гадаєте, чи справді Їжачок бачив виводок тетеревенят?

 - Чому ж він обманув Лисицю?

 - Зачитайте питальні речення.

 - Читання речень із знаком оклику.

    7. Характеристика головних героїв. Робота в парах.

     Гра «З’єднай»

 

  улеслива  хитра  розумний  винахідливий 

 

         Лисичка           Їжачок

 

  підступна  зла  кмітливий  дотепний

  

 

    Перевірка роботи

    - Чому ви підібрали саме ці слова?

    8. «Мікрофон». Виховування почуттів.

    - Як би ви вчинили на місці Їжачка?

    - Чи правду казала Лисичка Їжачкові? Для чого був її обман?

    - А Їжачок був правдивим? А чому ж обманув? Отож вони обоє обманювали одне

    одного.

    Чий обман був хижий, корисний?

    9. Підбір прислів’їв до образу героя та сюжету казки.

    На язиці медок, а на думці льодок.

    Де сила не візьме, там розум допоможе.

    У нього стільки правди, як у решеті води.

  • Які з цих прислів’їв ви підберете для героїв казки?
  • Яке прислів’я може бути заголовком до казки?

10. Читання в особах (без слів автора).

    а) читання слів Лисички

    б) читання слів Їжачка

11. Інсценізація казки

 

V. КОНТРОЛЬНО-ОЦІНЮВАЛЬНИЙ ЕТАП

    1. Гра «Фантазери»

    - Як би в хотіли продовжити казку?

    - Хто міг би бути на місці Їжачка?

    2. Гра «Закінчіть речення»

    Лисиця хижа, улеслива, а Їжак - …

    3. Оцінювання з коментуванням.

    4. Підсумок

    - Чи досягли мети?

    - Чого навчає нас казка?

    - Кому в цій казці більше симпатизуєте? Чому?

    - Які завдання на уроці на уроці найбільше сподобалися? А які ні?

    - Дякую за співпрацю на уроці.

doc
Додано
11 січня 2019
Переглядів
917
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку