Шановні колеги!Урок підсумок за темою "Українські народні казки" за підручником О.Я.Савченко.На уроці закріплення знання умінь та навичок, систематизація знання дітей про українську народну казку.
План-конспект уроку з літературного читання.
Тема: «Підсумок за темою «Українські народні казки»»
(2 клас)
Тема. Підсумок за темою «Українські народні казки»
Мета. систематизувати знання дітей про українські казки; перевірити знання, вміння, навички учнів; розвивати вміння працювати творчо; виховувати доброту, гостинність, працелюбність, чесність.
Тип уроку: закріплення знань умінь і навичок.
Методи і прийоми: словесний (питання-відповідь, пояснення, використання скоромовок, бесіда), практичний (виконання завдань), наглядний (демонстраційний матеріал, мультимедійна презентація)
Засоби навчання. малюнок Колобка, ілюстрації до казок, мультимедійна презентація.
План уроку
1.Повторення вивченого 5 хвилин
2. Робота над матеріалом уроку 15 хвилин
3. Фізкульт пауза 5 хвилини
4. Робота над матеріалом уроку 13 хвилин
5. Підсумок уроку. 2 хвилини
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
Ми завзяті подорожні,
Сили в нас непереможні.
Кажем правду, не жартуєм.
В край казок ми помандруєм.
II. Повідомлення теми і мети уроку
— Подивіться на екран. У кожному рядку є кожна зайва буква, знайдіть їх і прочитайте отримане слово. (Казки)
рррррррркрррррр
лллллллллллалл
ннзннннннннннн
кььььььььььььььь
ттттитттттттттттттт
— Сьогодні ми вирушимо у подорож. до Країни казок. У цій країні все чарівне. На нашому путі нам будуть траплятися різні галявини, на яких може бути різна пора року, або дня.
А допомагати нам буде добрий і веселий герой казки, відомої вам із дитинства. Хто він?
Я - клубочок не простий,
Я — клубочок чарівний,
Я - тобі допоможу,
Ти за мною тепер йди
І знання собі знайди. (Колобок)
III. Робота над матеріалом уроку
1. Галявина «Загадкова».
- Прикотився Колобок на галявину. Яка пора року на цій галявині? (Зима).На цій галявині нас чекають загадки.
Відгадування загадок про героїв із прочитаних казок.
- В яких казках ми зустрічали цих героїв?
Ходить хмуро між дубами,
Хижо клацає зубами.
Зачаївся він, примовк…
Грізний звір цей, звісно…
(вовк)
В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має,
Та на місці не сидиться,
А зовуть її …
(лисиця)
Що за хата на узліссі,
Вся ворушиться, дрижить?
Де не взявся – кабан біжить.
Тут вовк іде, й ведмідь,
Й кожен хоче в хатці жить.
Так вже тісно їм усім.
Що за дім такий лежить,
І ворушиться, й дрижить?
(Рукавичка)
Хвіст – як ниточка,
Сама – як калиточка,
Любить дуже ніч і тишу
Це маленька сіра…
(миша)
В мене шубка з колючок,
В мене сіра спинка,
Ніс, як чорний п'ятачок,
Очі – намистинки.
Здогадався, мабуть, всяк,
Що зовуть мене…
(їжак)
З рогами, а не бик,
Доять, а не корова.
Кору здирає,
А кошиків не плете.
(коза)
2. Галявина «Скоромовок».
- Покотився Колобок далі, через галявину «Скоромовок». Яка пора року на цій галявині? (Літо) Давайте згадаємо, які скоромовки вивчили і будемо вправлятися в їх вимовлянні.
Вовк-вовцюг вівцю волік,
Вова вовку – вила в бік.
Як завив же вовк-вовцюг, -
Миттю випустив вівцю.
Хитру сороку спіймати морока,
А на сорок сорок морок.
Женчик-женчик невеликий,
На черчику черевики,
І шапочка чорненька,
І латочка червоненька.
3. Наступна галявина — «Невідома».
Яка пора року на цій галявині. (Весна) Відгадування кросворда.
|
|
|
|
|
|
1. |
К |
о |
л |
о |
б |
о |
к |
|
|
|
2. |
р |
у |
к |
А |
в |
и |
ч |
к |
а |
|
|
|
|
|
3. |
к |
о |
З |
а |
|
|
|
|
|
4. |
т |
е |
л |
е |
с |
и |
К |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
л |
и |
с |
И |
ч |
к |
а |
|
|
|
Я з борошна спечений,
Я від баби втік,
Я від діда втік,
То й від тебе втечу!
2. Житло в якому тимчасово жили Мишка-Шкряботушка, Жаба-Скрекотушка, Зайчик-Побігайчик, Лисичка-Сестричка, Вовчик-Братик та Кабан-Іклан.
3. Якого злого і рогатого звіра довелося вигнати із зайчикової хати Раку-Небораку?
4. Як звали хлопчика з казки, в якій є слова: “ Гуси, гуси, гусенята! Візьміть мене на крилята?”
5. Кому належать слова: “ Приходь до мене Журавлику, приходь, Лебедику!”
4. Галявина «Прислів'я».
Колобок привів нас на наступну галявину. Яка пора року на цій галявині (Осінь)
1) Поєднавши відповідні частини, утворіть прислів'я.
Прочитайте, поясніть їх зміст.
Голова без розуму,... ...так і найдеш.
Як підеш,... ...той більше знає.
Хто багато читає,... ...як ліхтар без свічки.
2) Спробуйте прочитати ще й ці прислів'я і скажіть, головну думку яких казок вони передають?
(Казки маленькі, а розуму в них багато.)
(Казка — вигадка, та в ній щось повчальне зрозумій.)
• Прочитайте прислів'я з наростаючим темпом.
• Прочитайте на одному диханні.
Ми прийшли на наступну галявину. Яка пора дня на цій галявині? (Ранок)
Фізкультхвилинка
У країні казочок
Жив веселий Колобок.
Разом з ним усі звірята
Шикувались на зарядку.
Похитали головою,
Раз — притупнули ногою,
Руки вгору піднесли,
Трішки ними потрясли,
Нахилились вліво, вправо,
Та нього іше замало.
Руки вгору, руки вниз,
Раз— присіли, піднялись.
Головою похитали
Й працювати знов почали.
5. Покотився Колобок далі. Ось і галявина «Казка». Яка пора дня на ній (Ніч)
Конкурс «3 якої казки ?»
• «А прийду, журавлику, а прийду, лебедику...».
• «Ой ви, діточки, козеняточка...»
• «Жили собі на світі двоє мишенят...»
• «А хто тут, хто в цій рукавичці?»
6. Галявина «Театральна».
Яка пора дня на нашій галявині (Вечір)
Переказ та інсценізація казок
IV. Підсумок уроку
— Чи сподобалася вам подорож?
— Як називається країна, якою ми мандрували з Колобком?