Урок-казка.Подорож Незнайки у математичному місті. 6 клас.

Про матеріал
Пропонується розробка нестандартного уроку, уроку-казки, за темою "Координатна площина". Урок проходить у формі подорожі казкового героя по краіні Математика.На уроці використовуються різні нестандартні форми та методи роботи.
Перегляд файлу

              третий.gif                               

Урок - казка «Подорож Незнайки в математичному місті»

за темою «Координатна площина. 6 клас

                          первая.png

Мета: закріпити уміння учнів у побудові точок на координатній площині та знаходженні координат даних точок площини;розвивати розумову діяльність  та логічне мислення учнів, інтерес до  предмета; формувати графічну культуру;виховувати охайність, уміння працювати в колективі, погоджувати і координувати свої дії з діями товаришів.

Обладнання кукла Незнайка, пісня Незнайки, координатна площина,

різнорівневі завдання, рисунки тварин  на координатній площині.

Хід уроку

І.Організація класу.

Учитель. Всі ви , діти, знайомі із казковим персонажем Незнайкою, з його пригодами ,які вам дуже подобались в молодшому віці. А сьогодні Незнайка прийшов до нас у гості, в наше математичне місто, де все підчиняється та має свої координат. Одного разу з Незнайкою сталася  така пригода. На уроці математики Незнайка заснув , і сниться йому сон, що його друзі- коротишки знову зібралися у подорож. Незнайка побіг до  машини, але виявилось, що поїде  тільки той, хто відповість на питання  Знайки. Діти, а ви бажаєте поїхати?

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1.Фронтальна бесіда.

- Що уявляє собою координатна площина?

- Як називається горизонтальна вісь?

- Дайте назву вертикальної осі.

- Як називається точка перетину числових прямих?

- Два числа, що задають положення точки на координатній площині називаються…

 - Як називається перше число?Друге ?

- Нумерація координатних кутів, знаки абсциси і ординати точок в різних четвертях.

2.На дошці попередньо записано координати точок для побудови на координатній площині та побудовано ряд точок, координати яких потрібно записати. Робота проводиться усно.

3. Математичний диктант.

1). Учитель диктує координати точок для побудови. 2). Записати координати точок, зображених на дошці раніше. Робота перевіряється в парах, сусідом  по парті. Виставляється оцінка. Діти визначають, хто ж відправиться у подорож.

 Звучить пісня Незнайки.

ІІІ. Формування умінь та навичок учнів.

Учитель. Ми  перед воротами математичного міста. На воротах кодовий замок, який можна відкрити тільки правильною побудовою шести точок на координатній площині. Точки Т(4;4), А(2;0), К(-2;3), У(0;1), Р(-3;-2), Е(3;-3).

Робота виконується на дошці і в зошитах. Діти, а яке слово можна скласти з даних букв? РАКЕТА. А наша подорож буде відбуватися  на ракеті.

Ворота відкрилися, і ми попали у казковий парк, в якому вільно гуляють різні звіри. Виявляється і  Незнайка з нами. Ось він промайнув і побіг. Давайте погуляємо по парку і подивимося , кому з вас вдалося побачити казкових звірів.

ІV. Робота в групах.

Клас розбивається на групи. Кожна група отримала  індивідуальне завдання, побудувати  рисунок тварини за даними координатами, послідовно з'єднуючі сусідні  точки.

1 група.

(-5;5),(-4;5), (-3;6), (-2;6), (-1;7), (-1;6), (0;6), (1;5), (1;4), (0;3), (0;2), (2;0), (2;-1),

(4;3), (5;4),(6;2),(6;0), (3;-3), (-1;-3), (-1;-2), (-2;-1), (-4;-3), (-5;-3), (-3;-1),  (-4;0),

(-4;3), (-3;4),(-3;5)-око.

2 група.

(-2;4), (0;6), (0;5), (1;6), (1;5), (2;3), (1;2),(2;-3), (5;4), (7;5), (7;6), (8;7), (9;7), (10;6), (10;4), (3;-6), (2;-6), (0;-7), (-4;-7), (-1;-6), (-2;-5), (-2;-4), (-1;0), (-4;0),

(-1;1),(-1;2), (-2;3), (0;4) – око.

3 група.

(-4;5), (-3;5), (-3;6), (-2;7), (-1;7), (-1;8), (0;8), (0;7), (1;7), (2;6), (2;4), (1;3),(1;2), (2;1), (2;-3), (3;-4), (2;-4), (1;-8), (-2;-8), (-1;-7), (-1;-3), (-2;-1), (-6;-1), (-6;1),(-3;1), (-2;2), (-2;3),(-3;3), (-4;4), (-2;5)-око.

Після виконання роботи на дошці вивішуються рисунки, які повинні були одержати учні.

Учитель. –А де ж Незнайка? Що він побачив? Хочете узнати?

V. Закріплення знань, умінь та навичок учнів.

Один учень біля дошки, решта у зошитах записують  координати точок, які було побудовано  перед входом в математичне місто в наступному  порядку:

1). Точка, яка знаходиться в третьому куті.

2). Точка на осі абсцис.

3). Точка із другого координатного кута.

4). Візьміть точку в четвертому куті.

5).А тепер - в першому.

6). Точка на осі ординат.

Учитель. А тепер прочитаємо слово, яке ми отримали.

Учні (хором) читають РАКЕТУ.

VІ. Огляд  творчих робіт учнів.

Учитель. Добре відпочили? Продовжимо подорож? Хто бажає відвідати виставку? Щоб визначити, де знаходиться виставка, знайдіть точку перетину  відрізків АВ и СД, де А(-3;7), В(6;0), С(-4;-1), Д(3;6).

Учні виконують побудову у зошиті і знаходять точку К(1;4).

Учитель. Тепер першу координату треба збільшити у 5 разів , а другу у 3 рази та додайте отримані добутки ( отримали число 17 –у кабінеті №17), тобто  у  нашому кабінеті математики.

Учитель демонструє  роботи учнів минулих років і пропонує  виконати дома свої.

Незнайці  дуже сподобались роботи дітей і він прокинувся. Ну а нам вже час відкрити щоденники та записати домашнє завдання.( Виконати творчу  роботу - тварини на площині).

VІІ. Підсумок уроку. Спочатку пропонується підвести підсумок уроку учням, а потім їх доповнює вчитель. Аналізує відповіді, оцінює активність дітей на уроці, вказує на недоліки та прогалини у знаннях при вивченні теми.

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Хистева Лариса
Додано
4 грудня 2019
Переглядів
1039
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку