Урок "Казка "Рукавичка""

Про матеріал
Урок вчить дітей емоційно сприймати зміст казки та орієнтуватися у тексті, аналізувати й виділяти головне в творі; запам'ятовувати дійових осіб та оцінювати їх вчинки. Розвиває мовлення, критичне мислення, уяву та пам'ять; виховує почуття відповідальності за свої вчинки.
Перегляд файлу

Тема: Казка “Рукавичка”.

Мета: вчити дітей емоційно сприймати зміст казки та орієнтуватися у тексті, аналізувати й виділяти головне в творі; запам'ятовувати дійових осіб та оцінювати їх вчинки; дати поняття і різницю між кольором і величиною, розширити словник дітей образними поетично-художніми виразами:  мишка -шкряботушка, зайчик-побігайчик…Розвивати мовлення, критичне мислення, уяву та пам'ять; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки.

Обладнання: ілюстрації до казки «Рукавичка»; вирізані з кольорового паперу рукавички; мультимедія, книжка, малюнки.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна.

Хід уроку

1. Організація класу

Вправа «Рукавичка побажань»

— Діти, візьміть, будь ласка, ваші різнокольорові рукавички. Тихенько висловіть побажання рукавичці, передаючи їх по колу, аж поки вона не повернеться до господаря. І коли  буде поганий настрій у вас, або щось не виходить, подивіться на рукавичку. Вона обов'язково підтримає вас своїм теплом  і добротою.

2. Мовно-фонетичні вправи

1) Гра «Пеньочок».

— Уважно слухайте, як я промовляю слово. Якщо я допущу помилку, похлопайте  у долоні.

Казка

каска

казка

оповідання

каска

казка

казка

Цікава

цікава

смішна

цівка

захоплива

цікава

цікава

Рукавичка

рукавичка

рукав

рука

ручка

рукавичка

 

2) Робота над чистомовкою.

Ід-ід-ід — в ліс пішов дід.

Ку-ку-ку — загубив він рукавичку.

Сь-сь-сь – звірі в неї поховались

Бо морозу налякались.

Ім-ім-ім – та вже тісно їм усім.

Ра-ра-ра — читати вже пора.

Ок-ок-ок — гарний у нас урок.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Мотивація навчальної діяльності

1) Робота над ребусами.

sndti_f+2-382

2) Вправа «Квест». Робота за картками у парах.

3) Вправа «Мозковий штурм».

— Що ви знаєте про ведмедя? кабана? вовка? лисичку? зайчика? жабку? мишку?

4) Вправа «Трибуна думок».

— Як ви гадаєте, що є спільного у кабана і ведмедя? У лисиці та вовка? У зайчика та жабки?

— У яких казках можна ще зустріти цих героїв?

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні ми прочитаємо казку «Рукавичка», в якій зустрічаються наші герої.

3. Вивчення нового матеріалу

1) Вправа «Квест-цікавинка».

— А чи знаєте ви, що означає слово казка?

Казка — це народно-поетичний або писемно-літературний твір про вигадані події, осіб, іноді за участю фантастичних сил. Українські народні казки склав народ і передавав з вуст у вуста, і мав повчальну мету.

2) Робота над казкою «Рукавичка» (с. 86-87).

1.Мультимедія (перегляд мультфільма)

2.Читання вчителем.

3.Словникова робота.

4.Сумісне читання вчителя і дітей.

5.Самостійне читання.

Гра: «Дзвіночок» (Потрібен дзвіночок. 1 сигнал-діти читають пошепки, 2 сигнал-діти читають напівголосно, 3 сигнал-голосно, 4-напівголосно, 5-замовкають.

ІІІ. Фізкультхвилинка (Комплекс вправ для очей)

Гра: «Оживлення».

Діти розігрують фрагмент тексту. Можна використати предмети або атрибути, і  максимально наблизитися до описаного у творі. У казці слід відтворити розмову звірів.

·    Вправа «Пантоміма».

— Зобразіть вираз обличчя мишки, яка побачила рукавичку.

— Зобразіть вираз обличчя діда, який здогадався, що він загубив рукавичку.

— Зобразіть вираз обличчя песика, який знайшов рукавичку.

·    Використання стратегії «Ромашка Блума». Робота в групах.

Орієнтовні запитання

Просте. Про яку подію йдеться у казці?

Уточнювальне. Я так зрозуміла, дід був неуважним?

Пояснююче. Чому звірі хотіли жити у цій рукавичці?

Творче. Придумайте діалог, у якому песик розмовляв зі звірами.

Оцінювальне. Чи правильно вчинив песик, що розігнав звірят?

Практичне. Що ви можете  порадите дідові?

· Вправа «Перероби казку».

— Переробіть казку так, щоб всі звірі залишилися жити у рукавичці.

Гра «Спіймай оплесками звірі, які жили в рукавичці».

— Мишка-скряботушка, бджілка-трудівниця, коза-дереза, жабка-скрекотушка, коник-стрибунець, зайчик-побігайчик, лисичка-сестричка, вовчик-братик, джмелик-дивачок, кабан-іклан, ведмідь-набрід.

·    Конкурс на кращу постановку.

ІХ. Закріплення вивченого матеріалу

1) Гра «Чи знаєте ви казки?».

- Як звали мишенят у казці «Колосок»? (Круть. Верть.

- У чий будиночок забралася Коза-Дереза? (Зайчика.)

 - Чим Лисичка пригощала Журавля? (Молочною кашею.)

- Яка тварина вдавала із себе неживу серед дороги? (Лисичка.)

- Кого дід зробив із соломи? (Бичка.)

- Хто бігав наввипередки із зайчиком? (Їжак.)

- Кому з героїв у скрутну хвилину допомогло гусеня? (Івасику-Телесику.)

- Хто загубив у лісі рукавичку? (Дід.)

-Хто їв лише кленовий листочок та пив крапельку водички? (Коза-Дереза.)

- Хто прогнав Козу-Дерезу із зайчикової хатки? (Рак.)

- У якій казці битий небиту віз? («Лисичка-сестричка і Вовк-панібрат».)

- Назвіть  взуття діда з казки Коза-Дереза. (Червоні чоботи.)

- Кого в казці «Рукавичка» називали шкреботушкою? (Жабка.)

 

sndti_f+2-383

 

2.Віршик «Придумаємо самі»

Раз колись ішов дідок 

Лісом із собачкою

Загубив він ненароком

Маленьку рукавичку.

А тим часом звірі мерзли

Бо була зима

От небувала дивина

Лежить рукавичка

А в ній нікого нема.

Тут і жабка, тут і зайчик,

Вовк і лисичка,

Всі звірі захотіли жити в тій рукавичці.

Було тепло в ній, і дружно

Не страшні і завірюхи

Поки не почули

Гавкіт десь навкруги

Як злякались  звірі

Та тікати звід-ти.

 Забрав дідусь тую рукавичку

  • Я тепер уважним  буду

І тепер я в лісі

Нічого не забуду.

3. Аплікація «Рукавичка»

Х. Підсумок уроку.

1. Бесіда з учнями:

- Яку казку ми сьогодні читали?

- Хто її автор?

- Що навчає нас ця казка?

2. Продовж фразу…

- На уроці я дізнався…

- Я запам'ятав…

- Мені сподобалось…

- Мені не сподобалось…

3. Вербальне оцінювання учнів вчителем.

 

 

docx
Додав(-ла)
Локоть Юлія
Додано
19 лютого 2022
Переглядів
2784
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку