Урок-казка в 5 класі на тему "Розв’язування вправ на додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками"

Про матеріал
Цікавий урок-казка для учнів 5 класу. з підтримкою комп’ютерних технологій (вч. Щербакова В.С.). На урок до дітей завітала бджілка, яка грала разом з дітьми в піжмурки. Шукаючи її, учні виконували різнорівневі завдання на додавання і віднімання звичайних дробів з однаковим знаменником.
Перегляд файлу

Урок з математики (5клас)

Тема: «Розв’язування вправ на додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками»

 

 

 

      Мета:

  •              удосконалити вміння учнів додавати і віднімати дроби з однаковим знаменником;
  •              розвивати вміння логічно мислити, аналізувати, узагальнювати, робити висновки; формувати культуру математичних записів і мови;
  •              виховувати позитивне ставлення до навчання, упевненість в своїх силах, повагу, ввічливе ставлення один до одного.

    Завдання:

  • удосконалити вміння учнів додавати та віднімати  дроби з однаковим знаменником;
  •  розвивати увагу, мислення, пам’ять, культуру математичного мовлення;
  •  вміння спілкуватись, аналізувати ситуацію, допомагати іншим;
  •  вміння логічно мислити;
  •  вміння застосовувати набуті знання у життєвих ситуаціях;
  •  продовжити розвивати загальнонавчальні навички (ведення зошита, організація роботи, застосування теоретичних знань для виконання завдань тощо);
  • виховувати уважність, кмітливість, акуратність, працьовитість, самостійність, дисциплінованість, самокритичність

 Тип уроку: урок закріплення та систематизації знань і вмінь

 Вид уроку: урок-казка.

 Обладнання: картки, малюнки, комп’ютер, проектор, презентація.

 

Хід уроку.

 

Описание: D:\Новая папка\DSCN1404.JPG                                      Грай, бджілко, грай! В полі,

                                       в лісі, на леваді.

                                      Усі квіти тобі раді, увесь рідний край!

                                       Грай, бджілко, грай! Цвітуть

                                       рясно сади наші,

                                       Сік медовий в кожній хаті –

                                       тільки збирай! 

                                                           М.Підгірянка.

 

I.Організаційний момент (розподіл на 3 команди)                                            1 хв.

II.Мотивація

    (Оголошення теми, мети і завдань уроку)                                                      2 хв.

III. Актуалізація опорних знань учнів.

 

1.Усне фронтальне опитування.                                                                     6 хв.                          

Описание: D:\Новая папка\DSCN1419.JPG     1) Що називається звичайним дробом?

  1. З чого складається дріб?
  2. Що показує знаменник дробу?
  3. Що показує чисельник дробу?
  4. Що означає риска дробу?
  5. Які бувають дроби?
  6. Який дріб називають правильним?  Приклад
  7. Який дріб називають неправильним?  Приклад
  8. Як порівняти два дроби з однаковими знаменниками?
  9.         Як порівняти два дроби з однаковими чисельниками?
  10. Описание: D:\Новая папка\DSCN1426.JPG        Який дріб більший за одиницю?
  11.         Який дріб менший за одиницю?
  12.         Який дріб дорівнює одиниці?
  13.         Як додати дроби з однаковими знаменниками?
  14.         Як відняти дріб від одиниці?

 

2. Вибір капітанів команд.                                                                             2 хв.

  Усім учням пропонується задача.

Той з учнів від кожної команди, хто розв’яже задачу першим, обирається капітаном команди. Команда яка розв’язала задачу першою, отримує 3 бали, другою – 2 бали, третьою – 1 бал.

Що більше: ЧВЕРТЬ ЧВЕРТІ 256 ЧИ ПОЛОВИНА ПОЛОВИНИ ВІД 64

(256 : 4) : 4 = (64 : 2) : 2 = 16

 

IV. Розвязування вправ.                                                                                 30 хв.

Сьогодні ми з вами потрапимо до казки.

У казці все справжнісіньке буває,

Усе живе, все мислить, розмовляє.

В ній мудрість є, вона навчає жить,

То як же людям казку не любить?

 Жили на світі сестричка і братик. Сестричку звали Олеся, а братика – Василько. От якось і каже Олеся:

  • Василю, чуєш, Василю, давай гратися в піжмурки.
  • Добре, -  відповідає Василько, -  давай.
  • І почали вони гратися. Тільки як братик заховається, то Олеся бігає шукає, а знайти Василька не може. Стало їй дуже прикро від цього, тому вона сіла і гірко заплакала. Плаче й плаче, аж чує, хтось обзивається до неї:
  • Чого ти плачеш, дівчинко?
  • Як же мені не плакати, -  відповідає крізь сльози Олеся, -  що я заховаюсь, то Василько зразу мене знайде, а як Василько заховається, то я шукаю, шукаю, а знайти не можу.
  • Ну, добре, каже той самий голос. -  Я тобі допоможу так заховатися, що Василько тебе зроду не знайде, але ти повинна розв’язати рівняння.

          Допоможемо Олесі виконати завдання незнайомця?  Розв’яжемо шість рівнянь естафети (кожен учень розв’язує одне із завдань і передає картку іншому)

 

Завдання для естафети

 

  1.  + і =;                         ( і = 1 )
  2. к - = ;                         ( k = )
  3. - к = ;                         ( k = )
  4. - ( a + ) = ;             ( a = 0 )
  5. ( b - ) + = ;              ( b = )
  6. ( + t ) - = ;              ( t = )

   Якщо розташуємо корені рівнянь у порядку спадання, то дізнаємося, де Олеся заховалася, прочитавши слово «квітка»

  Гарно Олесі у квітці, затишно, спокійно. Як гляне через пелюсточки, то все навколо таке, наче дивиться вона на світ через синє скельце, а на пелюстках написані математичні приклади.

             Спробуємо розв’язати їх.

Описание: D:\Новая папка\DSCN1410.JPG(Учні відривають пелюстки квітки і розв’язують приклади , записані на них на дошці)

 

                   ЗАВДАННЯ НА ПЕЛЮСТКАХ 

 

1) 1-=    2) 2 - = 1    3) 1 - 1 =

Описание: D:\Новая папка\DSCN1415.JPG 

4) 1 - =    5) 2 - 1=  6) 10 – 3 = 6

 

    Навчилася і  Олеся такі приклади розв’язувати.

  • Еге,- думає,- та тут таки гарно!

    Хай  Василько пошукає мене, хай побігає!

              І справді, Василько скрізь бігає, зазирає, за кожен кущ, за кожен горбочок, аж упрів аж чуб став мокрим. А Олесі не знайде хоч плач! Щоб знайти Олесю, йому спочатку треба  розв’язати складніші приклади.

То ж  допоможемо  йому!

  1.  ( 3)-(2) =3-2 =;

 (Учні  розв’язують, а  казка  продовжується)

„Олеся  сидить  у  квітці, сміється,

Аж  чує ,що  до  квітки  хтось  летить.

Так  гуде, як  літак, ще  й  дзижчить!

А  саме  волохате, страшне. Підлетіло  до  квітки, сіло  на  край  пелюстки, а  потім  швидко  до  серединки!

Злякалась  Олеся, як  замахає  руками, закричить:

  • Ой, боюся, боюся!

Спинилося  воно, побачило  дівчинку  в  квітці  і  каже.

„ Ти  не  кричи  і не  бійся  мене. А  краще  відгадай  хто  я, і  скільки  я

пролетіла, щоб  потрапити  до  квітки?

Описание: D:\Новая папка\DSCN1420.JPGДізнаємося про це і ми, якщо виконаємо обчислення: (в метрах) (по одному учню з команди)

  1.  км – 500м + 4дм = 250м;
  2.  км + 250м + 8дм = 450м;
  3.  км – 100м + 5дм = 60м.

 Ви, напевне, як і Олеся, здогадалися, що то була бджілка.

 -  Я -  бджілка, -  промовила незнайомка, -  хоч і волохатенька, а золотиста, чепурненька, славна. Випускаю свій носик, встромлюю його в денце квітки і починаю смоктати чистий-пречистий, прозорий як сльоза, та солодкий як мед, нектар.

 Заплакала Олеся.

  • Чого ти? -  питає бджілка.
  • Еге, чого, -  відповідає Олеся, -  мені нектару теж хочеться.
  • То летімо разом. Але щоб до мене потрапити, треба дізнатися, де я живу.

 Задача. У парку 400 дерев. З них становлять дуби, берези, а решта -  хвойні дерева. Скільки листяних і скільки хвойних дерев у парку?

  1. 400:5*2=160 (дуби)
  2. 400/8*3=150 (берези)
  3. 160 + 150=310 (листяних)
  4. 400 – 310 = 90 (хвойних)

      Олеся і ми зрозуміли, що живе бджілка у парку. Дім у неї дерев’яний, двоповерховий.

      Як тільки долетіла Олеся з бджілкою до вулика, то запахло медом. Бо все в ньому було з меду. А скільки його полічимо?

5 кг + 2 кг = 7 кг + 600 г + 700 г = 8 кг 300 г;

      Посадила бджілка Олесю за стіл, принесла цілу миску з медом. Взяла Олеся медяну ложку – їсть. А мед такий солодкий, такий смачний, що вона не помітила, як і шматочок ложки відкусила!

      Коли Олеся наїлася меду, то враз згадала про Василька.

  • Ой лишенько! Та це ж він, бідолашний, бігає скрізь та шукає мене!

Шкода їй стало брата. Вона визирнула з вулика і побачила вправи, які слід розв’язати усно.

 

Описание: D:\Новая папка\DSCN1425.JPG1) ;      2) ;       3) ;

4) ;       5) ;      6) .

      

Олеся швиденько розв’язала вправи та як загукає з усієї сили: „Василю, я осьдечки!” І прокинулася. Бо все це їй наснилося. І про квітку, і про бджілку, і про мед. Василько теж хотів, щоб йому наснилося таке, але в нього нічого не вийшло. Не люблять Василька квіти. Він їх шаблею своєю січе і на велосипеді поміж ними їздить. А Олеся здмухує з них ранню росу і вдихає їхні пахощі. Коли й хлопці будуть так робити, то може і їм присниться не менше диво.

 

V.  Підсумок уроку.                                                                                          3хв.

    Підбиваються підсумки. Визначається команда переможниця. Виставляються оцінки найактивнішим учням.

Учитель:

Російський письменник Лев Миколайович Толстой порівнював людину з дробом, чисельник якого є те, що вона собою являє насправді, а знаменник – те, що вона думає про себе. Чим вищої людина думки про себе, тим більший знаменник, а, отже, тим менший дріб.

Подумайте над сказаним!

 

VI. Домашнє завдання.                                                                                      1 хв.

      Скласти казку про числа, які ви вивчили.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комунальний заклад освіти

«Середня загальноосвітня школа № 52»

Дніпропетровської міської ради

 

 

 

 

 

Урок – казка

 

 

5 клас

 

 

 

 

Вчитель Щербакова В.С.

 

 

 

2016 рік

doc
Додано
2 квітня 2019
Переглядів
858
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку