Урок з математики (5клас)
Тема: «Розв’язування вправ на додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками»
Мета:
Завдання:
Тип уроку: урок закріплення та систематизації знань і вмінь
Вид уроку: урок-казка.
Обладнання: картки, малюнки, комп’ютер, проектор, презентація.
Хід уроку.
Грай, бджілко, грай! В полі,
в лісі, на леваді.
Усі квіти тобі раді, увесь рідний край!
Грай, бджілко, грай! Цвітуть
рясно сади наші,
Сік медовий в кожній хаті –
тільки збирай!
М.Підгірянка.
I.Організаційний момент (розподіл на 3 команди) 1 хв.
II.Мотивація
(Оголошення теми, мети і завдань уроку) 2 хв.
III. Актуалізація опорних знань учнів.
1.Усне фронтальне опитування. 6 хв.
1) Що називається звичайним дробом?
2. Вибір капітанів команд. 2 хв.
Усім учням пропонується задача.
Той з учнів від кожної команди, хто розв’яже задачу першим, обирається капітаном команди. Команда яка розв’язала задачу першою, отримує 3 бали, другою – 2 бали, третьою – 1 бал.
Що більше: ЧВЕРТЬ ЧВЕРТІ 256 ЧИ ПОЛОВИНА ПОЛОВИНИ ВІД 64
(256 : 4) : 4 = (64 : 2) : 2 = 16
IV. Розв’язування вправ. 30 хв.
Сьогодні ми з вами потрапимо до казки.
У казці все справжнісіньке буває,
Усе живе, все мислить, розмовляє.
В ній мудрість є, вона навчає жить,
То як же людям казку не любить?
Жили на світі сестричка і братик. Сестричку звали Олеся, а братика – Василько. От якось і каже Олеся:
Допоможемо Олесі виконати завдання незнайомця? Розв’яжемо шість рівнянь естафети (кожен учень розв’язує одне із завдань і передає картку іншому)
Завдання для естафети
Якщо розташуємо корені рівнянь у порядку спадання, то дізнаємося, де Олеся заховалася, прочитавши слово «квітка»
Гарно Олесі у квітці, затишно, спокійно. Як гляне через пелюсточки, то все навколо таке, наче дивиться вона на світ через синє скельце, а на пелюстках написані математичні приклади.
Спробуємо розв’язати їх.
(Учні відривають пелюстки квітки і розв’язують приклади , записані на них на дошці)
ЗАВДАННЯ НА ПЕЛЮСТКАХ
1) 1-= 2) 2 - = 1 3) 1 - 1 =
4) 1 - = 5) 2 - 1= 6) 10 – 3 = 6
Навчилася і Олеся такі приклади розв’язувати.
Хай Василько пошукає мене, хай побігає!
І справді, Василько скрізь бігає, зазирає, за кожен кущ, за кожен горбочок, аж упрів аж чуб став мокрим. А Олесі не знайде хоч плач! Щоб знайти Олесю, йому спочатку треба розв’язати складніші приклади.
То ж допоможемо йому!
(Учні розв’язують, а казка продовжується)
„Олеся сидить у квітці, сміється,
Аж чує ,що до квітки хтось летить.
Так гуде, як літак, ще й дзижчить!
А саме волохате, страшне. Підлетіло до квітки, сіло на край пелюстки, а потім швидко до серединки!
Злякалась Олеся, як замахає руками, закричить:
Спинилося воно, побачило дівчинку в квітці і каже.
„ Ти не кричи і не бійся мене. А краще відгадай хто я, і скільки я
пролетіла, щоб потрапити до квітки?”
Дізнаємося про це і ми, якщо виконаємо обчислення: (в метрах) (по одному учню з команди)
Ви, напевне, як і Олеся, здогадалися, що то була бджілка.
- Я - бджілка, - промовила незнайомка, - хоч і волохатенька, а золотиста, чепурненька, славна. Випускаю свій носик, встромлюю його в денце квітки і починаю смоктати чистий-пречистий, прозорий як сльоза, та солодкий як мед, нектар.
Заплакала Олеся.
Задача. У парку 400 дерев. З них становлять дуби, берези, а решта - хвойні дерева. Скільки листяних і скільки хвойних дерев у парку?
Олеся і ми зрозуміли, що живе бджілка у парку. Дім у неї дерев’яний, двоповерховий.
Як тільки долетіла Олеся з бджілкою до вулика, то запахло медом. Бо все в ньому було з меду. А скільки його полічимо?
5 кг + 2 кг = 7 кг + 600 г + 700 г = 8 кг 300 г;
Посадила бджілка Олесю за стіл, принесла цілу миску з медом. Взяла Олеся медяну ложку – їсть. А мед такий солодкий, такий смачний, що вона не помітила, як і шматочок ложки відкусила!
Коли Олеся наїлася меду, то враз згадала про Василька.
Шкода їй стало брата. Вона визирнула з вулика і побачила вправи, які слід розв’язати усно.
1) ; 2) ; 3) ;
4) ; 5) ; 6) .
Олеся швиденько розв’язала вправи та як загукає з усієї сили: „Василю, я осьдечки!” І прокинулася. Бо все це їй наснилося. І про квітку, і про бджілку, і про мед. Василько теж хотів, щоб йому наснилося таке, але в нього нічого не вийшло. Не люблять Василька квіти. Він їх шаблею своєю січе і на велосипеді поміж ними їздить. А Олеся здмухує з них ранню росу і вдихає їхні пахощі. Коли й хлопці будуть так робити, то може і їм присниться не менше диво.
V. Підсумок уроку. 3хв.
Підбиваються підсумки. Визначається команда переможниця. Виставляються оцінки найактивнішим учням.
Учитель:
Російський письменник Лев Миколайович Толстой порівнював людину з дробом, чисельник якого є те, що вона собою являє насправді, а знаменник – те, що вона думає про себе. Чим вищої людина думки про себе, тим більший знаменник, а, отже, тим менший дріб.
Подумайте над сказаним!
VI. Домашнє завдання. 1 хв.
Скласти казку про числа, які ви вивчили.
Комунальний заклад освіти
«Середня загальноосвітня школа № 52»
Дніпропетровської міської ради
Урок – казка
5 клас
Вчитель Щербакова В.С.
2016 рік