Урок "Десяткові дроби"

Про матеріал

Розробка уроку для 5 класу може бути використана для узагальнення знань з теми "Десяткові дроби".

Перегляд файлу

5 клас

Тема: Десяткові дроби

 

Мета: повторити відомості з теми «Десяткові дроби», удосконалити знання, уміння й навички п’ятикласників  щодо практичного використання десяткових дробів, закріпити вміння порівнювати, виконувати дії з десятковими дробами,

розвивати  логічне мислення, пам'ять, увагу, кругозір, пізнавальний інтерес, позитивне ставлення до навчання,

виховувати повагу до народних традицій, почуття самоконтролю

 

Тип уроку: урок повторення

 

Обладнання: дидактичні матеріали, презентація, роздатковий матеріал: картки-завдання, картка для самооцінювання, квіти, український віночок, рушник, вишивки з калиною

 

Девіз:

Що вмієте, того не забувайте,

А чого не вмієте, того навчайтесь.

                              Володимир Мономах

Хід уроку:

І. Організаційний момент

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Сьогодні на уроці ми не тільки повторимо матеріал з теми «Десяткові дроби», а й  одночасно будемо плести віночок. Віночок у багатьох народів – це дівоча прикраса з живих або штучних квітів, колосків, кольорового  пір’я, листя і гілочок.

Український віночок – це не просто краса, а й  оберіг, який був неодмінною ознакою національного українського строю, «знахар душі», бо в ньому є така чаклунська сила, що болі знімає, волосся береже. Звичай плести віночок прийшов з давнини. В Україні віночків налічують 77 видів, зокрема вінок відданості, різдвяний, чернечий, вінок надії, вінок розлуки, вінок кохання.

 

Вірш «Український віночок»

 

Всього в українському віночку  використовували до 12 видів квітів. Дівчаткам вашого віку плели віночки з 7 квіточок. Виконавши завдання, ми будемо вплітати у наш віночок по одній квіточці. Різні квітки – це різні завдання з теми.

Виконання кожного завдання оцінюйте самостійно за 12–бальною шкалою і вписуйте бали у відповідну квітку віночка (на малюнку, що ви отримали).

 

ІІІ. Повідомлення теми  уроку.

ІУ. Актуалізація опорних  знань учнів

Вправа «Павучок»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Наприклад, учні схематично показують відповіді на питання:

Що ви знаєте про десяткові дроби?

Які дії вмієте  виконувати з десятковими дробами?

Як десяткові дроби пов’язані зі звичайними дробами?

 

У. ОСНОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ

  1. Запис звичайних дробів десятковими, і навпаки (Завдання на дошці, 2 учні – біля дошки, інші - в зошитах виконують).

а) Записати у вигляді  десяткового дробу:

;  ;  ;  ;  ;; 7:10

 

б) Записати у вигляді  звичайного дробу:

 

0,6 ;  2,1 ; 2.09;  0,003.

 

в) Прочитайте десяткові дроби з (а,б) (фронтально усно з місця)

Узагальнення (формулювання правил перетворення звичайних дробів у десяткові і десяткових у звичайні).

Вплітаємо у віночок перші квіти – цвіт яблуні та вишні. Вони символізують материнську любов. У віночку йому відведено почесне місце, бо він порівнюється з красою дівчини, її  молодістю.

 

  1. Тема: Порівняння десяткових дробів

Які числа на координатному промені відповідають точкам А, В, С, D

 

 

       0      B            A                         D  1                  C

 

Учні на місцях самостійно виконують завдання, потім оголошують  відповіді.

Яке з чисел найбільше,  найменше?

Узагальнення. Повторення правил порівняння десяткових дробів

 

Вплітаємо у віночок наступну квітку – барвінок. Вона є символом життя. Наукова назва в перекладі з латині означає «перемагати». Здавна вважали, що рослина ця дарує дівчатам вроду, оберігає від нечистих сил та чаклування. Барвінок не тільки декоративна, цілюща, а й пісенна. Про неї співається в коломийках, веснянках, колисанках, купальських та інших піснях. Хрещатий барвінок прикрашав і обжинковий вінок.

 Кінець нивоньці кінець.

 Будем плести вінець.

 То з жита, то з барвінку

 На хорошу дівку.

(Пісня «Кругом, женчики, кругом»)

 

  1. Тема: Додавання та віднімання десяткових дробів.  (Робота в парах)

Знайди помилку. Постав у числах коми так, щоб утворилися правильні рівності

3,4+43=7,7   (3,4+4,3=7,7)

5-49=0,1    (5-4,9=0,1)

21+5=7,1   (2,1+5=7,1)

17,2-153=1,9   (17,2-15,3=1,9) 

147-0,7=14   (14,7-0,7=14)

147-0,7=0,77   (1,47-0,7=0,77)

Узагальнення. Повторення правил додавання та віднімання десяткових дробів

 «Так» чи «Ні»? (Якщо правильно сформульовано правила додавання та віднімання десяткових дробів,  потягнися вгору, якщо ні – присядь.)

(тихо звучить пісня «Ой у лузі при дорозі зацвіла калина…»)

Вплетемо в центрі віночка калину – символ краси та дівочої вроди, символ отчого краю, рідної землі, нашої України. Правду говорить прислів’я : «Без верби і калини нема України».

Червоні кетяги калини вплітали  у вінки, які надівали на  свята обжинків. Квітки та ягоди  цієї чудової рослини вишивають на рушниках, одязі, серветках. (Демонстрація вишивок).

Без калини не уявити пісенної  народної творчості, а пісень про калину не злічити. (За наявності часу можна  пригадати їх)

 

  1. Тема: Множення десяткових дробів.

Виконати множення

2,5 ·2; 2,5 ·0,2; 2,5 ·20;  2,5 ·100; 2,5·0,1

 

Узагальнення. Повторення правил множення десяткових дробів

 

Веселий, ясний був деньочок,

Пішла я в поле погулять.

Щоб любим дітям на віночок

Волошок в житі назбирать.

 

Наступну вплітаємо квітку – волошку. Волошка у вінку – це символ краси, вроди, любові.

 

  1.  Тема: Ділення десяткових дробів.

Установити  відповідність між прикладами та відповіддю

Приклади: 3,2:4; 3,2: 0,04; 32: 100; 3,2:0, 01

 

Відповіді:0,08;  0,06;  0,6; 0,8;  8;  80;  320;  32;  3,2;  0,32;  0,032 

 

Узагальнення. Повторення правил ділення десяткових дробів

 

А тепер вплетемо любисток. Це символ людської відданості, уміння бути корисним. Щоб дати дитині «щасливу вроду», матері, за звичаєм, купали її у любистку.

У народі існує легенда, що любисток і волошка колись були птахами і вчили людей любити одне одного, бути щирими і відвертими. А коли померли  ці пташки, то проросли квітами, пахучими рослинками – любистком і волошкою. Вони мають чудові лікувальні властивості, ними освіжають оселю.

 

  1. Користуючись схемою, заповни кружечки числами

 

 

  •                            :

 

 

     ̶ 

 

 

                      

                      ·

 

 

 

 

 

Наступна квітка – безсмертник, дарує здоров’я  роду  людському, загоює найтяжчі рани. І назва у нього символічна: без смерті прожити.

 

  1. Норми висіву жита 0,18 т на 1 га. Скільки жита потрібно, щоб засіяти ділянку  прямокутної форми, розмір якої на плані з масштабом 1: 10 000 дорівнює 10×8 см?

1) 10см·10 000=100 000 см=1 км,

8 см·10 000=80 000 см=0,8 км - справжні розміри ділянки;

2) 1км·0,8км=0,8 км2=80 га –площа поля;

3) 0,18·80=14,4(т) – жита потрібно для засівання поля.

 

Часто в Україні можна побачити поля, на яких палають маки, які  вважаються не тільки квіткою мрій, але й символом родючості, краси та молодості. А ще ніжна пелюстка маку несе в собі пам'ять роду. Дівчата, в сім’ї яких був загиблий, з любов’ю і   сумом покладали на голову віночки із семи маків, присягаючи цим зберегти і продовжити рід. Мак у віночку з’явився дуже давно, у ХУІ-ХУІІ ст. І він є не лише символом туги і печалі, а й дає сон і думку береже. Вплітаємо мак.

 

До віночка вплітали й інші квіти. Наприклад, деревій символізував нескореність, чорнобривці вплітали, щоб гарними на вроду були, чорнобривими. Вінками з троянд, які  в народі називали ружею або рожею, увінчували переможців. Рожа символізує у вінку красу, молодість, здоров’я.

Щоб посилити захисну  силу вінка поміж квітів вплітали зілля та листя: полин – «траву над травами», буркун – символ вірності, листя дуба – символ сили. Категорично заборонялося  вплітати «нечисте зілля» - папороть, вовчі ягоди, дурман і т.д. хлопців під час плетіння не мало бути. Влітку віночок сплітали з різних трав і квітів, восени – із золотавого та червоного листя, взимку – із штучних квітів. Збирали квіти у певні дні й у певні години в залежності від призначення вінка. Цей витвір мистецтва був книгою душі дівчини: мовою квітів вона виражала свої почуття, стан душі, події, які відбувалися в житті.

УІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

№1.Склади умову і розв’яжи задачу. Стрілка спрямована в бік більшого числа.

 

 

 

 

 

 

УІІ. ПІДСУМКИ УРОКУ.

А тепер підрахуйте ви бали,

Що за цей урок зібрали.

І хто балів найбільше набрав,

Той найвищий отримує бал.

Самооцінка учнів. Виставлення  балів, відзначення роботи окремих учнів.

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
19 січня 2022
Переглядів
348
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку