22 червня о 18:00Вебінар: Telegram для навчання: практичні кейси зі створення вчителем каналу та бота

Урок-казка з Літературного читання

Про матеріал

Урок літературного читання в 2 класі

( за підручником О.Я. Савченко)

Тема: Зробиш добро — не кайся, вдієш лихо — начувайся. Виноградар і змія (болгарська народна казка).

Мета: удосконалювати читацькі навички школярів; сприяти засвоєнню змісту казки; навчити переказувати текст за складеним планом; визначати композиційні частини (зачин, основну частину, кінцівку); виховувати почуття відповідальності за свої дії.

Перегляд файлу

 

Урок  літературного читання в 2 класі

( за підручником О.Я. Савченко)

 

Тема: Зробиш добро — не кайся, вдієш лихо — начувайся. Виноградар і змія (болгарська народна казка).

Мета: удосконалювати читацькі навички школярів; сприяти засвоєнню змісту казки; навчити переказувати текст за складеним планом; визначати композиційні частини (зачин, основну частину, кінцівку); виховувати почуття відповідальності за свої дії.

Обладнання: сюжетні малюнки, презентація.

 

Хід уроку

Етап до читання

I. Організація учнів до роботи.

Весела пісенька дзвіночка

Покликала нас всіх на урок,

Я бачу ваші милі личка

І очі з безліччю думок.

Ми  помандруємо в світ чудовий,

Що гордо мовою зовуть.

Та лиш кмітливість і увагу

З собою взяти не забудь.

  1. Робота над скоромовкою

Їде Зоя в зоопарк,
Ось її зупинка.
Вийшла Зоя із таксі,
Засміялась дзвінко.
“Зебра, заєць, зубр, змія –
Тут їх всіх побачу я!”

 

 

2. Читайте чітко і без помилок!

Пригощати, виноград, щедрий, їжачок, виноградар, хвилина, змія, дощ, щітка, щука, чарівник, дубочок, дівчинка, щавель, паличка, сміх, чижик, жонглер.

— Читайте ще раз, але тільки слова, що відповідають на запитання хто?.

 3. «Зоряна година»

— Із літер слова утворіть нові слова.

Жайворонок — ворон, жар, корона, рай, ворона...

III. Повідомлення теми і мети уроку.

  1. Відгадування загадки

    В’ється вірьовка —

    На кінці головка.  (Змія)

— Болгарський народ присвятив цій тварині одну із казок.

 

Етап під час читання

IV. Сприймання й усвідомлення матеріалу.

Опрацювання Болгарської народної казки «Виноградар і Змія» (с. 45-46)

 1. Читання казки вчителем

— Які почуття виникли у вас після прослуховування тексту?

 2. Словникова робота

 

Змія     кухоль

каміння     відтоді

щоранку    виноградар

майбутнього    розгніватися

відновитися    замахнувся

 

3. Читання казки учнями «ланцюжком»

—Прочитайте, як виноградар потоваришував зі змією.

— Назвіть головних героїв казки.

— Де жила змія?

— Що надумав зробити виноградар для змії?

— Як він це зробив?

— Як змія віддячила виноградареві?

— Скільки часу дружили виноградар і змія?

— Кому виноградар розповів про змію?

— Чому він це зробив?

— Який злочин вчинив син?

— Про яку рису його характеру це свідчить?

— Як змія покарала сина господаря?

— Що запропонував господар змії після того, як минуло багато часу?

— Чи погодилася на це змія? Прочитайте.

— Прочитайте речення, щ о передає головну думку казки.

— Чи може воно бути прислів’ям?

 Фізкультхвилинка

 

4. Складання плану казки

1) Читання І частини.

2 ) Читання II частини.

3 ) Читання III частини.

 План казки

1) Дружба виноградаря і змії.

2) Злочин сина.

3) Дружбу повернути неможливо.

Етап після читання

  1. Гра «Збери речення»

Якось виноградар побачив змію...     і ледве дійшов додому.

Виноградар узяв кухоль із золотим...    і надумав зробити їй добро.

Він розпух...        і забирав по одному золотому.

Відтоді щ оранку носив він змії молоко...   і пішов собі.

  1. Гра «Диктор телебачення»

Читати текст, періодично відриваючи погляд, щ об поглянути на глядачів.

3. Гра «Так чи ні?»

1) Змія жила у великій купі каміння, що лежала біля винограднику. (Так)

2) Виноградар щ оранку приносив змії глечик молока. (Ні)

3) Виноградар розповів про змію батькові. (Ні)

4) Син надумав убити змію. (Так)

5) Змія і виноградар відновили дружбу. (Ні)

4. Переказування казки за складеним планом

5. Робота над прислів'ям

• Зробиш добро — не кайся, вдієш лихо — начувайся.

— Прочитайте прислів’я. Як ви його розумієте?

— Чи може воно бути заголовком до казки?

V. Підсумок уроку.

— Яку казку читали на сьогоднішньому уроці?

— Який народ склав цю казку?

— Чого навчила вас болгарська казка?

VI. Домашнє завдання.

Читати казку, переказувати її.

docx
Додано
5 грудня 2018
Переглядів
1385
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку