Урок «Літературного читання» 2-й клас
Урок №15 (за підручником В.О.Науменко)
«З народного джерела. Народні дитячі пісні та малі жанри»
Тема: Скринька лічилок.
Мета: розширювати знання учнів про малі літературні жанри; ознайомити дітей з лічилками; удосконалювати навички виразного читання; розвивати зв'язне мовлення учнів, уміння аналізувати, порівнювати; виховувати любов до рідної мови.
Урок «Літературного читання» 2-й клас
Урок №15 (за підручником В.О.Науменко)
«З народного джерела. Народні дитячі пісні та малі жанри»
Тема: Скринька лічилок.
Мета: розширювати знання учнів про малі літературні жанри; ознайомити дітей з лічилками; удосконалювати навички виразного читання; розвивати зв'язне мовлення учнів, уміння аналізувати, порівнювати; виховувати любов до рідної мови.
Обладнання: малюнки із зображенням природи, відео про лічилки.
Хід уроку
1.Організація класу
Вчитель:
Всі прочули ви дзвінок
На улюблений урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть всі дівчатка
А за ними і хлоп’ятка.
Ласкавинки посилаймо.
Працювати починаймо!
Щоб ротик і язичок були на уроці слухняними, виконаємо зараз такі дихальні вправи:
Вчитель: 1) з яким видом жанру ми познайомилися на минулому уроці?
2) вам сподобалося читати скоромовки?
3) чи придумали ви власну скоромовку?
5. Промовляння скоромовки
РАК ТАТУСЬ ПРИНІС З КРАМНИЦІ
РАЧЕНЯТАМ РАХІВНИЦІ.
Фізкультхвилинка
ІІ. етап під час читання
— Лічилка — це короткий віршик, що допомагає під час гри визначити чергу учасників. Із цією метою лічилку промовляють в особливому ритмі, що допомагає рахувати.
Вчитель рахує лічилкою:
Летів рій бджілок
зі ста лічилок.
Зійшлися діти,
давай лічити,
бо кожна бджілка,
немов лічилка:
кого укусить -
жмурити мусить.
2. Опрацювання лічилок (с. 19)
— Прочитайте лічилку відповідно до знаків наголосу та пауз.
— Зверніть увагу на знаки наголосу й пауз у тексті. Вони визначають ритм: ділять рядок на дві частини.
— Показ відео про лічилки
3. Розучування лічилок зі слів учителя
Коза
Раз, два, три, чотири
Козі дзвоника вчепили,
Коза бігає, кричить,
Просить дзвоник відчепить.
Півень
Стоїть півень на току
У червонім чобітку.
Будем півника просити:
— Ходи жито молотити!
III. етап після читання
1. Закріплення вивченого матеріалу
IV. Підсумок уроку