Урок-казка з математики «Колобок» Число і цифра 5. Утворення числа 5.

Про матеріал
Урок-казка з математики «Колобок» Число і цифра 5. Утворення числа 5. Мета: ознайомити дітей із числом 5 і цифрою 5; навчити писати цифру 5. Закріпити вміння утворювати число додаванням одиниці до попереднього і відніманням одиниці від наступного до нього числа; учити знаходити правильний запис до малюнка; закріплювати вміння порівнювати числа, писати цифри 1, 2, 3, 4; розвивати у дітей математичне мовлення, мислення; виховувати доброзичливе ставлення до оточуючих, посидючість
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок-казка з математики «Колобок»

Число і цифра 5. Утворення числа 5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Урок-казка з математики «Колобок» Число і цифра 5. Утворення числа 5.

 

Мета: ознайомити дітей із числом 5 і цифрою 5; навчити писати цифру 5. Закріпити вміння утворювати число додаванням одиниці до попереднього і відніманням одиниці від наступного до нього числа; учити знаходити правильний запис до малюнка; закріплювати вміння порівнювати числа, писати цифри 1, 2, 3, 4; розвивати у дітей математичне мовлення, мислення; виховувати доброзичливе ставлення до оточуючих, посидючість.

Обладнання: демонстраційний матеріал: слайди до казки «Колобок»; ілюстрації; роздатковий матеріал; каса цифр,  олівці, ручки, картки для викладання цифр, картки з малюнками; підручник, робочі зошити.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Ми сьогодні не самі,

Гості на урок прийшли.

До гостей ви поверніться,

Привітайтесь як годиться.

  • Добрий день!

Ми вам раді, люди добрі.

І вітаєм щиро вас.

І запрошуєм ласкаво

На урок у перший клас.

 

Рівнесенько сідаємо,

Розмову починаємо.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

А якщо до нас завітали гості, то для нас – це свято. І тому наш урок буде незвичайним, казковим. Ви любите казки?

Які казки мама розповідала вам, коли ви були маленькі? Зараз я почитаю віршик, а ви згадайте з якої це казки:

Я по засіку метений,

Я із борошна спечений,-

Я від баби втік,

Я від діда втік,

Той від тебе втечу.

От сьогодні ми здійснимо подорож до цієї казки, будемо допомагати Колобку розв’язувати приклади, задачі і вчитимемось порівнювати числа, будемо вивчати нову цифру. Змінимо кінець казки на щасливий.

(Слайд 1).

Щоб навчитись рахувати,

Добре думать, міркувати,

Будемо усі старанно

Математику вивчати.

Та потрібно пам’ятати,

Що не варто позіхати,

А завжди уважним бути,

Щоб нічого не забути.

   Давайте пригадаємо, як виглядає головний герой.

(Розгляд малюнка колобка)

 

ІІІ. Робота над темою уроку.

Отож, вмостилися зручніше і слухаємо казку.

Спекла баба Колобок і поклала на вікно, щоб прохолонув. Колобок на диво вийшов незвичайний. Мало того, що непосидючий, як мої дітки, а ще й допитливий.

(Слайди 2,3,4,5,6).

Котиться Колобок по дорозі, аж дивиться цифри з воріт падають. Кішка та Коза не можуть їх на місця поставити, що не поставлять, а вони знову падають. От Колобок вирішив друзям допомогти.

І ми, діти, допоможемо Колобкові цифри у рядок виставити від 1 до 4 (діти індивідуально викладають цифри від 1 до 4).

(Слайди 7,8).

А тепер порахуємо, щоб упевнитися, що все  гаразд, рахунок у прямому та зворотньому напрямку  (від 1 до 4; від 4 до 1).

Допоміг Колобок тваринам та й помандрував до лісу.

 

Раптом бачить з-за тернинки

Вигляда якась тваринка.

Вушка довгенькі, кожушок сіренький.

Хто це, діти?               (Зайчик)

Так, це побігайчик.

(Слайд 9).

Зайчик також навчається в 1 класі і вивчив тільки чотири цифри. І для того щоб він колобка відпустив нам потрібно вивчити наступну цифру. Цифру 5. Зайчик хоче собі обрати помічника у класі. (Алінка)

1) Утворення числа 5

Порахуйте від 1 до 4. Яке число іде після 4? Як можна утворити число 5, якщо є число 4? (Шляхом додавання 1 до 4)

Викладіть 4 паличок, До них докладіть ще 1. Скільки вийшло всього паличок? Як же утворилось число 5?

Висновок: число 5 можна утворити додаванням одиниці до попереднього числа 4.

(Слайд 10).

Дві зелені жабки

Рахували лапки:

-В тебе 5 і в мене 5 –

Ми умієм рахувать.

 

2) Знайомство з цифрою 5 
Число 5 на письмі записують цифрою 5. Подивіться на свою руку. Скільки пальців на одній руці? Стільки ж пальчиків у вас і на одній нозі. На що схожа п’ятірка?( на трійку, на ковшик…)
3) Робота в зошиті

(слайд11)
— Цифра 5 складається з маленької прямої палички, правого півовала і горизонтальної хвилястої лінії. Спочатку пишеться маленька пряма паличка. Починають її писати трохи правіше за середину верхньої сторони клітини (як і цифру 4) і ведуть похило до центра клітини. З цієї точки пишуть малий правий півовал — такий самий, як другий елемент у цифри 3. Потім угорі зліва направо пишуться останній елемент (злегка вигнута вниз паличка). Початок його співпадає з початком першого елементу цифри, а закінчується елемент у верхньому правому кутку клітини.

- А зараз розімнемо ручки. Пальчикова гімнастика. (Показуємо зайчика, ведмедя, лисицю, козу, вовка)

- Написання цифри в повітрі  (носом, підборіддям, плечем, ліктем) під рахунок «раз-i, два-і».

- Написання в зошиті. Індивідуальна робота в зошиті

- Порахуйте будь ласка гриби і назвіть число, яке відповідає кількості грибів на поляні.

(Діти рахують грибочки)

(Слайди  12,13,14)

 Подякував Зайчик Колобкові  і Колобок  покотився далі.

 

Мандруємо з Колобком далі. Кого ж ми тепер зустрінемо?

Він до школи не ходив,

Він уроки не учив,

Не читав і не писав,

І по нотах не співав,

Тож нічого він не знав.   (Вовк)

(Слайд 15)

Вовчик відпустить колобка тільки тоді коли навчимо його рахувати.

4)Робота з підручником. (ст. 24)

- Вовчик також обрав собі помічника у класі. Ростику ти будеш помічником.

(Слайд 16)

а) Завдання 1. Лічба предметів. Повторення порядкової лічби. Робота із запитаннями у підручнику.

б) Завдання 2.

Розглянемо першу кістку доміно. Вона має ліву і праву частинки. Скільки крапочок на лівій частинці? (П'ять) Тому в записі внизу зліва стоїть число 5. Скільки крапочок на правій частинці? (Одна) Тому в записі внизу справа записано число 1. Де більше крапочок: зліва чи справа? (Зліва) 5 крапочок більше, ніж 1 крапочка, отже, число 5 більше від числа 1.

(Вовчик записує нерівність на дошці, а решта дітей у зошитах.)

в) Завдання 3.

Полічіть бублики зліва на право. А тепер справа на ліво. Котрий бублик має той самий номер? (Третій) Тож котрий бублик хоче з'їсти ховрашок?

Подякував Вовк Колобкові за те що навчився рахувати  і Колобок  покотився далі.

 

5) Фізкультхвилинка.

Раз, два, три –

З нами на галявину іди.

Раз, два, три, чотири, п'ять –

Будем в лісі крокувать.

Там пташок ми пострічаєм.

Разом з ними політаєм.

Разом з зайцем пострибаєм.

А від вовка повтікаєм.

Як лисичка, до зайчат підкрадемось,

Як ведмедик клишоногий, потанцюєм,

Ледве чутно галявиною помандруєм.

 

IV. Продовження роботи над казкою.

Кого ж устріне Колобок зараз? Як ви думаєте, дітки?

Взимку  ляже спати

Дядько волохатий,

Лиш тоді устане,

Як весна настане.   (Ведмідь)

(Слайд 17)

— Ведмедик  наш знайшов повну бочку задачок-заморочок(Слайд 18) , а ми допоможемо йому їх розв’язати, тоді він і Колобка відпустить. Ведмедик вибрав собі помічницю Аню.

Але спочатку відпочинемо. Ми проведем з Ведмедиком фізкультхвилинку( впр. для зору): "крила метелика", "сонячний промінь", "здивування",  "вгору-вниз".

(Слайд 19)

Слайди (20,21,22,23,24,25,26)

Відпустив Ведмедик Колобка.

(Слайд 27)

 

— З ким йому залишилося зустрітися?

В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має,

Їй на місці не сидиться,

А зовуть її (Лисиця)

(Слайд 28)

— У лисички буде Маруся помічницею.

— Лисичка пропонує  виконати самостійну роботу  - розв’язати приклади, адже вона Лисичка-сестричка не вміє сидіти без діла, тож її завдання ми вирішимо вміло.  (Слайд 29)

(Самостійна робота по розв’язуванню прикладів).

 

4 +1 = 5                 5 - 3 = 2

1 + 2 = 3                4 - 3 = 1

2 + 2 = 4                5 - 4 = 1

(Слайди 30)

— Відпустила лисичка колобка.

(Слайд 31)

 

V. Підсумок уроку.

— Молодці, діти! – каже Колобок. Ви показали, що вмієте розв’язувати приклади і задачі, а головне – дружити. Допомагайте один одному так, як ви це робили на уроці.

— Колобок вдячний вам, діти за те що ви допомогли йому мандрувати лісом і за те, що ніхто із звірів його не з'їв.

(Слайди 32, 33, 34)

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Клюшніченко Лариса Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 лютого 2019
Переглядів
1837
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку