Мета уроку: формувати вміння і навички учнів у розв'язуванні рівнянь; розвивати мислення, пам'ять, увагу, інтерес до математики, вміння самостійно застосовувати набуті знання; виховувати працелюбність, акуратність, самостійність, культуру мовлення й письма, відповідальність, почуття співпраці.
УРОК - КАЗКА
Тема: Рівняння.
Мета: формувати вміння і навички учнів у розв’язуванні рівнянь; розвивати мислення, пам'ять, увагу, інтерес до математики, вміння самостійно застосовувати набуті знання; виховувати працелюбність, акуратність, самостійність, культуру мовлення й письма, відповідальність, почуття співпраці.
Тип уроку: урок формування навичок і вмінь.
Обладнання: презентація, ноутбук, роздавальний матеріал для “математичного лото”.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Слайд 1
Добрий день! Сідайте. Я рада бачити сьогодні вас всіх. Сьогодні на 45 хвилин ми поринемо у чудовий, незвичайний світ науки, яка зачаровує, дивує, манить. Науки, яка оточена містикою, магією. Звичайно, це математика.
Слайд 2
Отож, я хочу побажати вам успіху. І не тільки сьогодні на уроці, а завжди бути:
Усміхненими
Спокійними
Прогресивними
Ініціативними
Хоробрими
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
Слайд 3
Тема нашого уроку : “Рівняння” – це 2 урок цієї теми, і тому на цьому уроці ми будемо закріплювати навички розв’язування рівнянь і розв’язувати більш складні завдання.
Слайд 4 (відео)
Урок сьогодні незвичайний, ми з Вами проведемо його у Тридев’ятому Царстві, в Тридесятому Государстві. Ви любите казки? (Відповіді учнів) Я вам зараз розповім одну із них, але спочатку приготуємо Ваші зошити до роботи. Розгортаємо зошити і записуємо: “Двадцять п’яте листопада. Класна робота”.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Слайд 5 (відео)
Чи було так, чи ні, але люди кажуть, що було. В одному царстві жив – був Іван Царевич і мав він тільки одного друга – Сірого Вовка. Батько і матір його померли, братів і сестер – не мав. Тоскливо стало Івану – Царевичу і зізвав він своїх підданих на бал, де й зустрів Василину Прекрасну. З першого погляду вони закохались одне в одного, але Кощій Безсмертний викрав Василину. Зібрав Іван вірних воїнів, а Сірий Вовк – собі і відправились вони в 3/9 царство рятувати кохану.
Довго їхало військо Царевича лісом, доки дорога не привела до хатини Бабусі – Ягусі. Вислухала Яга гостів, і каже:
Слайд 6
Баба Яга. Я дівиця – молодиця і вступаю в універ,
А завдання ж не посилі, не подужаю я нині,
Може, є який смільчак, що дав відповідь би всяк.
А Іван математики не вчив, лінився, тому прийдеться нам, як вірним воїнам, дати відповіді на запитання.
Баба Яга. Слайд 7 Слухайте перше запитання: “Що називають рівнянням?”. (Відповіді учнів) Слайд 8 Друге - “Що називають коренем рівняння?”. (Відповіді учнів) Слайд 9 Третє запитання - “Як знайти невідомий доданок?”. (Відповіді учнів) Слайд 10 Четверте “Сформулюйте правило знаходження невідомого зменшуваного”. (Відповіді учнів) Слайд 11 Наступне: “Як знайти невідомий від’ємник?”. (Відповіді учнів). Слайд 12 Шосте: “Як знайти невідомий множник?”.(Відповіді учнів) Слайд 13 Наступне: “Як знайти невідомий дільник?”. (Відповіді учнів) Слайд 14 І останнє: “Як знайти невідоме ділене?”. (Відповіді учнів)
ІV. Застосування й удосконалення навичок і вмінь.
Слайд 15
Подякувала Яга за допомогу і дала клубочок, який приведе їх до палацу Кощія Безсмертного. Попросили клубочка вказати вірний шлях, на що він відповів:
Слайд 16
Клубочок. Гарно знаєте ви математику, отже допоможіть і моєму синові виконати непосильне домашнє завдання.
Допоможемо? (Відповіді учнів) Нам потрібно розв’язати наступні завдання:
Слайд 17
Знайдіть корені рівнянь та розкодуйте слово:
4х = 64
5х+4х=36;
9х - 4х + 3х = 48;
20+ 2х = 110;
2х - 64 = 86;
Слайд 18
Учні працюють з карточками та називають відповідний корінь. Отримуємо слово Успіх.
Картка
4х = 64 х= х= |
5х+4х=36 =36 х= х= |
9х - 4х + 3х = 48 =48 х= х= |
20+ 2х = 110 2х= 2х= х= х= |
2х - 64 = 86 2х= 2х= х= х= |
|
Слайд 19
Подякував клубочок і покотився в лісову гущу, вказуючи дорогу. Швидко казка розповідається, але не так швидко діло робиться. Дісталися аж під вечір до лігва Змія Горинича, через яке лежав подальший шлях. Зрадів Змій гостям непроханим, так як давно нікого не бачив. І погодився відпустити, якщо розв’яжемо три завдання (по одному від кожної голови):
Слайд 20
1 голова. Розв’яжіть рівняння: 9 ( 283 - х) = 1701
Слайд 21
2 голова. Знайдіть корені рівняння: (358-х): 21 = 13
Фізкультхвилинка
Слайд 22
Діти рухаються під музику, показуючи, як рухається:
Слайд 23
3 голова. Знайдіть усі значення змінної, при яких рівність перетворюється на правильну: 65 : (х + 4 ) - 6 = 7
Учні по черзі виходять до дошки і розв’язують рівняння.
Слайд 24
Засмутився Горинич, що ніхто з ним не залишиться, але відпустив. І тепер нас нічого не затримує вирушити на пошуки Василини. Покотився клубочок далі. І уже ми з Вами перед палацом Кощія Безсмертного. Вислухав господар Івана і сказав наступне:
Слайд 25
Кощій Безсмертний. Просто так я вам Василину Прекрасну не віддам. Давайте зіграємо в математичне лото. Справитесь – віддам, не справитесь – вас з’їм, а дівчину візьму в дружини.
Гра “Математичне лото”
Учні об’єднуються в 2 групи по 2 і 3 учні, кожна з яких отримує картку з записаними відповідями та умови завдань на окремих картках. Слайд 26
Учні розв'язують завдання й накривають відповідною карткою відповіді.
Картка
Знайдіть відповідне рівняння: сума подвоєного числа х і числа 39 дорівнює 81 |
Знайдіть відповідне рівняння: різниця чисел 32 і у в 2 рази менша від числа 64 |
Знайдіть відповідне рівняння: частка суми чисел х і 12 та числа 2 дорівнює 40 |
Знайдіть відповідне рівняння: сума чисел х та 12 у 3 рази більша за число 15 |
Знайдіть відповідне рівняння: частка різниці чисел у і 12 та числа 6 дорівнює 18 |
Знайдіть відповідне рівняння: потроєна різниця чисел у і 17 дорівнює 63 |
Знайдіть відповідне рівняння: різниця потроєного числа у і числа 41 дорівнює 64 |
Знайдіть відповідне рівняння: сума чисел 9 і х у 5 разів менша від числа 80 |
Знайдіть відповідне рівняння: частка суми чисел у і 10 та числа 4 дорівнює 16 |
Відповіді до карток.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Учні записують розв’язання в зошити і накривають відповідь карткою(на звороті кожної картки буква). Розв’язавши всі завдання, учні перевертають картки і отримують – “Успіх – це тільки 10% таланту і ще 90% щоденної наполегливої праці”. Слайд 27
Слайд 28
Віддав Василину Кощій Безсмертний і того ж дня справили весілля. І стали вони жити й не журитися.
V. Підсумки уроку.
1) Виставлення балів.
2) Зобразити на смайлику свої враження від уроку:
Слайд 29
Якщо вам сподобалося (браво!)
Якщо вам було не дуже цікаво на уроці (ти можеш більше!)
Якщо у вас зіпсувався настрій (задумайся, як досягти більшого!)
3) Розташуйте свій смайлик на “сходинках”
Я зможу
Я вмію
Я знаю
Слайд 30
VІ. Домашнє завдання
Слайд 31
п. 16, № 573, 575
Спасибі вам, діти, за співпрацю, Ви – клас однодумців, які вміють застосовувати набуті знання.
Слайд 32