Урок-казка "Задачі на відсотки"

Про матеріал
Урок - казку дуже полюбляють діти . Цей урок цікавий по формі , підсилює інтерес до задач на відсотки, спонукає дитину до розв'язання проблеми , викликає бажання допомогти героям казки, стимулює розумову діяльність учнів.
Перегляд файлу

Тема уроку: "Задачі на відсотки . Урок- казка"

 


Вчитель: Так що таке відсоток?

 

 

2. ІСТОРИЧНИЙ МАТЕРІАЛ

 

Слово "процент" походить від латинських слів "pro centum", що означає "з сотні". Раніше процентами називали гроші, які боржник сплачував додатково за кожну позичену сотню карбованців.

 

3. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УСНЕ ОПИТУВАННЯ ("ЧАРІВНИЙ М'ЯЧ")

 

Вчитель пояснює дітям, що той, до кого потрапляє Чарівний м'яч, стає більш розу­мним і може знайти відповідь на питання, яке поставить вчитель. Після відповіді м'яч пот­рібно повернути вчителю.

 

Питання:

  1. Одна сота числа називається... (відсотком).
  2. 100% деякої величини це... (сама величина).
  3. Знайдіть 100% від числа 170 (770).
  4. Знайдіть 50% від числа 280 (140).
  5. Знайдіть 25% від числа 8 (2).
  6. Переведіть 15% у десятковий дріб (0,75).
  7. Знайдіть 200% від числа 12 (24).
  8. Скільки основних типів задач на відсотки ви знаєте (3)?
  9. Перший тип (знаходження відсотків від даного числа)!
  10.   Другий тип (знаходження числа за його відсотками)!
  11.   Третій тип (знаходження відсоткового відношення чисел)!
  12.   Які методи розв'язання задач на відсотки ви знаєте (за означенням відсотка; зведе­ння задач на відсотки до основних задач на дроби; за допомогою пропорції)!
  13.   Де ми у повсякденному житті зустрічаємося з відсотками?

 

 

 

4. ІГРОВИЙ МОМЕНТ "ХТО ШВИДШЕ"ВИКОРИСТАННЯ РІЗНИХ МЕТОДІВ РОЗВ'ЯЗАННЯ ЗАДАЧ НА ВІДСОТКИ

 

Задача. Знайдіть 75% від числа 60.

 

До дошки виходять по одному представнику від ряду. Перший розв'язує 1-м методом, 2-ий — 2-м, 3-ій — 3-м. Виграє той, хто швидше і правильно розв'яже.

1)

2)

3)

1% = 0,6;

75% від 60:

60 -100%;

 

75% = 75-0,6 = 45.

0,75-60 = 45.

х - 75%;

 

 

 

 

.

 

 

X= 60 * *75:100 =45

 

 

 

 

 

 

5. КАЗКА "ПРО ВІДСОТОК ТА ДРІБ"

 

Вчитель зачитує казку та розв'язує задачі разом з учнями. Учні самостійно обира­ють метод розв'язування задач на відсотки.

 

"У деякій великій математичний країні жив собі поважний король Число. У нього було два сина: Дріб та Відсоток. Вони завжди сперечалися один з одним: хто з них головніший, хто дорожчий Числу. Але хоча вони й жили в математичній краї­ні, математики зовсім не знали. Вони і гадки не мали, що відсоток та дріб це ча­стини числа, а тому для числа вони однаково цінні.

Але відсоток не хотів цього розуміти і весь час стверджував, що він найго­ловніший, бо є сотою частиною числа. Навіть свій символ придумав — %. Брат Дріб з ним не погоджувався і стверджував, що Відсоток це частковий випадок

десяткового дробу і він дорівнює 1/100 числа. А знак відсотка можна замінити мно­жником 0,01. Тобто, 4% = 0,04; 12% = ? (0,12); 115% = ? (1,15). Відсоток не міг запере­чувати своєму братові. І так розгубився, що захворів. Злякався батько Число та став думати, як вилікувати Відсотка. І промовив батько для всіх мешканців королів­ства: "Хто поверне сину Відсотку віру до себе, у свою важливість та гідність у ма­тематиці, той отримає достойну нагороду".

Першим прийшов дід-лісовик та промовив: "Я задам вам задачу на знаход­ження відсотків від числа, а ви спробуйте її розв'язати ".

 

Задача. У свіжих грибах міститься 90% води. Скільки води міститься у 10 кг грибів?

 

Усне розв'язання учнями біля дошки. 90% від 10: 0,9 • 10 = 9 кг.

 

Другим прийшов вередливий кухар та запропонував свою задачу.

 

Задача. Я для їх Величностей заготовив на зиму 2400 банок овочів: 26% склали огірки, 48% — помідори, а решту капуста. Скільки ж капусти з'їдять їх Величності.

 

Письмове розв'язання учнями біля дошки.

  1.           26%+ 48% = 74%;
  2.           100%-74% = 26%;
  3.           26% від 2400: 0,26-2400 = 624 (банки).

 

Але Відсоток сказав, що цього недостатньо. Тоді прийшов лікар зі своєю за­дачею.

Задача. Ромашка при сушінні зберігає 16% своєї маси. Скільки треба взяти ромашки сві­жої, щоб отримати 20 кг сухої ромашки?

 

Усне розв'язання учнями біля дошки. 16% від х = 20; х = 20:0,16 = 125 кг.

Тут знов втрутився вередливий кухар: "А в мене є також запитання!"

Задача. Із зеленого чайного листа виходить 4% чаю. Скільки треба чайного листа, щоб от­римати 5,6 кг чаю?

 

Відсотку вже полегшало і він на радостях промовив: "Хто першим правильно розв'яже у зошиті цю задачу, отримає від мене нагороду. Вперед, але іншим спо­собом!"

Приклад розв'язання:

4% — 5,6 кг;

100%— х кг;

    х = 140 кг.

 

Краще став почувати себе Відсоток, але чогось не вистачає. Тоді прийшов Мудрець і спитав.

Задача. Маса курки 2 кг, а маса індички — 8 кг. На скільки відсотків маса курки менша від маси індички?

 

Письмове розв'язання учнями біля дошки.

(8-2)/8 *100% =75%

Кухар заперечив: "Так ви вважаєте, що маса індички на 75% більша за масу курки?" Відсоток розгубився... Діти, хто йому допоможе?

 

Ні, це неправильно. У першому випадку ми приймали за 100% 8 кг, а зараз 100% — 2 кг.

Отже, 6/2*100% = 300%.

Відсоток так зрадів, що діти добре підготувалися до контрольної роботи і він їм так потрібен! А вередливий кухар залишився з носом та домашнім завданням...

 

docx
Додано
26 лютого
Переглядів
156
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку