Урок казка будується на синтезі, складанні частин в одне ціле. Ігрові завдання такого уроку допомагають добре засвоїти навчальний матеріал. Діти переживають за казкових героїв та їм допомагають. Виконаннуються завдання від найпростішого до най складнішого, що вимагають від дітей логічного і творчого мислення.
Колосок
Математика 2 клас
Урок – казка
Тема: Закріплення додавання і віднімання двоцифровиж чисел. Усні обчислення за таблицею. Розв’язування задач.
Тип уроку: Урок узагальнення вивченого матеріалу.
Форма проведення уроку: дидактична гра «Казка на новий лад».
Форма навчальної діяльності: робота в парах, робота в групах, індивідуальна робота.
Загальнопізнавальні цілі:
-закріплення знань учнів про різні випадки додавання і віднімання двоцифрових чисел;
- вміння виконувати обчислення письмово і усно; розв’язувати задачі;
- розвивати обчислювальні навички, вміння аналізувати, логічне мислення і увагу;
- виховувати почуття дружби,взаємоповаги, любов до праці і повагу до людей праці.
Компетентності, які випливають із конкретизованих навчальних цілей:
Предметна:
Особистісна:
*приймає рішення щодо вирішення визначеної проблеми;
*висловлює судження по заданій темі;
*оцінює власний внесок у роботу групи;
Соціальна:
Навчально-методичне забезпечення уроку: робочі зощити, підручник, ілюстрації до казки «Колосок», перфокарти для роботи в групах і парах, моделі чотирикутника і трикутника.
План уроку
а)гра «шифрувальник»;
б)коментоване письмо;
в) робота над нерівностями;
г) складання задачі за таблицею і розв’язування її;
д) складання задачі за малюнком і розв’язування її виразом;
е) знаходження периметра чотирикутника і трикутника;
є) завдання з логічним навантаженням;
8. Підведення підсумків гри
9. Підведення підсумків уроку та повідомлення домашнього завдання.
Зміст та завдання уроку
Девіз уроку: Сидимо рівненько,
Пишемо гарненько.
Слухаємо уважно.
Відповідаємо правильно.
Запишіть число і класна робота.
Зошит свій я відкриваю .
Косо я його кладу.
Ручку я ось так тримаю .
Сяду рівно не зігнусь.
Буду я писати вправно,
До роботи я берусь.
Зачитайте складену задачу. Які були труднощі при виконанні домашнього завдання.
Покажіть на лічилках результат , який одержали, розв’язавши задачу №574
Збільшіть результат на 10, 15.
У нас сьогодні цікавий урок. Ми потрапимо в казку і разом з тим закріпимо важливу тему»Додавання і віднімання чисел з переходом через десяток в межах 100 і підготуємось до контрольної роботи.
Голосистий наш дружок подає нам голосок. Хто це?
Півник приніс нам завдання математичного диктанту.
*суму чисел 35 і 7 зменшити на 12
* 85 зменшити на суму 15 і 4;
* різницю чисел 80 і 12 зменшити на 15;
5. Каліграфічна хвилинка
Маленьке й сіреньке , а хвостик як шило. Хто це?
Від Мишки каліграфічна хвилинка
Записати числа 8 десятка
У якій казці є такі герої? (Колосок) Пригадайте казку.
Отже, ми сьогодні потрапимо у казку , але на новий лад. В нашій казці Півник разом із Мишенятами приготує із колоска щось смачненьке. Допоможемо нашим героям?
а) гра «шифрувальник»
Розшифруйте, що приготують Півник та Мишенята (Додаток 1)
б) коментоване письмо
Знайдений колосок потрібно обмолотити. Для цього виконаємо завдання- коментоване письмо №576
в) Зерно помолоти на борошно
Робота з нерівностями, записаними на дошці.
37+14…55-10
24+ 46… 46-24
90к … 1грн
45к…. 54к
г) Щоб замісити тісто, треба скласти задачу за таблицею (додаток 2)
д) Складання задачі за малюнком і розв’язування її виразом.
Затопимо пічку. (Додаток 3)
е) знаходження периметра чотирикутника і трикутника
Пиріжки готові . Виберіть за який стіл сядуть наші герої. Периметр стола 12м
Є два столи . Якої форми? ( чотирикутної і трикутної)
Сторони чотирикутного стола : 4м, 2м , 4м, 2м.
Сторони трикутного стола: 4м, 5м. 2м.
є) Як же поділять пиріг друзі між собою?
Давайте виконаємо логічне завдання.
У кошику 5 пиріжків. Їх потрібно поділити між собою так, щоб кожен одержав і ще залишився один у кошику.
8. Підведення підсумків гри.
Усі ми гарно попрацювали, допомогли нашим друзям Півнику, Крутю та .
Вертю .
Скільки потрібно пиріжків, щоб усі ми скуштували по одному і ще один залишився?
От і казочки кінець, а хто слухав – молодець. . І ми там були . Пиріжками
нас частували , соком пригощали. По бороді текло, та в рот не попало.
9.Підведення підсумків уроку та повідомлення домашнього завдання.
Чи сподобався урок?
Як ми допомогли казковим героям?
Що сподобалося?
Додаток 1
Гра «Шифрувальник»
18 |
27 |
30 |
0 |
100 |
57- 39 …. П
100- 73…И
10+20….Р
70-70…І
21+ 79…Г
Додаток 2.
Було
|
Витратили
|
Залишилося |
56 кг борошна |
23 кг 12 кг |
? кг |