Урок "Казкова тема у творчості професійних композиторів. П.І.Чайковський балет «Лускунчик»".

Про матеріал
Розробка уроку в 5 кл. Тема "Казкова тема у творчості професійних композиторів. П.І.Чайковський, балет «Лускунчик». Колядка «Добрий вечір тобі, пане господарю».
Перегляд файлу

Розробка уроку 5 клас

Тема:  Казкова тема у творчості професійних композиторів. П.І.Чайковський 

             балет «Лускунчик». Колядка «Добрий вечір тобі, пане господарю».

 

 Мета навчальна :розширити уявлення учнів про музично-театральні жанри

             мистецтва, вчитись співвідносити музичні образи з літературними;

             вчити розрізняти елементи музичної мови,використані для створення

             образу;

Мета  розвиваюча:розвивати навички активного сприймання музичного твору;

             працювати над вокально-хоровими навичками (дихання, звуковедення,  

             артикуляція); розвивати музичну пам’ять та спостережливість;

             розвивати інтелектуальну гнучкість (виконання творчих завдань та

             застосування музичних термінів).

Мета  виховна:виховувати інтерес до мистецтва,любов до народної та

            класичної музики, естетичні смаки; формувати потребу сприймати та

            виконувати  музичні твори.

 

 Тип уроку: комбінований

 

 Обладнання: відео проектор,слайд-презентація, диски з навчальним

             матеріалом.

 

 Наочність:дошка з пересувними нотами,план з етапами уроку, плакати

             «Літературні жанри», «Музичні жанри». Роздатковий матеріал:

             метелики та дзвіночки для виконання практичного  завдання, картки

             «емоційна характеристика музики».

 

Хід уроку

 • Організація учнів до уроку

 1. Музичне вітання.

 2. Оголошення теми уроку.

 

 • Розспівування

 1. Вправа для активізації артикуляційного апарату.

 2. Вправа для звуковедення (staccato,legato).

 3. Вправа на рухливість голосу та динамічні відтінки.

 4. Поспівка «Веселі ноти»

 5. Поспівка «Тривалості нот»

 

 • Актуалізація опорних знань

 - Діти подивіться уважно на нашу нотно-квіткову галявину. Зараз ви допоможете метеликам знайти свою ноту. Але спочатку ми повторимо:

 - Що таке нотний стан?

 - Звідки ведеться відлік лінійок?

 - що пишемо на початку нотного стану?

  (Діти беруть по одному метеликові і розташовують на потрібну ноту).

  • Пояснення нового матеріалу

  - Ми продовжуємо подорож літературними жанрами. Подивіться уважно на  плакат. Про які літературні жанри ми говорили на попередніх уроках? (вірш, повість) .

 - Хто пригадає який композитор написав балет «Лускунчик» ?

- Що таке балет?

 Сьогодні наша подорож,це подорож у казку.

 У Музики-свої слова, слова яскраві і незвичні.

 Почув їх хтось,зачарував

 Перетворив в казки-музичні.

 Вони струмлять як джерело,

 І розповідь ведуть казкову

 Про мудрість,відданість,добро

 І силу музики чудову!

 -Чарівний,приваблюючий світ казки…

 Казками мабуть захоплюються усі-дівчатка і хлопчики,діти і дорослі.

 Скільки прекрасної музики створено за казковими сюжетами. Але музика теж часто буває в гостях у казки і тоді народжуються дивовижні історії про майстерних музик. чарівні музичні інструменти і вражаючу силу музичного мистецтва.  Відкрийте і ви для себе світ прекрасних музичних казок.

 

• Слухання музики

 Вступна бесіда вчителя

 Казкова тема завжди приваблювала професійних композиторів,які у своїх творах,засобами музичного мистецтва,розкривали образи казкових персонажів,їхні характери,почуття,переживання.

  • Які це засоби?

 Зараз ми їх назвемо,та дамо їм визначення. А допоможуть нам у цьому казкові дзвіночки .(Діти вибирають дзвіночки на звороті яких написані засоби музичної виразності. Вони повинні кожному дати визначення).

Казку можна переповісти словами,показати на сцені чи в кіно,в ній все зрозуміло бо дійові особи спілкуються за допомогою діалогу. Але існує вид

мистецтва,в якому зміст передається шляхом поєднання музики,хореографії та сценічної дії.

 - Як називається такий вид мистецтва?(Балет)

 - А що є літературною основою балету?(Лібрето)

 - Сьогодні ми ознайомимося з музикою відомого балету «Лускунчик» російського композитора П.І.Чайковського.

           Балет створено за мотивами казки німецького письменника Е.Гофмана «Лускунчик та Мишачий король». В балеті є багато музичних номерів ,але сьогодні ми послухаємо два номера, це «Танець феї Драже» - володарки царства ласощів,  та «Вальс квітів» який особливо запам’ятовується. Його танцюють всі артисти балету,одягнені у костюми різноманітних квітів. Вони дарують Кларі і Принцу розкішні букети квітів.

 - Ви повинні дуже уважно слухати для того щоб відповісти на питання.

 - Хто виконує?(симфонічний оркестр)

 - Який настрій ?(робота з картками)

 - Уявіть себе художниками. Які кольори використаєте у своїх малюнках до цього балету?

 

 • Розучування пісні

  Колядка «Добрий вечір тобі, пане господарю

 Художній показ пісні (вчитель)

 (Діти повинні визначити основний зміст тексту пісні)

  (Розучування пісні по фразам. Звертаємо увагу на чистоту інтонування, дикцію).

 

• Підсумок уроку

 - Ось і підійшла до завершення наша подорож у казковий світ.  Ми пригадаємо чим займалися на сьогоднішньому уроці.

 - Яку пісню сьогодні ми вчили?

 - Які номери з балету «Лускунчик» слухали?

 - Хто написав музику?

 - Завершити підсумок уроку хочеться наступними рядками:

 Хіба це не диво,хіба не цікаво,

 Дізнатися як поєднались на славу

 У музиці казка або навпаки

 Ці подруги давні існують віки.

 У світі прекрасних музичних казок

 Знайшли ви моралі найкращий зразок.

 Добро і хоробрість,любов та відвагу

 Усе це дає нам життєву наснагу.

 Лускунчик Чайковського хлопець завзятий

 Він не дозволить дітей ображати.

 Хоч мишачий цар і лихий не вразливий

 Та хлопчик-лускунчик кмітливий,сміливий.

 Музика в казці усім допоможе

 І будь-яке зло назавжди переможе!

 • Оцінювання  учнів

 

 • Домашнє  завдання

docx
Додано
14 січня 2021
Переглядів
677
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку