розширити і поглибити знання та уявлення дітей про квіти , вчити розпізнавати ранньоквітучі трав'янисті рослини , формувати знання про лікарське значення квітів; виховувати бережне ставлення до природи
Кейс- урок « Квіти – землі окраса»
Розділ: Науки, природа та людина
Рівень (клас): 2
Тема: «Квіти – землі окраса» за Ю. Смоличем
Мета: : розширити і поглибити знання та уявлення дітей про квіти , вчити розпізнавати ранньоквітучі трав’янисті рослини , формувати знання про лікарське значення квітів; виховувати бережне ставлення до природи
Яка інформація мене тут чекає?
5 розгорток з предметів, явищ та практик:
Вступ
Вправа «Усмішка
Очікування
— Теплі промені сонця розтопили сніги, і на проталинах з’явилися перші чарівні квіти. Вони ще маленькі, але дуже бажані після зимових холодів. Невдовзі на галявині з’явилась ще барвиста квітка. Назву її ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.
Загадка
Навесні барвиста квітка
на галявині розквітла.
Лиш поглянути хотіли,
враз знялась і полетіла. (Метелик)
Колись давно Земля мала тільки сіре та зелене вбрання. Вона була вкрита мохом. А дерева і кущі дрібним листячком. Люди були засмучені. І одного разу матінці – Природі спало на думку змінити світ рослин, зробити його барвистим, різнокольоровим. Покликала вона до себе своїх помічників ельфів. Перетворила їх на квіти і розсипала по землі. Але ці квіти були безбарвні. І тут на допомогу прийшли Сонечко і Веселка. Веселка піднялася близько до Сонечка і почала танути. Її кольорові краплі пролилися вниз і пофарбували квіти у різні кольори. Так з’явились на Землі квіти. А оскільки барвистих відтінків веселки було дуже багато, то і кольорове розмаїття квітів виявилося веселим.
А ще матінка – Природа має чарівну паличку. Якщо торкнутися нею до квітів то вони оживають. Кожна квітка має свою історію і може розповісти її.
Літературна галузь
Ключові питання:
Які весняні квіти є окрасою землі?
Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання оповідання «Квіти – землі окраса» за Ю. Смоличем учнями
—Оберіть правильну відповідь.
Життя квітів починається з:
а) Пролісків; б)рясту; в)тюльпанів.
Вправа « Ти – мені , я – тобі»
Учні ставлять запитання один одному за змістом прочитаного
Гра «Що за чим?»
Розмістити малюнки квітів у тому порядку, в якому вони згадуються в тексті. (Проліски, ряст, козелець, фіалки, сон)
Завдання: прочитати текст, скласти казку про весняну квітку
Природнича галузь
Ключові питання:
- Чи знаєте ви весняні квіти?
Перегляд відео «Первоцвіти?»
[ Елекронний ресурс].- Режим доступу:
youtube.com/watch?v=JGqwKu3Gfaw
Гра « Вгадай квітку за ознаками»
Малюнки квітів проліска, рясту, козельцю, фіалки, сону
пролісок ряст козельці фіалка сон
• Ніжний, сміливий, нетерплячий.
• Фіалкова, тепла, сонячна.
• Жовтий, гарячий, м’який, ніжний.
• Ніжний, радісний.
• М’який, волохатий.
Хвилинка цікавинка
А чи знаєте ви?
Що квіти кульбаби дуже слухняні. Як тільки настає вечір, вони відразу стуляються і сплять до ранку. Якщо восени розквітає кульбаба – до довгої теплої осені.
Завдання: підібрати вірші, загадки про весняні квіти
Трудова галузь
Ключові питання:
Як запросити в гості весняну квітку?
Загадка
Перша квіточка весняна
Тихо під сніжком куняла.
Дмухнув вітерець тепленький,
І з'явився цвіт біленький. (Підсніжник)
Цікаво знати!
Вісниками весни в Україні називають підсніжники. Вони квітнуть навіть при нульовій температурі. Виявляється, що в цей час температура в середині квітки близько восьми градусів тепла. Квітка влаштована так, що її чашечка, немов маленьке дзеркальце, вбирає сонячне проміння. Не страшні підсніжнику нічні приморозки. Він здатен витримати й десятиградусний мороз.
Аплікація «Підсніжник». Робота в парах.
Підготуйте :
Екологічна галузь
Ключові питання:
Як треба ставитись до первоцвітів?
Лист звертання від квітів
- Ми завжди були б щасливі
І пахучі, і красиві
Бачили б ми тільки друзів
Тих, які б нас не топтали,
Без потреби не зривали
А на клумбах, вдома, в школі
Висівали нас доволі
Доглядали, поливали
Ми б всім радість дарували.
З-під снігу я пробився,
Бо силу добру маю.
Своїм біленьким цвітом
Я землю прикрашаю.
Мені морози не страшні,
Повірте, друзі милі.
Ви тільки нас охороняйте,
й весною в лісі не зривайте.
- Про яку квітку говориться у вірші? Так, про підсніжник.
- З яким питанням звертається підсніжник?
Перегляд відео «Як зберегти рослини?»
[ Елекронний ресурс].- Режим доступу:
youtube.com/watch?v=iKqPz4qGYtY
Складання пам’ятки «Охорона квітів»
Завдання: намалювати малюнок « Бережіть первоцвіти»
Здоров’язберігаюча галузь
Ключові питання:
Як для збереження здоров’я люди використовують квіти?
Квіти є не тільки окрасою, а ще й допомагають зберегти наше здоров’я. Давайте розглянемо картинки і дізнаємося як ми використовуємо квіти для збереження свого здоров’я.
Колаж «Ліки навколо нас». Робота в групах
Учні об’єднуються в групи за кольорами : синій, жовтий, білий. Кожна група отримує конверти із картинками та папір. Кожна група створює колаж
Завдання : підготувати повідомлення про лікарське значення квітів
Гра «Уяви себе квіткою»
- Якою квіткою ти себе уявляєш?Чому?
Вправа «Незакінчені речення»
Продовжіть речення.
- Я довідався на уроці, що …
- Мені сподобалося…
-Я тепер знаю…
- Діти , будьте як маленькі сонечка – квіти, цвітіть, творіть добро на землі, любіть свою землю, матінку – Природу , і вона відповість вам любов’ю і щедрістю. Тоді будуть на нашій землі злагода і мир.
- Якщо ваші очікування справдились , то нехай ваші барвисті квіти метелики звеселять нашу весняну галявину. (Учні прикріплюють метеликів на квіти)
№ |
Найменування |
Зміст |
1 |
Отримані результати та напрацьовані компетенції: |
Уміння вчитися, концентруватися, співпрацювати. Уміння швидко знайти необхідну інформацію за темою. Дізнатися про ранньоквітучі трав’янисті рослини. Отримання конкретних знань з природознавства, літературного читання, трудового навчання, екології, основ здоров’я . Уміння креативно користуватися здобутою інформацією в практичних цілях. Створювати аплікацію за зразком. |
2 |
Тривалість: |
90 хв. |
3 |
Локація проведення кейс–уроку: |
Кейс-урок проходить в класі |
4 |
Змагання: |
Немає |
5 |
Можливість проведення учнем-дублером: |
Ні |
6 |
Можливе домашнє завдання: |
Підготувати загадки та вірші про весняні квіти Скласти казку про весняну квітку Підготувати розповідь про лікувальні та корисні можливості весняних квітів Разом з батьками створити презентацію « Зимові свята». |
7 |
Результати кейс-уроку можна доповнити такими знахідками учнів: |
Створення власної книги про весняні квіти. |
8 |
Які 3 сайти допомогли знайти найбільш значущу інформацію? |
youtube.com/watch?v=iKqPz4qGYtY |
9 |
На допомогу учневі та коучу: |
https://www.youtube.com/watch?v=X6cFjLrF3YI youtube.com/watch?v=iKqPz4qGYtY |
10 |
Де брати інформацію для кейсу: |
youtube.com/watch?v=iKqPz4qGYtY youtube.com/watch?v=JGqwKu3Gfaw |
11 |
Теги: |
Ранньоквітучі трав’янисті рослини, підсніжник, сон, ряст, козельці, фіалка, первоцвіти |