Урок "Кількість речовини. Моль — одиниця кількості речовини. Число Авогадро"

Про матеріал

Тема. Кількість речовини. Моль — одиниця кількості речовини. Число Авогадро

Цілі уроку: сформувати уявлення учнів про хімічне поняття «кількість речовини»; показати сутність фізичної величини кількості речовини; ознайомити з одиницею вимірювання кількості речовини; увести поняття «моль», «стала Авогадро»; розвити пізнавальну активність учнів,самостійність; привити охайність ведення записів в зошитах та правильність оформлення хімічних задач.

Перегляд файлу

 

Тема. Кількість речовини. Моль — одиниця кількості речовини. Число  Авогадро

Цілі уроку: сформувати уявлення учнів про хімічне поняття «кількість речовини»; показати сутність фізичної величини кількості речовини; ознайомити з одиницею вимірювання кількості речовини; увести поняття «моль», «стала Авогадро»; розвити пізнавальну активність учнів,самостійність; привити охайність ведення записів в зошитах та правильність оформлення хімічних задач.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Форми роботи: розповідь учителя, бесіда.

Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

Фронтальна бесіда

1) Із чого складаються всі речовини на Землі? (З атомів, молекул, йонів)

2) Наведіть приклади речовин молекулярної та немолекулярної будови. ( I2, Cl2; NaCl, CaF2, алмаз)

3) В яких одиницях вимірюються розміри атомів? (нм, тобто 10−9 м, ra = 10−14 см, якщо атом збільшити до розміру друкарської крапки, то пропорційно збільшена людина досягала б зросту близько 7 км)

4) Якою є маса атома? (Це маленька частинка, реальна маса якої оцінюється величиною порядку 10−27 −10−26 кг)

5) Скільки молекул води H2O міститься в краплі води? (Багато, порядку 1023 молекул)

6) А скільки атомів Карбону міститься в діаманті вагою 1 карат?

Розв’язати задачу нам допоможе величина, з якою ми познайомимося на сьогоднішньому уроці.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Ще у ХVIII столітті для хімічних обчислень водночас із масою й об’ємом було введено фізичну величину, яка дозволяла розрахувати кількість структурних частинок (атомів, молекул, йонів) у певній порції речовини. Ця величина одержала назву «кількість речовини».

Кількість речовини — це фізична величина, що показує число структурних частинок (атомів, молекул, йонів) у певній порції цієї речовини.

Позначається грецькою літерою ν (ню). Одиниця вимірювання кількості речовини — моль.

Відомий італійський учений Амедео Авогадро вивчив і виміряв кількість речовини для різних речовин. З допомогою спеціальних розрахунків А. Авогадро підрахував, що у 12 г вуглецю міститься 6,02·1023 атомів.

Таку кількість речовини взяли за 1 моль.

Подібні розрахунки показали, що

у 32 г сірки міститься 6,02·1023 атомів;

у 18 г води міститься 6,02·1023 молекул.

Ця величина одержала назву «стала Авогадро». Позначається вона NA = 6,02·1023 частинок/моль, або моль–1. Ця величина не залежить від агрегатного стану речовини.

Отже, 1 моль — це кількість речовини, що містить стільки ж частинок (атомів, молекул, йонів), скільки атомів міститься у 12 г вуглецю, тобто 6,02·1023 частинок.

де N — число частинок у порції речовини;

NA — стала Авогадро.

Запис формул та їх значень в зошити.

Розв’язування задач біля дошки вчителем та учнями.

IV. Закріплення нового матеріалу (керована практика)

Робота учнів біля дошки з картками

V. Підбиття підсумків

 

Учні під керівництвом вчителя формулюють висновки.

 

 

VI. Домашнє завдання

Опрацювати  параграф підручника, відповісти на питання.

doc
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
31 липня 2018
Переглядів
1985
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку