Урок "Подорож до Країни складних речовин"

Про матеріал

Проведення уроку узагальнення й систематизації знань у вигляді уроку- подорожі дає можливість у цікавій формі закріпити й узагальнити знання учнів про склад, властивості, застосування , одержання основних класів неорганічних речови та генетичний зв’язок між ними.

Перегляд файлу

Урок «Подорож до Країни складних речовин».

 

Мета: освітня – в цікавій формі закріпити й узагальнити знання учнів про             склад, властивості, застосування, одержання основних класів неорганічних речовин, генетичний зв’язок між ними;

розвиваюча – формування вмінь аналізувати інформацію, робити логічні висновки;

виховна   продовжити формування світогляду, виховувати пізнавальну активність учнів, вміння працювати в групах.

Тип уроку:  урок – подорож.

Методи навчання: словесні,  наочні, частково пошукові, практичні, інтерактивні, творчі.

Обладнання:  таблиця розчинності солей, кислот, основ; Періодична система Д. І. Менделєєва; опорна схема « Генетичний зв’ язок між основними класами неорганічних сполук» , кольорові олівці, маршрутний лист.

 

                                                 Хід уроку:

I. Організація класу.

Клас ділиться на три групи (вагони ) , з яких буде складатися потяг.

 

II. Мотивація навчальної діяльності:

 

Вчитель: Сьогодні на уроці ми з вами вирушаємо в цікаву подорождо Країни складних речовин. Подорож далека, нелегка. Сподіваюсь, під час подорожі, вам допоможуть не тільки набуті на попередніх уроках знання, але й взаємопідтримка, товариськість і бажання успішно завершити подорож.  Уважно подивіться на план нашого маршруту. На кожній станції на вас буде чекати митний контроль, ви повинні будете дати стислу  й правильну відповідь на запитання, швидко й правильно виконати запропоновані завдання. Результати заносяться  провідниками (обрані учні) до маршрутних листів.

                                        А тепер  - у подорож ! 

                                   (Заповнюється маршрутний лист )

 

План маршруту:

1. Станція «Класифікаційна»

2. Станція «Розрахункова»

3. Станція «Пошукова»

4. Станція «Ланцюжок»

5. Станція «Медична»

6. Станція «Кінцева»

 

III. Узагальнення й систематизація знань.

 

Станція « Класифікаційна»

1.Розмальовка.

Учням пропонується зафарбувати формули речовин відповідним кольором:

метали – синім , неметали – блакитним, солі – зеленим, основи – жовтим,  кислоти – червоним.

 

 

 

Ag

HCl

H2SO4 

KOH

O2

 

Ca(OH)2

CO2

K3PO4

HNO3

SiO2

 

PbSO4

HBr

Na2S

Na2O

NaOH

 

P

CaCO3

H3BO3

Fe(OH)3

Au

 

 

2.Тренажер уваги.

 

1)Випишіть формули солей та наведіть їхні назви.

2)Випишіть формули кислот і наведіть їхні назви.

3)Випишіть формули оксидів, дайте їм назви.

 

CO2

HNO3

AlCl3

HCl

CaS

Cu(NO3)2

C

FeO

NaCl

Ba3(PO4)2

P2O3

CaO

Al(OH)3

HBr

CaCO3

NaOH

CO

HPO3

F2

H2SiO3

K2SO3

H2O

N2

H2CO3

H2S

Ca(OH)2

Fe2O3

MgO

 

3.Вікторина

Визначте, до яких класів неорганічних сполук належать такі речовини:

  1. складна речовина А взаємодіє з основою, утворюючи сіль і воду (кислота);
  2. речовина В розкладається під час нагрівання, теж може вступати в реакцію нейтралізації ( нерозчинна основа);
  3. речовина С складається з атомів 2 – х елементів ( оксид, безоксигенова кислота та її сіль);
  4. речовина Д у процесі розчинення у воді змінює колір ф/фталеїна на малиновий ( лужна основа);
  5. складна речовина Е під час взаємодії з водою утворює відповідну кислоту ( кислотний оксид).

 

Станція « Розрахункова»  

( Для кожного вагону окремо)

 1) Який об єм водню можна добути, якщо подіяти H2SO4  на 3 моль калію? (33,6 л )

2) Яка маса цинку прореагує з хлоридною кислотою кількістю речовини 4 моль? ( 130 г )

3)Яка маса Ca(OH)2 утвориться ,якщо на 22,4 г  Кальцій оксид подіяти водою? ( 29,6 г )

 

Станція «Пошукова»

Дослід 1.

До розчину лугу додаємо кілька крапель ф./ фталеїну, у ході доливання до цього розчину речовини А забарвлення зникає. У результаті додавання до речовини А розчину AgNO3 утворюється білий сирнистий осад.

 Ідентифікуйте речовину А. Де вона застосовується? ( Хлоридна кислота )

 

Дослід 2

Під час додавання до розчину речовини В розчину кислоти спостерігається спінювання. Раніше цей розчин вживали з метою послаблення печії.

Ідентифікуйте речовину В. Де вона застосовується? ( Питна сода )

 

Станція « Ланцюжок»

 

1.Здійсніть перетворення:

  1. Mg --- MgO --- MgCl2 ---- Mg(OH)2 --- Mg3(PO4)2
  2. CaO --- Ca ---  CaCl2 --- Ca(OH)2 --- Ca(NO3)2
  3. Ba --- BaO --- Ba(OH)2  --- BaCl2 --- BaSO4   

 

2.Головоломка

    Визначте речовини  А, Б, В, Г, Д  ?

А    +   CuO   =   В    +   Cu

 

Б    +   Д      =    MgSO4  +   А

 

В    +  Na    =    Г    +   А

 

  ( Відповідь: АH2, Б - Mg, ВH2O, Г -NaOH, ДH2SO4. )

 

Зупинка за вимогою   « Про все потроху»

( Оголошується вчителем, після будь –якої станції, якщо учні втомилися )

 

На цій зупинці ви можете трохи відпочити : відгадати  загадку про хімічні речовини. ( Не оцінюється )

   1)  Не горить, а гасити доводиться.  ( Негашене вапно)

   2)  Що за чиж на чорнім полі, креслить носом білий слід?  ( Крейда )

   3)  У воді росте, у воді кохається, а у воду попаде – води злякається. ( Сіль)

   4)  У воді не тоне і у вогні не горить.  ( Лід )

   5)  Сам не горить , а горіння підтримує. ( Кисень )

   6)  Колиска життя на Землі ?  ( Вода )

   7)  Куди вступиш, всюди маєш, хоч не бачиш, а вживаєш. ( Повітря )

   8)  Що в хаті без води росте ? ( Сажа )

 

Станція « Медична»

 ( Для кожного вагону окремо)

1)Уявіть собі, що вам необхідно надати першу медичну допомогу при отруєнні чадним газом -  Карбон (II ) оксидом . Ваші дії .( Дати коротку відповідь)

2) Вам необхідно надати першу медичну допомогу при опіках кислотами.

Ваші дії . ( Дати коротку відповідь)

3) Вам необхідно надати першу медичну допомогу при опіках лугами.

Ваші дії . (Дати коротку відповідь)

 

 

Станція « Кінцева»

Провідники здають вчителю  заповнені маршрутні листи.

 

 

IV.Підбиття підсумків уроку.

V. Домашнє завдання:    скласти кросворд за темою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                               Маршрутний лист

 Курс________________________________________________________

Вагон №____________________________________________________

Провідник___________________________________________________

 

Склад групи

Розма

льов

ка

Трена

жер

Вікто

рина

Зада

ча

Дослі

ди

Пере

творення

Голово

ломка

Медич

на

Підсу

мок

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I вагон

Прізвище учня: ________________________________

I. Станція «Класифікаційна»

 1.Розмальовка.    

 Вам пропонується зафарбувати формули речовин відповідним кольором:

неметали – блакитним, солі – зеленим, основи – жовтим.

 

Ag

HCl

H2SO4 

KOH

O2

 

Ca(OH)2

CO2

K3PO4

HNO3

SiO2

 

PbSO4

HBr

Na2S

Na2O

NaOH

 

P

CaCO3

H3BO3

Fe(OH)3

Au

 

2.Тренажер уваги.

 

 Випишіть формули кислот і наведіть їхні назви.

CO2

HNO3

AlCl3

HCl

CaS

Cu(NO3)2

C

FeO

NaCl

Ba3(PO4)2

P2O3

CaO

Al(OH)3

H2

CaCO3

NaOH

CO

HPO3

F2

H2SiO3

K2SO3

H2O

N2

H2CO3

H2S

Ca(OH)2

Fe2O3

MgO

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3.Вікторина

А)…………………                                б) …………………………….

в) …………………………..                  г) ………………………………

II.Станція « Розрахункова»    

1) Який об єм водню можна добути, якщо подіяти H2SO4  на 3 моль калію? _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________III.Станція «Пошукова»

Дослід 1. ……………………………………………………………………………………………………

Дослід 2 ……………………………………………………………………………………………………             

IV.Станція « Ланцюжок»

1.Здійсніть перетворення:

А) Mg --- MgO --- MgCl2 ---- Mg(OH)2 --- Mg3(PO4)2  

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3.Головоломка

    Визначте речовини  А, Б, В, Г, Д  ?

А    +   CuO   =   В    +   Cu

 

Б    +   Д      =    MgSO4  +   А

 

В    +  Na    =    Г    +   А 

V.Станція « Медична»  1)Уявіть собі, що вам необхідно надати першу медичну допомогу при отруєнні чадним газом -  Карбон (II ) оксидом . Ваші дії .( Дати коротку відповідь.)

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
31 липня 2018
Переглядів
707
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку