Тема : « Кілометр. Порівняння мір довжини. Розв’язування задач.»
1. Мета: ознайомити учнів з новою одиницею довжини - кілометром; встановити співвідношення кілометра і метра; формувати вміння перетворювати іменовані числа; вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення, творчі здібності; виховувати інтерес до математики.
Хід уроку.
І. Організаційний момент:
Уже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо.
Роботу швидше починаймо.
ІІ. Мотивація.
- Діти, який у нас зараз урок?
- яким має бути наш урок ? ( цікавий, захоплюючий – синоніми слова )
II. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок.
-На скільки дій наша задача ? ( дві)
-Що дізнавалися в першій дії ( кількість місць в одному купе)
- Якою була друга дія ( множення 6 по 9 ).
Молодці з дз впоралися!
Увага на екран. Завдання підняти ту цеглинку ЛЕГО на якій написано правильну відповідь.
Останнє число усного рахунку 60
Прописуємо рядок числа 60 пам’ятаємо правила написання цифр. Кожна цифра записується в окремій клітинці. Пам’ятаємо про культуру письма та правильну поставу при письмі.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Вам відомо, що предмети навколишнього світу мають таку властивість, як лінійна протяжність, тобто довжина. Порівнювати предмети за довжиною можна на око, накладанням. У випадках, коли ні на око, ні накладанням не можна порівняти предмети за довжиною, вдаються до вимірювання. Процес вимірювання полягає в тому, що обирають мірку, тобто одиницю вимірювання, і підраховують, скільки разів ця мірка вміщується у довжині предмета. Ви вже знаєте такі мірки, як 1 мм, 1 см, 1 дм, 1 м.
Сьогодні на уроці ви більше дізнаєтесь про нову одиницю вимірювання довжини. А про яку я пропоную розгадати ребус.
Кілометр.
1. Ознайомлення з новим матеріалом.
- Уявіть відстань між Києвом і Чернівцями. Чи можливо цю відстань виміряти у метрах? Чи зручно так вимірювати?
- Великі відстані вимірюють кілометрами. Один кілометр тролейбус проїде приблизно за 2–3 зупинки. А доросла людина може пройти 1 км за 15 хвилин.
Цікава інформація. Так, наприклад, відстань між Києвом та Чернівцями становить 517 км.
В 1 км 1000 м. Доросла людина може пройти 1 км за 15 хвилин.
2. Робота над задачею 534.
Читаємо задачу. Записуємо короткий запис .
3. Фізкультхвилинка.
4. Розв'язування задачі біля дошки.
Задача 535
5. Гра "Шифрувальник" ( Робота у групах )
- Обчисліть приклади. Кожна відповідь має свою букву. Розставте букви в порядку зростання значень відповідних виразів. Прочитайте, як давні греки називали річку Дніпро. (Борисфен).
Цікава інформація : - Довжина річки - 2201км, довжина по території України - 981км. У Дніпра 10 порогів і 2000км судноплавного шляху.
VІ. Підсумок уроку
- Чого ми навчилися сьогодні на уроці?
- Скільки метрів в одному кілометрі?
- За скільки хвилин доросла людина пройде 1 км?
- Скільки м в 2 км ?
V. Рефлексія. Перед вами цеглинки лего :
Якщо вам було легко працювати то підніміть зелену
Якщо виникали труднощі – жовту ;
Якщо було складно підніміть – червону.
VI. Домашнє завдання.
Завдання 542, задача 543