Тема: Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Значення фантастичних елементів.
Мета: Мета: навчати учнів усвідомлено сприймати текст твору; розвивати навички виразного читання та аналізу тексту, вчинків героїв, переказу окремих епізодів та тексту в цілому, удосконалювати зв’язне мовлення учнів, вміння творчого сприйняття тексту та творчої уяви; виховувати розуміння краси мистецтва, його сили, прагнення поєднати своє життя хоч з одним із його напрямків та зробити його успішним.
Обладнання: мультимедійне обладнання, збірка «Китайські народні казки.
Тип уроку: урок-гра засвоєння нових знань і формування на їхній основі вмінь і навичок.
Хід уроку
Вчитель.Епіграф уроку – слова В. Сухомлинського (зачитати та пояснити, що залишити по собі слід вічний учні зможуть, якщо розвитатимуть свої таланти і створюватимуть мистецькі твори)).
І. Мотивація навчальної діяльності учнів. Оголошення теми, мети, завдань уроку.
ІІ.Підготовка до сприйняття навчального матеріалу.
(Вчитель пропонує провести урок у формі гри).
Перший етап цієї гри – віртуальна подорож до Китаю. Здійснить її наш екскурсовод, учень…….(за випереджальним завданням).
Екскурсовод (працює зі слайдами)
Загальна характеристика країни
Велика китайська стіна
Вчитель.Саме зараз час повідомити про багату усну народну творчість та розвинені види мистецтв. У Стародавнбому Китаї високого рівня розвитку досягли образотворче мистецтво, музика, театр. Наразі учень …..зіграє роль бібліотекаря і представить нам збірку «Китайські народні казки» (виступ учня з анотацією збірки)
Вчитель запрошує до нової гри.
Гра «Істинне – хибне» ( для з’ясування знання тексту). Учні повинні біля істинного твердження поставити значок +, а біля невірного – значок -.
Вчитель. А зараз впевнимося, хто і наскільки ми сильний у знанні тексту казки. Для цього поділимося на 2 групи. Завдання для кожної з груп – розірвати сюжетний ланцюжок, знайшовши місце для доповнення його новою частинкою.
Вчитель. Настав час для того, щоб ми зіграли криптографів. Послухайте завдання: «За допомогою українського алфавіту розкодувати криптограму і дізнатися про мрію китайського хлопчика Маляна»
26 16 19 20 28 11 15// 17 21 12 33 3// 18 1 3 28 11 23 11 22 33// 17 1 16 32 3 1 23 11.
Вчитель. Наразі ми станемо учасниками марафону. Літературознавчий марафон «Образи – символи казки «Пензлик Маляна» (поділ на 4 групи, кожна з яких повинна проаналізувати 1 образ та його символ)
Вчитель запрошує учнів стати літературознавцями та доповнити перелік елементів фантастики у творі.
Вчитель. Щоб продовжити гру, нам треба стати будівельниками.
Побудуйте власні сходинки до успіху, порівняйте їх зі сходинками Маляна
Вчитель запрошує до колективного формулювання філософського сенсу твору:
Вчитель пропонує нову гру. Гра «Мікрофон»
(відповіді дітей)
ІV. Підсумок роботи на уроці - грі.
Вчитель зясовує, чи змінилися з часів митця Маляна шляхи особистості до успіху (колективне формулювання відповіді).
Домашнє завдання: Перечитати казку «Пензлик Маляна», створити сонечко із власними промінцями успіху