19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Урок+Презентація "І добро, і зло – у твоєму серці. (Внутрішня і зовнішня краса людини у казці О. Уайльда «Хлопчик-зірка». Любов до матері - одна з визначальних цінностей життя)"

Про матеріал
Проблема співвідношення краси зовнішньої і внутрішньої займає особливе місце в творчості О. Уайльда. У казці «Хлопчик-зірка», яка вивчається за шкільною програмою у 5 класі, письменник послідовно відстоює принцип нерозривності зовнішньої і внутрішньої краси людини. Після прочитання і осмислення цього твору, діти зрозуміють, що тільки від людини залежить, яким життєвим шляхом їй іти, що переможе в її серці – добро, милосердя чи зло і жорстокість. Не робити зла – мало, треба творити добрі справи, і тоді люди подарують тобі свою шану, вдячність і любов. Хлопчик-Зірка зумів випросити прощення за свої гріхи в матері й батька, став красивим не лише зовні, а й душею. До уроку була створена презентація, яка використовується на всіх його етапах. Я вважаю, дана презентація чудово підійде для проведення мультимедійного уроку з світової літератури. У ній міститься інформація про Оскара Уайльда та його казку «Хлопчик-зірка».
Перегляд файлу

Тема: Тема: І добро, і зло – у твоєму серці.

(Внутрішня і зовнішня краса людини у казці О. Уайльда «Хлопчик-зірка». Любов до матері - одна з визначальних цінностей життя)

Анотація

Людина, яка у ХХІ ст. не буде користуватися комп’ютером, уподобиться людині початку ХХ ст., яка не вміла ані читати, ані писати. 
(В. Глушков)

Зарубіжна література прилучає дітей до загальнолюдських цінностей, виховує толерантне ставлення до різних народів, народностей, рас і культур.

Художня література містить у собі величезний виховний потенціал, котрий треба ефективно використовувати для формування особистісних якостей учнів, які у складний період зростання переймаються моральними (стосунки з батьками, однолітками, ставлення до суспільних обставин, внутрішні суперечності й пошуки) й світоглядними проблемами (місце людини у світі, вибір життєвого шляху, усвідомлення свого покликання, суспільної позиції тощо). Твори художньої літератури мають допомогти школярам у процесі особистісного становлення й духовних шукань. Естетична дійсність мистецтва слова полягає в тому, що через прилучення до прекрасного воно здатне надихнути людину на оновлення й покращення життя, дати моральну основу для вибору життєвої позиції.

Оскар Уайльд відомий передусім як автор книжок для дорослих. Його поезії та прозові твори вже понад століття хвилюють душі читачів, а вистави за його п’єсами  до сьогодні збирають повні зали. Не дивно, що на такому тлі «дитячим» казкам випало не найпомітніше місце у творчості цього письменника. І все ж без уайльдівських казок, з їхніми свіжими темами й незвичайними героями, важко уявити світову дитячу літературу.

          О. Уайльд зазначив, що його казкові твори є повчаннями, які з метою зацікавлення публіки викладено у формі вигадки. А ще те, що його казки призначені «для дорослих дітей від 18 до 80 років». І це справді так, адже в них порушено такі досить дорослі проблеми: гріх і спокута, краса і потворність, краса зовнішня і внутрішня, добро і зло.

        Проблема співвідношення краси зовнішньої і внутрішньої займає особливе місце в творчості О. Уайльда.  У казці  «Хлопчик-зірка», яка вивчається за шкільною програмою у 5 класі, письменник  послідовно відстоює принцип нерозривності зовнішньої і внутрішньої краси людини. Після прочитання та осмислення цього твору, діти зрозуміють, що тільки від людини залежить, яким життєвим шляхом їй іти, що переможе в її серці – добро, милосердя чи зло і жорстокість. Не робити зла – мало, треба творити добрі справи, і тоді люди подарують тобі свою шану, вдячність і любов.
Хлопчик-Зірка зумів випросити прощення за свої гріхи в матері й батька, став красивим не лише зовні, а й душею. 

        До уроку була створена презентація, яка використовується  на всіх його етапах. Я вважаю, дана презентація чудово підійде для проведення мультимедійного уроку з світової  літератури. У ній міститься інформація про Оскара Уайльда та його казку «Хлопчик-зірка».

 

 

 

 

 

 

 

Тема: І добро, і зло – у твоєму серці.

(Внутрішня і зовнішня краса людини у казці О. Уайльда «Хлопчик-зірка». Любов до матері - одна з визначальних цінностей життя) (Слайд 1)

Мета уроку: ознайомити з життєписом письменника, учити вдумливо виразно читати, давати оцінку прочитаному, аналізувати події, вчинки героїв; закріпити вміння розрізняти літературну казку поміж різножанрових творів ;

розвивати навички образного мислення, аналізу художнього твору, характеристики персонажів із використанням цитатного матеріалу; вміння давати оцінку людським вчинкам;

виховувати повагу до загальнолюдських моральних цінностей та норм поведінки.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань і вироблення на їхній основі вмінь і навичок.

Обладнання: презентація «О. Уайльда «Хлопчик-зірка», портрет О. Уайльда, аудіозапис музики П. Чайковського «Пори року» («Зима»).  

Добра людина не та, котра вміє робити добро,

а та, яка не вміє робити зла.

В. Й. Ключевський.

Хід уроку

І. Оргмомент.

ІІ. Оголошення теми та мети уроку, їх мотивація.

Звучить музика П. Чайковського «Пори року» («Зима»). Музика стихає і вчитель починає розповідь таємничо.

  1. Вступне слово вчителя.

Була зимова ніч, стояв пекучий мороз. Сніг товстою ковдрою покривав землю й гілля дерев, і коли Лісоруби продиралися крізь хащі, навкруги, потріскуючи, ламались перемерзлі галузки, а коли вони підійшли до Гірського Водоспаду, то побачили, що він нерухомо завис, бо його поцілувала Крижана Королева. Був такий холод, що навіть звірі й пташки не знали, як його перебути.

І ось такої морозної ночі сталося диво. Із неба впала зірка, і Лісоруби кинулися на її пошуки. (Слайд 2)

Що ж трапилось далі, ви вже знаєте, прочитавши вдома казку, створену

О. Уайльдом. Разом із Хлопчиком-зіркою пройшли тернистий шлях до істинної Краси. Гадаю, що казка змусила вас замислитися над багатьма важливими питаннями життя.

        О. Уайльд зазначив, що його казкові твори є повчаннями, які з метою зацікавлення публіки викладено у формі вигадки. А ще те, що його казки призначені «для дорослих дітей від 18 до 80 років». І це справді так, адже в них порушено такі досить дорослі проблеми: гріх і спокута, краса і потворність, краса зовнішня і внутрішня, добро і зло.

Те, що ми бачимо очима, дивлячись на людину (гарне обличчя, ясні очі, чарівну посмішку), називаємо зовнішньою красою. Але цього недостатньо, щоб сказати, що людина добра і гарна. Краса визначається вчинками людини, такими рисами її характеру, як милосердя, доброта, людяність. Саме це ми називаємо внутрішньою красою. З поняттями внутрішньої і зовнішньої краси ми зустрічалися на попередніх уроках.

  • «Мозковий штурм». Згадайте, при вивченні яких творів ми зверталися до цих понять. (Г.К. Андерсен  «Соловей»)

Слово «краса» можна поєднати з іменем англійського письменника кінця ХІХ століття Оскара Уайльда. Його називали «королем життя», і це цілком справедливо. Він любив життя, любив ту красу, що його оточувала. (Слайд 3)

      Отже, продовжуємо роботу над цікавою і, на мою думку, дуже повчальною казкою О.Уайльда «Хлопчик – зірка».

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Бліц-опитування

  1. Що таке літературна казка?
  2. Чим вона відрізняється від казки народної?
  3. Кого з письменників-казкарів ви знаєте?
  4. Назвіть літературні казки, які ви читали? (Слайд 4)

IV. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.

  1. Асоціативний кущ

Слово вчителя. Зірка – це за словником велетенське, розжарене, самосвітне небесне тіло. Які асоціації у вас викликає слово «зірка»? Попрацюйте із сусідом за партою та напишіть на промінцях зірок ці асоціації. Н-р: небесне тіло,… (Слайд 5)

  1. Хто ж ця зірка особливих казок у світі літератури? Про це зараз дізнаємося.
  2. Повідомлення учня.

    Оскар Уайльд – видатний англійський письменник ХІХ ст.. Його творча спадщина складається з різножанрових творів (оповідань, віршів, п’єс, роману). Особливе місце займають казки («Щасливий Принц», «Хлопчик-зірка», «Соловей і Троянда» та інші). У 1888 році Оскар Уайльд публікує збірку «Щасливий Принц» та інші казки», до якої увійшло п’ять казок: «Щасливий Принц», «Соловей і Троянда», «Велетень-егоїст», «Вірний друг», «Дивна ракета»; а в 1891 році виходить друга книга казок «Гранатовий будиночок», що складається з чотирьох казок: «Молодий король», «День народження Інфанти», «Рибак і його душа», «Хлопчик-зірка». У творах О.Уайльда відкривається дивовижний світ, сповнений краси, любові і милосердя. Письменник любив усе вишукане і прекрасне. Краса стала основою не тільки його творчості, а й життя.

  1. Виставка творів митця. (Слайд 6)
  2. Читання статті підручника про О. Уайльда.
  3. Бесіда з учнями.
    • Що таке, на вашу думку, справжня краса людини?
    • Як ви вважаєте, чи є справжньою краса людини, що має прекрасну зовнішність, але робить ганебні вчинки?
    • Що таке духовна краса?
  4. Поетична хвилинка. Декламування учнем вірша М. Луківа «Не зобидь ні старця, ні дитину…»
  5. Робота з текстом твору.

Учитель. Давайте пригадаємо події казки.

Бесіда за прочитаним.

  • Чим починається казка?
  • Як ми називаємо опис природи в художній літературі?

Тобто казка починається зимовим пейзажем.

Смотрит с неба месяц бледный,

Точно серп стальной;

По селу мороз трескучий

Ходит сам-большой.

По заборам, по деревьям

Вешает наряд;

Где идет, в снегу алмазы

По следу горят.

                            И. Суриков

  • А як описує морозну ніч О. Уайльд? Знайдіть у тексті та зачитайте.
  • Чи випадково письменник починає казку з розповіді про лютий мороз?

Учитель. Опис зими свідчить про холод, німоту, відчуженість природи. Через опис природи передається стан лісорубів: "сердито похукуючи", "провалилися в яму", "посковзнулися на льоду", "здалося, що заблукали", "охопив великий жах". Образи лісу і ночі додають ще й страху.

 Зорепад спостерігається літніми тихими ночами. Те, що Хлопчик-зірка з’явився саме взимку ще раз свідчить про холодність і байдужість навколишнього середовища і, як ми потім дізнаємося, самого хлопчика, який несподівано "впав з неба на голови бідних лісорубів".

Оскара Уайльда називали майстром деталі.

Словникова робота. Художня деталь — засіб словесного та малярського мистецтва, якому властива особлива змістова наповненість, символічна зарядженість. Художня деталь містить прихований зміст, здатна замінити собою розлогий опис.

У казці читаємо: «І він обережно взяв дитинча на руки, вкутав його в плащ…і почвалав з горба в село». Чому саме почвалав, а не пішов? (Слайд 7)

  • Саме в таку морозну ніч сталося диво... Яке?

Стислий переказ епізоду, як лісоруби знайшли немовля в лісі.

- Як ви вважаєте чому Хлопчик-зірка з’явився на землі саме взимку?

- Яким ім'ям назвали знайденого хлопчика?

- А чому таке дивне ім'я?

Учитель: Народилася дитина…. А в народі кажуть, що на небі в цей час зоря нова засяяла. А якщо ця зірка - дитина, то дійсно вносить в життя чистоту, світло і сяйво. Отже, це була "прекрасна, надзвичайно яскрава зірка".

А в казці навпаки, трапилося щось дуже дивне: прекрасна, надзвичайно яскрава зірка впала з неба в те місце, де лежала дитина.

- Чи має якесь значення те, що місце, де його знайшли лісоруби було позначено зіркою?

- Чому людину іноді називають зіркою? Як це її характеризує?

- Чому людей притягують зірки?

  • Як сприйняла знахідку Лісорубова дружина? Підтвердіть свою думку текстом.
  • Переконуючи дружину залишити знайдену дитину в домі, Лісоруб говорить: « А хіба не вічний холод у тій хаті, де люди з кам’яними серцями?» Як ви розумієте його слова?
  • А яке серце мали Лісоруб і його дружина? (Слайд 8)

Отже, Дитя-зірка росло і виховувалося вкупі з дітьми Лісоруба.

  • Чому дивувалися всі жителі села?

Знайдіть у тексті казки портрет Хлопчика-зірки.

Хлопчик-зірка був красивим як небесне світило. Але ж він людина. А це значить, що він повинен бути найкращим, справжньою зіркою, від якої людям світліше.

Робота в парах.

  • Чи можна назвати героя справжньою зіркою, від якої людям світліше на початку казки?
  • Із чим автор порівнює хлопчика? (Слайд 9)

Запис схеми в зошитах.

Кожна квітка має символічне значення. (слайд 10). Тому автор невипадково використовує для портретної характеристики героя твору образ Нарциса.

Повідомлення учня (міф про Нарциса).

  • Чому автор змальовує Хлопчика дуже вродливим? Що принесла краса Хлопчику-зірці?
  • Як він ставився до оточуючих?
  • Яким був Хлопчик-зірка?

Читання уривка ["Проте ця врода... просити милостиню".]

Складання схеми під час читання уривку.(Слайд 11)

Характеристика  хлопчика

 

         гордість

         жорстокість

         себелюбство

         зверхність

         немилосердя

         зневага

         байдужість

 

узяли верх над вродою, красою, добротою, любов’ю, ніжністю, співчуттям

 

Читання в ролях епізоду зустрічі Хлопчика-зірки зі своєю матір’ю.

  • Який, на вашу думку, вчинок хлопчика найганебніший? (Слайд 12)
  • Які почуття огорнули жінку при зустрічі з сином?
  • А що відчуває Хлопчик-зірка?
  • Чи відчував хлопчик докори сумління, коли старчиха пішла?

Тієї ж миті, коли Хлопчик скоїв найбільше зло - відштовхнув від себе свою матір, ще й до того ж безжально, презирливо і зверхньо розмовляв з нею, він став схожим на жабу: бридким, відразливим і потворним. (Слайд 13)

Кожна людина приречена на страждання, якщо вона не усвідомить, що любов до матері - це одна з визначальних цінностей життя. Саме це хотів сказати своїм читачам О.Уайльд, який любов до своєї матері проніс крізь усе життя.

  • Чому діти не хотіли гратися з ним?
  • То й що? Хіба неможна гратися з некрасивим?

Слово вчителя

Хлопчик сіяв навколо зло, тому й мусив пожинати те, що посіяв: діти теж стали жорстокими, злими. Кому служиш, від того й плату одержуєш. Хлопчик служив злу, а зло має бути покаране. Отож і перетворився наш герой з яскравої зірки, «яка світить, а не гріє», на потвору, гидку і нікому непотрібну, бо він породжував тільки зло і ставав все гіршим і чорнішим душею. І ця чорнота вбила його зовнішню красу

І знову деталь. Чому письменник використовує для порівняння саме жабу і змію?

Довідка вчителя.  За народними повір'ями, з жабою пов'язували все лихе, бридке, недобре. Чимало прислів'їв було складено про жабу. Особливо недобрим знаком було, коли жаба наближалася до дверей помешкання. Про це свідчить прислів'я: "Жаба біля порогу - нещастя не за рогом". Зневагу в дорослих і острах у дітей викликали малі жабенята. Вважалося, що то недобрі діти, котрі за своє лиходійство були покинуті матерями і які силами природи були перетворені у жабенят.

Здавна вважають, що жаби – то прокляті Богом і затоплені всесвітнім потопом люди. Образу величезної жаби набув диявол під час обряду посвячення в чаклуни. А про змій в народі говорять: «Пригрів змію за пазухою», «Блюзнір під словами – змій під квітами».

Асоціації (складання схеми):

Квітка          Жаба

 

краса       потворність

 

ніжність      грубість

 

любов      ненависть

 

ДОБРО        ЗЛО

(Слайд 14)

  • Чи усвідомив Хлопчик-зірка свою провину? Доведіть цитатою з тексту.
  • Як би ви відповіли на запитання Лісорубової доньки: «Чи ж то найбільше горе – втратити свою вроду?» (Страшніше втратити душу.)
  • Розкажіть, як герой шукав свою матір. Чому він «ніде ніколи не зустрів ні любові, ні доброзичливості, ані милосердя?

Коментар учителя. Діти, я хочу вам розкрити один із авторських секретів: Оскар Уайльд був людиною дуже набожною. Він вірив у Добро, у Бога. І тому часто звертався до біблійної істини: «Кожному воздасться по справах його!». Тому і хлопчику ніхто не допоміг у біді. Він отримав по справах своїх.

  • Скільки часу Хлопчик-зірка шукав свою матір?
  • Як ви думаєте, чому він ніяк не міг її наздогнати? Кому потрібно було вчинити такі тяжкі випробування героєві?

Коментар учителя.  Це потрібно авторові. Він дає нам зрозуміти, що зраду матері можна спокутувати лише великою жертвою, треба заслужити прощення стражданнями. Жорстока душа не може відразу перетворитись на добру. Потрібен довгий час, щоб людина усвідомила все сама, а не хтось їй з боку підказував, щоб її власне серце зробилось милосердним, здатним на співчуття, щоб воно позбавилось тієї гордині, яка занапастила його душу.

Хлопчик усвідомив свій гріх, розкаявся, він сіє добро (допоміг зайченяті), добро й пожинає (зайченя допомагає знайти монети). (Слайд 15)

  • Чому Хлопчик-зірка, знаючи, яке страшне покарання його чекає, віддає монети прокаженому?
  • Як і чому зайченя тричі допомагає герою? (Тому, хто робить добро, воно повертається сторицею).
  • Коли й чому краса повернулась до хлопчика?
  • Краса повернулась до героя, але чи правильно буде сказати, що Хлопчик-зірка став таким, як колись? (Ні, він змінився внутрішньо). Доведіть свою думку словами тексту.
  • Що незвичайне побачив хлопчик у своїх очах? ( У них засвітилася доброта, любов до людей).
  • Як спокутує свою провину перед матір’ю Хлопчик-зірка?

Прочитайте в особах про другу зустріч хлопчика з матір'ю.

  • Чому він благав матір пробачити йому і дозволити повернутися до лісу?

Слово вчителя.  Хлопчик омив матір слізьми. Він усе зрозумів. А мати, як кожна мати, пробачила своєму синові. Тож будемо пам’ятати, що любов до матері – це одна з визначальних цінностей життя. «Шануй батька й матір і добро тобі буде», - гласить Біблія. (Слайд 16)

  • Доведіть цитатами з тексту, що Хлопчик-зірка став красивим не лише зовні, а й душею.
  • Які вічні людські цінності усвідомив Хлопчик-зірка?
  • Чи всі люди знають ці істини? Чи важко їх зрозуміти?
  • Чому ж тоді світ і досі недосконалий?
  • Як у фіналі автор доводить, що усвідомлення істин усіма людьми ще не відбулося?
  • Чому саме так закінчив автор свою казку? Чому у Хлопчика-зірки таке коротке життя?

     Слово вчителя. Ми прочитали з вами літературну казку. А чим вона схожа на народну? (Трикратні повтори: три роки тривали пошуки матері, три завдання отримав герой від Чаклуна, правив країною три роки.)

  • Прочитайте останній абзац твору. Чи відрізняється, на вашу думку, фінал казки О.Уайльда від фіналів народних казок?

9. Робота з епіграфом.

  •  «Скажи по-своєму». Як ви розумієте слова, які взяті за епіграф?

Слово вчителя. У О.Уайльда фінал казки схожий на реальне життя, де, на жаль, дуже багато зла. І щоб перемогти його, треба пам’ятати: «Добра людина не та, котра вміє робити добро, а та, яка не вміє робити зло».

 10. Гра «Біле-чорне»

Учитель. Казки О.Уайльда здебільшого мають сумний кінець. Гинуть головні герої. Але твори письменника вчать доброті і добродійності, а також непримиренності до будь-якого зла. Гадаю, казка змусила вас замислитися над тим, що таке «добре» й що таке «погано».

Зараз я пропоную вам гру «Біле-чорне». Як би ви намалювали зло, які б кольори використали? А добро якого кольору?

Отож, коли я називаю добрий вчинок ви піднімаєте білу картку, поганий – чорну.

(Учитель читає цитати з тексту, а учні оцінюють вчинки героїв.)

11.Робота з ілюстраціями до твору.

А зараз ми відвідаємо нашу картинну галерею. Ви бачите ілюстрації до казки. Уважно роздивіться їх.

  • Який епізод зображено на малюнку? Знайдіть цей епізод у тексті. (Слайд 17)

Усне словесне малювання.

Учитель. Уявіть себе художником, що малює ілюстрації до казки. Який би ви проілюстрували епізод? Які кольори обрали б? Що б ви зобразили б на малюнку?

V. Узагальнення вивченого.

Слово учителя.  Зло нічого не дає, крім зла,

                              Вмій прощати, як прощає мати,

                              За добро добром спіши воздати…  (М. Луків)

  • Чи може наведена цитата бути головною думкою твору?
  • Чому навчила вас ця казка?

Учитель. Ты хоть много проживи, хоть мало,
                  Но тебе скажу я, не тая:
                  Если боль других твоей не стала,
                  Прожита напрасно жизнь твоя.                  (Расул Гамзатов)           (Слайд18)

VІ. Підсумковий етап.

1. Рефлексія.

«Незакінчене речення»

Я навчився ... Мені сподобалося ... Мені захотілося ...

2. Оцінювання.

VІІ. Заключне слово вчителя.

  Тільки від самої людини залежить, що переможе в її серці: добро чи зло. Для того, щоб стати Людиною, треба робити добро, треба виправити всі свої життєві помилки. Треба звіряти своє життя за законами Добра і Краси. І Хлопчик-зірка зумів стати Людиною. Думаю, ніхто не залишився байдужим, кожен з вас замислився: «Хто я є? Який я є?»

    Мабуть, казка змусила вас подумати й про те, як ви ставитеся до своїх батьків. Мама й тато – найрідніші люди. «Шануй батька й матір і добро тобі буде», - читаємо в Біблії. А чи завжди ми виконуємо цю заповідь?

     Закінчити урок хочу словами В.О. Сухомлинського: «Батько і мати дали тобі життя і живуть для твого щастя. Не завдавай їм болю, образи, прикрощів, страждань. Усе, що тобі дають батько й мати, — це їхня праця, піт, утома. Вмій поважати працю батьків. Найбільше щастя для матері й батька — твоє життя, працьовитість, любов до науки, повага до старших. Якщо люди вважають тебе недоброю людиною — це велике горе для твоєї матері й батька. По-справжньому любити їх — означає приносити в дім мир і спокій.

   Підкорення волі батьків — перша школа громадського виховання, перша дисципліна твоєї совісті. Якщо не навчишся підкорятися волі батьків, то не зможеш стати стійким, мужнім громадянином, дисциплінованим трудівником, вірним батьком своїх дітей.

    «Три нещастя є в людини: старість, смерть і лихі діти»,  — говорить українська народна мудрість. Старість — невідворотна, смерть — невмолима, перед цими нещастями ніхто не зможе зачинити двері свого дому. А від лихих дітей дім можна зберегти, як від вогню. І це залежить не тільки від батьків ваших, а й від вас самих.

   Бути хорошими дітьми — означає не допустити, щоб старість батька й матері була отруєна твоїми поганими вчинками. Пам'ятай, що ранню старість і хвороби батькам приносить не тільки праця, втома, а й сердечні хвилювання, переживання, тривоги, прикрощі. Найбільше вражає батьків дитяча невдячність, байдужість сина чи доньки. Будьте гідними своїх батьків!»

VІІІ. Домашнє завдання. Проілюструвати уривок із твору, який найбільше запам’ятався. Дібрати прислів’я, які відображають головну думку казки або написати мінітвір на тему «Уроки життя від Оскара Уайльда».

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Оскар Уайльд “ Хлопчик – зірка ”

Номер слайду 2

Була зимова ніч, стояв пекучий мороз. Сніг товстою ковдрою покривав землю й гілля дерев…Був такий холод, що навіть звірі й пташки не знали, як його перебути. І ось такої морозної ночі сталося диво. Із неба впала зірка, і Лісоруби кинулися на її пошуки.

Номер слайду 3

Слово «краса» можна поєднати з іменем англійського письменника кінця ХІХ століття Оскара Уайльда. Його називали «королем життя», і це цілком справедливо. Він любив життя, любив ту красу, що його оточувала.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Словникова робота Художня деталь — засіб словесного та малярського мистецтва, якому властива особлива змістова наповненість, символічна зарядженість. У казці читаємо: «І він обережно взяв дитинча на руки, вкутав його в плащ…і почвалав з горба в село». Чому саме почвалав, а не пішов?

Номер слайду 8

Яке серце мали Лісоруб і його дружина?

Номер слайду 9

Хлопчик «немов квітка в полі» «золоті кучері, як пелюстки нарциса» «губи,як пелюстки червоної троянди» «очі, як фіалки»

Номер слайду 10

фіалка – ніжність, доброта Нарцис – гордість, себелюбство (записується після розповіді легенди) троянда - кохання Квітка – символ краси

Номер слайду 11

«Гордий, себелюбний, жорстокий» «Гордував і попихав сільськими дітьми, називав їх своїми слугами» «Не мав співчуття до нужденних, сліпих, калік, всіх скривджених долею» «Кидав на них камінцями, проганяв на шлях, накрикував» «Не слухав, посміхався зневажливо» узяли верх над вродою, красою, добротою, любов’ю, ніжністю, співчуттям Характеристика хлопчика гордість жорстокість себелюбство зверхність немилосердя зневага байдужість

Номер слайду 12

Який, на вашу думку, вчинок хлопчика найганебніший?

Номер слайду 13

Тієї ж миті, коли Хлопчик скоїв найбільше зло - відштовхнув від себе свою матір, він став схожим на жабу: бридким, відразливим і потворним.

Номер слайду 14

Асоціації Квітка Жаба краса потворність ніжність грубість ДОБРО ЗЛО любов ненависть

Номер слайду 15

Хлопчик усвідомив свій гріх, розкаявся, він сіє добро, добро й пожинає. Зайченя допомагає знайти монети. Віддає монети прокаженому.

Номер слайду 16

«Шануй батька й матір і добро тобі буде», - гласить Біблія.

Номер слайду 17

Який епізод зображено на малюнку? Знайдіть цей епізод у тексті.

Номер слайду 18

Ты хоть много проживи, хоть мало Но тебе скажу я, не тая: Если боль других твоей не стала, Прожита напрасно жизнь твоя. (Расул Гамзатов) 

zip
Додав(-ла)
Здор Олена
Додано
10 листопада 2020
Переглядів
526
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку