Урок«Класичний декоративний натюрморт, що складений учнями із запропонованих вчителем предметів»

Про матеріал
Дана розробка уроку поглибить знання учнів про жанр натюрморту у живописі.Дасть поняття про класичний декоративний натюрморт, аналізуючи усю натуру, показже можливість як завгодно пересувати предмети у просторі, дотримуючись основних пропорцій;навчить учнів декоративно вирішувати композицію натюрморту з дотриманням законів повітряної перспективи. .
Перегляд файлу


 

https://docs.google.com/drawings/d/s-oog3dsCelgm5tsfuXXN8w/image?parent=1cX9JOwX9Wwk-HyBkAcnYw5B3-25h2XBcOkNL662-yFc&rev=1&drawingRevisionAccessToken=jMj7h_rkzbJKkw&h=121&w=604&ac=1

https://docs.google.com/drawings/d/su5thAbjwGB5TfmxjKnoiuw/image?parent=1cX9JOwX9Wwk-HyBkAcnYw5B3-25h2XBcOkNL662-yFc&rev=1&drawingRevisionAccessToken=-e1XA2WRxLou9A&h=93&w=113&ac=1

        

https://docs.google.com/drawings/d/sO73ng_NeJiGy8_DpGFSRVQ/image?parent=1cX9JOwX9Wwk-HyBkAcnYw5B3-25h2XBcOkNL662-yFc&rev=1&drawingRevisionAccessToken=rcvpknhx1KRD_A&h=92&w=624&ac=1

                                                     /6 клас/

CLIP162

ПІДГОТУВАЛА:

ЗАТУРСЬКА О.Є.-

вчитель образотворчого мистецтва

Тема:                      «Класичний декоративний натюрморт, що складений учнями із

                            запропонованих вчителем предметів»

 

Мета:           Поглибити знання учнів про жанр натюрморту у живописі.Дати поняття про класичний декоративний натюрморт, аналізуючи усю натуру показати можливість як завгодно пересувати предмети у просторі, дотримуючись основних пропорцій;навчити учнів декоративно вирішувати композицію натюрморту з дотриманням законів повітряної перспективи. Розвивати в дітей інтерес до світу речей.

Обладнання:

1.Предмети побуту, фрукти, драперії.

2.Малюнки , таблиці, репродукції творів Ж.Б.С.Шардена «Натюрморт з атрибутами мистецтва», П.Сезана «Натюрморт з драпіровкою» та ін.

Методи і прийоми використані вчителем на уроці:

Розповідь, ігрова ситуація, демонстрація засобів наочного навчання, організація сприймання, спостереження, порівняння , бесіда.

Види діяльності учнів на уроці:

Пізнавальна, образотворча, ігрова, колективна, творча діяльність, бесіда.

Література:

1.Шевченко Н. Т.Пізнай світ краси через мистецтво / Тернопіль, 2001, с. 40

2. Енциклопедичний  словник юного художника/ Н.І. Платонова-М.: Педагогіка, 1983,416 с.

Хід уроку:

1.Організаційний момент.

2.Актуалізація опорних знань учнів/емоційне входження в тему/

3.Розкриття теми уроку:

1) Поглиблення знань про жанр  натюрморту у графіці.

2)Споглядання творів К. Білокур, Ж.Б.С. Шардена, П. Сезонна та ін.

4.Практична діяльність:

1)Колективна творча діяльність по створенню натюрморту у графіці;

2)Створення композиції натюрморта.

5. Підсумок уроку.

          Урок розпочинається із відгадування загадки, складеної ученицею Дзюбою Марією:

Мала білочка по лісі гуляла

Гриби , горіхи і ягоди на обід

В торбинку клала.

Та назбирала їх багато

На пеньку порозкладала.

Тільки сіла смакувати,

Як стали кущі тріщати.

І ось  раптом із-за них

Вийшов дивний чоловік.

Він з мольбертом появився

Своїм пензлем похвалився.

Малювати починає й обід білки натюрмортом називає.

Іншим разом білка в полі гуляла й квіти в кошик збирала.

І на тому ж на пеньку їх прилаштувала.

Тільки сіла трудівниця собі відпочити,

Як над нею залунало грізно й басовито:

  • Ой , яке  доповнення до натюрморту мого!

Давно шукав я щось подібне

І який я радий з того.

Нарешті маю змогу я картину докінчити

І виставку в галереї зможу я відкрити.

А білочку образили слова митця того,

Чому назвав він її обід чудернадським словом?

Вчитель:

 -То чому художник образив білочку?

/він її не образив, натюрморт- це зображення фруктів, овочів , предметів побуту

та ін. /

-Погляньте на ці картини, що в них спільного?

/тут зображений натюрморт, різноманітні неживі предмети/

ГРА «ВИПРАВ ПОМИЛКУ»

Вчитель називає неправильно види натюрморту, а учні виправляють.

 як перекладається  з французької слово «натюрморт»? 

/мертва природа/

-А чи знаєте ви , що це слово перекладається і як «тиха натура». А чи є різниця між «мертвою» і «тихою» натурою?

/є бо предмети живуть своїм життям, яке ми не бачимо/

-Давайте ж уважніше придивимось, прислухаємось, спробуємо зрозуміти мову речей, що розмовляють.Як справжні художники відчуймо подих «одухотворе-

них » предметів, почнемо не тільки розповідати про них, але й відтворювати їхнє життя в пантомімі, в малюнках.  І це «спілкування з натюрмортом» назвемо «театром речей», що розмовляють.

/Вчитель бере з руки яблуко і , намагаючись уявити себе яблуком, розповідає/:

  •                                                Я , яблуко, невеличке , кругле, блискуче, пахуче та смачне, червонобоке ;в мене є маленький хвостик, а ще на моїй щічці грає сонячний промінчик, ось подивіться: мене так і хочеться взяти в руки і піднести до рота, а тільки –но піднесли, то відчуєте незвичайний аромат ! Як я гарно пахну, ой аж слинка потекла, так захотілося відкусити шматочок, а коли відкусите, то відчуєте, що я соковите і солодке. А ще в середині у мені таємниця.. Яка? ..Так, то зернятка. Якщо посадити зернятко, виросте маленька, тоненька гілочка- то мала яблунька, ще пройде багато часу і виросте велике дерево –яблуня. Зацвіте ніжним рожевим цвітом і дасть пло-ди:такі ж великі, круглі, солодкі та смачні яблука.

- А чи може заговорити глечик, що виліплений із шматочка глини руками майстра- чаклуна?

/хтось з учнів пробує себе в ролі глечика/

-А про що «розмовляють » духмяні квіти,вишукані серветки, навіть старий бабусин стіл із задиркуватим чайником  і кавуном на ньому?/показує малюнок/

- Послухайте їх чарівну казку…

АВТОР.:

Наприкінці літа, коли нестерпна спека поволі спадала, на великому, вкритому білосніжною скатертиною столі, зібралися дивовижні друзі, кожний з яких був єдиним і неповторним.Тут були й червоний з чорними «зубами», у смугастому кожусі кавун, і задиркуватий чайник , і соковита вишенька, і ніжні квіти…

Вони ніби тихенько розмовляли між собою.

ЧАЙНИК:

-Невже ви не розумієте, хто серед нас найкращий, найблискучіший, отож і найголовніший.Безумовно, це тільки я- чайник.

ВИШЕНЬКА:

-Ти красивий , блискучий, ми всі задивляємось на тебе і навіть  бачимо своє відображення. Але ж  і від нас, вишеньок , очей не відвести, які ж ми стиглі та соковиті, сік аж бринить у кожній з нас.

КАВУН:

-Не розумію, про що ви говорите. Величезна червона пляма з чорними крапочками а ще й зелений смугастий кожух- от що звертає на себе увагу всіх хто дивиться на мене . Я –запах літа, я –стигле сонце, я найсолодший, найсмачніший від вас усіх.

КВІТКА:

-Я , я, я!..І не соромно тобі так вип’ячуватись.ти , можливо, і звертаєш на себе увагу, але й і нас  квітів,не можна не помітити. Ми ж ніби відтінюємо твою красу і доповнюємо аромати літа.

 АВТОР :

-Голоси ставали дедалі гучнішими .І сперечалися вже всі-всі  хотіли підкреслити свою красу і неповторність,але… суперечка привернула увагу сонечка, що загляда-ло у віконце і щось на прощання хотіло сказати друзям.Похитуючи величезною голівкою, воно кинуло останній і заговорило:

СОНЕЧКО:

-Дивлюся на вас і охоплює мене радість від розуміння невичерпної краси світу, в якому ми всі живемо , а ви все сперечаєтесь і сперечаєтесь.Не розумієте ви , друзі , головного .Ви прекрасні, коли ви разом, коли підкреслюєте, доповнюєте красу один одного, коли розповідаєте разом і про літо ,що минає , і про людину , яка стільки сил поклала, щоб ви такі вродливі виросли. А головне, зібрав вас разом художник –чаклун фарбами, пензликами відтворив вашу красу ,а ще й вдихнув у вас життя.

- Але часто малюючи натюрморт, художники через зображення тих чи інших предметів, прагнули розповісти про людей своєї епохи, про духовний рівень своїх сучасників ,їх заняття ,майновий стан, передавати відношення до них, ті чи інші переживання , почуття.Погляньте на цю картину.На столі череп, годинник, перевернута склянка .Художник символами зобразив коротко тривалість людського життя,плин часу.

        -Спробуймо і ми створити свою казку чи розповідь про натюрморт.Але вибрати предмети для натюрморту це ще не все.Необхідно їх правильно розташувати на папері. Погляньте на дошку, який з малюнків краще дивиться на листку паперу? Отже, як слід розмістити на папері натюрморт?

         - А тепер повторимо закони повітряної перспективи. Ось на дошці

текст, але хтось випадково стер деякі слова.Ваше завдання відтворити його.

Ближні предмети слід зображати на листку паперу_____нижче___,а дальні____вище____.Ближній предмет зображається____більшим__, а дальній ____меншим_.Для зображення глибини простору дальній предмет слід ____закривати частково ближнім___. Горизонтальні лінії , які в натурі є горизонтальні і на малюнку ____будуть горизонтальними__.Всі паралельні лінії , віддаляючись від нас _сходяться на лінії горизонту  в точці сходження__.

-При малюванні натюрморту , слід врахувати контрасти,зараз ваше зображення плоске, а для того ,щоб показати, які предмети на передньому , а які на задньому плані,щоб розібратися в різноманітності ліній, слід використовувати саме контрасти. Ще Леонардо да Вінчі говорив про важливість їх використання у своєму трактаті.

      Сьогодні ви повинні використати тоновий контраст, тобто коли темна пляма на світлому фоні, або навпаки.

/Вчитель показує кілька прикладів побудови натюрморту. Діти працюють індивідуально/.

- Що ви дізналися на сьогоднішньому уроці? Що вас зацікавило?

 

 

docx
Додано
9 грудня 2021
Переглядів
519
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку