Урок "Портрет. Види портрету. Пропорції голови людини. Пошук в Інтернеті."

Про матеріал
Дана розробку уроку допоможе закріпити знання учнів про жанр портрету, ознайомити з видами портрету та пропорціями обличчя людини, учити аналізувати картини, формувати навички роботи у техніці графіки, навчити правильно і з найбільшою користю використовувати пошукові можливості браузерів, аналізувати результати пошуку та використовувати їх для розв’язання поставлених задач;
Перегляд файлу

Портрет. Види портрету. Пропорції голови людини.

Пошук в Інтернеті.

(урок в 6 класі)

 

 

 

 

Підготували:

вчитель образотворчого мистецтва

Затурська Оксана Євгенівна

вчитель інформатики

Саган Олена Вікторівна

Дата

09.03.2020

Клас

6

Тема

Портрет. Види портрету. Пропорції голови людини.

Пошук в Інтернеті.

Мета

навчальна – закріпити знання учнів про жанр  портрету, ознайомити з видами портрету та пропорціями обличчя людини, учити аналізувати картини, формувати навички роботи у техніці графіки, навчити правильно і з найбільшою користю використовувати пошукові можливості браузерів, аналізувати результати пошуку та використовувати їх для розв’язання поставлених задач;

розвивальна – розвивати пам'ять, уяву, логічне та просторове мислення, окомір та вміння передавати характер людини шляхом створення швидких начерків; навички та вміння працювати з пошуковими системами для відшукування потрібної інформації; стимулювати розвиток допитливості й уміння об’єднувати та використовувати набуті знання для отримання результатів на поставлені проблемні завдання;

виховна – виховувати в учнів культуру мовлення, спостережливість, естетичне сприйняття навколишнього світу, інтерес до творів образотворчого мистецтва, толерантність до усіх проявів людської особистості, повагу до думки друзів.

Тип уроку

засвоєння нових знань, умінь та навичок

Обладнання та наочність

комп’ютерний клас(7 комп’ютерів, операційна система Windows ХР, Microsoft Office 2007), наявність зв’язку з Інтернетом, мультимедійна дошка, проектор, ноутбук, великий екран для демонстрації, презентації: «Пошук в Інтернеті», «Організаційні моменти», « Портрет. Види портрету. Пропорції голови людини», відео швидкого графічного портрету, мікрофон, репродукція картин.

 

 

Структура уроку

п/п

Етапи уроку

Час, хв.

Методи та форми роботи з класом

I.       

Організаційний момент

1

Робота з презентацією

II.    

Оголошення теми і мети уроку

2

Робота з презентацією

III.          

Актуалізація опорних знань

5

Робота з презентацією

IV.          

Вивчення нового матеріалу

20

Робота з презентацією

V.    

Закріплення нового матеріал

15

Робота з презентацією, робота за ПК з використанням Інтернету, тести, метод «Мікрофон»

VI.          

Підсумок уроку

2

 

 

Домашнє завдання

1

 

 

Оцінювання роботи учнів

1

 

 

Хід уроку:

“Картини живуть своїм власним життям,

народженим душею художника.”

Вінсент Ван Гог

Найголовніше для художника –

бути схвильованим, любити, сподіватись, жити.

Бути перш за все людиною,

а тільки потім – художником.

Огюст Роден

І. Організаційний момент.

Вчитель образотворчого мистецтва

Сьогодні в нас з вами незвичайний урок, який будуть проводити два вчителі: образотворчого мистецтва та інформатики, крім того нам на поміч завітають наші шановні мистецтвознавці (Марта, Олег та Діана). Я вас запрошую в світ мистецтва і краси, а Олена Вікторівна – у світ Інтернету, де ми працюватимемо разом і звичайно розраховуємо на вашу підтримку та допомогу.

Кожному з вас хочемо побажати на цьому уроці бути:

У – уважними

С – самостійними

П – працьовитими

І – ініціативними

Х – хвацькими

У – умілими

Тобто,  ми вам бажаємо Успіху!

 

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

 

Вчитель образотворчого мистецтва

Отже, тема сьогоднішнього уроку: «Портрет. Види портрету. Пропорції голови людини. Пошук в Інтернеті.» (Презентація «Організаційний момент» Слайд 2)

Мета уроку: (Слайд 3)

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 

Вчитель образотворчого мистецтва

На минулому уроці ми вивчали жанри образотворчого мистецтва. Я підготувала вам загадки:

 

Загадка №1 (Слайд 5)

Фрукти, овочі та ваза,

Кожен з вас побачить зразу

В чому річ і в чому суть,

Як картину цю зовуть?

(Натюрморт)

 

Загадка №2 (Слайд 6)

Бачим ліс, галявину ясну,

День безхмарний та прекрасний,

Захопило подих аж,

Як побачили … .

(Пейзаж)

 

Загадка №3 (Слайд 7)

Ось ти бачиш на картині: вовк з вовчицею сидять,

Лев – цар звірів – у савані з левенятами лежить.

Бачиш іншого ти звіра, що зовсім нам є незвичний,

Як назвати жанр робіт цих? Жанр цей - … .

(Анімалістичний)

 

Загадка №4 (Слайд 8)

Смуток, радість та любов

Все художник зображає.

І красу людей у праці

Він чудово розкриває.

Все що діється навколо,

Відтворити завжди готовий

Ці роботи потрапляють в жанр … .

(Побутовий)

 

Загадка №5 (Слайд 9)

Якщо бачиш, що з картини жінка дивиться на вас,

Чи мужчина у комзолі, чи моряк, чи верхолаз,

Може, учень-першокласник, що трима в руках букет,

Знайте, діти, ця картина називається … .

(Портрет)

 

Вчитель інформатики

А зараз пригадаємо основні поняття, які ми використовували при вивченні та роботі з Інтернетом (Слайд 10):

1. Що таке Інтернет?

(Інтернет – це найбільша та найвідоміша з глобальних мереж, що об’єднує комп’ютери та комп’ютерні мережі, розміщені в різних частинах світу)

2. Що ми називаємо браузерами?

(Браузер – це програма призначена для перегляду веб-сторінок і розміщених на них даних)

3. Які браузери ви знаєте і вже встигли з ними попрацювати?

(Opera, Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome)

4. Що таке гіперпосилання і як його використовують?

(Гіперпосилання – фрагмент документа (команда, текст, заголовок, зображення, примітка), що посилається на інші елементи у самому документі або на інший об’єкт, який розміщено на конкретному комп’ютері чи в комп’ютерній мережі)

5. Що таке веб-сторінка?

(Це документ в Інтернеті, який може містити текст, зображення, гіперпосилання, звук, відео, анімацію тощо)

6. Що таке веб-сайт?

(Це група веб-сторінок, що пов’язані гіперпосиланнями, мають спільну тематику і належать певному власнику)

 

IV. Вивчення нового матеріалу.

 

Вчитель образотворчого мистецтва

На сьогоднішньому уроці ми продовжимо знайомитися з портретним жанром. Дослідимо його різноманіття, навчимося аналізувати картини.  Тож погляньте на екран. (Демонстрація презентації «Портрет. Види портрету. Пропорції голови людини», проговорюється новий матеріал).

 

Вчитель інформатики

Перш ніж приступити до закріплення вивченого матеріалу з образотворчого мистецтва, давайте з вами розберемося, що таке пошукові системи, як їх та їхні можливості використовувати для себе з найбільшою користю та результативністю. Для цього ознайомимося з презентацією, що знаходиться на вашому робочому столі – «Пошук в Інтернеті» (Учні, запрошуються до своїх робочих місць за комп’ютерами. Відкривають та запускають на виконання презентацію. Іде обговорення презентації Слайд 1 – Слайд 9).

 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

 

1) Робота в групах:

 

Вчитель інформатики

Що ж приступимо до практичної частини нашого уроку.

 

Вчитель образотворчого мистецтва

Ми будемо аналізувати картину Томаса Гейнсборо «Містер і місіс Ендрюс».

 

Вчитель інформатики

На слайді 10 «Практичне завдання №1» (презентація «Пошук в Інтернеті») у вас є інструкційна картка із алгоритмом виконання практичного завдання. Уважно прочитайте вказівки та виконайте їх. Результатом виконання цього завдання буде виконаний вами тест, який Оксана Євгенівна роздасть вам (роздається тест на паперовому носії, учні виконують вказівки інструкційної картки).

 

2) Перегляд відео:

 

Вчитель образотворчого мистецтва

Ми хочемо запропонувати вам переглянути коротенький відеоролик створення портрету професійним художником.

 

Вчитель інформатики (задає питання класу):

Спершу подумайте і дайте відповідь на таке запитання:

Якщо мені відома URL-адреса веб-ресурсу (в даному випадку відеоролика, який ми з Оксаною Євгенівною хочемо вам запропонувати до перегляду), яким способом пошуку мені варто скористатися? (використати рядок адреси в браузері).

Приємного перегляду.

(Перейти за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=Z_rOVcl5VF0, відео завантажує на великий екран та демонструє вчитель інформатики, учні переглядають відео).

 

3) Практична робота учнів:

(Учні переходять на робочі місця за партами. Показ 2-ї частини презентації «Портрет. Види портрету. Пропорції голови людини» (демонстрацію проводить вчитель образотворчого мистецтва, учні створюють портрет людини за уявою, користуючись картками-підказками (роздатковий матеріал))

 

4) Бесіда

Інтерактивний прийом «Мікрофон»

Правила проведення (Вчитель образотворчого мистецтва)

Ø говорити має тільки той чи та, хто тримає символічний мікрофон;

Ø відповіді не коментують і не оцінюють;

Ø коли хтось висловлюється, решта не має права говорити або вигукувати з місця.

Завершіть речення (Слайд11 презентація «Організаційні моменти» ):

v «Сьогодні я дізнався (-лась)...»;

v «Я вже давно знав (знала) про...»;

v «Мене здивувало...»;

v «Мені захотілось...»;

v «Було цікаво...»;

v «Було складно...»;

v «Мені довелося пригадати...»;

v «Маю запитання щодо...»;

v «Тепер я можу...».

 

VI. Підбиття підсумків уроку

 

1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).

На цьому урок наш закінчено. Дякуємо вам за плідну співпрацю. Сподіваємось, кожен з вас зможе з користю використати набуті знання на наступних уроках і в майбутньому.

2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку:

Вчитель образотворчого мистецтва – принести на наступний урок альбоми, олівці, гуаш, пензлі.

Вчитель інформатики – опрацювати § 30 (за підручником), Впр. 4, 5 (ст. 25 робочий зошит)

 

 

docx
Додано
9 грудня 2021
Переглядів
598
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку