29 квітня о 18:00Вебінар: Використання технології «перевернутий клас» на уроках хімії

Урок "Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій: реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну"

Про матеріал
Вступний, комбінований урок засвоєння нових знань з теми "Хімічні реакції",у 9 класі. В уроці використовуються інтерактивні методи навчання
Перегляд файлу

9 клас                                                                                                                                                          Дата:___/___/____

Тема: Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій: реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну

Мета:  узагальнити й систематизувати знання учнів про хімічні реакції;

 - розвивати вміння й навички визначення типів хімічних реакцій за схемами рівнянь;

- продовжити формування вміння складати рівняння хімічних реакцій;

 - розвивати спостережливість, логічне мислення, вміння порівнювати, аналізувати, встановлювати причинно - наслідкові зв’язки;

 - створити умови для вільного висловлювання та аналітичної роботи;

- виховувати організованість, відповідальність

Тип уроку: комбінований урок засвоєння нових знань, узагальнення вмінь і навичок та застосування їх на практиці.

Форми роботи: розповідь учителя, фронтальна робота, робота в малих групах, індивідуальна

Хід роботи

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні ми починаємо вивчати новий розділ : «Хімічні реакції» . І тема нашого уроку «Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій: реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну»

Метод «Мозковий штурм»

Отже давайте з вами пригадаємо що таке  «хімічна реакція» (Записуємо визначення в зошит)

Хімічні реакції – це перетворення одних речовини (вихідних сполук) на інші (продукти реакції)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Сьогодні на уроці ми розширимо свої знання про хімічні реакції та їх класифікацію. Розвивати вміння й навички визначення типі хімічних реакцій за схемами рівнянь. Будемо продовжувати формувати вміння складати рівняння хімічних реакцій. Виховувати організованість, вміння порівнювати, аналізувати

 

Метод «Ажурна пилка»

Для вивчення  матеріалу ви поділитесь на 4 «домашні групи». Кожна група отримує завдання, вивчає його та обговорює свій матеріал, коротко анотуючи в зошит. В кожній групі має бути учень який переконається що кожен розуміє зміст матеріалу.

І група- Класифікація за зміною ступенів окиснення (додаток 1)

ІІ група- Класифікація за числом вихідних речовин і кінцевих продуктів реакції (додаток 2)

ІІІ група - Класифікація хімічних реакцій за оборотністю (додаток 3)

ІV група - Класифікація хімічних реакцій за тепловим ефектом (додаток 4)

Після вивчення матеріалу ви об'єднуєтесь у нові групи за кольором який вам дістався, і стаєте експертами з тієї теми що опрацювали в «домашній групі». По черзі  кожен з вас має за 2-3 хвилини якісно і в повному обсязі донести інформацію до членів інших груп та сприйняти нову інформацію від представників інших груп.

Ви вертаєтесь «додому», де маєте поділитися та узагальнити знання теми «Класифікація хімічних реакцій за різними ознаками»

ІV. Узагальнення і систематизація отриманих знань

Для закріплення навчального матеріалу ми виконаємо наступну вправу:

1. Складіть рівняння реакцій за схемою, визначте тип хімічної реакції, знайдіть речовину, яку ви використовуєте під час навчання, назвіть її хімічну назву (Робота біля дошки)

Ca → CaO → Ca( OH )2 → CaCO3 → CO2

2.Задача. На спалювання магнію було витрачено кисень об'ємом 44,8 л. Яка маса магнію прореагувала. За якими ознаками можна  класифікувати таку реакцію. (Екзотермічна, окисно-відновна, сполучення, необоротна)

3. Як класифікують хімічні реакції? (усно)

  • за зміною ступенів окиснення
  • за числом вихідних речовин і кінцевих продуктів реакції
  • за оборотністю
  • за тепловим ефектом

V. Підбиття підсумків уроку

Отже, діти на сьогоднішньому уроці ми з вами навчились класифікувати хімічні реакції за різними ознаками. Формували вміння складати рівняння хімічних реакцій. Ви плідно попрацювали тому …

 Виставлення оцінок

VІ. Домашнє завдання

Опрацювати матеріал відповідного параграфа

Вправи _____ для учнів середнього рівня, та вправа _____ для учнів високого рівня знань.

Повторити правила техніки безпеки та поведінки в кабінеті хімії під час виконання лабораторних дослідів

 

 

 

Роздатковий матеріал до уроку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ група

 

 


 

 


 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Хімія 9 клас (Григорович О.В.)
Додано
3 січня
Переглядів
147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку