Урок "Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і номенклатура. Солі. Основи"

Про матеріал

Розроблений конспект уроку розрахований для учнів 8-х класів. Мета уроку: ознайомити учнів зі складом солей та основ, їх назвами; розвивати логічне мислення, пам'ять.

Перегляд файлу

Тема. Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і номенклатура. Солі. Основи

Мета: ознайомити учнів зі складом солей та основ, їх назвами; вивчити алгоритм складання назв солей та основ;  розвивати  логічне мислення, пам’ять, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, розвивати  творчі здібності, критичне мислення; виховувати відповідальність, спостережливість, допитливість.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Обладнання: таблиця, роздатковий матеріал.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Вправа : “Психологічна настанова”  “До успіху”

Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі, як епіграф уроку:

ЕПІГРАФ:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Бліц-опитування

  1. Які класи складних неорганічних сполук ви знаєте?
  2. Що таке Оксиди?
  3. Оксиди поділяються на…
  4. Що таке кислоти?
  5. Як поділяються кислоти?

Самостійна робота

За назвами сполук, що знаходяться в хмарині слів скласти формули сполук.

C:\Users\admin\Desktop\уроки 2\Word Art.png

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Загадка «Що знаходить в коробці?»

У ній знаходиться надзвичайна речовина. Колись її вважали милістю богів, символом миру у східних країнах. Та не така вона вже і мирна! Через неї навіть море може стати мертвим. Обійтися без неї неможливо. Металургія, кераміка, шкіряне взуття, с/г, медицина…                (Сіль)

Слово вчителя

До складу миючих засобів (наприклад, для чищення поверхні кухонних плит) входять небезпечні їдкі речовини, наприклад, їдкий натр, їдке калі, які належать до класу – основи.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя

Подивіться уважно на дошку. Що спільного ви побачили?

КCl    Na2 CO3    BaSO4     Na2SO3

( На першому місці – метал, на другому – кислотний залишок )

А тепер, самостійно попробуйте дати визначення, що ж таке сіль?

Солі – це складні речовини, утворені атомами металів  і кислотними залишками.

Схема назви солей:

Назва металу (валентність, якщо змінна) + назва кислотного залишку.

Завдання: назвати солі, формули яких зображені на дошці.

Основи це складні речовини, в яких атоми металів сполучені з однією або кількома гідроксильними групами.

Загальна формула основ:

           n       I                                            де Ме – позначення металу,

                    Ме(ОН)n                                                                           n – його валентність.

Назви основ складаються шляхом використання двох слів: перше – назва металу, друге “гідроксид”. Якщо метал має змінну валентність, то її позначають римською цифрою в дужках після назви металу:  СuОН – купрум (І) гідроксид, Сu(ОН)2 – купрум (ІІ) гідроксид.

Класифікація основ

V. Узагальнення і систематизація знань

«Хімічна естафета»

  1. Заповніть пропуски в таблиці (учні по черзі виходять і записують формули біля  дошки)

Формули солей

Формула  кислоти

К

Fe(ІІ)

H2SO4

К2SO4

 

HNO3

 

Fe(NO3)2

H3РО4

 

 

  1. Складіть формули основ, утворених металами: Li, Mg, Fe(III), Ni(II). Назвіть їх.

Робота в групах. «Хто швидше»

Завдання виконують всі члени команди в своїх зошитах, спілкуватись і допомагати не забороняється.

Перемагає команда всі члени якої записали правильні відповіді.

1. Виберіть із п’ятого ряду таблиці формули оксидів.

2. Виберіть зі стовпця В усі формули основ.

3. Виберіть із восьмого ряду формули кислот.

4. Зі стовпця Г виберіть формули солей і підкресліть кислотний залишок.

Таблиця

для кожного учня 

№ з/п

А

Б

В

Г

Д

E

1

S

P

K2SO3

CO

FeCl2

CO2

2

HNO3

Li

Ag2O

CuSO3

H2SO4

CaO

3

NaCl

Ca(OH)2

Sr(OH)2

Na2SіO3

Hg

HgO

4

C4H10

H2SO3

Mg

FeCl3

C6H12O6

Al2O3

5

К2O

Na2O

ZnO

BaCl2

FeS

SnO2

6

FeS2

Fe

BaSO4

C3H8

N2

LiOH

7

К3РO4

MgSO4

P2O5

Cu(OH)2

Rb

SnF4

8

Вr2

Cl2O7

NaCl

HI

KMnO4

H3РO4

9

Fe(OH)3

Cr2O3

Ca

PbS

Mg(OH)2

CаСO3

10

LiCl

K2ZnO2

Fe2O3

AgCl

N2O5

Cl2

11

HF

H2S

NaOH

O2

FeO

SrSO4

12

ZnS

Ca3P2

Al4C3

CH4

Mn

FeO

V. Підведення підсумків уроку

VІ. Домашнє завдання

Опрацювати  §23, виконати завд. 6 (с.132).

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
6 березня 2021
Переглядів
399
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку