Хімія |
Клас 8 |
Дата проведення уроку |
УРОК № 1
Тема: Класифікація неорганічних сполук. Оксиди, їх склад, назви. Класифікація оксидів.
Мета уроку:
навчальна: сформувати уявлення про загальну класифікацію неорганічних речовин на підставі отриманих раніше знань про прості та складні речовини, сформувати знання про склад, класифікацію оксидів, їх назви;
розвивальна: розвивати вміння аналізувати та систематизувати;
виховна: формувати уявлення про негативний вплив деяких речовин на довкілля
Обладнання й матеріали: підручник Хімія 8 кл. (Буринська Н.М.), робочий зошит 8 кл. (Савчин М.М.), Періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва, слайди презентації
Базові поняття и терміни: класифікація неорганічних речовин, оксиди, кислоти, солі, основи, основний оксид, кислотний оксид.
Тип уроку: засвоєння нових знань
СХЕМА УРОКУ
Етап уроку |
Методи навчання |
Форми |
Конкретні прийоми |
І. Організаційний етап
|
Активні методи |
Методи стимулювання навчально-пізнавальної діяльності: - Віршик - Девіз слайд №1 |
Активізація уваги Спостереження |
ІІ. Актуалізація чуттєвого досвіду та опорних знань учнів
|
- словесний
- наочний
2. Репродуктивний |
Еврістична бесіда слайд №2 Наочні методи
Словесні, наочні методи |
Фронтальне опитування Побудова схеми на дошці Конкретизація і закріплення вже набутих знань |
ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів
|
Інформаційно-рецептивний: - словесний |
Слайди №3-8 - повідомлення учнів - Зачитування вірша-пояснення |
Виклад інформації Активізація уваги |
ІV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
|
Інформаційно-рецептивний: - наочний |
Слайди №9-11 |
Спостереження Запис у зошит теми уроку |
V. Сприйняття і засвоєння учнями нового навчального матеріалу
|
1. Інформаційно-рецептивний: - наочний
- практичний
2. Репродуктивний
|
Слайд №12
Демонстраційний дослід №1
Слайд №13 |
Отримання нових знань із спостережень
Подавання матеріалу у готовому вигляді: - запис в зошит. |
VІ. Осмислення об’єктивних зв’язків і взаємозалежності у вивченому матеріалі
|
1. Інформаційно-рецептивний: - словесний
2. Дослідницький
3. Активні методи і інтерактивні методи |
Робота з зошитом
Самостійна робота учнів
Кооперативне навчання |
Завдання для самостійної роботи – навчально-логічні: - виділити головне і другорядне;
Пізнавання закономірностей;
Робота в динамічних групах |
VІІ. Узагальнення і систематизація знань
|
Активні методи |
|
Логічне структурування |
VІІІ. Підсумок уроку, оцінювання учнів
|
Інформаційно-рецептивний:
|
Слайд №14 Метод стимулювання НПД |
Активізація уваги |
ІХ. Домашнє завдання
|
Інформаційно-рецептивний:
|
Слайд №15 Бесіда |
Логічне структурування |
ХІД УРОКУ
Вчитель: Станьте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько
Посміхніться ви до мене,
Поверніться до гостей,
Привітайтесь: «Добрий день!»
Всі сідайте тихо, діти!
Домовляйтесь, не шуміти.
Руку гарно піднімати,
На уроці – не дрімати,
Щоб не було вам мороки,
Всі готові до уроку?
Ну гаразд, часу не гаймо,
І урок свій починаймо.
Ви на дошку подивіться,
Знання покажіть
І девіз уроку прокажіть:
Слайд №1
ІІ. Актуалізація чуттєвого досвіду та опорних знань учнів
Слайд №2
Еврістична бесіда
Слово вчителя:
Сьогодні ми починаємо вивчати нову тему, що познайомить вас не лише зі способами класифікації складних речовин, але й дозволить дізнатися, як склад і будова речовин впливають на їхні властивості, способи одержання й застосування. Із класифікацією органічних речовин ми познайомимося в 9 класі, а зараз поговоримо про неорганічні речовини.
ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів
Слово вчителя: Сьогодні ми познайомимося з неорганічними речовинами, детальніше звернемо свою увагу на оксиди.
Слайд №3
Слайд №4
Слайд №5
Слайд №6
Слайд №7
Слайд №8
Випереджальне завдання: виступ до 5 хв.
Повідомлення учня «Поширення оксидів в природі. Застосування оксидів»
Ситуація успіху: оплески виступаючим
Оксиди
Оксиди, відомо, бінарні сполуки,
В них два елементи взялися за руки.
Їх міцно зв’язали хімічні зв’язки,
У парі в реакцію йдуть залюбки.
Їм різну властивість дарує природа:
Одні полюбляють в реакції воду,
Утворюють солі, основи, кислоти –
Їх вивчити треба. Отож, до роботи!
Роботу почнемо усі ми негайно,
Оксидам ми формулу створим загальну – (-ЕхОу)
ІV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
Вчитель:
Слайд №9
Слайд №10
Слайд №11
V. Сприйняття та засвоєння учнями нового навчального матеріалу
Слайд № 12
Вчитель:
Демонстраційний дослід №1. Зразки оксидів
Учні розглядають оксиди в запаяних ампулах, на яких написані формули оксидів та їх назви, розділяють їх на три класи.
Слайд №13
Учні опрацьовують разом з вчителем і конспектують
VІ. Осмислення об’єктивних зв’язків і взаємозалежності у вивченому матеріалі
Робота з робочим зошитом
Вчитель: На с.24 усно опрацюйте теоретичу частину, зверніть увагу як записуються назви оксидів з постійною і змінною валентністю. Час на виконання завдання 1 – 2 хв.
Робота з підручником, таблиця 1
Вчитель: на с. 35 розгляньте Таблицю 1 «Назви оксидів», зверніть увагу на приклади формул оксидів та наукову і традиційні назви.
Робота з робочим зошитом
Вчитель: виконайте, будь ласка, письмово завдання 1 с.24
Клас поділяється на 2 варіанти.
2 учні виходять до дошки і виконують завдання свого варіанта. Всі інші виконують завдання самостійно. Після завершення завдання перевіряєтья правильність виконання, усуваються помилки.
Час на виконання завдання 2-3 хв.
Пояснення вчителя: спочатку записується символ хімічного елемента і символ Оксигена, далі визначається валентність елементів і записуються індекси, потім дається назва оксиду. При цьому враховуємо те, що якщо елемент має змінну валентність – вона записується після назви хімічного елемента в дужках римськими цифрами.
Вчитель: виконайте, будь ласка, письмово завдання 2 с.25
Клас поділено на 2 варіанти. 2 учні виходять до дошки і виконують завдання свого варіанта. Всі інші виконують завдання самостійно. Після завершення завдання перевіряється правильність виконання, усуваються помилки.
Час на виконання завдання 2-3 хв.
Додаткові завдання для учнів
Підручник с. 40 Завдання для самоконтролю №1-5, №*6 (індивідуально)
VІІ. Узагальнення і систематизація знань
Фронтальне опитування
1. Сформулюйте визначення оксидів: а) оксидів; основних оксидів; кислотних оксидів.
2. Поясніть, від чого походять назви оксидів, до складу яких входить елемент з постійною валентністю.
3. Поясніть, як називають оксиди, до складу яких входить елемент зі змінною валентністю.
4. Пригадайте, як визначити валентність елемента за формулою оксиду.
VІІІ. Підсумок уроку, оцінювання учнів
Слайд №14
Вчитель:
Слайд №15
ХІ. Домашнє завдання