Урок "Кліматотвірні чинники" (8 клас)

Про матеріал
Конспект уроку з географії 8 класу на тему: "Кліматотвірні чинники: сонячна енергія, циркуляція атмосфери, підстильна поверхня, їх взаємодія. Розподіл сонячної енергії в атмосфері і на земній поверхні"
Перегляд файлу

Тема: Кліматотвірні чинники: сонячна енергія, циркуляція атмосфери, підстильна поверхня, їх взаємодія.Розподіл сонячної енергії в атмосфері і на земній поверхні

Мета: Повторити і систематизувати знання учнів про основні чинники кліматотворення; формувати первинні знання про взаємодію чинників кліматотворення на території України; розвивати вміння роботи з атласом; виховувати культуру спілкування.

Обладнання і матеріали: підручник, атлас.

Основні терміни і поняття: клімат, сонячна радіація, циркуляція повітряних мас, характер підстилаючої поверхні (кліматотвірні чинники), ізобари, баричний мінімум, баричний максимум.

Тип уроку: формування нових знань

План уроку:

1. Організаційний етап.

2. Актуалізація опорних знань.

3. Мотивація навчальної діяльності.

4. Формування нових знань.

5. Узагальнення і систематизація знань.

6. Підведення підсумків уроку.

7. Визначення домашнього завдання.

Хід уроку

1. Організаційний етап.

Привітання, налаштування на роботу.

2. Актуалізація опорних знань.

Бесіда:

- Що таке атмосфера?

- Що називають погодою (кліматом)?

- Чим відрізняється поняття погода від поняття клімат?

- Назвіть основні чинники кліматоутворення?

- Які основні типи клімату існують на Землі?

- В якому кліматичному поясі розташована більша частина території України?

3. Мотивація навчальної діяльності.

Природний компонент, особливості якого ми будемо вивчати на протязі наступних уроків, впливає на рельєф, поверхневі та підводні води, розвиток рослинності, поведінку тварин, від нього значною мірою залежать умови проживання, господарської діяльності та відпочинку і навіть настрій людей. Ви вже мабуть здогадалися, що мова йде про клімат. У зв’язку з вище сказаним, є необхідність вивчати особливості клімату, погодних умов, передбачати їхні змінита оцінювати роль у формуванні стану довкілля.

Оголошення теми і завдань уроку

4. Формування нових знань.

Матеріал викладається у вигляді розповіді з елементами бесіди, розгляду карт атласу та мал.42-43 в підручнику, запису основних термінів в зошит відповідно до плану:

Чинники кліматотворення:

  • Сонячна радіація.

- Пригадайте, від чого залежить кількість сонячної радіації, що надходить на Землю?

- Розгляньте карту атласу «Сонячна радіація» та визначте, на які території припадає найбільше (найменше) сонячної енергії. Що ви можете сказати про територію Чернігівської області?

  • Атмосферна циркуляція.

     - Пригадайте, яким чином формуються повітряні маси.

     - Які є основні типи повітряних мас?

  • Вплив підстилаючої поверхні.

- Як ви думаєте, як різні форми рельєфу можуть вплинути на клімат?

5. Узагальнення і систематизація знань.

Гра «Вірю – не вірю»

1. Майже вся територія України знаходиться у помірному кліматичному поясі.+

2. Найбільший показник альбедо має вода. – (лише 5%)

3. Кількість сонячної радіації, що надходить на земну поверхню залежить від географічної широти. +

4. Переміщення повітряних мас зумовлене їх неоднаковим прогріванням сонячною радіацією.+

5. Над височинами кількість опадів є більшою, ніж над низовинами.+

6. У холодну пору року водойми дещо знижують температуру навколишнього повітря, сприяють підвищенню вологості і посиленню вітру. –

6. Підведення підсумків уроку.

Учням пропонується зробити висновок уроку.

7. Визначення домашнього завдання.

Опрацювати § 18 ст. 89-92. (підручник Т.Г. Гільберг, Л.Б. Паламарчук).

 

 

 

doc
Додано
14 листопада 2022
Переглядів
2312
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку