Тема: Кодування та розкодування повідомлень (кодуємо по пікселях)
Цілі:
- формувати уявлення про поняття кодування і декодування;
- розвивати логічне та алгоритмічне мислення;
- виховувати зацікавленість основами алгоритмізації та програмування.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку
ІІ. Актуалізація знань учнів
1) Для чого призначена програма «графічний редактор»? Які графічні редактори вам знайомі?
2) Для чого призначена програма «текстовий редактор»? Які текстові редактори ви знаєте?
3) Чи можна створювати графічні зображення в текстовому редакторі?
4) Чи можна створювати текстові написи в графічному редакторі?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Цю букву знають всі на світі,
Вона найперша в алфавіті,
Весела, гарна й голосна,
І найскромніша буква …!
ІV. Вивчення нового матеріалу
Комп'ютерні екрани діляться на сітки дрібних точок, які називаються пікселями (Picture elements - елементи зображення).
На чорно-білому зображенні кожен піксель або чорний або білий.
Буква "a" збільшена для показу пікселів. Коли комп'ютер зберігає зображення, все що необхідно йому знати - це де чорна точка, а де біла.
Малюнок показує нам, як зображення букви «а» може бути представлено у вигляді чисел. Перший рядок складається з одного білого пікселя, трьох чорних, і потім ще одного білого. Таким чином, перший рядок представлений у вигляді 1, 3, 1. Перше число завжди показує кількість білих пікселів. Якщо ж треба показати першим чорний піксель, то починають з нуля.
Спробуйте самостійно розкодувати зображення букви, використовуйте олівець та ластик для зручності.
V. Фізкультхвилинка
Руханка на закодовану букву: https://youtu.be/W8aN_TMqixU
VІ. Практична робота
Спробуйте намалювати по клітинках першу букву свого імені та закодувати її.
Релаксація для очей.
Наші очі трішки втомились і ми зараз відпочинемо. Виконуємо вправи за командою:
1. Швидко поморгати, закрити очі і посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4-5 разів.
2. Повільно поводіть очима зліва направо і справа наліво, вгору-вниз і навпаки по 3 рази.
VІI. Підсумок уроку