УРОК "КОЛИ ТВІР ВІДКРИВАЄ СВОЇ ТАЄМНИЦІ. ОКСАНА ІВАНЕНКО «СИНИЧКА» (скорочено) І частина"

Про матеріал
Подану розробку можна використовувати на уроках літературного читання у 3 класі.
Перегляд файлу

ТЕМА:  КОЛИ ТВІР ВІДКРИВАЄ СВОЇ ТАЄМНИЦІ.

ОКСАНА ІВАНЕНКО «СИНИЧКА» (скорочено)  І частина

 

Мета: ознайомити учнів із творчістю Оксани Іваненко; вчити правильно, свідомо та виразно читати прозові твори, читати в особах, аналізувати прочитане; розвивати зв'язне мов­лення, фонематичний слух, образне мислення; виховувати бережливе ставлення до природи.

 

Обладнання: презентація до уроку, карта подорожі, мікрофон, картки зі словами, картки зі скоромовками, маски, розрізані картинки до гри « Мозаїка», допоміжні картки для складання сенкану, смайлики.

Тип уроку : урок  засвоєння нових знань

Форма проведення уроку: урок-подорож

Хід уроку

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1)Я вам рада, любі діти,

І вітаю щиро вас.

І запрошую ласкаво

На урок читання в клас.( слайд 1)

2)  Девіз нашого уроку: (слайд 2)

(читаємо хором)

Красиво і правильно  читаємо,

       Чітко розповідаємо,

       Мовлення розвиваємо.

3) Вправа « Незакінчене речення»      Технологія «Мікрофон» ( слайд 3)

    - Я думаю ,що сьогоднішній урок буде…

      - Для того ,щоб урок був  творчим, цікавим, корисним треба…

-За вашу роботу на уроці ви будете отримувати гарні смайлики .  Підрахувавши їх ви в кінці уроку отримаєте гарні  оцінки.

IІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

- Діти, скажіть будь-ласка що сьогодні за день.

- Так, саме сьогодні перший день зими. ( слайд 4)

- А ви любите зиму? За що саме ви її любите?

- Тихо приходить зима-чарівниця. Мов у казці за одну ніч будує вона срібні палаци, накриваючи снігом будинки, заковує в лід річки та озера. Тиша . Дрімають рослини. Не страшні їм люті морози, бо ось-ось вкриє їх зима сніговою ковдрою. І сниться їм тепле весняне сонечко, радісний спів пташок.

  А як же почуваються взимку птахи і звірі? А як же допомогти їм пережити цей нелегкий для них час?

  •  Саме про  це  й піде мова на нашому уроці.
  •  Діти, а ви любите подорожувати ?
  • Отже, сьогодні ми з вами здійснимо подорож до зимового лісу. А подорожувати будемо на чарівних санях.

 

 ІІІ. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

  • І  наша перша зупинка – «Мовленнєва» На ній ми виконаємо такі завдання:

1)Переставивши букви, прочитайте слова. Знайдіть «зайве» слово у кожному стовпчику. Чому воно «зайве»? ( слайд 5-6) ( робота у парі)

 

2) Бесіда( слайд 7-8)

  • Як живуть дикі птахи з настанням холоду?
  • Розгляньте перелітних птахів. ( Птахи спроектовані на екрані)
  •  Чому птахи відлітають у теплі краї?
  •  Яких ви знаєте зимуючих птахів?
  •  Розгляньте зимуючих птахів. (Птахи спроектовані на екрані)
  •  Як же живеться їм взимку? Хто їм допомагає вижити взимку?
  • Так. У зимовий час нашим пернатим друзям буває холодно і голодно. І наше з вами завдання : не дати загинути взимку від голоду нашим зимуючим птахам. Треба зробити для них годівниці і підгодовувати : синичкам розвішувати несолоне сало, насипати насіння соняшнику, дині, гарбуза, кавуна ( несмажене), класти крихти хліба, пшоно.

3) Вивчення скоромовки( методом ейдетики )  ( слайд 9)

                 Наварили смакоти,

                 будем  їсти я і ти.

                 А сороки і ворони

                 будуть їсти макарони.

І√.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

-Відправляємося на другу зупинку –«Загадкову». Нас чекають тут такі завдання:

1)Відгададування  загадки. (слайд 10)

     Жовтогруді щебетушки,

     Сірі лапки, білі щічки,

Мають чорні капелюшки,  

Називаються... (синички)..

 

  • Що ви знаєте про цих пташок?

2)Хвилинка цікавинка (слайд 11)

Синиця зїдає стільки, скільки важить сама, а то і більше. Підраховано, що пара синиць оберігає плодовий сад на 40 дерев.

Ви знаєте, яка їжа може відправити цю пташку на той світ? Чорний хліб. Він містить велику кількість дріжджів, що спричиняють процес бродіння в шлунку маленької пташки. Тому, обов’язково відмовте вашим «сусідкам» в борошняному.

-Більше дізнатися про синичку нам допоможе українська письменниця Оксана Іваненко. На сьогоднішньому уроці ми будемо читати одну із її казок ,яка називається «Синичка».

V.СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Біографічна довідка

а)- Наша 3 зупинка «Біографічна» ( слайд 12)

 Народилася письменниця Оксана Дмитрівна Іваненко 31 березня 1906 року.

 автор багатьох книжок: літературних казок, реалістичних оповідань і повістей.

Твори письменниці виховують  любов до рідного краю, до людей праці, розуміти красу природи.

б) Опрацювання біографічної довідки в підручнику. (мовчазне читання)

- Скільки книжок-написала Оксана Іваненко?

- Як називається її збірка, що є найулюбленішою серед читачів?

 

Фізкультхвилинка (слайд 13)

Травичка низенька ,низенька

Дерева високі,високі

Вітер дерева колише,гойдає.

То направо,то наліво нахиляє.

Птахи летять відлітають,

А діти тихенько за парти сідають.

 

2.Опрацювання першої частини казки Оксани Іваненко «Синичка» ( с. 77-79)

- Отже, на сьогоднішньому уроці ми будемо читати першу частину казки Оксани Іваненко «Синички»

- А зараз ми на наших чарівних  санях відправимося на наступну  зупинку

« Словникову». Нас чекають там такі завдання:

1) Тлумачення слів ( слайд 14)

2)Читання пірамідок слів ( слайд 15)

- Яке слово  можливо незрозуміле?

-Вирушаємо на чарівних наших санях на наступну зупинка « Читальну». ( слайд 16)

Тут ми будемо виконувати такі завдання:

а) Виразне читання казки вчителем

- Назвіть персонажів казки.

- Хто з них хвилювався за синичку?

б) Вибіркове читання (слайд 17)

- Що говорили синичці журавлі?

- Куди летять граки?

-Чи страшна зима для синички?

в) Робота над малюнком

-Кого ви бачите на малюнку?

-Давайте придумаємо назву малюнку.

г) Читання казки в особах( діти у масках читають казку)

Фізкультхвилинка для очей (слайд 18)

3. Творча робота над текстом

- Наступна зупинка « Дружня»(слайд 19)

а) « Мозаїка»(складання розрізних картинок)

б) Складання сенкану.

в) Складання асоціативного куща.

√І. Підсумок уроку .Оцінювання.

Завершує нашу мандрівку зупинка «Кінцева»

-Чи сподобався вам урок?

-Які завдання  найбільше сподобалися?

-Як будете відноситися до зимуючих птахів?

-На завершення прочитаємо хором такі рядки(слайд 20)

Ніколи не зробимо шкоди

ми пташці у ріднім краю.

Ми друзі і вірні,і щирі,

Бо ми бережем повсякчас

Пташок ,що літають у вирій,

І тих,що зимують у нас.

√ІІ.Домашнє завдання

Читати в особах с.77-79

docx
Додано
28 січня 2021
Переглядів
741
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку