Розробив та провів
класний керівник
Фінів Юрій Іванович
Мета: надати знання про основні принципи безпечного щодення під час користування електроприладами, газовими приладами, засобами побутової хімії, вибухонебезпечними предметами; навчити надавати першу допомогу при ураженні електричним струмом, у разі отруєння природним і чадним газом, під час пожежі, у разі отруєння хімічними речовинами та потраплянні їх на тіло та в очі; навчити надавати долікарську допомогу потерпілому при втраті свідомості, штучне дихання, накладення фабричного джгута; формувати вміння правильно діяти в небезпечних ситуаціях.
Тип заходу: виховна година.
Вид (форма заходу): урок-конференція
Хід заходу:
І. Інформаційна п'ятихвилинка
Вчитель.
Людина постійно перебуває у прихованому небезпечному середовищі. Як зробити своє життя безпечним? Невже потрібно відмовитись від занять спортом, розваг, ніколи не користуватися електричними чи газовими приладами, препаратами побутової хімії. Авжеж, ні! Невід’ємною частиною нашого життя має стати дотримання правил безпеки. Це допоможе захистити ваше здоров’я і життя, здоров’я і життя інших людей, зробить безпечним помешкання, робоче місце, довкілля.
Відео «З чого починається безпека»
https://www.youtube.com/watch?v=kJFbS70DwFs
Вчитель.
Сьогодні ви дізнаєтеся про основні принципи безпечного щодення під час користування електроприладами, газовими приладами, засобами побутової хімії, вибухонебезпечними предметами; навчитеся надавати першу допомогу при ураженні електричним струмом, у разі отруєння природним і чадним газом, під час пожежі, у разі отруєння хімічними речовинами та потраплянні їх на тіло і в очі; дізнаєтеся, як надавати долікарську допомогу потерпілому при втраті свідомості, як виконувати штучне дихання, накладати фабричний джгут та правильно діяти в небезпечних ситуаціях.
Перегляд відео-мультфільму за темою.
https://www.youtube.com/watch?v=mGAcslmgyOo
Вчитель.
Важко уявити життя без електроприладів, адже вони – помічники людини. Але в разі порушення правил безпеки помічники можуть стати ворогами: джерелом пожежі та травмування. Небезпечним є дотик до оголених проводів, електричний струм при цьому вражає не тільки ділянку дотику, а й весь організм. М’язи скорочуються, тому потерпілий не може відсмикнути руку від джерела струму, покликати на допомогу через спазм голосових зв’язок. Порушується дихання та робота серця, людина стає непритомною. На жаль, електричний струм людина відчуває лише тоді, коли потрапляє під його дію. Тому дуже важливо заздалегідь передбачити цю небезпеку.
А зараз давайте разом намалюємо малюнки на тему нашого заняття.
(Діти працюють над виконанням малюнків та презентують їх)
Вчитель.
Отже, з нашої конференції ви побачили, що часто причиною небезпеки стає сама людина, коли порушує правила безпечної поведінки. Внаслідок цього виникає ситуація, небезпечна для життя і здоров’я людини . Та якщо ви вже потрапили у таку ситуацію, то треба діяти спокійно, не піддаватися паніці, намагатися якнайшвидше зменшити вплив небезпечних факторів, вибрати найбільш безпечний шлях виходу з ситуації та якомога швидше повідомити про те, що трапилося, рятувальні служби.
Вчитель.
Я сподіваюсь, що ви добре засвоїли правила безпечної поведінки і «Абетка безпеки», яку зараз отримаєте, допоможе вам захистити своє здоров’я та життя, зробить ваше щодення безпечним. Дякую всім за тісну співпрацю.