Урок: Основи здоров’я в 3 класі.
Тема: Проблеми харчування. Практична робота. Визначення терміну придатності та умов зберігання харчових продуктів за їх маркуванням.
Мета: ознайомити учнів із причинами харчових отруєнь; пояснити небезпеку самолікування харчових отруєнь; навчити школярів визначати термін придатності харчових продуктів за маркуванням; пояснити небезпеку придбання продуктів харчування на стихійних ринках; розвивати мислення, мовлення; виховувати самостійність, обережність.
Обладнання: таблиці з даної теми; підручники; зошити; набір продуктів; маски вітамінів; друковані звернення до учнів; смайлики.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Доброго ранку,
Доброго дня!
Зичим здоров’я
Кожного дня!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
«Киця зажурилась»
Чомусь так не весело киці:
Не їсться, не п’ється, не спиться.
Неначе оркестр грає в шлунку,
І годі чекать порятунку.
То ж руки із милом помила
І зайвого наче не з’їла…
4 сосиски, кефіру 2 склянки,
І каші 3 миски,
Варення півбанки.
Та ще шоколадку одненьку
І рибну консерву маленьку,
М’якенькі свіженькі пампушки
Запила компотом із грушки.
Чому ж так невесело киці?
Чому їй не їсться й не спиться?
Леся Вознюк
Отже, щоб почуватися здоровим, треба їсти в міру, а також споживати ті продукти харчування, в яких є білки, жири та вуглеводи.
Вітамін А
Завдяки йому живем,
Гарно бачим і ростем.
Є він в молоці, в квасолях,
В яйцях є і в помідорах,
В маслі та риб’ячому жирі,
А найбільше – у морквині.
В багатьох продуктах проживає
Та ще й людям допомагає!
Вітамін В
Привіт я вітамін В
Ось що про себе знаю,
Бо в продуктах часто помічаю.
Найчастіше живу в зерні,
В печінці, м’ясі, молоці.
Та й не лише у цих харчах.
Бо людям допомагаю, чи не так?
Вітамін С
Я вітамін С,
Всюди багато мене.
Я є в шипшині,
В чорній смородині і в журавлині.
Ще у картоплі, цибулі, лимонах,
У апельсинах і помідорах.
Якщо зі мною ви дружите –
То значно менше хворієте.
Вітамін Д
Я – вітамін Д
Де вітамін цей є,
Там ріст швиденько йде.
А міститься і в молоці, і в сирі,
І при сонячних проміннях впливі.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як розпізнавати якість продуктів харчування за певними ознаками.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Їжа має бути смачною, поживною, свіжоприготовленою. Їсти слід через кожні 3,5-4 години, в один і той самий час. Щодня споживайте гарячі страви, молоко, молочні продукти, овочі та фрукти. Не їжте багато солодощів, гострого, солоного, жирного, смаженого. Це завдає шкоди здоров’ю.
Неправильний вибір продуктів харчування може бути причиною різних захворювань. Усі продукти мають бути якісними і свіжими. Тому купувати їх слід у магазинах або на обладнаних ринках, де є спеціальні служби, що перевіряють якість продуктів. Небезпечно купувати продукти на стихійних ринках, адже тут за якість ніхто не відповідає.
Перевагу слід надавати натуральним продуктам. Це молоко, риба, сир, м’ясо, яйця, квасоля, горох, горіхи, різні крупи, овочі, фрукти тощо. Ці продукти корисні для здоров’я, на відміну від так званої штучної їжі, яка містить багато барвників, ароматизаторів, хімічних речовин, що перешкоджають псуванню продуктів і продовжують термін їх зберігання. Чіпси, сухарики, солодкі газовані напої тощо не варто споживати, оскільки користі від них – жодної. Надмірне захоплення цими продуктами може призвести до різних захворювань.
Купуючи продукти харчування, слід звернути увагу на упаковку та етикетку, на яких зазначено їх склад, термін придатності, умови зберігання та дату випуску. Якщо товар прострочений або несвіжий, його купувати не слід, адже можна отруїтися.
Фізкультхвилинка
V. Узагальнення й систематизація знань.
Робота в парах. Один учень читає перші чотири твердження, інший відповідає «так» чи «ні». Потім учні міняються ролями.
Визначення терміну придатності і умов зберігання у наборі продуктів. Записати у зошит за зразком. Запам’ятай!
VІ. Підсумок уроку.
1