Урок "Проблеми харчування. Вибір продуктів харчування. Харчові отруєння. Перша допомога прихарчових отруєннях. Практична робота"

Про матеріал
Ознайомити учнів із причинами харчових отруєнь; пояснити небезпеку самолікування харчових отруєнь; навчити школярів визначати термін придатності харчових продуктів за маркуванням; пояснити небезпеку придбання продуктів харчування на стихійних ринках; розвивати мислення, мовлення; виховувати самостійність, обережність
Перегляд файлу

Урок: Основи здоров’я в 3 класі.

Тема: Проблеми харчування. Практична робота. Визначення терміну придатності та умов зберігання харчових продуктів за їх маркуванням.

Мета: ознайомити учнів із причинами харчових отруєнь; пояснити небезпеку самолікування харчових отруєнь; навчити школярів визначати термін придатності харчових продуктів за маркуванням; пояснити небезпеку придбання продуктів харчування на стихійних ринках; розвивати мислення, мовлення; виховувати самостійність, обережність.

Обладнання: таблиці з даної теми; підручники; зошити; набір продуктів; маски вітамінів; друковані звернення до учнів; смайлики.

Тип уроку: комбінований урок.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Доброго ранку,

Доброго дня!

Зичим здоров’я

Кожного дня!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Гра «Інтерв’ю».
  • Розкажіть про користь вітамінів. Наведіть приклади продуктів, багатих на вітаміни.
  • Для чого людині потрібні мікроелементи?
  • Назвіть продукти харчування, які ви вживаєте. У яких з них містяться вітаміни А, В, С.
  1. Декламування вірша Л.Вознюк .

«Киця зажурилась»

Чомусь так не весело киці:

Не їсться, не п’ється, не спиться.

Неначе оркестр грає в шлунку,

І годі чекать порятунку.

То ж руки із милом помила

І зайвого наче не з’їла…

4 сосиски, кефіру 2 склянки,

І каші 3 миски,

Варення півбанки.

Та ще шоколадку одненьку

І рибну консерву маленьку,

М’якенькі свіженькі пампушки

Запила компотом із грушки.

Чому ж так невесело киці?

Чому їй не їсться й не спиться?

Леся Вознюк

  • Чому киця зажурилась?
  • Яку пораду можете дати?
  • Як розумієте вислів: «Міра в їжі – то матір хорошого здоров’я» (міркування дітей).
  1. Бесіда.

Отже, щоб почуватися здоровим, треба їсти в міру, а також споживати ті продукти харчування, в яких є білки, жири та вуглеводи.

  • А що ще повинні містити продукти?(вітаміни)
  • Що означає слово «вітамін» (життя)
  • Які знаєте вітаміни?
  • Давайте запросимо їх до нас на урок!
  1. Виступ дітей у ролі вітамінів. 

Вітамін А

Завдяки йому живем,

Гарно бачим і ростем.

Є він в молоці, в квасолях,

В яйцях є і в помідорах,

В маслі та риб’ячому жирі,

А найбільше – у морквині.

В багатьох продуктах проживає

Та ще й людям допомагає!

Вітамін В

Привіт я вітамін В

Ось що про себе знаю,

Бо в продуктах часто помічаю.

Найчастіше живу в зерні,

В печінці, м’ясі, молоці.

Та й не лише у цих харчах.

Бо людям допомагаю, чи не так? 

Вітамін С

Я вітамін С,

Всюди багато мене.

Я є в шипшині,

В чорній смородині і в журавлині.

Ще у картоплі, цибулі, лимонах,

У апельсинах і помідорах.

Якщо зі мною ви дружите –

То значно менше хворієте.

Вітамін Д

Я – вітамін Д

Де вітамін цей є,

Там ріст швиденько йде.

А міститься і в молоці, і в сирі,

І при сонячних проміннях впливі.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як розпізнавати якість продуктів харчування за певними ознаками.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Повідомлення вчителя.

Їжа має бути смачною, поживною, свіжоприготовленою. Їсти слід через кожні 3,5-4 години, в один і той самий час. Щодня споживайте гарячі страви, молоко, молочні продукти, овочі та фрукти. Не їжте багато солодощів, гострого, солоного, жирного, смаженого. Це завдає шкоди здоров’ю.

Неправильний вибір продуктів харчування може бути причиною різних захворювань. Усі продукти мають бути якісними і свіжими. Тому купувати їх слід у магазинах або на обладнаних ринках, де є спеціальні служби, що перевіряють якість продуктів. Небезпечно купувати продукти на стихійних ринках, адже тут за якість ніхто не відповідає.

Перевагу слід надавати натуральним продуктам. Це молоко, риба, сир, м’ясо, яйця, квасоля, горох, горіхи, різні крупи, овочі, фрукти тощо. Ці продукти корисні для здоров’я, на відміну від так званої штучної їжі, яка містить багато барвників, ароматизаторів, хімічних речовин, що перешкоджають псуванню продуктів і продовжують термін їх зберігання. Чіпси, сухарики, солодкі газовані напої тощо не варто споживати, оскільки користі від  них – жодної. Надмірне захоплення цими продуктами може призвести до різних захворювань.

Купуючи продукти харчування, слід звернути увагу на упаковку та етикетку, на яких зазначено їх склад, термін придатності, умови зберігання та дату випуску. Якщо товар прострочений або несвіжий, його купувати не слід, адже можна отруїтися.

  1. Робота за підручником.
  • Харчові добавки. Запам’ятай!
  • Харчові отруєння. Повідомлення медсестри Іванченко Л.М. Запам’ятай!

Фізкультхвилинка

 

V. Узагальнення й систематизація знань.

  1. Гра «Так чи ні?»

 Робота в парах. Один учень читає перші чотири твердження, інший відповідає «так» чи «ні». Потім учні міняються ролями.

  • Їсти потрібно через кожні 5 годин. Так чи ні?
  • Молоко слід уживати щодня. Так чи ні?
  • Смажені продукти корисні для здоров’я. Так чи ні?
  • Їсти треба в один і той самий час. Та чи ні?
  • Овочі і фрукти треба їсти щодня. Так чи ні?
  • Кожного дня треба їсти солодощі. Так чи ні?
  • Натуральні продукти корисні для здоров’я. Так чи ні?
  • Продукти харчування можна купувати на будь-якому ринку. Так чи ні?
  1. Практична робота

Визначення терміну придатності і умов зберігання у наборі продуктів. Записати у зошит за зразком. Запам’ятай!

VІ. Підсумок уроку.

  1. Бесіда.
  • Що ви робите, коли купуєте продукти у магазині?
  • Як перевірити термін придатності харчових продуктів?
  • Чому небезпечно купувати продукти харчування на стихійних ринках?
  • Назвіть причини харчових отруєнь.
  • Що слід негайно робити в разі виявлення ознак харчового отруєння?
  • Як надавати першу допомогу при харчових отруєннях?
  1. Ми з вами уже знаємо, за якими ознаками розрізняти успішну людину (міркування дітей).
  • Так, вірно! За ☺
  • Хто вважає, що не гаяв часу на уроці, уважно слухав і все-все запам’ятав і став успішним? Підійдіть до відповідного смайлика!

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Пов’язані теми
Основи здоров’я, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 лютого 2019
Переглядів
1169
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку