Урок. Конспект. "Натюрморт епохи".

Про матеріал
Виконання натюрморту розраховане на два уроки. На першому ознайомлення з теоретичною інфрмацією про натюрморт та Трипільською і Крито-Мікенською культурами. Практичною роботою являється побудова натюрморту вибраної епохи. На другому уроці - робота в кольорі.
Перегляд файлу

                             Образотворче мистецтво. 5 клас.

Тема: Сюжетно-тематичний натюрморт. Творчий                                  

            натюрморт.

 Мета: Удосконалювати навички створення композицій з 

           предметів при зображенні натюрмортів.

           Вчити передавати форму предметів, образ епохи,          

           специфіку національних культур через символіку

           орнаментів.

           Виховувати інтерес та повагу до культури минулих епох

           через зображення предметів, мовчазних посланців  

           минулого.

Завдання: Виконати зображення натюрморту з предметів, що 

                  визначають епоху, трипільську чи крито-мікенську:

                        (глечики, декоративні вази, тарілки та ін.).

D:\ОМ. НАТЮРМОРТ ЕПОХИ\P3290674.JPG

           На цьому уроці:

  •       визначитись з епохою, предмети якої будуть зображені в 

   натюрморті.

  •       Закомпонувати зображення на форматі А-4.
  •       Виконати побудову предметів.
  •       Побудувати відповідні орнаменти на предметах.

 

Обладнання та матеріали: Репродукції з творів живописного 

         мистецтва в жанрі натюрморту. Матеріали «Трипільська 

         культура», «Крито-Мікенська культура».  Малюнки окремих предметів епохи Трипілля та Крито- Мікенської культури. Підручник. Таблиця поетапного виконання зображення натюрморту. Картки з словниковою інформацією. Зразки натюрмортів, виконаних учнями в минулі роки. Відеозаписи музичних творів. Для дітей; папір формату  А4, та олівець, гумка.

          D:\ОМ. НАТЮРМОРТ ЕПОХИ\20210310_160024.jpg D:\ОМ. НАТЮРМОРТ ЕПОХИ\20210310_131844.jpg D:\ОМ. НАТЮРМОРТ ЕПОХИ\20210310_132102.jpg

Хід уроку

І. Організаційна частина.

      * Нагадуються правила безпечного перебування і роботи в кабінеті 

         образотворчого мистецтва.

      * Перевіряється готовність матеріальної частини в учнів; папір,              олівці,  гумка.

ІІ. Створення емоційного середовища.

       - Без оголошення демонструється 4-хвилинний відеофрагмент «Трипілля».

ІІІ. Знайомство та вивчення нової інформації.

  • До дітей: Ви побачили реконструкцію далекої минувшини, почули

музику тих часів і хочу вірити, що відчули легенький подих епохи,

такої далекої і такої до кінця не розгаданої. (Виставляється визначення поняття епохи).

 

ЕПОХА –великий період часу з визначними подіями, явищами, або процесами в природі,суспільстві, науці, мистецтві, і т. ін.

 А епохою ми називаємо великий період часу з визначними подіями, явищами, або процесами в природі, суспільстві, науці, мистецтві і т. ін. Людство, а ми частина цього людства, завжди цікавило, як же люди жили багато століть назад, чим займались, як одягались, що їли, яка культура в них була? Вчені-археологи до цих пір відкривають перед нами далекі цивілізації, продовжуючи дивувати нас знахідками, в основному це предметами, які виготовлялись, ними користувались люди тих далеких часів. Саме предмети, мовчазні посланці минулого, доносять до нас найбільшу і найціннішу інформацію про життя та культуру далеких епох. (Виставляються зображення посуду та предметів трипільської культури).

D:\ОМ. НАТЮРМОРТ ЕПОХИ\P3290676.JPGD:\ОМ. НАТЮРМОРТ ЕПОХИ\P3290676.JPG

D:\ОМ. НАТЮРМОРТ ЕПОХИ\P3290677.JPGD:\ОМ. НАТЮРМОРТ ЕПОХИ\P3290677.JPG

            Разом з учнями визначаємо кількість століть до нової ери і після нової ери до нашого часу коли існувала Трипільська культура. Для кращого сприйняття культури трипільської минувшини, пропонується прослухати фрагмент музичного твору Ольги Бенюк-Водоніс «Елегія над Бугом».

                           

       Вам також пропонується познайомитись з предметним світом

Крито-Мікенської культури. Ця епоха давніша за відомих нам культур Греції, Риму, Єгипту. Відірвані від материкової частини Греції, острови Крит і Мікен мали достатньо розвинутий рівень життя і високу мистецьку культуру. Про це нам розповідають специфічні орнаменти на посуді та прикраси інтер’єрів в палацах, які виявили під час розкопок.

(Виставляються зображення предметів та посуду епохи Крито-Мікенської культури).

D:\ОМ. НАТЮРМОРТ ЕПОХИ\P3290680.JPG

     Разом з учнями визначаються особливості предметного світу Крито-Мікенської епохи епохи з допомогою прослуховування грецької національної музики «Сертакі».

   C:\Users\admin\Desktop\Viber Images\Viber Images\IMG-f0349ddc77b78d4d2dbcccd7e03f2cd5-V.jpg

 ІV. Активізація розумової діяльності.

Робота в групах.

Завдання: Обговорити і визначити, що спільного і що відмінного

в культурах епох , з якими тільки що познайомились?

На основі чого ви зробили свої висновки?

V. Повідомлення теми та завдання уроку.

      Познайомившись з характерними особливостями різних епох, 

      пропонується вам самим  приблизитись до пізнання далекої 

      минувшини через зображення форми та орнаментів предметів певної

      епохи, яку самі визначите на вибір. Називатись ваша робота буде

      творчим натюрмортом. (Виставляється визначення натюрморту)

 

 

НАТЮРМОРТ-( від фр.-нежива натура)-це

  жанр образотворчого мистецтва, головним

чином станкового живопису. Він присвячений       зображенню неживих предметів-плодів,битої дичини,букетів,атрибутів будь-якої діяльності,

предметів, що передають національну належність,  тощо.

  

         У визначенні натюрморту є поняття жанру (Виставляється 

      визначення жанру).

 

ЖАНР- в образотворчому мистецтві визначається за предметами зображення (натюрморт, портрет, пейзаж, історичний, побутовий, батальний і т. ін.).

 

 

 

Робота буде виконана в виді мистецтва живопису. (Звертається увага дітей на визначення живопису на планшеті «Живопис»).

         Оголошується, що на виконання даної роботи відводиться два уроки. На першому уроці учні знайомляться з матеріалами теми, завдання та виконують побудову натюрморту. На другому учні працюють над колірним вирішенням натюрморту.

VІ. Практична робота.

   На даному уроці виконується побудова зображення натюрморта в

   такій послідовності:

  1. Вибір епохи.
  2. Підбір предметів даної епохи.
  3. Визначення положення формата (вертикальне чи горизонтальне)
  4. Компоновка загальних форм предметів в натюрморт.

            D:\ОМ. НАТЮРМОРТ ЕПОХИ\P3290675.JPG   C:\Users\admin\Desktop\Viber Images\Viber Images\IMG-a65f88127c3859afef1a89a466df5b1d-V.jpg

  1. Побудова форми предметів натюрморту

                       D:\ОМ. НАТЮРМОРТ ЕПОХИ\P3310685.JPG

  1. Побудова зображення орнаментів на предметах.

  Усвідомивши послідовність роботи над натюрмортом, учням пропонується виконати короткочасний начерк композиції.

   Після виконання ескізу учні починають працювати над натюрмортом на форматі А-4.

    Вчитель здійснює показ роботи над побудовою натюрморту на дошці, а також індивідуальні консультації учням щодо правильності

виконання завдання.

C:\Users\admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG-bedd247cf3e949b1789953be7d63e9f6-V.JPG   C:\Users\admin\Desktop\Viber Images\Viber Images\IMG-f4be29c34fb3949afbdf1466bce95d0a-V.jpg   C:\Users\admin\Desktop\Viber Images\Viber Images\IMG-d39683f146e15943d46e74c9e8141ba7-V.jpg   C:\Users\admin\Desktop\Viber Images\Viber Images\IMG-88202ca5b1a1279b662c1d0bf7eb271f-V.jpg

VІІ. Підсумок уроку

     Вчитель показує і аналізує вдало виконані побудови натюрморту,

а також способи виправлення невдалих композицій і побудов окремих

предметів.

VІІІ. Домашнє завдання.

      Для завершення роботи над натюрмортом в кольорі продумати

колорит (набір кольорів і кольорових відтінків) для своєї композиції з назвою «Натюрморт епохи», враховуючи що для натюрморту з предметів Трипільської культури більш близький теплий колорит, а для Крито-Мікенської культури – холодний колорит.

 

 

 

Другий урок. Продовження.

Завдання: Побудовані зображення натюрмортів завершити в живописному виді мистецтва.

Матеріали: 1. Фарби (акварельні або гуашеві), пензлі, баночки з водою, палітри. 2. Послідовність виконання роботи фарбами.

Хід уроку

1. Організація робочих місць.

     Перевіряється установка робочих місць в похиле положення, наявність фарб, пензлів, води, палітрів.

2.  Робота над натюрмортом.

      Робота в кольорі супроводжується показом і коментарем вчителя всіх етапів виконання живописного малюнка. Нагадати учням про особливості техніки акварельного живопису і гуашевими фарбами.

      1. Прописування локальних (основних) кольорів по всій площині натюрморту.

 

D:\ОМ. НАТЮРМОРТ ЕПОХИ\P3310688.JPG  D:\ОМ. НАТЮРМОРТ ЕПОХИ\P3310692.JPG  D:\ОМ. НАТЮРМОРТ ЕПОХИ\P3310691.JPG

 

      2.  Уточнюються колірні нюанси предметів, фону. Особлива увага звертається на загальний колорит картини (теплий, холодний), на світлотіньове вирішення.

 

   D:\ОМ. НАТЮРМОРТ ЕПОХИ\P3310705.JPG  D:\ОМ. НАТЮРМОРТ ЕПОХИ\P3310694.JPG

3.  Прописуються орнаменти на предметах. Уточнюється колірна гармонія.

              D:\ОМ. НАТЮРМОРТ ЕПОХИ\P4040708.JPG    D:\ОМ. НАТЮРМОРТ ЕПОХИ\P4110728.JPG

4.  Завершені роботи виставляються на імпровізованій виставці. Найбільш вдалі роботи коментуються авторами робіт на предмет досягнення мети: «Виконання живописного малюнка «Натюрморт епохи».

D:\ОМ. НАТЮРМОРТ ЕПОХИ\P4110727.JPG D:\ОМ. НАТЮРМОРТ ЕПОХИ\P4110729.JPG

D:\ОМ. НАТЮРМОРТ ЕПОХИ\P4110730.JPG  D:\ОМ. НАТЮРМОРТ ЕПОХИ\P4110730.JPG

5.  Короткий аналіз робіт вчителем і оцінювання рівня виконання завдання.

2.  Домашнє завдання:  Показати роботи дома і розповісти про епоху, яка зображена на живописному малюнку.

docx
Додано
19 березня 2021
Переглядів
1445
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку