Урок("Конспект урок з біології для 8 класу на тему :"Організм людини як біологічна система")

Про матеріал

Організм людини як біологічна система

Мета уроку : Розкрити поняття “біологічна система”;

ознайомити учнів із біологічними системами та особливостями їх функціонування;

формувати біологічне мислення.
розвивати уміння порівнювати біологічні системи між собою

Виховувати системне біологічне мислення.

Тип уроку :засвоєння нових знань

Обладнання :підручник ,зошит

Хід уроку

І.Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

*Що ми з вами вивчали в минулому році ?

*Що запам'яталося при вивчення курсу зоології в 7 класі ?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

В цьому році ми з вами будемо вивчати людину,а почнемо ми з вами із вивчення систе .І відразу постає питання ...

ЩО НАЗИВАЮТЬ СИСТЕМОЮ?

Система—це безліч елементів, взаємозалежних і пов'язаних між собою, що утворюють цілісність, єдність.

Навколишній світ складається із систем. Існують неживі, або абіотичні, системи,живі або біотичні А з появою людини з'явилися соціальні системи, наприклад етноси, нації, держави.

Що ж таке біологічна система ?

Біологічна система — сукупність взаємодіючих гетерогенних елементів, що утворюють цілісний біологічний об'єкт.

До біологічних систем належать: клітина, тканина, орган, організм...

Які ж властивості біологічної системи ?

Біологічним системам властива ієрархічність. Це означає, що система одного рівня організації може бути елементом системи більш високого рангу.

Наприклад, клітина — це складна система, що складається з елемен­тів — органел. Водночас клітина є елементом більш складної системи — тка­нини. Тканини, у свою чергу, утворюють органи, а органи — організм. Організми утворюють біологічні системи надорганізмового рівня, до яких належать популяції, види, біоценози, екосистеми та біосфера в цілому.

Перегляд файлу

Організм людини як біологічна система

Мета уроку : Розкрити поняття “біологічна система”;

  ознайомити учнів із біологічними системами та особливостями їх функціонування;

  формувати біологічне мислення.
  розвивати уміння порівнювати біологічні системи між собою

  Виховувати системне біологічне мислення.

Тип уроку :засвоєння нових знань

Обладнання :підручник ,зошит

Хід уроку

І.Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних  знань

  • Що ми з вами вивчали в минулому році ?
  • Що запам'яталося при вивчення  курсу зоології в 7 класі ?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

В цьому році ми з вами будемо вивчати людину,а почнемо ми з вами із вивчення систе .І відразу постає питання ...

http://ukrmap.su/images/g8b/g8_1_files/image016.gifЩО НАЗИВАЮТЬ СИСТЕМОЮ? 

Система—це  безліч елементів, взаємозалежних і пов'язаних між собою, що утворюють цілісність, єдність.

Навколишній світ складається із систем. Існують неживі, або абіотичні, системи,живі або біотичні А з появою людини з'явилися соціальні системи, наприклад етноси, нації, держави.

http://ukrmap.su/images/g8b/g8_1_files/image016.gifЩо ж таке біологічна система ?

Біологічна система — сукупність взаємодіючих гетерогенних елементів, що утворюють цілісний біологічний об’єкт.

До біологічних систем належать: клітина, тканина, орган, організм...

http://ukrmap.su/images/g8b/g8_1_files/image016.gifЯкі ж властивості біологічної системи ?

Біологічним системам властива ієрархічність. Це означає, що система одного рівня організації може бути елементом системи більш високого рангу.

Наприклад, клітина — це складна система, що складається з елемен­тів — органел. Водночас клітина є елементом більш складної системи — тка­нини. Тканини, у свою чергу, утворюють органи, а органи — організм. Організми утворюють біологічні системи надорганізмового рівня, до яких належать популяції, види, біоценози, екосистеми та біосфера в цілому.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкритість - обмін речовин з навколишнім середовищем.

Стійкість, адаптація й гомеостаз. Здатність протистояти впливу зовнішнього середовища, використовуючи отриману ззовні енергію, й пристосовуватися до середовища проживання, підтримуючи при цьому сталість свого внутрішнього середовища.             

Мінливість у ході індивідуального й історичного розвитку, тобто живі системи можуть еволюціонувати.

Спадковість – передача спадкової інформації

Подразливість – реагування на подразливість.

Циклічність (повторюваність).

Найбільш цікавою для людини біологічною системою є її власний ор­ганізм.

http://ukrmap.su/images/g8b/g8_1_files/image016.gifЩо ж таке організм людини ?

Організм людини — це цілісна біологічна система, що складається із взаємозалежних та взаємопов'язаних між собою компонентів — клітин, тканин, органів і фізіологічних систем.

Жоден компонент людського орга­нізму не може довго існувати самостійно, тому що він не здатен виконувати одночасно всі функції живого.

Ієрархічність систем обумовила виділення кількох основних рів­нів організації живої природи:

  • клітинного,
  • організмового,
  • популяційно-видового,
  • біоценотичного,
  • екосистемного й біосферного.

Від рівня до рівня спостерігається ускладнення біологічних систем та поява нових властивостей і якостей.

IV. Підсумок уроку

  • Що таке система ?
  • Що називають біологічною системою?
  • Які властивості біологічних систем?
  • Що таке організм людини?

V.Домашнє завдання

§ 1читати та переказувати ,вивчити конспект

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Вольдемарович Вильгельм
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Вольдемарович Вильгельм
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
9 лютого 2018
Переглядів
4719
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку