Організм людини як біологічна система
Мета уроку : Розкрити поняття “біологічна система”;
ознайомити учнів із біологічними системами та особливостями їх функціонування;
формувати біологічне мислення.
розвивати уміння порівнювати біологічні системи між собою
Виховувати системне біологічне мислення.
Тип уроку :засвоєння нових знань
Обладнання :підручник ,зошит
Хід уроку
І.Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
Що ми з вами вивчали в минулому році ?
Що запам'яталося при вивчення курсу зоології в 7 класі ?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
В цьому році ми з вами будемо вивчати людину,а почнемо ми з вами із вивчення систе .І відразу постає питання ...
ЩО НАЗИВАЮТЬ СИСТЕМОЮ?
Система—це безліч елементів, взаємозалежних і пов'язаних між собою, що утворюють цілісність, єдність.
Навколишній світ складається із систем. Існують неживі, або абіотичні, системи,живі або біотичні А з появою людини з'явилися соціальні системи, наприклад етноси, нації, держави.
Що ж таке біологічна система ?
Біологічна система — сукупність взаємодіючих гетерогенних елементів, що утворюють цілісний біологічний об'єкт.
До біологічних систем належать: клітина, тканина, орган, організм...
Які ж властивості біологічної системи ?
Біологічним системам властива ієрархічність. Це означає, що система одного рівня організації може бути елементом системи більш високого рангу.
Наприклад, клітина — це складна система, що складається з елементів — органел. Водночас клітина є елементом більш складної системи — тканини. Тканини, у свою чергу, утворюють органи, а органи — організм. Організми утворюють біологічні системи надорганізмового рівня, до яких належать популяції, види, біоценози, екосистеми та біосфера в цілому.
Організм людини як біологічна система
Мета уроку : Розкрити поняття “біологічна система”;
ознайомити учнів із біологічними системами та особливостями їх функціонування;
формувати біологічне мислення.
розвивати уміння порівнювати біологічні системи між собою
Виховувати системне біологічне мислення.
Тип уроку :засвоєння нових знань
Обладнання :підручник ,зошит
Хід уроку
І.Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
В цьому році ми з вами будемо вивчати людину,а почнемо ми з вами із вивчення систе .І відразу постає питання ...
ЩО НАЗИВАЮТЬ СИСТЕМОЮ?
Система—це безліч елементів, взаємозалежних і пов'язаних між собою, що утворюють цілісність, єдність.
Навколишній світ складається із систем. Існують неживі, або абіотичні, системи,живі або біотичні А з появою людини з'явилися соціальні системи, наприклад етноси, нації, держави.
Що ж таке біологічна система ?
Біологічна система — сукупність взаємодіючих гетерогенних елементів, що утворюють цілісний біологічний об’єкт.
До біологічних систем належать: клітина, тканина, орган, організм...
Які ж властивості біологічної системи ?
Біологічним системам властива ієрархічність. Це означає, що система одного рівня організації може бути елементом системи більш високого рангу.
Наприклад, клітина — це складна система, що складається з елементів — органел. Водночас клітина є елементом більш складної системи — тканини. Тканини, у свою чергу, утворюють органи, а органи — організм. Організми утворюють біологічні системи надорганізмового рівня, до яких належать популяції, види, біоценози, екосистеми та біосфера в цілому.
Відкритість - обмін речовин з навколишнім середовищем.
Стійкість, адаптація й гомеостаз. Здатність протистояти впливу зовнішнього середовища, використовуючи отриману ззовні енергію, й пристосовуватися до середовища проживання, підтримуючи при цьому сталість свого внутрішнього середовища.
Мінливість у ході індивідуального й історичного розвитку, тобто живі системи можуть еволюціонувати.
Спадковість – передача спадкової інформації
Подразливість – реагування на подразливість.
Циклічність (повторюваність).
Найбільш цікавою для людини біологічною системою є її власний організм.
Що ж таке організм людини ?
Організм людини — це цілісна біологічна система, що складається із взаємозалежних та взаємопов'язаних між собою компонентів — клітин, тканин, органів і фізіологічних систем.
Жоден компонент людського організму не може довго існувати самостійно, тому що він не здатен виконувати одночасно всі функції живого.
Ієрархічність систем обумовила виділення кількох основних рівнів організації живої природи:
Від рівня до рівня спостерігається ускладнення біологічних систем та поява нових властивостей і якостей.
IV. Підсумок уроку
V.Домашнє завдання
§ 1читати та переказувати ,вивчити конспект